• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze auta z napędem hybrydowym

Michał Jelionek
4 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR. Najchętniej kupowaną hybrydą w Polsce jest Toyota C-HR.

Niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych na całym świecie jest Toyota. Japończycy na budowaniu hybryd znają się jak nikt inny, a to przekłada się na liczbę modeli hybrydowych w ich gamie, no i oczywiście szybujące słupki sprzedaży. Przedstawiamy wam najchętniej kupowane samochody z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce.



Toyota i długo nic



Aktualna sytuacja na rynku hybryd przypomina nieco wyścig kolarski z udaną ucieczką jednego z zawodników. Zazwyczaj peleton dość szybko "pochłania" kolarza, który w pojedynkę zrywa się do przodu. W przypadku aut hybrydowych, Toyota z bardzo wyraźną przewagą zostawiła całą goniącą grupę rywali w tyle i zdaje się, że tę przewagę ciągle powiększa.

Wymownie świadczą o tym liczby. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w 2017 roku na terenie całego kraju zarejestrowano 13 554 hybrydy marki Toyota. A to oznacza, że japońska marka ma aż 81,44 proc. udziału w całym rynku. Nie jest zatem zaskoczeniem, że w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych samochodów z napędem hybrydowym... cztery pierwsze miejsca należą do Toyoty.

Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR. Dotychczasowym królem hybryd był Auris. W tym roku popularny model został zdetronizowany przez C-HR.
Tym najczęściej wybieranym modelem jest bestsellerowa Toyota C-HR., która zadebiutowała w Trójmieście we wrześniu ubiegłego roku (4136 zarejestrowanych egzemplarzy, 25 proc. udziału w rynku). Drugim najchętniej kupowanym autem z napędem hybrydowym jest zdetronizowany Auris (3946 egzemplarzy, 24 proc. rynku).

Na trzecim miejscu bez niespodzianki... znowu Toyota i model RAV4 (2887 egzemplarzy, 17 proc. rynku). Tuż za podium uplasowała się hybrydowa Toyota Yaris (2416 egzemplarzy, 14 proc. rynku). Natomiast pierwszą dziesiątkę najczęściej rejestrowanych aut z napędem spalinowo-elektrycznym w Polsce zamyka Toyota Prius (167 egzemplarzy, 1 proc. rynku).


Lexus to też Toyota



W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h. W rankingu najczęściej rejestrowanych hybryd, zaraz za czterema Toyotami uplasował się Lexus NX 300h.
Jeżeli przy tak miażdżącej przewadze w ogóle można mówić o dotrzymywaniu kroku, to najkrótszy dystans do bezapelacyjnego lidera ma Lexus, który przecież i tak należy do... Toyoty. Udział rynkowy Lexusa w tym segmencie wynosi 11 proc. To oznacza, że koncern Toyota opanował w klasie hybryd ponad 92 proc. całego rynku. Dominacja - w tym przypadku to chyba najtrafniejsze określenie.

Jakie hybrydowe modele Lexusa najczęściej wybierają klienci? Piąte miejsce w rankingu zajął NX (855 egzemplarzy, 6 proc. rynku). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwa modele Lexusa - siódme miejsce zajął CT (400 egzemplarzy, 2,47 proc. rynku), a ósme RX (373 egzemplarze, 2,30 proc. rynku).


Cała reszta daleko z tyłu



W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro. W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce dla hybrydowej Kii Niro.
Osiem miejsc w rankingu TOP10 przypadło modelom ze stajni Toyoty. Do kogo należą dwa pozostałe? Szóstą lokatę zajęła Kia Niro (472 egzemplarzy, 2,58 proc. rynku). Z kolei przedostatnie miejsce należy do Hyundaia Ioniq (199 egzemplarzy, 1,26 proc. rynku).

Co z pozostałymi? Poza pierwszą dziesiątką uplasowały się m.in. Infiniti Q50 (92 zarejestrowany auta), BMW Serii 3 (70 sztuk), Lexus GS (66 egzemplarzy), BMW 5 (56 aut) czy Volvo XC90 (55 samochodów).

Ranking najpopularniejszych hybryd w Polsce:

1. Toyota C-HR - 4136 egzemplarzy (cena od 99 900 zł)
2. Toyota Auris - 3946 (od 76 400 zł)
3. Toyota RAV4 - 2887 (od 127 900 zł)
4. Toyota Yaris - 2416 (od 62 400 zł)
5. Lexus NX - 855 (od 159 900 zł)
6. Kia Niro - 472 (od 88 900 zł)
7. Lexus CT - 400 (od 99 900 zł)
8. Lexus RX - 373 (od 219 900 zł)
9. Hyundai Ioniq - 199 (od 99 900 zł)
10. Toyota Prius - 167 (od 119 900 zł)

Opinie (204) 4 zablokowane

  • i co w zwiazku z tym ? ekologia ? zart !!! (6)

    jakie rzeczywiste spalanie ? powinna byc afera taka jak w VW bo podawane parametry nie maja sie nijak do rzeczywistosci,
    niskie spalanie owszem przy pelnej baterii a za chwile ? no wlasnie !!! podajcie rzeczywiste parametry spalania, bo to tak jak z niemieckim TUV, ta marka niezawodna ? bo wymienia sie czesci bez wiedzy i zgody wlasciciela ???!!! tak dziala ten japonski "pasztet" ?!

    • 3 4

    • (5)

      >niskie spalanie owszem przy pelnej baterii
      CHce przypomniec ze artykul jest o hybrydach a nie elektrykach.
      W hybrydach stopien naladowania bateri na starcie do odcinka dlugosci 100km nie ma ZADNEGO znaczenia na wynik spalania.

      • 0 3

      • (4)

        Oczywiście, że ma. Przy w pełni naładowanym aku jedziesz ileśtam km na prądzie, a potem na benzynie. Tak więc producent podaje spalanie np 2l/100km. Oczywiście z gwiazdką, że pierwsze 100km po pełnym naładowaniu.

        • 1 2

        • Poczytaj o hybrydach

          Bo g... O nich wiesz.

          • 0 0

        • nie do konca na elektryku samym mozesz jechactylko do małej prędkości (1)

          ktoranawet w miescie nie starczy o przyspieszniu nie wspomne a zasieg w trybie sam elektryk to chyba tylko ze 30 km

          • 0 0

          • W hybrydach o ktorych mowi artykul (czyli nie ladowanych z zewnatrz) zasieg w trybie elektrycznym to 2-3km !! (nie 20-30). Naped elektryczny tylko wspomaga jazde. Dlatego pisalem ze naladowanie akumulatora nie ma wplywu na wynik spalania.

            • 0 0

        • Ok, bylem malo precyzyjny: ma to znaczenie tylko w hybrydach plug-in, czyli tam gdzie aku starcza na 20-50km. We wspomnianm artykule zaden samochow nie jest tego typu, tzn. ich akumulatorow sie nie laduje z zewnatrz. W taki samochodah naladowanie aku na starcie nie ma znaczenia.

          • 2 0

  • CHR (14)

    Obecnie najładniejsze auto na mieście

    • 31 53

    • (9)

      Nie mówię o hybrydzie ,użytkownik który jeździ wyraził swoją opinie na temat tego autka: w mieście super, poza miastem np. przy 130km/h i powyżej szum nie do wytrzymania, a spalanie koło 12/13 litrów na 100/km

      • 7 5

      • (7)

        Wyssałeś te dane z jakiegoś brudnego palucha chyba. Prius Plus (7 osobowy) pali na trasie Wrocław-Trójmiasto autostradami 7-8l/100 przy prędkościach ok. 140. Miasto 4,5-6/100.

        • 6 6

        • 4.5l

          Komu te kity chcesz ozenic?
          Jezdzij sobie tym melexem..

          • 0 1

        • tipo (4)

          a moje tipo benzynowe jechane głównie na autostradzie Gdańsk - Warszawa-Wrocław i spowrotem z prędkościami dopuszczalnymi spaliło 5,9 l/100 km

          • 3 1

          • mój 300c na trasie jara mi 11 litrów

            też spoko

            • 2 0

          • Wybacz ale porównujesz Tipo do C-HR? :D (2)

            • 6 6

            • No , tak nie powinno porównywać się Tipo do byle g*wna. (1)

              • 7 7

              • hm...

                Większości, jak widzę nie podobają się auta wysokiej klasy bo jeżdżą BMW po dziadkach i różnego rodzaju trupami . Zazdrość zżera i stąd te negatywne opinie .ale cóż taka mentalność polakówów .

                • 2 1

        • W mieście 4,5-6/100? M i się nie udało zejść poniżej 6

          A przez większość czasu było to w okolicach 7

          • 3 0

      • Chyba twój bo möj ma zupełnie

        • 0 1

    • Sorki, ale ładne to to nie jest:)

      • 1 1

    • (1)

      Jedno z poczwarniejszych na rynku.

      • 7 6

      • A ja mysle ze napoczwarniejsze jest Twoje Tico.

        • 2 4

    • CHyba w Kartuzach.

      • 2 9

  • Auta hybrydowe to tylko kiepska proteza przejsciowa.Tylko auta elektryczne maja przyszłosc nic wiecej

    • 1 1

  • Polecam POCZYTAC testy niezalezne Hybrydowej RAV (27)

    Kierowcy daja sie mamic ! RAV 4 Hybryda na trasie przy 120km/h do Lodzi spalila 8l benzyny.
    Moj 2.5l turbo diesel ,nowe auto praktycznie,(tez SUV) przy tej predkosci spalilo 6.8L.!!!
    Przy 140 przepisowych Hybryda Toyoty zlopie 9.5l.Diesel zas 8,2.Nie wspomne ze Toyota przy przyspieszaniu poprostu wyje!!
    Gdzie tu oszczednosc?? Kit wciskaja z tymi hybrydami,,a wez to napraw za 2-3 lata jak cos padnie..powodzenia.

    • 50 17

    • (9)

      Jaki to nowy SUV ma silnik diesla o pojemności 2,5l?

      • 8 3

      • (4)

        Audi A6 C5 2,5 tdi kłatro z 99 roku...
        Może nie nowy, ale prawie nowy
        I co?
        Łyso ci bjedaku?

        • 6 13

        • 18 lat (2)

          rzeczywiscie prawie nowy ..

          • 17 0

          • "praktycznie nowe auto" - bo kupił je rok temu :D

            • 0 0

          • Pali pew o 13,5L

            • 2 0

        • Ty chyba żyjesz w myśl piosenki "nie liczę godzin i lat..." skoro auto z '99 roku jest dla Ciebie prawie nowe.

          • 7 1

      • napisał przecież że VOLVO z silnikiem D5 zakładam xc60

        • 1 1

      • Dokladnie 2.4 (2)

        D5 volvo

        • 2 0

        • nowe Volvo D5 ma 2.0 (1)

          • 1 0

          • Tez...

            w sprzedazy jeszcze kilka miesiecy temu byl motor 2.4 D5
            Jeden z lepszych z reszta...Od 2018 juz go nie kupisz.A szkoda

            2.0 to bi turbo i inna bajka

            • 2 0

    • hybryda tylko do miasta (2)

      W trasie trzeba dodatkowej mocy, aby ciągnąć te kilkaset kilogramów w akumulatorach. Ponieważ w Polsce mało kto kupuje auto tylko do miasta, więc zakup hybrydy mało sensowny, tym bardziej dużego SUV'a. Ale nawet gdyby używać ja tylko w mieście, to i tak koszt zakupu się nie zwróci w zaoszczędzonym paliwie.

      • 2 0

      • A co to jest takiego w PL,

        • 0 0

      • O tym pisze

        Hybryda to fanaberia...duzo kasy efekt zerowy!!

        • 1 1

    • RAV4 hybryda przy 130-150kmh pali 11-13 L 100km ! (3)

      Realnie w miescie 7-8L !!! Te 5,1L mozecie wlozyc miedzy bajki.

      • 5 1

      • wiesz jak działa ten system? (2)

        bo jak byś wiedział to byś się nie dziwił że w trasie to auto działa jak zwykły spalinowiec. Z resztą te twoje 13 litrów to przy porządnym pałowaniu. Mi przy tych prędkościach pali 9,5-11,5. Chyba normalne jak na auto o tej powierzchni czołowej.

        • 2 1

        • 9,5 to chyba w sobotę w nocy gdy ledwie muskasz gaz i w ogóle nie hamujesz (1)

          • 0 2

          • taa w sobote palą mniej :D

            na trasie to na trasie, nie muskam gazu tylko włączam tempomat. Jak nie wierzysz to sprawdź sobie testy autocentrum.

            • 0 0

    • 10/10 już nie hybrydy, ale czyste elektryki przy tej pogodzie w US zwyczajnie stoją.

      • 1 0

    • no i jeszcze ci sprzedawcy cały czas (2)

      mówią, że przyzwyczai się Pan, Pani do tego wycia CVT eheheheh ludzie kupcie sobie jakiegoś benzyniaka z 3 i więcej litrowym silnikiem i poczujcie frajdę z jazdy prawdziwym samochodem.

      • 4 0

      • faktycznie - największa frajda jest zawsze przy tankowaniu takiego czegoś (1)

        • 4 1

        • to się wstawi podtlenek lpg ;)

          • 0 0

    • tyle sie naczytałeś (2)

      a nie doczytałeś ze hybrydy są oszczędne ale w miescie?

      pod drugie cieszą sie powodzeniem bo nic w nich nie „pada” . Silniki pracują zawsze w optymalnym zakresie obrotów a przy najcięższych pracach (ruszanie) sa wyręczane przez elektrykę…

      • 10 1

      • Czytac czytam oraz jezdze i to duzo (1)

        Ty zas wierze ze jestes teoretykiem tylko..
        Jezdzilem lata temu jednym z pierwszych ,Toyota Prius...Jest ich np setki w Hiszpanii na ...taxi.
        I zdaja egzamin po miescie i tylko wtedy jesli porownasz Hybryde stojaca wiecznie w korkach z autem ktore nie ma typu silnika "Stop &Go"
        Hybryda ma sens tylko jesli duzo stoisz w korkach...
        Poczytaj o akcji naprawczej Tesli na rynku USA.
        A TEZ sie psuja -uwierz mi.

        • 4 4

        • a ty chyba czytać nie umiesz bo powielasz to co on już napisał

          w mieście, tak właśnie w MIEŚCIE, trzeba chyba grubymi napisać żeby dotarło. Większość ludzi użytkuje auta właśnie w miejskim środowisku, okazjonalnie wyjeżdzając na trasy.

          • 3 1

    • (1)

      a kogo interesuje w hybrydzie spalanie na trasie, chyba tylko dizlomana, bo to jedyny argument jaki ma. Chcesz hybrydę na trasę, to sobie kup np. Hyundai Ioniq. Tam jest zwykły automat.

      • 3 3

      • Hyundai Ioniq

        ? Co to jest?
        Czym wy ludki jezdzicie?? To juz nie ma normalnych aut?

        • 4 3

    • Bo hybryda nie jest na trasy.

      • 5 0

  • (9)

    wszystkie pokazane w artykule wozy to szkaradztwa, z chr i leksusem na czele.

    • 5 5

    • CH-R jest akurat bardzo ładnym, oryginalnym autem! (2)

      Tutaj brawa dla toyoty! A inne też nie są brzydkie, tylko nie wyróżniają się za mocno spośród całej masy pojazdów nowych.

      • 2 2

      • (1)

        oryginalny, nie zawsze znaczy ładny.

        • 2 1

        • No dla mnie akurat oryginalny=ładny, nigdy nie lubiłem sztampy spod znaku vw i kury...

          • 0 1

    • Powiedz mi co Ci się podoba (4)

      a wyrażę swoją opinię na temat tego

      • 0 0

      • (2)

        Alfa Romeo Gulia, dla przykładu

        • 1 0

        • no widzisz dla mnie AR Gulia to szkaradztwo i co ? (1)

          • 2 0

          • yyy a co ma być ? :)

            • 0 0

      • Kia Stinger

        • 0 0

    • Wyglad to kwestia gustu, czyli cechy indywidualniej.
      Ty wyraziles juz swoj, inni kupujac te auta wyrazaja swoj.
      Grubym tysiacom europejczykow CHR sie podoba bo go kupuja.

      • 2 1

  • Ciekawe jak za dziesięć lat (6)

    eksperci spod znaku przecinaka i chińskiego złącza diagnostycznego z kaszubskich wioch będą reanimować te układy napędowe. Dziś zmiana kół dwumasowych w Passacie TDI na klasyczne od starego T4 czy wycinanie filtra DPF to normalna sprawa. Pomysłowość druciarzy jest bezgraniczna...

    • 34 3

    • (5)

      Akurat wymiana dwumasy na klasyczny docisk ze zwykłą tarczą z tłumikiem drgań, to naprawienie błędu fabrycznego podyktowanego inżynierom przez księgowych, którym słupki na serwisie za niskie były. To rozwiązanie sprawdza się w absolutnie każdym samochodzie. Niestety nie każdy wynalazek księgowych daje się tak łatwo wyeliminować.

      • 7 14

      • (1)

        No i mamy pierwszego Mirka druciarza co fabrykę poprawia

        • 4 1

        • ciekawe że najwięcej poprawiać chcą ludzie bez wiedzy

          ale taka to przywara niektórych. Lekarz nie umie leczyć, a inżynier projektować.

          • 0 0

      • Ale bzdury piszesz xD (2)

        Zainstaluje w swoim samochodzie, o ile masz dwumase a nie historie od Zenka - zwykłe sprzęgło, jak nie wydasz na Harnasie to jeszcze wyposażone w tłumik drgań skrętnych. Zobaczysz wtedy jak leci ci skrzynia do naprawy. W chwili gdy pojawiły się mocne silniki, charakteryzujące się gwałtownym przyrostem momentu obrotowego w zakresie 1500-2500 obr./min wibracje i siły działające na skrzynię znacznie się zwiększyły, trzeba było zastosować nowsze rozwiązanie w stosunku do tradycyjnego..

        • 10 3

        • "Mocne silniki" (1)

          Szczególnie w buraczanym golfiku MK4

          • 1 10

          • Ale jesteś tępy ha ha ha

            • 1 1

  • Przypominam, że przy produkcji baterii do czystego elektryka powstaje tyle CO2 ile wytwarza benzyna przez 8 lat. Policzyli

    • 3 2

  • Dlaczego nie ma informacji (5)

    że artykuł jest sponsorowany????

    • 30 12

    • (1)

      jak można dopuszczać auta z tak pochyloną przednią szybą do ruchu drogowego, przecież kierowca prawie nic nie widzi, niedługo będzie trzeba łep wystawiać przez szyberdach żeby coś zobaczyć

      • 1 2

      • > przecież kierowca prawie nic nie widzi
        Wyobrazasz sobie za samochod z ktorego kierowca prawie nic nie widzi, dostalby homologacje ?
        Albo nie siedziales w srodku, albo szukasz zaczepki.

        • 3 0

    • (2)

      Ja tego artykułu nie odebrałam jako tekst sponsorowany. Ot kolejne podsumowanie roku w jakiejś branży/tematyce.

      • 2 1

      • (1)

        Oczywiście. Następny tekst będzie o tym który sklep sprzedaje najwięcej klocków Lego.

        • 3 1

        • Nie.

          Jak już to może być artykuł które z dostępnych na rynku klocków dla dzieci, najlepiej się sprzedawały w ub. roku.

          • 0 0

  • Wiem co dobre.. (2)

    Używam toyoty od 12 lat, nigdy się nie zepsuła, to chyba najlepsza rekomendacja.Oczywiste jest dla mnie co będzie następne.

    • 6 1

    • Teraz nie produkują już takich samochodów.

      • 0 1

    • ok
      Ale ty masz 60 lat

      • 1 2

  • (2)

    Wszyscy tu piszecie o małej różnicy w spalaniu ale nikt nie bierze pod uwagę ze np prius jest chyba najmniej awaryjnym autem seryjnie produkowanym i tu powala wszelkiej maści klekoty

    • 5 2

    • owszem jest bezawaryjny ale po 10 latach trzeba wymieic baterie za 1/3 ceny nowego auta (1)

      • 0 1

      • po 10 latach bateria ma ok 15 % zużycia.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest Autodrom Pomorze?

 

Najczęściej czytane