• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście

Arnold Szymczewski
10 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trójmiejska obwodnica, zaraz po głównych arteriach, jest miejscem, w którym dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji. Trójmiejska obwodnica, zaraz po głównych arteriach, jest miejscem, w którym dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji.

Od początku roku w Trójmieście doszło do ponad 7 tys. kolizji oraz ponad 500 wypadków. Większość tych zdarzeń miała miejsce na głównych arteriach oraz na trójmiejskiej obwodnicy. Jakie były najczęstsze przyczyny tych zdarzeń oraz na jakich ulicach dochodziło do nich najczęściej, dowiecie się z tego artykułu.



Kolizja a wypadek

Co według ciebie jest przyczyną większości wypadków i kolizji?

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że w powszechnym rozumieniu kolizja jest zdarzeniem mniej groźnym od wypadku. Wypadkiem jest zdarzenie drogowe, w wyniku którego co najmniej jeden z uczestników ponosi śmierć lub uszczerbek na zdrowiu, którego leczenie trwa dłużej niż siedem dni. Z kolei kolizja to zdarzenie, w wyniku którego nie ucierpiała żadna osoba lub leczenie poszkodowanych nie trwało dłużej niż 7 dni.

Gdańsk 381 wypadków i 4557 kolizji



Od początku roku na ulicach Gdańska śmierć poniosło siedem osób, a 447 zostało rannych. Nie trudno się domyślić, że najwięcej zdarzeń miało miejsce na najdłuższej al. Grunwaldzkiej (433 kolizje i 32 wypadki). Kolizje i wypadki najczęściej były spowodowane przez niedostosowanie prędkości do warunków ruchu oraz nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu.

Czytaj także: Obwodnica Trójmiasta trzecią najmniej bezpieczną ekspresówką w Polsce
Kolizje
  1. Obwodnica (252)
  2. ul. Słowackiego (187)
  3. ul. Kartuska (165)


Wypadki
  1. ul. Kartuska (22)
  2. Obwodnica (18)
  3. Trakt Św. Wojciecha (13)


Na ul. Słowackiego doszło do 187 kolizji Na ul. Słowackiego doszło do 187 kolizji
Czytaj także: Jak likwidacja fotoradarów przełożyła się na statystyki kolizji i wypadków?

Od początku roku w Gdańsku do wypadków śmiertelnych doszło na ulicach: Podwale Staromiejskie, Gdańska, Sówki, Słowackiego oraz na al. Grunwaldzkiej i na obwodnicy.

- Ważne jest, by jechać samochodem z tzw. "prędkością bezpieczną", czyli taką, przy której kierowca zachowuje możliwość pełnego panowania nad pojazdem, i w razie potrzeby może go zatrzymać przed pojawiającą się przeszkodą bądź ominąć ją bez zbędnego ryzyka. Należy więc jeździć spokojnie, z prędkością dostosowaną do panujących warunków - natężenia ruchu, pogody, stanu nawierzchni itp. Apelujemy też o trzeźwą jazdę. Kierowanie pojazdem po alkoholu jest niebezpieczne i powoduje realne zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego - mówi aps. Magdalena Ciska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Gdynia: 103 wypadki i 2149 kolizji



Od początku roku na gdyńskich drogach miało miejsce o połowę mniej zdarzeń niż w Gdańsku. Co ciekawe, w Gdyni pod względem zdarzeń drogowych prym wiodą dwie ulice: Morska (283 kolizje i 15 wypadków) oraz Kwiatkowskiego (171 kolizji i 9 wypadków). Głównymi przyczynami zdarzeń drogowych w Gdyni były: niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami, nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu oraz niedostosowanie prędkości do panujących warunków drogowych.

Czytaj także: Mniej wypadków, ale więcej kolizji na drogach

Kolizje

  1. Obwodnica (209)
  2. ul. Wielkopolska (94)
  3. ul. Chwaszczyńska (82)


Wypadki

  1. al. Zwycięstwa (9)
  2. Obwodnica (8)
  3. ul. Chwaszczyńska (7)


W tym roku doszło do bardzo groźnego wypadku na skrzyżowaniu ul. Stryjskiej i al. Zwycięstwa. W tym roku doszło do bardzo groźnego wypadku na skrzyżowaniu ul. Stryjskiej i al. Zwycięstwa.
Skrzyżowania oraz ulice, na których doszło do sześciu śmiertelnych wypadków w Gdyni, to: Skwer Kościuszki/Świętojańska, Płk. Dąbka/Staniewicza, al. Zwycięstwa/Stryjska, Unruga/Robotnicza, Obwodnica (318 km) oraz al. Zwycięstwa.

