- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (227 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (54 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (188 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (89 opinii)
Mustang na prąd zaprezentowany w trójmiejskich salonach
Długo zapowiadany Ford Mustang Mach-E na dwa dni zawitał do Trójmiasta. Elektryczny SUV w piątek zaparkował w gdańskim salonie Plichta, a w sobotę można go było obejrzeć w Gdyni, w stacji Euro-Car.
Premierowe dostawy Mustangów Mach-E do trójmiejskich salonów planowane są w pierwszej połowie 2021 roku. Producent jeszcze nie podał oficjalnego cennika, ale prawdopodobnie bazowa wersja zostanie wyceniona na około 220 tys. zł (wersja tylnonapędowa ze standardowym zasięgiem). Niewykluczone, że na początku dostępna w konfiguratorze będzie jedynie wersja First Edition, której cena będzie oscylowała w granicach 310 tys. zł.
Prawdopodobnie do polskich salonów trafi jedynie 50 sztuk tego modelu. Zainteresowane osoby powinny się więc spieszyć.
Więcej na temat aut elektrycznych
Mach-E to model, który od samego początku budzi spore kontrowersje. Przede wszystkim, wielu fanów kultowego Mustanga nie może się pogodzić z faktem, że Ford użył wierzgającego konia również w nazwie "elektryka". To celowy zabieg marketingowy, który może zadziałać jak magnes na klientów. Z pewnością gdyby auto nazywało się po prostu "Mach-E" - zainteresowanie premierą byłoby mniejsze.
Moim zdaniem auto na żywo prezentuje się lepiej niż na zdjęciach, ale za to wygląda na mniejsze. Co do stylistycznych podobieństw do spalinowego Mustanga - wspólnym mianownikiem są przede wszystkim tylne lampy z charakterystycznymi pazurami. Poza tym Mach-E prezentuje się naprawdę interesująco.
Co ciekawe, Mach-E nie ma... klamek. Drzwi otwierają się po wciśnięciu przycisku na słupkach. Mało tego, do auta można się dostać przy użyciu kodu, który wpisuje się na "klawiaturze" znajdującej się na słupku B. Jeśli coś pójdzie nie tak, np. oblodzony słupek odmówi posłuszeństwa - wówczas drzwi Mustanga będzie można otworzyć, korzystając z aplikacji na smartfonie.
We wnętrzu Mach-E w oczy rzuca się przede wszystkim gigantyczny ekran. To wręcz pionowy telewizor. Podobnej wielkości ekrany spotkacie m.in. w Teslach, VW Touaregu czy nowej Klasie S.
Osoby, które będą konfigurowały nowego Mustanga Mach-E, na pewno nie będą się nudziły, bo "elektryk" będzie dostępny w kilku opcjach. Kilka dni temu w oddzielnym artykule zapowiedzieliśmy przyjazd elektrycznego Mustanga do Trójmiasta i nieco przybliżyliśmy to, co oferuje. Przypomnijmy to jeszcze raz.
- Tylny napęd i mniejsza bateria (RWD Standard Range) - 269 KM mocy i 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bateria o pojemności 75,7 kWh, zasięg: do 440 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h.
- Tylny napęd i większa bateria (RWD Extended Range) - 294 KM mocy, 430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bateria o pojemności 98,8 kWh, zasięg: do 610 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 6,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h.
- Napęd na wszystkie koła i mniejsza bateria (AWD Standard Range) - 269 KM mocy, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bateria o pojemności 75,7 kWh, zasięg: do 400 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,6 s, prędkość maksymalna: 180 km/h.
- Napęd na wszystkie koła i większa bateria (AWD Extended Range) - 351 KM mocy, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bateria o pojemności 98,8 kWh, zasięg: do 540 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h.
- Napęd na wszystkie koła i większa bateria (wersja First Edition) - 351 KM mocy i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bateria o pojemności 98,8 kWh, zasięg: do 540 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 180 km/h.
- Napęd na wszystkie koła i większa bateria (topowa wersja GT) - 487 KM mocy i 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Baeria o pojemności 98,8 kWh, zasięg: do 490 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 3,7 s, prędkość maksymalna: 200 km/h.
Bateria o mniejszej pojemności może być ładowana prądem stałym o mocy 115 kW, natomiast większa aż o 150 kW. Czas ładowania w przedziale od 10 do 80 proc. to odpowiednio: 45 i 38 minut przy wykorzystaniu maksymalnej mocy ładowania.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (98) 2 zablokowane
-
2020-12-14 14:12
designed by.... (1)
gdzie był projektant wnętrz jak je projektowali??
- 2 0
-
2020-12-14 14:47
Z pewnością w rtv euro agd przed półkami z TV ;)
- 1 0
-
2020-12-14 18:11
A jak się otwiera takie drzwi po wypadku?
W razie wypadku, utraty zasilania.
W jaki sposób otworzyć drzwi (np. zakleszczone) w aucie gdzie otwiera się je przyciskiem.
Od około roku 2000 klamki w samochodach są bardzo solidne, umożliwiające właśnie bardzo silne szarpanie za nie po to- 0 0
-
2020-12-14 18:55
Czy ten TV ze środka można wziąć do domku?
I obejrzeć jakiś meczyk?
- 2 0
-
2020-12-14 19:58
Ceny
Pewnie w US ceny sa o polowe mniejsze. Wystarczy popatrzeć na ceny luksusowych samochodów z Europy. Można doznać szoku.
- 1 0
-
2020-12-14 20:45
Takie przejscie
Z benzyny na elektryka to ja kupuje
- 0 0
-
2020-12-15 00:26
Niema jak profesjonalny tekst ze sprawdzonymi informacjami:
Prawdopodobnie 220 tys, niewykluczone że 310 prawdopodobnie 50 sztuk.
Prawdopodobnie niwiele wiadomo, ale prawdopodobnie będzie się psuł jak każdy Ford.- 0 0
-
2020-12-15 10:25
Wow
Deska rozdzielcza prawie jak w Citroenie Cactus hahaha
- 0 0
-
2020-12-15 14:59
dramat
W środku jak Łada, pies zmielony razem z budą!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.