• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej korków dzięki naszym czytelnikom

Maciej Naskręt
14 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Sopoccy drogowcy nie dokonają zmian w ruchu na ul. Grunwaldzkiej. Sopoccy drogowcy nie dokonają zmian w ruchu na ul. Grunwaldzkiej.

Po raz kolejny przekazaliśmy drogowcom Wasze sugestie, które dotyczyły poprawy organizacji ruchu na ulicach Trójmiasta. Niestety, tylko jedna propozycja spotkała się z akceptacją urzędników.



Propozycja Pana Marka. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i ul. Okopowej. Propozycja Pana Marka. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i ul. Okopowej.
Pierwszy pomysł zmiany organizacji ruchu odnosił się do skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

- Kierowcy jadą w kierunku Oruni wyłącznie środkowym pasem, który umożliwia dodatkowo jazdę w kierunku Olszynki. W efekcie mamy ogromne korki. Należałoby stworzyć dwa pasy ruchu Traktu. św. Wojciecha- zasugerował w e-mailu do redakcji Pan Marek, mieszkaniec Gdańska.

Propozycja zmiany układu pasów drogowych była zasadna. Jednak urzędnicy, specjaliści w zakresie inżynierii ruchu, ocenili pomysł negatywnie.

- Jeżeli urzeczywistnimy tę sugestię, kierowcy zatrzymujący się przed znakiem "Stop" nie będą mieli dostatecznej widoczności z lewej strony. Nie zobaczą wyjeżdżających pojazdów z tunelu. Zasłoni je barierka. Nie możemy jej usunąć. W dodatku znak bezwzględnego zatrzymania umieszczony na końcu zjazdu z pewnością wywoła korki. Będą one sięgać wiaduktu na al. Armii Krajowej lub ul. Podwale Przedmiejskie. Stąd propozycja nie jest przez nas do zaakceptowania - wyjaśnił nam Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału inżynierii ruchu ZDiZ-u w Gdańsku.

Propozycja Pana Piotra. Dojazd do ul. Elbląskiej od strony mostu Siennickiego. Propozycja Pana Piotra. Dojazd do ul. Elbląskiej od strony mostu Siennickiego.
Kolejne miejsce, wywołujące utrudnienia na drodze, na które mieliśmy lekarstwo, znajduje się bezpośrednio przed skrzyżowaniem ul. Siennickiej z ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska. Tu wielu kierowców zajeżdża drogę pozostałym zmotoryzowanym uczestnikom ruchu.

- Aby uniknąć nieumyślnego tarasowania jezdni przez kierujących pojazdami, sugeruję drogowcom wziąć farbę i przemalować jezdnię według mojej koncepcji - napisał do redakcji Pan Piotr, mieszkaniec Stogów.

Opinia drogowców w tym trudnym do opisania przypadku była pozytywna.

- Tę zmianę wprowadzimy na pewno. Kierowcy muszą poczekać do wiosny. Wtedy prowadzona jest coroczna akcja malowania znaków poziomych - obiecał Tomasz Wawrzonek.

Propozycja Pana Dariusza z Sopotu. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Grunwaldzkiej. Propozycja Pana Dariusza z Sopotu. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Grunwaldzkiej.
Pan Dariusz w e-mailu do redakcji zasugerował, aby zmienić pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z ul. 3 Maja zobacz na mapie Sopotu w Sopocie. Czytelnik proponował uprzywilejowanie kierowców jadących od strony Karlikowa.

Drogowcy na posiedzeniu komisji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego negatywnie zaopiniowali przedstawioną propozycję.

- Nie możemy dokonać tej zmiany, bowiem aktualny układ drogowy uspokaja ruch na ul. Grunwaldzkiej. W dodatku kierowcy jadący ul. 3 Maja będą mieli ograniczoną widoczność, stojąc tuż przed znakiem "Stop".- wyjaśnił nam Wojciech Ogint, zastępca dyrektora ZDiZ w Sopocie.

Drogowcy nie ingerują w zmiany związane z pierwszeństwem przejazdu. Przemawiają za tym żelazne argumenty. Cieszy jednak fakt, że choć trochę udaje się nam wspólnie korygować nieprzemyślane decyzje drogowe urzędników.

Czekamy na kolejne Wasze sugestie, które przeanalizujemy razem z drogowcami. Napisz do nas e-mail. Więcej informacji na temat zmian w komunikacji w serwisie kierowców Korki w Trójmieście

Miejsca

Opinie (152) 5 zablokowanych

  • Mniej korków dzięki naszym czytelnikom

    pytam się gdzie, no gdzie ?
    bo nie widzę...

    • 0 1

  • zakopać SKM-kę

    SKM to wysmienity środek komunikacji wzdłuż 3-miasta. Jest to jednak bariera utrudniająca komunikację porzeczną, przez co największe korki twożą się wzdłuż torów (kierowcy muszą objeżdżać odgrodzony torami obszar). Mozna ewentualnie zrobić przejścia pod SKM-ką - dla pieszych co 100 m a dla samochodów co 200 m i będzie luz :)

    • 0 2

  • chore miasto (1)

    wlasnie wracalem przez miasto od wrzeszcza w strone gdanska, masarka, wszystko zakorkowane. po tym miescie nie da sie jezdzic.

    • 3 0

    • wystarczy wsiąść w kolejkę SKM i przestać marudzić. Chcesz wygodnie siedzieć to kup sobie fotel a nie samochód..

      • 0 0

  • jechałem ok 2 godzin (1)

    Gost . Też się zgadzam z przedmówcą

    • 0 0

    • Racja http://maps.google.pl - dzięki tej mapie mogę spokojnie zmienić drogę, bo nie stać mnie na gps niestety :)

      • 0 0

  • A co ze skrzyżowaniem w Kowalach?

    Korki dalej rano są w stronę obwodnicy

    • 0 0

  • zirytowany

    • 0 0

  • Korki na ulicy Sobieskiego - Do Studzienki

    Ta co z tego, że zainteresowano się jakąś okopową?! To co dzieje się na ul. Sobieskiego od ronda na suchaninie do świateł na ulicy Jarowej to dopiero koszmar! 30-40min zajmuje zjazd z ul. Cygańska Góra do Wrzeszcza, bo jakieś cymbały nie potrafią logicznie ustawić świateł! Zero logiki w tym mieście! Jeszcze rok dwa lata temu do Wrzeszcza jechało się 15-20min. Teraz taki czas przejazdu graniczy z cudem! Niech ktoś się w końcu za to weźmie!

    Pozdrawiam

    • 3 1

  • Mniej korków dzięki naszym czytelnikom !!!!

    Już sam tytuł jest bez sensu.Pisanie np.propozycja pana Darka czy Jarka z jakiejś miejscowości, którzy prezentują poziom co najwyżej ćwierćinteligenta daje pole do popisu wszechwiedzącym kierowcom z golfa dwójki.Musicie ludzie zrozumieć(dotyczy także Pana panie Nasręt, a może przede wszystkim), że drogi nie są z gumy.Samochody, co prawda stare, można kupić za jedną dwie pensje.W kazdej rodzinie jest samochód a często dwa lub trzy.Przyrost ilości samochodów na takim poziomie spowoduje, że wkrótce nikt nie dojedzie nigdzie.Trzeba budować linie tramwajowe a nie ECS, dofinansować komunikację publiczną aby zachęcić do korzystania z niej, tworzyć obszary w centrum gdzie dostęp dla samochodów prywatnych byłby płatny, konsekwentnie realizować priorytet dla komunikacji publicznej.Takie są realia i trzeba aby ktoś tym mądrze pokierował.Może po wyborach?

    • 0 0

  • Przed znakiem stop :) (1)

    Przecież z tego co pamiętam z kursu miejsce zatrzymania wyznacza linia ciągła a nie znak stop w dodatku przed nim, więc czemu uparcie piszą, że będzie słaba widoczność jeśli się zatrzyma przed znakiem stop. Jeśli się myle to przepraszam :)

    Pozdro

    • 2 0

    • a jednak mają rację

      tym razem zgadzam się, bo - moim zdaniem: gdyby zatrzymywali się przed skrzyżowaniem - to co mogą zobaczyc ? - pojazd skręcający w lewo... może chcieliby tak szybciutko przed nim wyjechac i wtedy okazało by się , że za tym skręcającym w lewo jedzie inny zasłonięty przez tego skręcającego -pojazd - ten tym razem prosto... no i zderzenie gotowe... tak myślę, ale może też się mylę...

      • 0 0

  • od wielu lat staram się nie jeździć do pracy samochodem

    robię to często rowerem lub autobusem plus SKM

    jak obserwuję, wielu dojeżdża do pracy lub dowozi dzieci do szkoły z odległości poniżej 3 km.

    Taką odległość rowerem da się przejechać w 10 minut bez pocenia się - na kompletnym luzie.
    Miasto powinno być dla ludzi a nie dla pojazdów

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane