• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarz: będziemy dalej ścigać "uberów"

Piotr
19 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrolowali uberowców, 60 wykroczeń
Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo. Nielegalnych przewoźników regularnie kontroluje policja oraz ITD. Zgłaszający ich taksówkarze zapowiadają, że nadal będą organizować zasadzki na łamiących prawo.

- Większość korporacji taxi już dawno ma aplikacje. Będziemy więc nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem - pisze taksówkarz z Gdańska w odpowiedzi na zamieszczony 14.12.2020 r. list czytelnika.



Korzystasz z tradycyjnych taksówek czy nowych przewoźników?

Przypomnijmy: przed kilkoma dniami zamieściliśmy artykuł czytelnika dotyczący konfliktu taksówkarzy z nielegalnymi przewoźnikami. Ponad 200 komentarzy to jednak nie wszystko. Dostaliśmy też list od jednego z taksówkarzy, który punktuje, dlaczego nielegalni przewoźnicy wciąż są zagrożeniem nie tylko dla taksówkarzy zrzeszonych w "tradycyjnych" korporacjach, ale też wszystkich użytkowników dróg. Oto przemyślenia pana Piotra:

***


1. Okres ochronny dotyczy tylko pośredników, czyli Ubera i Bolta, którzy do końca roku jeszcze mogą bezkarnie oddawać zlecenia kierowcom bez uprawnień, za co sami nie ponoszą odpowiedzialności. Kierowcy i właściciele samochodów ponoszą odpowiedzialność cały czas, w przeciwieństwie do spółdzielni wabiących nieświadomych ludzi do pracy.

2. Cały czas wymagana jest licencja. I nie jakakolwiek, tylko tożsama z wykonanym kursem. Licencja na Gdynię nie obowiązuje na terenie Gdańska i Sopotu, chyba że kurs rozpoczyna się lub kończy w Gdyni. Kurs w całości po Sopocie na licencji gdyńskiej jest kursem bez licencji, czyli tak, jakby usługa była wykonana zwykłym autem, a takich aut - jak na razie - w Uberze i Bolcie jest zdecydowana większość.

Czytaj także: Postulaty protestujących taksówkarzy na biurkach prezydentów



3. Na dzień dzisiejszy w taxi - a Uber i Bolt to też usługa taxi - oprócz licencji wymagany jest taksometr i podłączona do niego kasa fiskalna oraz obowiązkowe jest wystawianie paragonu bez względu na formę płatności. Spółdzielnie wprowadzają natomiast swoich kierowców (często z zagranicy) w błąd, twierdząc, że przy płatności przez apkę nie trzeba nabijać na kasę. E-kasa i aplikacja certyfikowana jest w powijakach od kilku lat pomimo wzmianki w ustawie. Kasa sklepowa bez taksometru to też jeszcze nie to.

4. Kary za jazdę bez licencji i taksometrów wynoszą do 12 tys. zł dla przedsiębiorcy i do 2 tys. zł dla pracownika, czyli kierowcy. Kierowca zatrudniony jest najczęściej na fikcyjnej śmieciówce za 200 zł i albo płaci za wypożyczenie auta swojemu "pracodawcy", albo oddaje mu połowę utargu.

5. Branża taxi się zmienia w zakresie popularności zamawiania przez aplikację. Wiemy o tym. Sami jeździmy na aplikacjach firm, ale zatrudniających tylko legalnych taksówkarzy, a więc niełamiących prawa, tak jak Uber i Bolt. Są to m.in.: iTaxi.pl, 3taxi.pl, Taxi Trójmiasto, TAXI FIXY ŁÓDŹ, tel. 800111111 - tradycyjne korporacje, takie jak Neptun Taxi Gdańsk czy @citi taxi też od dawna mają już swoje aplikacje. Przestańmy więc usprawiedliwiać łamanie prawa innowacyjnością.

20 tys. zł kar dla dwóch kierowców Ubera



6. Tak. Będziemy nadal łapać nielegalnych kierowców Ubera i Bolta, bo nie tylko są nieuczciwą konkurencją, ale też zagrożeniem na drogach, o czym świadczy liczba wypadków z ich udziałem. Nie znają kraju, miasta, w którym wożą ludzi, zażywają narkotyki, żeby móc jeździć całą dobę, jeżdżą bez prawa jazdy, często na fałszywych dokumentach. Oszukują klientów, podbijając mnożniki, w wyniku których ceny są często wyższe od cen maksymalnych ustalonych przez rady miast Gdańska czy Sopotu. Dobijają opłaty za rzekome zabrudzenie auta czy przywłaszczają rzeczy pozostawione w autach przez klientów, głównie telefony.

Niestety pani prezydent Aleksandra Dulkiewicz i Miasto Gdańsk nie podejmują żadnych inicjatyw w kierunku zniwelowania tego zjawiska.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (524) ponad 50 zablokowanych

  • kryterium jest proste

    Dotrzeć z pkt. A do pkt. B w najkrótszym czasie i za najmniejsze pieniądze - temu służy TAXI

    • 1 0

  • Taxi-lenie

    Panowie taksówkarze, narzekają i narzekają. Ale jak starsza pani chciała się dostać do Akademi z pod dworca to nikt nie chciał jej zabrać, pojechała tramwajem,

    • 1 0

  • Kierowcy Ubera oszukują klientów, podbijając mnożniki

    Poważnie?

    • 1 0

  • Ostatnio zamówiłem Ubera

    Podjechała taryfa Hallo Taxi (w ramach Ubera)

    • 3 0

  • Nie uwierzę w uczciwość taksówkarzy.

    Sytuacja miała miejsce jakoś pod koniec tegorocznego lata. Zamówiłem przewóz Bolt, koszt w apce to ok. 18zł. Przyjechała zwykła taksówka z korporacji, za kółkiem typowy, stereotypowy taksówkarz (brzuch, wąs i skórzana kamizelka wędkarska). Wyłączony "kogut", w środku wyłączony taksometr. Od wejścia usłyszałem: "mam dla pana propozycję, ja anuluję przewóz, zawiozę pana, ale na własne konto i wezmę 5zł taniej". Nie zgodziłem się bo zbyt wiele razy próbowano mnie oszukać za czasów taksówkarskiego monopolu. Ale nigdy nie uwierzę w dobre zamiary złotów. Dziękuję, dobranoc.

    • 2 0

  • Kogut nie ważny.

    Mam swoją listę: 1. Chcę wiedzieć z góry ile za kurs zapłacę - może być FreeNow.
    2. Wolę zapłacić w aplikacji niż szukać gotówki, albo mieć wątpliwości czy z karty nie ściągną mi tej kwoty ale w Euro.
    3. Na koniec chętnie wyślę opinię (gwiazdki), czy było czysto, kulturalnie i bez polityki.
    4. Kogut TAXI może się nawet przydać, bywa szybciej po buspasach.

    • 1 0

  • Taksiarze w klasycznej formie to przeżytek - relikt dawnej epoki.

    Przyszłość należy do transportu zbiorowego, aut na minuty i usług polegających na kojarzeniu pasażerów z kierowcami - Uber nie uber, zwał jak zwał. Chodzi o formę. Albo się dostosujecie albo zginiecie. Kupując usługę chcę wiedzieć ile za nią zapłacę i nie zastanawiać się ile taryf czy stref po drodze przekroczę. Jak to zorganizujecie - wasza sprawa. Boli że nie można naciągać pasażerów, co ? Skończyły się kursy z lotniska po 200..300 zł, :) Strajkujcie sobie ile wlezie. Ludzie mają was w d*pie i nikt was nie popiera co pokazały te wasze ostatnie strajki. Sami zapracowaliście sobie na swój wizerunek. Szkoda że taksówkarze którzy są naprawdę w porządku i podchodzą uczciwie do tematu cierpią przez tych drobnych cwaniaczków. Ale może to znak że czas opuścić to bagno ?

    • 1 0

  • oszukujom, jeżdzo po narkutykach a ci gupi ludzie dalej kco uberem

    oszukujom, jeżdzo po narkutykach a ci gupi ludzie dalej kco uberem. To my ich nauczym. Milicje nasłać na hołote z ubera, jak gupi ludzie nie bedom mieli czym jeździć to znowu pokochajo taxi

    • 0 0

  • Gdańsk - Pruszcz Gdański

    Dworzec PKP godzina 22.30 proszę o kurs do Puszcza, pytam ile wyjdzie... Niecałe 50 zł słyszę... jedziemy 11 km, bo tyle mam do domu, na miejscu gość mówi 78 zł bo jeszcze jakaś strefa, inna taryfa... To był mój ostatni kurs TAXI i nigdy więcej na mnie nie zarobicie, cwaniaczki :)

    • 0 0

  • Prl taxi

    Precz koniec taxi prl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane