• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motopremiery 2012. Volkswagen weźmie wszystko?

Bawo,Mart
4 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jeden z naszych ulubionych samochodów - Volkswagen Golf siódmej generacji zadebiutuje w tym roku. Jeden z naszych ulubionych samochodów - Volkswagen Golf siódmej generacji zadebiutuje w tym roku.

Koncerny motoryzacyjne na rok 2012 zapowiedziały wiele atrakcyjnych premier. Niewykluczone jednak, że najwięcej na naszym rynku będzie się działo za sprawą Volkswagena. I to wcale nie za sprawą nowych, oszałamiających modeli.



Chevroleta Camaro można już kupować w polskiej sieci sprzedaży marki. Na zdjęciu model z 3.6litrowym silnikiem V6 o mocy 323 KM. Chevroleta Camaro można już kupować w polskiej sieci sprzedaży marki. Na zdjęciu model z 3.6litrowym silnikiem V6 o mocy 323 KM.
Najnowszy Fiat Panda. Niestety już nie z tyskiej fabryki Fiata. Nowy model powstaje w fabryce koncernu pod Neapolem. Najnowszy Fiat Panda. Niestety już nie z tyskiej fabryki Fiata. Nowy model powstaje w fabryce koncernu pod Neapolem.
Peugeot 3008 HYbrid4 to pierwsza na świecie hybryda z silnikiem diesla. Peugeot 3008 HYbrid4 to pierwsza na świecie hybryda z silnikiem diesla.
Po raz pierwszy pokazał się na wystawie motoryzacyjnej w Szanghaju w zeszłym roku. Niedługo do salonów trafi najmocniejsza wersja BMW serii 5. Po raz pierwszy pokazał się na wystawie motoryzacyjnej w Szanghaju w zeszłym roku. Niedługo do salonów trafi najmocniejsza wersja BMW serii 5.
Volkswagen jest największym, europejskim producentem samochodów. Już w lutym rozpocznie sprzedaż nowego małego, miejskiego - up!. Także w lutym zadebiutuje nowy Passat CC. Na Największą premierę koncernu poczekamy jednak do końca roku. W listopadzie do salonów trafi najsłynniejsze "auto dla ludu" czyli Golf VII.

Volkswagen planuje coś jeszcze. Nieoficjalnie wiadomo, że już w tym tygodniu dealerzy mają poznać nową politykę cenową koncernu. Ta zakłada m.in. obniżki cen samochodów i działania nastawione na o wiele większą sprzedaż niż dotychczas. Jeśli nowa polityka sprzedaży odniosłaby sukces, VW zostałby największym graczem na polskim rynku, kanibalizując Skodę, również część grupy VW.

W zeszły poniedziałek Komisja Europejska wyraziła też zgodę by Volkswagen stał się właścicielem dotychczasowego importera aut tej marki - firmy KPI Polska oraz importera Skody - Skoda Auto Polska.

Ofensywę modelową rozpoczął też OpelChevrolet. Już w grudniu zadebiutowała Astra GTC (pierwszy egzemplarz w Trójmieście sprzedał się już w dniu premiery w firmie Serwis Haller, w której udział sprzedaży marki Opel na Pomorzu osiągnął 48,1%). W 2012 zobaczymy też Astrę sedana i sportową wersję OPC. Już zamawiać można Zafirę Tourer, nieco później ma zadebiutować samochód miejski znany na razie pod roboczą nazwą Junior, a w połowie roku elektryczna Ampera, natomiast jesienią zadebiutuje niewielki SUV na bazie Corsy.

Gamę Chevroleta wzbogaca ekscytujące Camaro, w połowie roku roku zadebiutuje nowy Malibu oraz Cruze w wersji kombi.

W I kwartale br. w salonach Fiata zobaczymy nową Pandę, Pandę Classic, Punto model 2012. Marka Jeep zaprezentuje nowego Grand Cherokee oznaczone SRT, co zawsze oznacza duży silnik i imponujące osiągi. Kilka miesięcy musimy poczekać na debiut Fiata Ellezero.

Renault do swojej oferty wprowadza m.in. nową gamę rodziny Megane: wersję pięciodrzwiową, Coupe, Grandtour, GT, RS oraz Scenica i Grand Scenica. W salonach zobaczymy też auta elektryczne: Fluence Z.E. oraz Kangoo Z.E..

Z kolei Peugeot chce popularyzować hybrydy. Czekamy więc na 3008 HYbrid4, pierwszą na świecie hybrydę z silnikiem diesla. W maju pojawi się mają hybrydowe 208508.

Co u japońskich i koreańskich producentów? Toyota w lutym i marcu rozpocznie się sprzedaż odświeżonych modeli Avensis FLAygo FL. Kia już w tym miesiącu wprowadza do sprzedaży nową Optimę. Hyundai dopiero po wakacjach pokaże nowe Santa Fe. Nissan planuje "wskoczyć" na rynek z nowym minivanem - Evalią.

Dużo będzie się działo w segmencie premium. Volvo zapowiada nowy model samochodu z segmentu C/D, większe niż kompakt. Nie ujawnia jednak żadnych szczegółów.

Oprócz nowych wersji silnikowych obecnych modeli, Mercedes wprowadzi do sprzedaży m.in. GLK po faceliftingu. Ciekawie zapowiada się model oznaczony słynnymi literami - SL.

Najbliższe premiery BMW to już styczniu najnowsza wersji M5, potem zobaczymy serię 3 w wersji sedan. Fani marki z niecierpliwością czekają też na czterodrzwiowe 6 coupe tzw. grand coupe.

Sporo nowości u Audi - W I kwartale do salonów trafi model A1 Sportback. W II kwartale A8 hybrid, A6 allroad, A3, S6, S7, RS4 Avant. W IV kwartale A3 Sportback, R8, , S3, RS5 CabrioRS6 Avant.
Bawo,Mart

Opinie (80) 4 zablokowane

  • (6)

    kia i hyundai to nie japońskie marki...

    • 29 15

    • naucz sie czytac ze zrozumieniem wsioku

      • 12 0

    • czytac ze zrozumieniem

      - "Co u japońskich i koreańskich producentów?"

      • 9 0

    • (1)

      no co ty nie powiesz

      • 0 2

      • ty głąbie!

        • 2 0

    • (1)

      Może i nie japońskie, ale kije/hyundaie silniki mają od mitsubishi, a wiele rozwiązań żywcem przeniesionych z hondy czy toyoty.

      • 0 2

      • nie wypowiadaj się o motoryzacji bo nie masz otym zielonego... co ja piszę, żadnego pojęcia

        • 0 1

  • to ja mam czekać 15 lat aby se kupić golfika siódemkę? (5)

    • 74 1

    • Przynajmniej kupisz dotarty egzemplarz

      i będzie miał wymienione wszystkie płyny

      • 25 1

    • (2)

      dokłądnie kupiłem golfa 4 oczywiście z TEDEI z trzema czerwonymi literkami z 98 więc 7 kupię 2026

      • 18 1

      • spod - gdyby ktoś pytał. (1)

        • 6 1

        • to niech spoda

          • 5 1

    • wcześniej bo za 10 kupisz sobie wersję 6! też będzie miała 15 lat :)

      • 2 0

  • artykuł sponsorowany przez FOTĘ :)

    artykuł sponsorowany przez FOTĘ :)

    • 32 2

  • O Hondzie cicho... (5)

    A premierę właśnie zalicza nowy Civic.
    Ciekawe że o tym tak cicho...

    • 27 3

    • bez reklamy

      widocznie Hondy nie trzeba reklamować :)

      • 5 3

    • A ma być głośno ... (1)

      Reklama na tym portalu jest warta funta kłaków i trafia tylko de pewnej niszy komentatorów wątkowych.

      Więc bądź pewien że jak pojawi się artykuł o Hondzie to z obecnych tu komentarzy dowiesz się że Wartburg był lepszy.

      • 3 2

      • zazdrość

        ludzie z zadrości różne rzeczy piszą, niech mają nadal swoje Wartburgi a ja kupie Hondę i zobaczymy kto dalej zajedzie.....

        • 0 2

    • honda (1)

      bo kogo interesuje jakas premiera hondy.nijakiego samochodu dla starych dziadkow ktorzy pozniej sprzedaja je młodym guaniarzom.a ci probuja z civica zrobic WRX STI lub 911

      • 2 1

      • akurat Honda miala pazur

        w klasie kompaktow tylko alfa miala wieksze jaja, teraz jest jeszcze bmw. ale po hondzie dlugo dlugo nic i dopiero inni cos tam maja. generalnie to niespecjalna klasa.

        • 2 0

  • (6)

    He he. Volkswagen. Miałem tego lata niewątpliwą nieprzyjemność przejechania się po raz pierwszy w życiu wyrobem tej marki - dwuletnim, żeby nie było że jakimś golfem II spawanym z trzech. Silnik jak od kosiarki (tyle że słabszy; trawkę to by taka kosiarka chyba przyginała do ziemi najwyżej ;) ), ergonomia, wygląd, wykonanie i materiały - jak w "faworitce" sprzed ćwierćwiecza. Dziękuję serdecznie :)

    • 21 16

    • I od tamtej pory dusiłeś to w sobie aż do dziś

      Jak ci możemy pomóc ????

      • 5 3

    • (2)

      No to pojechałeś tym razem.

      O pojazdach grupy VW można napisać, że mają nudną deskę, bez bajerów. Plastiki są różne, lepsze i gorsze. Ale akurat ergonomii nikt rozsądny się nie czepia, bo nie ma do czego - jest bez zarzutu.

      Zazwyczaj trollujesz z większą fantazją.

      • 6 4

      • (1)

        Niestety, tym razem nie musiałem fantazjować - czego żałuję, bo chętnie byłbym pojeździł po pięknych drogach słonecznej Hiszpanii samochodem, a nie tym smętnym toczydełkiem.

        • 3 1

        • to przejedź sie nowym vw scirocco i pogadamy.

          • 0 1

    • Czego nie mówić o produktach VW to mają z reguły bardzo szeroki wachlarz silników, musiałeś trafić na mały miejski silnik.

      • 3 0

    • pitolisz

      kazdy inny producent rowniez oferuje marne silniczki z golarki jak i mocne potworki. u golfa wachlarz jest najwiekszy w tej klasie wiec mozna wybrac co innego.

      stylistyka jest mega nudna ale wykonczenie i materialy sa bardzo dobre. wiec albo rzeczywiscie jechales golfem II albo w ogole zadnym golfem w zyciu nie jechales.

      • 1 2

  • Camaro super, ale cena z księżyca (od 199 000 tys z tego co widzę w cenniku !!! 0_0) (2)

    może malibu będzie przystępniejszy.

    Pandę niestety zepsuli tak jak punto evo (grande było ekstra, evo to pomyłka).

    O reszcie się nie wypowiadam, bo mnie nie interesuje.

    • 6 3

    • (1)

      nie z księżyca tylko z UE, podstawowe camaro V8 w ameryce kosztuje 31 850$, po dzisiejszym kursie 3.43 daje to 109 tysięcy z groszami, po podatkach naszych wspaniałych europejskich mamy już 175 tysięcy złotych: ) Importer też swoje musi dziabnąć

      • 3 0

      • dokladnie :)

        co smieszniejsze to amerykanie zarabiaja wiecej od krajow europy zachodniej a produkty maja po cenach jak w polsce, oprocz samochodow bo te maja 2 razy tansze niz u nas :D raj na ziemii

        35 000 dolcow to dla takiego amerykanina jak dla Polaka Dacia Logan, ewentualnie podstawowy Fiat Panda

        • 1 0

  • Volvo to znana i szanowana marka chińska

    • 30 1

  • panda sranda (4)

    Polacy powinni zbojkotowac fiata za to co zrobil i nie kupowac pandy ani innych aut tego koncernu..... niech sie makaroniarze wypchaja

    • 22 3

    • (3)

      A który z samochodów konkurencji jest kupowany w Polsce? Tychy jeszcze dobrze na tym wyjdą, bo Panda z uwagi na wyższe koszty produkcji, będzie musiała zastąpić 500, a w Polsce rozpoczną sprzedaż taniego Uno.

      • 0 2

      • (2)

        nie chodzi o to czy w polsce bedzie tanie uno czy inna tata s****a ale czy bedzie montownia i caly przemysl z nia zwiazany innymi slowy - miejsca pracy

        w biednej polsce z 20% bezrobociem i fiskalizmem godnym sredniowiecza przecietny kowalski nie bedzie jezdzil nowym uno a 20 letnim szrotem - co by nie mowic o montowniach to mimo wszystko miejsca pracy, podatki lokalne itd.

        • 3 2

        • wszystko ok tylko że w średniowieczu nie było fiskalizmu

          • 1 1

        • wszystko ok tylko, że w dzisiejszych czasach nie ma bezrobotnych, tylko niepracujące nieroby

          • 0 1

  • Artykuł bardzo stronniczy (1)

    Mertytorycznie - O grupie Volkswagena napisane bardzo dużo, do tego info że będzie mega tanio... A jak będzie to wszyscy wiemy. Oby nikt chętny do kupna auta nie pokusił się specjalnie czekać na nowego Golfa myśląc że będzie w cenie Fabii.
    A tak odemnie... O Hondzie ani słowa, a nowy Civic to poważna konkurencja dla Golfa. I wydaje się że bardzo udana.
    Na kolanie to było pisane? Autor nawet nie wysilił się wytłuścić nazwy marki Kia w swych wypocinach.
    Tak, wypociny to dobra ocena dla tego pseudo artykułu o nowościach na rynku motoryzacyjnym w 2012 roku.

    • 39 1

    • brawo brawo

      • 2 0

  • :)

    Ciebie tez bedzie stać kiedyś na auto z 2012 roku:):):)

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane