• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na ostro. Nowy Seat Ibiza

Marcin Tymiński
22 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Seat Ibiza AD 2008. Czwarta generacja pojazdu czyli ostre kształty, agresywne linie i wysoka użyteczność na co dzień. Seat Ibiza AD 2008. Czwarta generacja pojazdu czyli ostre kształty, agresywne linie i wysoka użyteczność na co dzień.

Mała, zadziorna, o kształtach wręcz agresywnych. W całkowicie niejesiennych kolorach. Nowy produkt Hiszpanów może z dumą nosić nalepkę "Audi Brand Group". Bliżej mu dziś do swojego niemieckiego mistrza niż kiedykolwiek wcześniej.



Nowa Ibiza produkowana jest wyłącznie w nowoczesnej fabryce w Martorell koło Barcelony. Nowa Ibiza produkowana jest wyłącznie w nowoczesnej fabryce w Martorell koło Barcelony.
O co naprawdę chodziło stylistom przygotowującym nowe modele Seata widać dopiero po najnowszej premierze, czyli Exeo. Inspiracja najstarszym bratem czyli Audi jest już tak wyraźna, że wyraźniejsza być nie może. Niektórzy uznają to pewnie za wadę, jednak Seatowi udało się nie zapatrzyć ślepo w auta na literę A i mimo wyraźnej inspiracji zachować swój styl. Takie naśladownictwo to zawsze ryzykowna gra, naszym zdaniem Seatowi udało się w tej konkurencji wygrać.

Nowy SEAT Ibiza jest pierwszym pojazdem seryjnym zaprojektowanym całkowicie pod kierunkiem Luka Donckerwolke, autora m.in. takich wcześniejszych projektów jak Lamborghini Murcielago i Gallardo.

Wymiary Ibizy zbudowanej na nowej platformie to: 4052 mm długości; 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2469 mm i jest o 7 mm większy niż w poprzedniej generacji modelu. Wymiary Ibizy zbudowanej na nowej platformie to: 4052 mm długości; 1693 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2469 mm i jest o 7 mm większy niż w poprzedniej generacji modelu.
Główny Projektant Seata narysował bardziej drapieżną sylwetkę, nadając Ibizie wyróżniający się wygląd. W nowym stylu SEAT-a dominują zdecydowane geometryczne kształty. Przejawem ewolucji linii pojazdu są przede wszystkim nowo zaprojektowany przód i nowa interpretacja "dynamicznej linii". Nowa koncepcja SEAT-a, tzw. "wzornictwo strzały", polega na przeniesieniu przednich reflektorów i atrapy chłodnicy pod linię maski, w celu stworzenia oryginalnego konturu grotu. "Dynamiczna linia" została natomiast bardziej wyeksponowana wzdłuż boków pojazdu.

Do jazd testowych Seat udostępnił optymistycznie zielone Ibizy z silnikiem 1.4 o mocy 85 KM. Każdy kierowca przede wszystkim zwróci uwagę na porządek panujący w jego "miejscu pracy". Obsługa wszystkiego jest intuicyjna, ergonomia poprawna, a z przodu całkiem przestronnie. Spasowanie wszystkich plastików jest bardzo dobre, ich jakość też znacznie się podniosła.

Benzynowy silnik 1.4 wystarczy starszemu, statecznemu kierowcy. Młodsi nabywcy Ibizy oczekują trochę większych emocji. Benzynowy silnik 1.4 wystarczy starszemu, statecznemu kierowcy. Młodsi nabywcy Ibizy oczekują trochę większych emocji.
Duży plus za zawieszenie. Widać, że konstruktorzy przystosowali je do pracy z silnikami o dużej mocy i dopiero np. z dwulitrowym silnikiem benzynowym Ibiza AD 2008 pokazałaby na co ją naprawdę stać. Z poczciwym 1.4 emocje z jazdy są podobne do tych towarzyszącym zawodom w ujeżdżaniu kucyków. W miejskiej dżungli silniczkowi nie można odmówić dynamiki, by jednak Ibiza wykrzesała z siebie temperament niczym torreador walczący z bykiem musimy wkręcać ją na wysokie obroty. Wtedy też dźwięk silnika robi się naprawdę bardzo przyjemny. Takie Seaty lubimy.

Oprócz silnika o pojemności 1.4 zmęczonym słońcem i życiem spokojnym kierowcom Seat oferuje jednostkę o pojemności 1.2 i mocy 70 KM. Oszczędni mają do dyspozycji dwa diesle ze znanym znaczkiem TDI: 1.4 o mocy 80 KM i 1.9 o mocy 90 lub 105 KM.

Seat w wersji pięciodrzwiowej będzie dostępny w trzech typowych dla marki wersjach wykończenia - Reference, Stylance i Sport - charakteryzujących się bogatym wyposażeniem bez względu na wersję. Nawet w wersji podstawowej Reference wyposażenie obejmuje między innymi ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne, boczną poduszkę powietrzna chroniącą klatkę piersiową, elektrycznie sterowane szyby boczne i centralny zamek z pilotem.

Opinie (31) 4 zablokowane

  • Szwaby chyba cosik oszczędzają na Seacie...

    przód jak z Hyundaia z przed paru lat

    • 0 0

  • jezdzilam ostatnio SL65 AMG i nie polecam

    nigdy w zyciu niemieckiego szmelca :-)

    • 0 0

  • Jeśli 1.4 silnik jest dla dziadków, to dla kogo jest...

    Dla kogo jest silnik 1.2 ??? Dla nienormalnych matołów może? Autor testu / tekstu się nie popisał niestety.

    • 0 0

  • Wolę Dacię (2)

    Szybsza, większa i o niebo silniejsze silniki, a do tego klima gratis :) No i ta cena śmieszna w porównaniu do ceny Ibizy vel przemodelowany Golf... Stara technika w zmienionej budzie - czym tu sie podniecać?

    • 0 0

    • Nie bądz smieszny, dacią to nawet za komuny było wstyd jeżdzic :)))

      • 0 0

    • taaa

      brawo... szkoda, ze to ma wspolna plyte podlogowa z nowym polo i skoda fabia.. ale tak, wrzucaj ile wlezie.. gówno wiesz i prawisz farmazony

      • 0 0

  • PUSZKA TO PUSZKA A SZAJS TO SZAJS

    :P

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane