• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej korków dzięki naszym czytelnikom

Maciej Naskręt
14 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Sopoccy drogowcy nie dokonają zmian w ruchu na ul. Grunwaldzkiej. Sopoccy drogowcy nie dokonają zmian w ruchu na ul. Grunwaldzkiej.

Po raz kolejny przekazaliśmy drogowcom Wasze sugestie, które dotyczyły poprawy organizacji ruchu na ulicach Trójmiasta. Niestety, tylko jedna propozycja spotkała się z akceptacją urzędników.



Propozycja Pana Marka. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i ul. Okopowej. Propozycja Pana Marka. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i ul. Okopowej.
Pierwszy pomysł zmiany organizacji ruchu odnosił się do skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

- Kierowcy jadą w kierunku Oruni wyłącznie środkowym pasem, który umożliwia dodatkowo jazdę w kierunku Olszynki. W efekcie mamy ogromne korki. Należałoby stworzyć dwa pasy ruchu Traktu. św. Wojciecha- zasugerował w e-mailu do redakcji Pan Marek, mieszkaniec Gdańska.

Propozycja zmiany układu pasów drogowych była zasadna. Jednak urzędnicy, specjaliści w zakresie inżynierii ruchu, ocenili pomysł negatywnie.

- Jeżeli urzeczywistnimy tę sugestię, kierowcy zatrzymujący się przed znakiem "Stop" nie będą mieli dostatecznej widoczności z lewej strony. Nie zobaczą wyjeżdżających pojazdów z tunelu. Zasłoni je barierka. Nie możemy jej usunąć. W dodatku znak bezwzględnego zatrzymania umieszczony na końcu zjazdu z pewnością wywoła korki. Będą one sięgać wiaduktu na al. Armii Krajowej lub ul. Podwale Przedmiejskie. Stąd propozycja nie jest przez nas do zaakceptowania - wyjaśnił nam Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału inżynierii ruchu ZDiZ-u w Gdańsku.

Propozycja Pana Piotra. Dojazd do ul. Elbląskiej od strony mostu Siennickiego. Propozycja Pana Piotra. Dojazd do ul. Elbląskiej od strony mostu Siennickiego.
Kolejne miejsce, wywołujące utrudnienia na drodze, na które mieliśmy lekarstwo, znajduje się bezpośrednio przed skrzyżowaniem ul. Siennickiej z ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska. Tu wielu kierowców zajeżdża drogę pozostałym zmotoryzowanym uczestnikom ruchu.

- Aby uniknąć nieumyślnego tarasowania jezdni przez kierujących pojazdami, sugeruję drogowcom wziąć farbę i przemalować jezdnię według mojej koncepcji - napisał do redakcji Pan Piotr, mieszkaniec Stogów.

Opinia drogowców w tym trudnym do opisania przypadku była pozytywna.

- Tę zmianę wprowadzimy na pewno. Kierowcy muszą poczekać do wiosny. Wtedy prowadzona jest coroczna akcja malowania znaków poziomych - obiecał Tomasz Wawrzonek.

Propozycja Pana Dariusza z Sopotu. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Grunwaldzkiej. Propozycja Pana Dariusza z Sopotu. Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Grunwaldzkiej.
Pan Dariusz w e-mailu do redakcji zasugerował, aby zmienić pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z ul. 3 Maja zobacz na mapie Sopotu w Sopocie. Czytelnik proponował uprzywilejowanie kierowców jadących od strony Karlikowa.

Drogowcy na posiedzeniu komisji ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego negatywnie zaopiniowali przedstawioną propozycję.

- Nie możemy dokonać tej zmiany, bowiem aktualny układ drogowy uspokaja ruch na ul. Grunwaldzkiej. W dodatku kierowcy jadący ul. 3 Maja będą mieli ograniczoną widoczność, stojąc tuż przed znakiem "Stop".- wyjaśnił nam Wojciech Ogint, zastępca dyrektora ZDiZ w Sopocie.

Drogowcy nie ingerują w zmiany związane z pierwszeństwem przejazdu. Przemawiają za tym żelazne argumenty. Cieszy jednak fakt, że choć trochę udaje się nam wspólnie korygować nieprzemyślane decyzje drogowe urzędników.

Czekamy na kolejne Wasze sugestie, które przeanalizujemy razem z drogowcami. Napisz do nas e-mail. Więcej informacji na temat zmian w komunikacji w serwisie kierowców Korki w Trójmieście

Miejsca

Opinie (152) 5 zablokowanych

  • ja mam prywatny odrzutowiec i mam w dupie korki ;)) startuje pionowo i laduje cos jak F 16

    • 0 1

  • Do propozycji P. Marka

    przecież "wcinkę" ze stopem można zrobić kilkanaście metrów dalej w stronę Oruni, wystarczy dolać trochę asfaltu. Jest tam nie wiadomo po co taki szeroki chodnik. W ogóle moja sugestia: węższe chodniki a szersze drogi. tak jest np. w przypadku zjazdu ul. Słowackiego w dół od Obwodnicy przy rondzie Dela sale skręcając na Morenę, krótki pas do zjazdu w prawo ale chodnik jak na manifesty...

    • 1 0

  • A na Podwalu korki jak dawniej, do Bramy Żuławskiej. I to pomimo zmiany organizacji ruchu na skrzyzowaniu z Traktem św. Wojciecha i Armii Krajowej.

    • 1 0

  • Gdańsk - NOwe Ogrody , przy Urzędzie MIejskim

    W GDańsku przy Urzędzie Miejskim też powinna być inna organizacja, chyba po prostu urzędnicy nie jeżdżą samochodami i dlatego tak lekceważąco podchodzą do różnych zgłoszeń i tak opieszale reagują . Tam zawsze jest korek - bo są trzy pasy a tylko jeden jest na wprost i w prawo , niepotrzebnie dwa w lewo - powinno być tak jeden na wprost, jeden w prawo jeden- najkrótszy w lewo, b każdy kto jeździ przez to skrzyżowanie sam widzi,że bardzo mało obecnie samochodów zjeżdża w lewo na tym skrzyżowaniu...

    • 0 0

  • Łostowicka - Kartuska

    generalnie nie powinno być na tym skrzyżowaniu na dole skrętu w lewo - powinna być zawrotka wyżej na NOwolipiu, choć generalnie jest koło Carfura; skoro jednak urzędnik - bo urzędnik nasz - kierowców pan- to powinnien tam być zakreślony pas do zjazdu- chodzi o to,że ktoś kto skręca w lewo nie powinien blokować całego pasa, tylko zjechać w lewo aż do linii pasa jadących prosto - niektórzy kierowcy tak robią inni złośliwie blokują Łostowicką

    • 0 0

  • Światła ŁOstowicka - Osiedle MIckiewicza

    Światła na wysokości zjazdu na Osiedle MIckiewicza powinny być migające- aktualnie kiedy działają i jest pusto kierowcy i tak je ignorują i jadą prosto..

    • 0 0

  • pasy na Łostowickiej przy zjeździe z Armii Krajowej

    Łostowicka ma dwa pasy - jeden z nich od góry aż do zjazdu na osiedle Mickiewicza powinien być dla skręcających w prawo - wielu kierowców zjeżdża przez to osiedle na Kartuską, ten drugi pas dla jadących prosto, w dół do skrzyżowania z Kartuską i NOwolipiem. Tak to wynika z logiki, z codziennej obserwacji w różnych godzinach ruchu na tej ulicy...

    • 0 0

  • Bezsensowne czekanie na "czerwonym" (1)

    Uprzejmie proszę o dokonanie zmian sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Podwale Przedmiejskie, Długie Ogrody, Siennicka i Elbląska.
    Pojazdy jadące z ul. Elbląskiej w Podwale Przedmiejskie i omijające wiadukt, po wjechaniu (zielone światło) na rondo zatrzymują się (czerwone), przepuszczając pojazdy jadące z ul. Długie Ogrody.
    Kiedy dla tych pojazdów ukazuje się czerwone światło z jednoczesnym zielonym dla ruchu z ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku ul. Siennicka i Długie Ogrody, wtedy one nadal bezcelowo czekają mając czerwone – a mogłyby bezkolizyjnie opuścić skrzyżowanie.
    Proszę o zmianę tej złej sytuacji.

    • 0 0

    • P.S.

      Co do propozycji p. Piotra to po przemyśleniu - jest logiczna.

      • 0 0

  • REWELACJA - recepta na korki w Gdańsku!

    Ponieważ większość zakorkowanych ulic to tzw. dojazdówki, czyli ulice dojazdowe do centrum lub obwodnicy z nowo pobudowanych strzeżonych osiedli - proponuję wprowadzić liczniki wyjeżdżających z tych deweloperskich cudeniek!
    I wypuszczać po 5 samochodów co 5 min.!
    Skoro UM nie zadbał o to aby wraz z pozwoleniem na budowę nowych osiedli wymóc od deweloperów budowy dróg to należy ograniczyć swobodę wyjazdu tych samochodów i będzie jak dawniej!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane