• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mitsubishi Outlander PHEV 2.0: SUV ładowany z gniazdka

Michał Jelionek
5 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2.0. Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2.0.

Do trójmiejskich salonów wjechała druga generacja Mitsubishi Outlandera PHEV. Hybrydowy SUV typu Plug-in (ładowany z gniazdka) otrzymał m.in. nową stylistykę, mocniejsze silniki, udoskonalony układ jezdny i większą baterię. Jego cennik rozpoczyna się od kwoty 175 990 zł. Sprawdziliśmy, co potrafi nowa hybryda z prądem.



Czy podoba ci się nowy Mitsubishi Outlander?

Mitsubishi Outlander PHEV po raz pierwszy został przedstawiony motoryzacyjnemu światu podczas Paris Motor Show we wrześniu 2012 roku. Na debiut tego modelu w Polsce musieliśmy poczekać niespełna dwa lata. Pierwsza generacja osiągnęła ogromny sukces - od 2015 roku to najlepiej sprzedająca się hybryda typu Plug-in na świecie. Do końca ubiegłego roku kupiono łącznie 236 tys. egzemplarzy tego modelu. Dziś Outlander PHEV to jedna z najpopularniejszych hybryd ładowanych z gniazdka na świecie. Pora na kontynuację tego sukcesu przez drugą odsłonę.

Warto również dodać, że premierowa generacja Outlandera PHEV zaskoczyła rynek wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami. Jednym z nich było zastosowanie trzech silników - benzynowego i dwóch elektrycznych, które rozmieszczono przy obu osiach. Taki zabieg sprawił, że Outlander stał się pierwszą w historii elektryczną hybrydą z napędem 4x4.

Salony samochodowe w Trójmieście


Cennik nowego Outlandera PHEV startuje od kwoty 175 990 zł. Cennik nowego Outlandera PHEV startuje od kwoty 175 990 zł.
Co zmieniło się w Outlanderze PHEV 2.0? Kluczowa zmiana tyczy się układu napędowego, który otrzymał nowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra oraz mocy 135 KM (wcześniej oferowana była pojemność 2 litrów). Jednostka pracuje w obiegu Atkinsona. Japończycy zwiększyli także o 10 proc. moc generatora oraz tylnego silnika elektrycznego (do 95 KM).

Z kolei o 15 proc. podniesiono pojemność akumulatora napędowego - liczy teraz 13,8 kWh. To nie koniec zmian, w trybach jazdy pojawiły się dwie nowe opcje - sport i śnieg.

  • Mitsubishi Outlander PHEV to hybryda ładowana z gniazdka.
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Modernizacje przeszły także konstrukcje nadwozia i podwozia. Nowy Outlander PHEV otrzymał nową atrapę chłodnicy, przemodelowane zderzaki, lampy i spoiler. We wnętrzu natomiast pojawiły się m.in. nowy wybierak biegów, zmieniony panel zegarów oraz fotele o bardziej komfortowym profilu. Pomyślano także o pasażerach tylnej kanapy, którzy teraz mają do dyspozycji nawiewy klimatyzacji.

Inżynierowie sumiennie popracowali nad poprawą właściwości jezdnych. Nadwozie zostało usztywnione, układ jezdny ma nowe nastawy zawieszenia, układ kierowniczy jest szybszy i precyzyjniej reaguje, natomiast układ hamulcowy oferuje teraz większe średnice tarcz.

  • Outlander PHEV posiada trzy silniki: benzynowy i dwa elektryczne.
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Nowy Outlander PHEV 2.0 ma dokładnie takie same wymiary, jak jego poprzednik. A to oznacza, że nic nie zmieniło się w kwestii przestronności wnętrza - nadal jest bardzo dobrze. Bagażnik oferuje 463 l przestrzeni (to zaledwie o 14 l mniej niż w wersji z silnikiem spalinowym). Dostęp do bagażnika umożliwia pokrywa unoszona elektrycznie. Niestety to udogodnienie dostępne jest wyłącznie w topowej wersji wyposażenia Istyle Plus PHEV.

Warto dodać, że klasycznego Outlandera można konfigurować w wersji 5- lub 7-miejscowej. W przypadku modelu hybrydowego nie ma takiej możliwości. PHEV jest dostępny wyłącznie z dwoma rzędami siedzeń.

Z domowego gniazdka 230 V bateria naładuje się do pełna w 6-7 godzin. Z domowego gniazdka 230 V bateria naładuje się do pełna w 6-7 godzin.
Przechodzimy do tego, co najważniejsze w przypadku PHEV, czyli układu hybrydy. Jak już wspomniałem, nowa bateria ma pojemność 13,8 kWh. Do pełna z domowego gniazdka 230 V naładujecie ją w około 6-7 godzin. Jeśli skorzystacie z szybkiej ładowarki w standardzie CHAdeMO, w ciągu zaledwie 25 minut bateria naładuje się do poziomu 80 proc. Producent podaje, że Outlander PHEV wyłącznie na prądzie jest w stanie przejechać 45 km. Podczas mojej, normalnej jazdy, przy użyciu wyłącznie silników elektrycznych, na prądzie przejechałem nieco mniej, bo 30 km. W trybie elektrycznym można jechać z prędkością maksymalnie 135 km/h (to o 10 km/h więcej niż w poprzedniej generacji).

Układ hybrydowy generuje łączną moc 224 KM. Układ hybrydowy generuje łączną moc 224 KM.
Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy. Wszystkie są automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferują stały elektryczny napęd na wszystkie koła:

  • Całkowicie elektryczny tryb EV. Samochód jest napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, a energia pozyskiwana jest z akumulatora napędowego.
  • Szeregowy tryb hybrydowy. SUV-a napędzają nadal oba silniki elektryczne, natomiast jednostka spalinowa napędza generator w celu ładowania akumulatora napędowego podczas jazdy. To tryb aktywowany automatycznie, podczas nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV).
  • Równoległy tryb hybrydowy. W tym trybie przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego, a tylny silnik elektryczny napędza tylne koła. To tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej prędkości 135 km/h). Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator.

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Outlander PHEV oferuje automatyczne ładowanie podczas jazdy, samowystarczalny tryb ładowania "Charge", ale również wielostopniowe odzyskiwanie energii hamowania. W przypadku ostatniego systemu tak naprawdę wszystko zależy od kierowcy, który przy pomocy łopatek przy kierownicy sam dostosowuje poziom rekuperacji. Ma do dyspozycji w sumie pięć poziomów.

Po całkowitym rozładowaniu baterii automatycznie załączy się 2,4-litrowy silnik benzynowy. Podczas jazd testowych średnie spalanie przy klasycznym napędzie oscylowało w granicach 8-9 litrów paliwa na 100 km. Przy autostradowych prędkościach przekroczyło 10 litrów.

  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV ma dokładnie takie same wymiary, jak poprzednik.
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Zespół napędowy Outlandera PHEV przeszedł aktualizację. Generuje teraz w sumie 224 KM, a najważniejszą zmianą jest zastosowanie nowego silnika benzynowego o pojemności 2,4 litra. Dzięki takiemu zabiegowi inżynierom udało się wycisnąć jeszcze wyższy moment obrotowy, mniejsze drgania oraz lepsze przyspieszenie. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 211 Nm (wcześniej 190 Nm), a Outlander PHEV do "setki rozpędza się w 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Cennik drugiej generacji Mitsubishi Outlandera PHEV rozpoczyna się od kwoty 175 990 zł. Egzemplarz użyczony przez dealera Motor Centrum z Gdańska posiada topowe wyposażenie Instyle Plus i został wyceniony na 214 290 zł.

Warto na koniec dodać, że producent nakłada na napęd hybrydowy i baterię gwarancję ośmiu lat bądź 160 tys. km.

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • 214k (1)

    To za trzy lata, na wypszy rocznika, będzie za jakieś 79 kola ;)

    • 1 2

    • na wyprzedaży za 80 koła jest tylko podstawowa wersja benzyniaka

      parę sztuk w całej Polsce

      • 0 0

  • Gniazdo AC Type1 w dzisiejszych czasach???

    Niezły skansen...

    • 1 0

  • Ładne auto, tylko dlaczego port ładowania ma (2)

    wejście CHAdeMO i jeszcze jakieś inne zamiast powszechnie stosowanego w Europie 'Type 2" ? Ujednolicenie w tym przypadku byłoby wskazane!?

    • 6 0

    • (1)

      W Europie to CCS a nie type2. Type2 to AC, chademo i CCS to stałoprądowe. Trochę słabo, że to auto max moc którą jest w stanie przyjąć to ciut ponad 20 kW.

      • 0 0

      • tak, tylko w porcie ładowania (jak rozumiem) jest jedno gniazdo 'szybkie' i jedno 'wolne'

        więc w tym przypadku CHAdeMO + jakieś inne (oba rodem z dalekiego wschodu). Na Europę powinni stosować CCS jako kombinację CCS/Type2 (jedno gniazdo z zatyczką na Type2)

        • 0 0

  • (3)

    Outlaner 1 gen. 2.0t z motorem i ukladem napedowym z Evo. Konkurencja dla Forestera XT. Oba smoki paliły po 15-18 litrów :)
    To byly czasy

    • 8 0

    • czemu smoki ? (1)

      w 94 miałem Żuka i palił 17 z groszem

      • 0 0

      • one chyba każdemu tyle samo paliły niezależnie od użytkowania

        bo kumplowi też palił 17 :D

        • 0 0

    • Outlander 2,0T gen 1-super wózek był.

      Naped stały 4x4, przyspieszenie extra jak na taki wózek( w rok zrobiłem 45 tys i prawie limit punktów karnych za prędkość-bo nim się wolno nie dało jezdzic!!) ale złopał benzynę i to lepszą 98 jak smok-ale co tam frajda była .Motor z Evo miał troche zdławiony by wieksza masę pchał. Miałem go 5 lat od nowego(ostanie sztuki były w super cenach przed wejściem nowej wersji-z super alcantarą na siedzeniach nie do zdarcia).Tak to były czasy...

      • 2 0

  • 3 kapcie i 175 za outa vs. 3 kapcie i 46 za outa ładowanego sztrumem z wiatrowych. nein. danke. zostaje po lewej stronie Odry

    • 0 3

  • Polska kraj w którym sprzedaje sie najmniej nowych aut ,a najwiecej sprowadza 20letniego złomu z Niemiec

    raczej sukcesu nie będzie :)
    Z ekologia ma niewiele wspólnego ale zawsze to jakiś początek :)

    • 4 1

  • Mnie jakoś nie przekonał. Ja to bardziej czekam aż u nas się pojawi rav4 plug in z 306 KM, ten bardziej mnie ciekawi ;)

    • 3 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane