- 1 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (13 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (279 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (17 opinii)
- 6 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (136 opinii)
Dlaczego nie warto spieszyć się z wymianą opon w aucie? Najlepszą odpowiedzią jest niedzielna aura. Gdy wydawało się, że powoli witamy w Trójmieście wiosnę, kierowców zaskoczyły opady deszczu ze śniegiem, a nawet samego śniegu. W końcu... w marcu jak w garncu. Właśnie dlatego ze zmianą opon warto poczekać do ustabilizowania się pogody.
Kiedy zatem wymienić opony na letnie?
Przyjęło się, że tym najlepszym wyznacznikiem przy wymianie ogumienia jest temperatura i dobrze znana "zasada 7 stopni". Gdy po zimie temperatury systematycznie utrzymują się powyżej 7 stopni Celsjusza, powinno się zmienić ogumienie na letnie. Działa to również w drugą stronę, jesienią, gdy temperatury zaczynają spadać poniżej 7 stopni - wówczas należy pomyśleć o zmianie ogumienia na zimowe.
Dlaczego akurat 7 stopni jest umowną granicą? Powyżej tej temperatury, gdy asfalt zaczyna się pomału nagrzewać, opony letnie - z racji swojej charakterystyki oraz składu mieszanki gumowej - są bezpieczniejszym i bardziej komfortowym rozwiązaniem.
Trudne warunki na Drodze Kaszubskiej (16 opinii)
Aktualna aura to modelowy obraz kapryśnego marca. Dlatego nigdy nie powinno się działać pochopnie. Zdecydowanie lepiej z wymianą opon poczekać do ustabilizowania pogody.
Zapewne czekają nas już dużo cieplejsze dni, ale pamiętajmy, że noce w dalszym ciągu bywają chłodne i zdarzają się poranne przymrozki.
Marzec i kwiecień to miesiące, w których pogoda jest zmienna. Jednego dnia możemy cieszyć się z 12 stopni Celsjusza, a następnego temperatura może oscylować w granicach 0 stopni Celsjusza. Zaleca się, aby do maja z wymianą wstrzymali się kierowcy, którym zdarza się jeździć w nocy lub nad ranem.
Atak zimy w Gdańsku 17 marca
Opinie wybrane
-
2024-03-18 06:03
(14)
Tylko całoroczne marki premium,odpada kosztowna wymiana 2xw roku.500zł w suchym,za to po 5 latach mamy kolejny komplet nowiutkich oponek.
- 51 35
-
2024-03-19 11:39
(1)
Jeśli ktoś jeździ wokół komina to całoroczne oponki jak najbardziej. Natomiast wypadało by raz w roku podjechać na wulkanizacje i sprawdzić czy z oponkami nic się nie dzieje. Pamiętajmy, że przy wymianie opon wulkanizator powinien sprawdzić stan techniczny opon.
- 1 0
-
2024-03-19 13:29
tyle to akurat kazdy z nas potrafi sprawdzić. Z resztą co roku mamy badania techniczne więc wulkanizator nie potrzebny.
- 2 4
-
2024-03-19 10:08
Taaak
Spoko jeśli jeździsz tylko w mieście.
Trasa Warszawa Gdańsk i z powrotem i po oponach- 5 10
-
2024-03-19 09:59
ale wiesz, że (1)
możesz mieć dwa komplety i samemu wymieniać. Czy klucz i lewarek też za drogie?
- 5 9
-
2024-03-19 11:12
Nie każdy ma miejsce na przechowywanie drugiego kompletu kół.
- 3 1
-
2024-03-19 09:54
świetny pomysł (wcale nie) (2)
latem gorsze niż letnie, zimą gorsze niż zimowe. Zaoszczędzę pieniądze kosztem bezpieczeństwa. No chyba, że skasuję samochód swój i innego uczestnika ruchu, to skończą się oszczędności. Ale takie właśnie pojęcie i wyobraźnię mają nasi wspaniali kierowcy, dla których jedyna różnica w oponach to cena.
- 7 13
-
2024-03-19 11:17
mam już 10rok, latem tak samo jak letnie, zimą tak samo jak zimowe, a wiosną i jesienią lepsze niż letnie i zimowe.
co 80k km zmiana, bo się zużywają normalnie. A nie parcieją jak letnie i zimowe w garażach.
- 4 4
-
2024-03-19 10:07
nie uzywalem wiec sie wypowiem.
- 7 0
-
2024-03-18 23:21
wyważenie (1)
może wymiany kół/opon nie trzeba robić jak są całoroczne, ale okresowe wyważenie jest niezbędne! a to są jednak też koszty :-)
- 2 7
-
2024-03-19 10:37
bo tak oponiarz powiedział
żeby jednak klienci byli
- 7 1
-
2024-03-18 17:08
chyba nie jeżdisz
j.w.
mam miszelinki.. jednak na zimę zakąłdam zimowe..
na płd. eutopę ..to tak.ale w rejonach gótskich..wątpię- 2 5
-
2024-03-18 17:03
Właśnie te " premium" są przereklamowane ale całoroczne to dobre opony używam głównie na dłuższe trasy i spisują się znakomicie japońskiej firmy
- 5 2
-
2024-03-18 15:58
Weź Janusz się już nie kompromituj. Całoroczne...śmiechłem. Widzisz, Zenuś, ja co 2 lata zmieniam całe koła (nie bawię się w opony), bo na tyle mi gumy starczają przy dynamicznej jeździe. I dostosowuję ogumienie do pory roku, bo inaczej lipa. Te całoroczne to tylko dla starych lamusów, którzy mają samochody o mocy 60KM i jeżdżą tylko raz w tygodniu na działkę.
- 9 15
-
2024-03-18 07:25
Ech, Januszowe podejście do zakupów :D
Nie ma czegoś takiego jak "marka premium".
Producenci mają całą gamę opon, a kupienie najtańszego syfu z dobrym znaczkiem nic nie daje.- 6 15
-
2024-03-18 09:09
Dziwna narracja..... opona zimowa i letnia róznie działa w zależności od temperatury. (1)
Osobiscie mając w 20 dni plus 8-10 stopni i 3 dni 0-2 stopnie wole jezdzić na letniej a przez 2 dni uważać przy niższych temperaturach niż dygać na zimowych do maja:) Więc lepiej się już spieszyć z wymianą niż zwlekać do 15 kwietnia bo może jeszcze będzie kilka chłodniejszych dni!
- 27 17
-
2024-03-19 15:47
Tak, chyba że akurat spadnie śnieg
Wtedy sobie na letnich nie pojeździsz
- 0 0
-
2024-03-18 07:15
(26)
Ja 2 lata temu założyłem wielosezonówki i sobie chwalę. To jedyna sensowną opcja w naszym klimacie.
- 66 20
-
2024-03-19 14:36
Super
Potem śniegu trochę sypnie i stoi taki zawalidroga bo ruszyć nie może
- 1 5
-
2024-03-18 14:47
Nie do końca (5)
Miałem i na początku super ale po 3 latach zaczynają się robić kiepskie, a po 5 nadają się do wypie....
- 8 11
-
2024-03-19 11:21
Dobre, pokaż mi zimówki, które po 5 latach nadal posiadają właściwości opony zimowej.
- 2 2
-
2024-03-19 11:19
bo się normalnie zużyły a nie sparciały jak letnie na regałach.
- 1 0
-
2024-03-18 22:41
Po 3 latach? To ile ty rocznie rocznie kilometrów? 2 lata to 4 sezony i ok. 50 tys. km.
- 5 0
-
2024-03-18 17:54
(1)
A ile lat chcesz jezdzic na jednych oponach
- 17 0
-
2024-03-18 22:44
Gościu zakłada i się na nie tylko patrzy. W czasie jazdy mogłyby się za szybko zużyć.
- 3 1
-
2024-03-18 11:52
. (3)
Niestety, mając ponad 250KM pod maską i auto ważące ponad 2t nie mogę jeździć na uniwersalnych, ze względu na ich słabe parametry dot. drogi hamowania i szybkiej ścieralności. Ale do takiego Tico w mieście może wystarczą?
