• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na ostro. Nowy Seat Ibiza

Marcin Tymiński
22 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Seat Ibiza AD 2008. Czwarta generacja pojazdu czyli ostre kształty, agresywne linie i wysoka użyteczność na co dzień. Seat Ibiza AD 2008. Czwarta generacja pojazdu czyli ostre kształty, agresywne linie i wysoka użyteczność na co dzień.

Mała, zadziorna, o kształtach wręcz agresywnych. W całkowicie niejesiennych kolorach. Nowy produkt Hiszpanów może z dumą nosić nalepkę "Audi Brand Group". Bliżej mu dziś do swojego niemieckiego mistrza niż kiedykolwiek wcześniej.



Nowa Ibiza produkowana jest wyłącznie w nowoczesnej fabryce w Martorell koło Barcelony. Nowa Ibiza produkowana jest wyłącznie w nowoczesnej fabryce w Martorell koło Barcelony.
O co naprawdę chodziło stylistom przygotowującym nowe modele Seata widać dopiero po najnowszej premierze, czyli Exeo. Inspiracja najstarszym bratem czyli Audi jest już tak wyraźna, że wyraźniejsza być nie może. Niektórzy uznają to pewnie za wadę, jednak Seatowi udało się nie zapatrzyć ślepo w auta na literę A i mimo wyraźnej inspiracji zachować swój styl. Takie naśladownictwo to zawsze ryzykowna gra, naszym zdaniem Seatowi udało się w tej konkurencji wygrać.

Nowy SEAT Ibiza jest pierwszym pojazdem seryjnym zaprojektowanym całkowicie pod kierunkiem Luka Donckerwolke, autora m.in. takich wcześniejszych projektów jak Lamborghini Murcielago i Gallardo.

Wymiary Ibizy zbudowanej na nowej platformie to: 4052 mm długości; 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2469 mm i jest o 7 mm większy niż w poprzedniej generacji modelu. Wymiary Ibizy zbudowanej na nowej platformie to: 4052 mm długości; 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2469 mm i jest o 7 mm większy niż w poprzedniej generacji modelu.
Główny Projektant Seata narysował bardziej drapieżną sylwetkę, nadając Ibizie wyróżniający się wygląd. W nowym stylu SEAT-a dominują zdecydowane geometryczne kształty. Przejawem ewolucji linii pojazdu są przede wszystkim nowo zaprojektowany przód i nowa interpretacja "dynamicznej linii". Nowa koncepcja SEAT-a, tzw. "wzornictwo strzały", polega na przeniesieniu przednich reflektorów i atrapy chłodnicy pod linię maski, w celu stworzenia oryginalnego konturu grotu. "Dynamiczna linia" została natomiast bardziej wyeksponowana wzdłuż boków pojazdu.

Do jazd testowych Seat udostępnił optymistycznie zielone Ibizy z silnikiem 1.4 o mocy 85 KM. Każdy kierowca przede wszystkim zwróci uwagę na porządek panujący w jego "miejscu pracy". Obsługa wszystkiego jest intuicyjna, ergonomia poprawna, a z przodu całkiem przestronnie. Spasowanie wszystkich plastików jest bardzo dobre, ich jakość też znacznie się podniosła.

Benzynowy silnik 1.4 wystarczy starszemu, statecznemu kierowcy. Młodsi nabywcy Ibizy oczekują trochę większych emocji. Benzynowy silnik 1.4 wystarczy starszemu, statecznemu kierowcy. Młodsi nabywcy Ibizy oczekują trochę większych emocji.
Duży plus za zawieszenie. Widać, że konstruktorzy przystosowali je do pracy z silnikami o dużej mocy i dopiero np. z dwulitrowym silnikiem benzynowym Ibiza AD 2008 pokazałaby na co ją naprawdę stać. Z poczciwym 1.4 emocje z jazdy są podobne do tych towarzyszącym zawodom w ujeżdżaniu kucyków. W miejskiej dżungli silniczkowi nie można odmówić dynamiki, by jednak Ibiza wykrzesała z siebie temperament niczym torreador walczący z bykiem musimy wkręcać ją na wysokie obroty. Wtedy też dźwięk silnika robi się naprawdę bardzo przyjemny. Takie Seaty lubimy.

Oprócz silnika o pojemności 1.4 zmęczonym słońcem i życiem spokojnym kierowcom Seat oferuje jednostkę o pojemności 1.2 i mocy 70 KM. Oszczędni mają do dyspozycji dwa diesle ze znanym znaczkiem TDI: 1.4 o mocy 80 KM i 1.9 o mocy 90 lub 105 KM.

Seat w wersji pięciodrzwiowej będzie dostępny w trzech typowych dla marki wersjach wykończenia - Reference, Stylance i Sport - charakteryzujących się bogatym wyposażeniem bez względu na wersję. Nawet w wersji podstawowej Reference wyposażenie obejmuje między innymi ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne, boczną poduszkę powietrzna chroniącą klatkę piersiową, elektrycznie sterowane szyby boczne i centralny zamek z pilotem.

Opinie (31) 4 zablokowane

  • Kryzys jest-ludzi nie stać na nowe auta.

    Napiscie lepiej artykuł o używkach z Niemiec.

    • 0 0

  • Seat schodzi na psy. Nowy model a silniki jakby z innej epoki. Zamist mocniejsze to slabsze. (1)

    No i kierownica taka sama jak w Seaci czy Audi. Grupa VW od dluzszego czasu zaniza swoje snadardy, a szkoda.

    • 0 0

    • zgadzam się

      toledo 1 miało podwozie z golfa a silniki z passata dzięki temu świetnie jeździło a teraz mają nadwozie z lamborghini a silniki ze skody.100KM to minimum dla samochodu żeby nazwać go nowoczesnym.

      • 0 0

  • poprawka

    kierownoca taka sama jak w Skodzie czy Audi

    • 0 0

  • czy sa jakie minusy czy przejazdzka z imprezka i gadzety dla "testujacych"byly tak dobre,
    ze auto stalo sie niesamowitym
    - cudem bez wad?

    • 0 0

  • Na wiosnę takie autko dołoży developer w promocji

    .. do dwupokojowego mieszkania

    • 0 0

  • Tylko Merc SL65 AMG / SLR Roadster / CLS, CL, S (1)

    chocby na pulpicie Windows:)

    to cos tu to ZŁOM.

    • 0 0

    • Weź się lepiej za odrabianie lekcji!

      Zamiast marnować czas na bzdury.

      • 0 0

  • jezdzilem ostatnio SL65 AMG i nie polecam (11)

    nigdy w zyciu niemieckiego szmelca :-)

    • 0 0

    • he he he he :-) (1)

      SL65 AMG, 604 konnego auta roadster za 1 milion zlotych, to ty nie widzialas na oczy nawet;)))

      prowokacja marna w tresci;)

      polecam rzucic okiem na SL65.
      To SL65 nie SL63, blednie ktos podpisal.

      http://www.youtube.com/watch?v=76Pib9s7A2Y&fmt=18

      • 0 0

      • Ludzie, beznadzieja!

        Po co wklejacie linki do takich bzdetnych filmików? Czym się tu podniecać?

        • 0 0

    • i SL63 AMG (3)

      770 000 zl w PL

      http://www.youtube.com/watch?v=kJy7GAmNFzw&fmt=18

      • 0 0

      • Co to ma być? (2)

        Podziw dla laluni wyjeżdżającej z posesji? Faktycznie spory wyczyn!

        • 0 0

        • trolu, podziwiac piekne auto (1)

          nie panienke

          • 0 0

          • Piękne?

            Kwestia gustu. Mi się nie podoba. Naprawdę nie robi na mnie żadnego wrażenia. Poza tym trola to Ty masz między nogami. I przestań się nim bawić bo ci krzywy urośnie! Podniecanie się samochodem zamiast panną to chyba jakaś dewiacja seksualna?

            • 0 0

    • Przejazdzka SL63 w srodku! (3)

      http://www.youtube.com/watch?v=6hfx_LUU50g&fmt=18

      :)

      • 0 0

      • Beznadziejny filmik! (2)

        Co to za radocha oglądać "miszcza" prostej, który niby prowadzi sobie jedną rączką ale zwalnia do 0 przed każdym łuczkiem drogi? Podniecać się dźwiękiem? Dziecinada! Ciekawe co koleś by pokazał na torze wyścigowym w starciu z kierowcą z prawdziwego zdarzenia w byle samochodzie ze 150 KM?

        • 0 0

        • niech zgadne masz zdezelowanego golfa (1)

          albo zelazniaka na biurku.

          • 0 0

          • A jakie to ma znaczenie?

            Ale żeby zaspokoić Twoją ciekawość: ani jedno ani drugie. Nie mam takiego merca, ani takiej kasy żeby go kupić, ale nawet gdybym taką miał nie kupiłbym go. Nie potrzebuję niczego sobie przedłużać. :)

            • 0 0

    • nie polecam SL65 AMG - tandeta i rozpacz

      totalny szmelc jak ktos wczesniej dobrze napisal, odradzam to babskie auto

      • 0 0

  • typowe auto dla wlasciciela kiosku

    • 0 0

  • ibiza

    ja mam ibize 2003... i dopiero teraz zaczyna sie cos psuc :) ale ogolnie jestem raczej zadowolona :)

    • 0 0

  • a gdzie o cenach Panie Tymiński ?? (1)

    cena auta to zawsze dyskretnie przemilczana kwestia w artykułach motoryzacyjnych !! najlepiej napisać kilka bajeczek przepisanych z informacji prasowych i katalogów i wystarczy, prawda ?? wstyd !! ludzie oczekują rzetelnej informacji o cenie pojazdu i np porównania z cenami konkurencji........no ale to już tak kolorowo nie wypada, więc po co o tym pisać; jak ktoś ma to kupić to piszcie o cenach - no ale jeśli podstawowy model z silnikiem diesla to 51 tys (1,4 TDI) to z czym do ludzi ?

    • 0 0

    • az sprawdziłem i mylisz sie-51k to za 1,9 tdi, który jest dla ibizy silnikiem poteznym. 1,4 mamy za 48k, który jest ceną porównywalną z innymi markami. poza tym diesel do tak małego autka to przesada, bo różnica w zuzyciu benzyny prawie żadna, zwłaszcza w mieście, a benzyna radzi sobie z nim równie dobrze, albo i lepiej:) (chyba, ze ktoś jest fanatykiem diesli i dostaje częstoskurczów na widok poczciwej benzyny:D ). za 46k mozesz miec 1.4 benzynę z max. wyposażeniem- to moim zdaniem opcja najlepsza...a jak Ci mało, to jest jeszcze 1,6 który, jestem gotów sie zalożyć, zjada wersje z 1,9tdi na przystawke(bo jest znacznie lżejszy:) )

      ogólnie ponarzekałeś(aś?) sobie i pewnie lepiej sie zrobilo:) szkoda, ze ze złego powodu. ceny, jak ktos jest zainteresowany sobie sprawdzi...w tego typu artykule oczekuje sie danych o samym samochodzie, bo jest to nowosc, a nie wielokrotnie sprawdzony model. zresztą zeby nie bylo, mi jakoś tez średnio artykuł do gustu przypadł:)

      a tak w ogóle to mnie to i tak nie dotyczy, bo samochód mam w miare nowy i boję sie jeździć takimi maluchami:)))

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane