- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 4 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (50 opinii)
- 5 W trakcie jazdy odpadło mu koło (74 opinie)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Motocykliści walczą z "inteligentnymi" sygnalizatorami
W maju tego roku Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe wywalczyło zgodę na poruszanie się jednośladami po dwóch gdańskich buspasach (ul. Podwale Przedmiejskie oraz ul. Jaśkowa Dolina ), a teraz planuje zrobić porządek z problemem tzw. inteligentnych sygnalizatorów, które miały ułatwić życie kierowcom, a tymczasem są istną zmorą dla miłośników "dwóch kółek".
Zasada ich działania jest bardzo prosta. Pojazd dojeżdżający do skrzyżowania najeżdża na tzw. indukcyjny przetwornik impulsowy, czyli czujnik. A ten reaguje dzięki zmianie swojego pola elektromagnetycznego na skutek przemieszczania się metalowego elementu (w tym przypadku pojazdu). Interesujące i innowacyjne. Problem w tym, że pomysłodawcy w swoich wyliczeniach zupełnie pominęli motocyklistów. Okazuje się, że jednoślad stojący na światłach jest zbyt mały i pozbawiony wystarczającej liczby elementów metalowych, żeby "zobaczył" go sygnalizator. Dlatego też Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe postanowiło zająć się problemem.
- Walka to może zbyt mocno powiedziane, chcemy zwrócić uwagę zarządcom dróg Trójmiasta i okolic na problem, jaki istnieje od lat. Kłopot ze światłami jest znany od dawna, zarówno w środowisku motocyklistów, jak i rowerzystów. Najbardziej problematyczne są drogi osiedlowe lub te o niższej kategorii, chociaż zdarzają się też źle zestrojone pętle indukcyjne na głównych przelotówkach - tłumaczy Piotr Lewandowski z Trójmiejskiego Stowarzyszenia Motocyklowego.
Rozwiązanie problemu wydaje się bardzo proste.
- Tam gdzie są zamontowane pętle indukcyjne, rozwiązanie problemu sprowadzić powinno się tylko do podniesienia czułości urządzenia. Motocykl, motorower czy rower w odróżnieniu od samochodu posiada stosunkowo niewiele elementów stalowych, na jakie reaguje pętla. Kompozyty i aluminium dzięki swojej wadze i wytrzymałości są obecnie powszechnie stosowane do budowy tego typu pojazdów - dodaje.
W tym celu TSM tworzy spis źle zestrojonych sygnalizatorów niereagujących na jednoślady. Lista powstaje przy pomocy motocyklistów, którzy podsyłają swoje propozycje (swoje zastrzeżenia można wysyłać na adres e-mailowy stowarzyszenia: info@tsm.org.pl lub przez portal społecznościowy). Dotychczas na terenie Trójmiasta i okolic udało się ustalić 51 takich miejsc (lista dotyczy również skrzyżowań pozbawionych tzw. inteligentnych sygnalizatorów, a winę za ciągnące się w nieskończoność czerwone światło ponosi złe ustawienie zegara). Niedługo na podstawie zebranych lokalizacji powstanie mapa.
LISTA ŹLE ZESTROJONYCH SYGNALIZATORÓW
- Drugim etapem będzie określenie, kto zarządza daną sygnalizacją i skierowanie do tej instytucji pism z prośbą o rozwiązanie problemu. Mamy nadzieję, że obejdzie się bez większego naciskania z naszej strony, ale jako że Mikołaje na Motocyklach są już za pasem, będziemy monitorować temat przy każdej okazji kontaktu z trójmiejskimi ZDiZ - zakończył Lewandowski.
Miejsca
Opinie (92)
-
2015-08-06 09:12
PROPONUJĘ (2)
oprócz poruszania się po BUSpasach proponuję dodatkowo możliwość poruszania się po:
- ścieżkach rowerowych
- chodnikach
a i jeszcze .... MOŻLIWOŚĆ zdejmowania rejestracji bo te wygięte są nieco widoczne.- 13 6
-
2015-08-06 09:27
(1)
zalecana jazda slalomem po liniach ciągłych, slalom pomiędzy samochodami.
Podpowiadam: gł..ek na motocyklu potrafi wdać z siebie niezłą zwartą ślinę na samochód, to tak w ramach ciekawostki na drodze- 3 7
-
2015-08-06 11:54
Oj sierotki...
po to były buspasy żeby nikt Wam się slalomem nie przeciskał, jak widać niektórym to również przeszkadza bo jak polaczek stoi to inni również stać muszą
- 4 0
-
2015-08-06 08:24
z Beethovena w Powstańców, w obie strony (1)
jest w tej chwili przetarg na przebudowę pętli w ZDiZ
i jeszcze Noskowskiego- 1 1
-
2015-08-06 11:47
żeby tylko to coś reagowało z większej odległości
nie trzeba by sie zatrzymywać i zaraz ruszać - jadący po Beethovena - np 10 samochodów musi się zatymać jak tylko z Powstańców Warszawskich 1 auto najedzie na tą pętlę indukcyjną i przydałaby się synchronizacja ze skrzyżowaniem z Noskowskiego
- 0 0
-
2015-08-06 11:26
A magnesik neodymowy podklejony pod silnik nie wystarczy?
- 1 0
-
2015-08-06 10:30
Najpierw kierowcy niech nauczą się zatrzymywać przed liniami na światłach. (2)
A nie 5 metrów przed linią. A jeszcze lepsi są "podjeżdżacze". Zatrzyma się taki na światłach 3-4 metry od poprzedzającego samochodu i kiedy wszyscy za nim też się zatrzymają, to podjeżdża kawałek do przodu. Reszta za nim, po czym stwierdza, że można kolejny metr podjechać bliżej. A nie można od razu zatrzymać się za stojącym samochodem?
- 5 0
-
2015-08-06 10:44
(1)
przy linii nie widac sygnalizacji bo w Polsce debilnie się ustawia sygnalizatory - mam patrzeć przez dach ? w Ameryce jest to o wiele lepiej zorganizowane. Czemu nowe skrzyżowania robi się bez sensu ?
- 1 5
-
2015-08-06 11:15
ewidentnie nie zrozumiałeś przekazu z wypowiedzi, na którą odpowiadasz :/
- 3 1
-
2015-08-06 10:41
w Gdańsku wszystko musi być INTELIGENTNE
tylko nie ludzie, którzy tym zarządzają
- 3 0
-
2015-08-06 08:17
trakt (3)
Z Traktu św. Wojciecha na S7, można stać latami (chyba że podjedzie samochód).
- 20 2
-
2015-08-06 10:40
Wielkopolska w Gdyni - skręt w lewo na Brzechwy. Choćby skały sr*ły, nie uświadczysz zielonego światła do lewoskrętu dopóki nie podjedzie jakiś samochód. Łatwiej skręcić w prawo na Fikakowo, zawrócić przy Lidlu i przejechać skrzyżowanie na wprost.
- 2 0
-
2015-08-06 10:28
S7 ma trakt w kierunku Pruszcza
Ostatnio w weekend pojechałem na czerwonym po postoju przez ok 8-9 minut (dodam że autem). była 4 zmiany cykli świateł ale nie dla tych co zjeżdzali na Pruszcz...
- 0 0
-
2015-08-06 08:42
Samochodem też się tam stoi bardzo długo
- 3 0
-
2015-08-06 08:39
Tak tylko pytam... (4)
bo na moto jeszcze nie jeżdżę (dopiero się przymierzam do zakupu pierwszej sztuki), ale czy pewnym remedium nie byłoby przymocowanie w dolnej części ramy jakiegoś dużego, silnego magnesu neodymowego? Są takie potwory (45x15mm), że ręce łamie przy rozdzielaniu, może na pętle zadziała?
- 6 11
-
2015-08-06 10:27
Wypróbowane, działa.
Mam 4 magnesy neodymowe rozmiaru 10x10x5 mm pod silnikiem, pętle wykrywają mnie bez problemu. Koszt 5 zł.
- 0 0
-
2015-08-06 10:25
a jak się scalisz niechcący z jakąś barierką albo latarnią?
Może to i jakiś pomysł, ale ja bym się na to nie odważył
- 0 0
-
2015-08-06 10:04
Dlaczego minusujecie? (1)
Pytałem fachowców - czyli motocyklistów z doświadczeniem... Może któryś coś po prostu wie na ten temat?
- 1 1
-
2015-08-06 10:10
to nie zadziała
- 0 0
-
2015-08-06 10:23
Czy na pewno najeżdżaja na przetwornik impulsowy?
Czy może też przetwornik jest dołączony do pętli? Bo jednak nazwanie kilku zwojów przetwornikiem położenie-indukcyjność jest nadużyciem, chyba chodzi o przetwornik reaktancja-sygnał binarny, na który motocyklista nie powinien najeżdżać.
- 1 5
-
2015-08-06 08:28
a nie wystarczy... (3)
zsiąść z motoru, kulturalnie przeprowadzić go na przejściu dla pieszych i pojechać dalej
- 27 24
-
2015-08-06 10:17
sam sobie pchaj swoją multiplę
- 8 0
-
2015-08-06 09:05
można, ale... (1)
przepchnij 300kg, a jeśli jeszcze masz pasażera ;)
- 8 0
-
2015-08-06 09:20
pasażer niech pomaga pchać :)
- 8 2
-
2015-08-06 09:34
To w Gdansku sa "inteligentne" sygnalizatory?!
Moze lepiej zrobic liste skrzyzowan, gdzie stoi sie bez sensu, w nocy, mimo braku ruchu?!
Choc latwiej byloby zrobic liste gdzie sie nie stoi!- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.