- 12 17
-
2024-03-18 16:06
A ja mam 500km i jeżdżę na samych felgach! Opony są dla cieniasów!
- 16 3
-
2024-03-18 14:12
ale głupoty gadasz, duże auta mają szersze laczki i nacisk na cm^2 rozkłada się w nich podobnie jak w lekkich autach z wąskimi oponami. Z resztą 250 koni to nie tak dużo przy 2 tonach masy.
- 9 5
-
2024-03-18 14:09
ja mam 300 km i wielosezonowki
- 7 3
-
2024-03-18 10:34
to tylko kompromis i trzeba mieć tego świadomość, dłuższa droga hamowania na śniegu a czasem 1 metr robi ogromną różnicę (4)
ale ludziom z kościoła wielosezonówek nie przetłumaczysz, twierdzą, że są najlepsze w każdych warunkach. ja zostaje przy dwóch kompletach lato, zima
- 14 17
-
2024-03-18 14:21
A co ma do tego kosciol? (3)
Oczywiscie ze sezonowe są lepsze od wielosezonowych. Ale jak uwzglednię koszty wymiany, opon,i temperatury miejsce na opony to wybieram wielosezonowe. Do kościoła chdze sie modlić. Czasem jade autem.
- 8 2
-
2024-03-19 09:58
kościół z małej
tu nie chodzi o religię katolicką. Serio trzeba to tłumaczyć?
- 1 0
-
2024-03-18 19:38
(1)
To co... Ekonomia czy jednak bezpieczeństwo? Niektórzy wpadli na taki pomysł, że można mieć dwa komplety kół i nie płacić za wymianę. A w ogóle nie wyobrażam sobie jazdy na uniwersalnych trzyletnich po śniegu skoro zimowe w tym samym wieku już są zauważalnie gorsze od nowych, a będą miały połowę przebiegu i pewnie o około 50% mniej zużytego bieżnika.
Kupujecie foteliki dla dzieci za tysiące, a żałujecie na wymianę opon kilka złotych lub trochę chęci na wymianę całych kół. Gdzie tu logika?- 4 3
-
2024-03-19 08:14
A gdzie lezy snieg
U nas dluzej niz dzien? Na lodzie wszystkie opony maja te same parametry
- 4 1
-
2024-03-18 07:29
(9)
Niestety nie do końca są takie idealne
- 13 10
-
2024-03-18 08:41
(8)
No gdybysmy mieszkali w gorach to faktycznie zimowe mialyby istotna przewage, ale w miescie nad morzem jak my?
- 19 7
-
2024-03-18 14:23
(7)
Do miasta może i spoko... jak je odśnieżą, a z tym to różnie u nas bywa. Ja tam się nie lubię zastanawiać, czy mogę jechać, czy nie mogę.
- 5 4
-
2024-03-18 22:34
(3)
Kiedy ostatnio widziałeś śnieg w Trójmieście?
- 4 1
-
2024-03-19 09:56
(2)
Dzisiaj...wczoraj...w niedzielę...i cały styczeń. Nie mam problemu ze zmianą opon, więc mam dwa komplety i tyle.
- 3 4
-
2024-03-19 10:38
(1)
Mówimy o białym asfalcie, a nie tych trzech płatkach co ostatnio spadły.
- 1 1
-
2024-03-19 13:42
Kaszubska była w niedzielę biała.
- 1 0
-
2024-03-18 16:25
(1)
Mam napęd 4x4 oraz reduktor i bez problemu śmigam w śniegu na wielosezonówkach A/T w płatkiem śniegu na tle góry.
- 3 1
-
2024-03-18 19:40
Przy hamowaniu 4x4 raczej nic nie daje. A ten płatek śniegu to nawet chińskie wielosezonowe mają.
- 2 0
-
2024-03-18 14:57
w glębokim śniegu po mieście jeżdżę na wielosezonowych już 3 rok, bez problemu na górce pod pracą, pod domem też
- 9 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.