Czytaj także: Tragiczny wypadek w Gdyni. Samochód wjechał w autobus

Sopot: 23 wypadki i 447 kolizji



Sopot jako jedyny może pochwalić się brakiem wypadków, w których poszkodowani ponieśli śmierć. Jednak należy pamiętać, że jest to też najmniejsze miasto. Mimo wszystko w Sopocie doszło do 447 kolizji i 23 wypadków, a najwięcej tych zdarzeń, bo aż 150 miało miejsce na al. Niepodległości (141 kolizji i 9 wypadków).

Kolizje
  1. ul. Haffnera (24)
  2. ul. Kościuszki (21)
  3. ul. Powstańców Warszawy (17)


Wypadki
  1. al. Niepodległości (9)
  2. ul. Malczewskiego (3)
  3. ul. Armii Krajowej (2)


- Najczęstszą przyczyną wypadków drogowych od początku 2018 roku było: nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu, niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami, niedostosowanie prędkości do warunków na drodze - mówi asp. Lucyna Rekowska, oficer prasowy Komendanta Miejskiego Policji w Sopocie.
O wypadkach i większych utrudnieniach drogowych informujemy nie tylko za pośrednictwem naszego portalu, ale także osobnym powiadomieniem wszystkich posiadaczy naszej mobilnej aplikacji - możecie ją znaleźć tutaj.

Opinie (259) 6 zablokowanych

  • Śmiertelny w Sopocie (1)

    Przecież był śmiertelny wypadek w Sopocie w poniedziałek 8 października...

    • 4 1

    • W Sopocie? Jedź tam i sprawdź gdzie tablica Sopot a gdzie wypadek.

      • 4 0

  • Ludzie z prowincji (3)

    To uczestnicy każdego wypadku w trojmieście.
    Niskie IQ kompleksy i zdezelowane auto i to wszystko. Później jest płacz i zgrzytanie zębami.
    Widzieliście ofiary śmiertelne wypadku nowych aut które należały do kierowcy?
    Nie bo jak kogoś stać na nowe auto nawet tanie to raczej jest inteligentny. Jak jest inteligentny i ma nowe auto to nie będzie się wygłupiał i ścigał z gratkami czy leasingowymi biedakami. No i taki kierowca ma problem bo i tak może zginąć przez kierowce z prowincji w audi prawie nówka czy volvo super stan.

    • 23 15

    • Prowincja jasne...

      Zeszły rok. Wypadek Komandorska/Mireckiegow w Gdyni. Mercedes w którym siedziała młodzież z Gdyni taranuje prawidłowo jadący samochód. 2 osoby giną. A na aucie naklejka "bo ja lubię zap..dalać". Nie bądź obłudny. Miejscowi nie są lepsi...

      • 9 0

    • 'jak kogoś stać na nowe auto to raczej jest inteligentny' - stwierdzenie mocno na wyrost. Zawód syn, tatuś kupił nowe autko i mamy króla szos, którego przepisy nie dotyczą. Nie mówiąc już o gwiazdach jutuba i innych celebrytach, którzy dorobili się kosmicznych pieniędzy na robieniu z siebie idioty. Niestety w tych czasach bogaty wcale nie znaczy wykształcony, utalentowany i na poziomie, w dobrych autach widuje się tyle samo drogowych niedorozwojów co w passerati.

      • 19 0

    • 100/100

      • 8 1

  • U nas w Pruszczu

    niebezpiecznie jest na Dąbrowskiego i Tysiąclecia jak nie znasz nikogo to się lepiej nie pokazuj

    • 2 2

  • Zamena, Opata, Chylońska. Ale to dla obcych.

    • 4 0

  • (7)

    To nie ulice są niebezpieczne ale ich użytkownicy. Skoro jest np strefa 30, a nawet autobus GAIT jedzie 2x szybciej to trudno o bezpieczeństwo. I tak z każda ulicą. Na obwodnicy niektórzy chcieliby jechać 200 i mieć całą drogę dla siebie.

    • 41 3

    • Świętojańska w Gdyni! (6)

      Tempo 30, zakaz wjazdu motocykli i co? I kto się tym przejmuje?

      • 4 2

      • a co konkretnie proponujesz? (3)

        egzekwować limity prędkości czy je lekceważyć lub podnieść?

        Może po prostu zrobić z niej ulicę atrakcyjną dla ludzi, bez jeżdżących i parkujących samochodów z dopuszczeniem dostaw w określonych godzinach dnia, trolejbusów i rowerów?

        • 3 1

        • Konkretnie proponuję, (2)

          aby wprowadzone ograniczenia prędkości oraz inne nakazy (wprowadzenie strefy Tempo 30 trochę kosztowały) były respektowane, a jeżeli są permanentnie łamane to odpowiednie służby będą reagowały z myślą o bezpieczeństwie innych użytkowników. Dlaczego lekceważenie przepisów, wręcz kpiny z nich oraz nieudolność służb mają ograniczać swobodę poruszania się samochodem tym, którzy nie łamią przepisów, a często muszą dotrzeć w różne miejsca.

          • 4 0

          • (1)

            100%
            Jadę Świętojańską, strefa 30 - przekraczam prędkość i jadę 35. A i tak widzę w lusterku wściekłe twarze i głupie gesty. Trolejbusy gnają - a co tam zawodowemu kierowcy ktoś będzie ograniczał prędkość.
            I tak codziennie, na każdym kroku !
            Mieszkam w centrum i nigdy, przenigdy nie stał tam patrol policji.
            Na pytanie, czy wiedzą o tym, o wyścigach motocyklistów i notorycznym łamaniu przepisów - tak, wiedzą.
            Ręce opadają.

            • 4 0

            • To samo dzieje się na Grabówku.

              W lecie wprowadzono strefę "Tempo 30" na ulicach Kapitańska i Beniowskiego. Na obu tych ulicach, jak nie ma korka, to gaz do dechy. Nikt nie sprawdza i nie kontroluje jak zachowują się kierowcy po tych zmianach. Przed wprowadzeniem tych zmian należało fizycznie spowodować spowolnienie.

              • 5 0

      • (1)

        A z 10 Lutego, prosto na Skwer - z prędkością światła + motocykle z nawierconymi, huczącymi wydechami.
        Policji brak.

        • 5 1

        • Takie zachowania są nagminne,

          a służby widzimy tylko wygodnie poruszających się samochodami. Dlaczego nie ma w Gdyni zwykłych, pieszych patroli. Mogliby natychmiast zareagować, zatrzymać delikwenta i nawet tylko pouczyć i spisać. Ponadto tych pędzących i gdzieś się bardzo spieszących można zatrzymać, sprawdzić stan techniczny, trzeźwość i "zabrać" mu tych kilkanaście minut. następnym razem zastanowiłby się czy warto być prędzej o 5 minut czy też później (po takiej kontroli) o minut kilkanaście. A może w ten sposób uratowaliby komuś życie.

          • 3 1

  • Kultury trochę

    Ale w Gdańsku tylko cholota

    • 2 5

  • Żadna brawura. 95% kierowców nie ma żadnych umiejętności, w życiu nie byli na torze, nie mają pojęcia o tym jak się jeździ

    • 3 9

  • Przyczyn jest wiele

    Brawura, niedouczenie ,nieodpowiedzialność . Młody i zbyt zaawansowany wiek kierujących .Coraz większe natężenie ruchu . A zapomniał bym, jeszcze BMW.

    • 13 0

  • 7 grzechów głównych kierowcy (2)

    1 - cwaniactwo,
    2 - brak znajomości podstawowych zasad ruchu drogowego,
    3 - niewłaściwa interpretacja zasad ruchu drogowego,
    4 - zmiana pasa bez sygnalizacji lub sygnalizacja po lub bezpośredni w trakcie zmiany pasa,
    5 - nadmierna prędkość i nie zachowanie należytej odległości,
    6 - nie zachowanie należytej ostrożności,
    7 - brak poszanowania innych uczestników ruchu,

    • 35 3

    • 8 grzech

      pieprzenie przez telefon z ręki i pisanie Smsów

      • 10 0

    • wszystko można podsumować jako

      brak zwyczajnego dobrego wychowania

      czyli pospolite chamstwo

      • 12 0

  • Wprowadzić na obwodnicy odcinkowy pomiar prędkości i liczba wypadków spadnie o 3/4 (2)

    • 18 6

    • nie masz racji

      Kolego ludzie jadą obwodnicą i gadają przez telefon z ręki i o zgrozo piszą smsy i jadą na zderzaku. d**ili nie sieją sami się rodzą!

      • 5 0

    • To nic nie da

      Problemem nie jest szybkosc tylko jazda na zderzaku.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane