- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (77 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (78 opinii)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (117 opinii)
- 4 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (33 opinie)
- 5 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (37 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (81 opinii)
Mała, zadziorna, o kształtach wręcz agresywnych. W całkowicie niejesiennych kolorach. Nowy produkt Hiszpanów może z dumą nosić nalepkę "Audi Brand Group". Bliżej mu dziś do swojego niemieckiego mistrza niż kiedykolwiek wcześniej.
O co naprawdę chodziło stylistom przygotowującym nowe modele Seata widać dopiero po najnowszej premierze, czyli Exeo. Inspiracja najstarszym bratem czyli Audi jest już tak wyraźna, że wyraźniejsza być nie może. Niektórzy uznają to pewnie za wadę, jednak Seatowi udało się nie zapatrzyć ślepo w auta na literę A i mimo wyraźnej inspiracji zachować swój styl. Takie naśladownictwo to zawsze ryzykowna gra, naszym zdaniem Seatowi udało się w tej konkurencji wygrać.
Nowy SEAT Ibiza jest pierwszym pojazdem seryjnym zaprojektowanym całkowicie pod kierunkiem Luka Donckerwolke, autora m.in. takich wcześniejszych projektów jak Lamborghini Murcielago i Gallardo.
Główny Projektant Seata narysował bardziej drapieżną sylwetkę, nadając Ibizie wyróżniający się wygląd. W nowym stylu SEAT-a dominują zdecydowane geometryczne kształty. Przejawem ewolucji linii pojazdu są przede wszystkim nowo zaprojektowany przód i nowa interpretacja "dynamicznej linii". Nowa koncepcja SEAT-a, tzw. "wzornictwo strzały", polega na przeniesieniu przednich reflektorów i atrapy chłodnicy pod linię maski, w celu stworzenia oryginalnego konturu grotu. "Dynamiczna linia" została natomiast bardziej wyeksponowana wzdłuż boków pojazdu.
Do jazd testowych Seat udostępnił optymistycznie zielone Ibizy z silnikiem 1.4 o mocy 85 KM. Każdy kierowca przede wszystkim zwróci uwagę na porządek panujący w jego "miejscu pracy". Obsługa wszystkiego jest intuicyjna, ergonomia poprawna, a z przodu całkiem przestronnie. Spasowanie wszystkich plastików jest bardzo dobre, ich jakość też znacznie się podniosła.
Duży plus za zawieszenie. Widać, że konstruktorzy przystosowali je do pracy z silnikami o dużej mocy i dopiero np. z dwulitrowym silnikiem benzynowym Ibiza AD 2008 pokazałaby na co ją naprawdę stać. Z poczciwym 1.4 emocje z jazdy są podobne do tych towarzyszącym zawodom w ujeżdżaniu kucyków. W miejskiej dżungli silniczkowi nie można odmówić dynamiki, by jednak Ibiza wykrzesała z siebie temperament niczym torreador walczący z bykiem musimy wkręcać ją na wysokie obroty. Wtedy też dźwięk silnika robi się naprawdę bardzo przyjemny. Takie Seaty lubimy.
Oprócz silnika o pojemności 1.4 zmęczonym słońcem i życiem spokojnym kierowcom Seat oferuje jednostkę o pojemności 1.2 i mocy 70 KM. Oszczędni mają do dyspozycji dwa diesle ze znanym znaczkiem TDI: 1.4 o mocy 80 KM i 1.9 o mocy 90 lub 105 KM.
Seat w wersji pięciodrzwiowej będzie dostępny w trzech typowych dla marki wersjach wykończenia - Reference, Stylance i Sport - charakteryzujących się bogatym wyposażeniem bez względu na wersję. Nawet w wersji podstawowej Reference wyposażenie obejmuje między innymi ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne, boczną poduszkę powietrzna chroniącą klatkę piersiową, elektrycznie sterowane szyby boczne i centralny zamek z pilotem.
Opinie (31) 4 zablokowane
-
2008-10-23 12:46
Szwaby chyba cosik oszczędzają na Seacie...
przód jak z Hyundaia z przed paru lat
- 0 0
-
2008-10-23 13:28
jezdzilam ostatnio SL65 AMG i nie polecam
nigdy w zyciu niemieckiego szmelca :-)
- 0 0
-
2008-10-23 18:49
Jeśli 1.4 silnik jest dla dziadków, to dla kogo jest...
Dla kogo jest silnik 1.2 ??? Dla nienormalnych matołów może? Autor testu / tekstu się nie popisał niestety.
- 0 0
-
2008-10-23 18:56
Wolę Dacię (2)
Szybsza, większa i o niebo silniejsze silniki, a do tego klima gratis :) No i ta cena śmieszna w porównaniu do ceny Ibizy vel przemodelowany Golf... Stara technika w zmienionej budzie - czym tu sie podniecać?
- 0 0
-
2008-10-29 23:37
Nie bądz smieszny, dacią to nawet za komuny było wstyd jeżdzic :)))
- 0 0
-
2010-01-08 23:09
taaa
brawo... szkoda, ze to ma wspolna plyte podlogowa z nowym polo i skoda fabia.. ale tak, wrzucaj ile wlezie.. gówno wiesz i prawisz farmazony
- 0 0
-
2008-10-31 13:57
PUSZKA TO PUSZKA A SZAJS TO SZAJS
:P
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.