• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • Polecam też uwadze wyjazd z obwodnicy na węzle w Kowalach w stronę centrum i skręt w lewo i odcinek Matarnia - Karczemki (1)

    W Kowalach nlaszane bandy całkowicie zasłaniają widok z lewej strony. Gdyby nie życzliwość niektórych kierowców wyjazd w godzinach szczytu byłby niemożliwy.

    Pisałem do odpowiednich służb ale mają w poważaniu ludzi. Wystarczyłoby wprowadzić ograniczenie prędkości i zdemontować blaszany płot (nie wiem czemu służy?) który zasłania widok.

    Poza tym nie rozumiem dlaczego zjazd w Matarni w kierunku Łodzi nie ma przedłużonego pasa do miejsca gdzie zaczynają się 3 pasy przed węzłem Karczemki. Przez to robią się niebezpieczne sytuacje - zwolnienia z 120/100 km/h do 20km/h!!! Ponieważ przy dużym ruchu ciężko jest wjechać z lotniska na obwodnice. Dobudowanie 100 metrów drogi i 3 pasy wchodzą w 3 pasy. Jazda jest płynna.

    Kto to projektuje???

    • 24 2

    • pół prawdy

      Życzliwość kierowców to podstawa, ale to nie ma nic wspólnego z kulturą jazdy na autostradach serwowane na co dzień przez kierowców. Zapamiętać proszę włączamy się do ruchu na "zamek", a pierwszeństwo ma zawsze ten kierowca który jest przed tobą!!!. Nagminnie kierowcy z poza kolejki wjeżdżają na lewy pas nie stosując tej zasady pierwszeństwa i przez to są przestoje. Natomiast kierowcy na lewym pasie powinni zachować odstęp od auto jadącego przed nim dla kierowców włączających się "płynnie" do ruch "skrzyżowania bezkolizyjnego" - przepisy ruch drogowego tak jeździ cały Świat. A u nas wcześniej (przed zmianą) z zjazdu ul. Kwiatkowskiego wlepiała za to mandat (stąd tyle absurdu i dzikich zachowań np. zatrzymywanie się!!!!!).

      • 0 0

  • Lenistwo GDDKiA (6)

    Wystarczyło dobudować około 200 m pasa
    To samo na Matarni

    Jeśli chcą tylko malować pasy to zlikwidować GDDKiA w Gdańsku bo zlecanie malowania mogą robić z Warszawy...

    • 16 2

    • Prokurator za zaniedbania przy opracowaniu S6 i S7.

      Przez opóźnienia GDDKiA i RDOŚ straciliśmy szanse na dofinansowanie S6. Przez co na Szczecińskiej wiosce zaczną budować najpierw drogę chociaż wygląda ona lepiej niż tragiczna trasa Trójmiasto - Lębork

      • 4 0

    • (2)

      Polak specjalista od wszystkiego. Sprawdz wymagana odleglosc od wezlow wg przepisow.

      • 2 2

      • odp

        Widze ze ty wiesz wiec jestes polak specjalista. :)

        • 1 0

      • Nie pamiętam 1,5 albo 3 km

        ALE NIE TEORIĄ CZŁOWIEK ŻYJE a praktyką.
        Ja znam dobrze plany tego węzła, także polecam oprócz googlowania zapoznać się z planami...

        • 0 1

    • pomysl (1)

      Niech zroba po 6 pasow do gdanska i 6 do gdyni - nie bedzie korkow :)

      • 0 1

      • Nie o to chodzi, tylko o wygodne i sprawne wjazdy i zjazdy.

        • 2 0

  • ...

    Co by sie nie zrobilo i tak nie dogodzisz..

    • 0 6

  • kierowcy polscy (2)

    krytykują pieszych i rowerzystów - a jeździć nie potrafią

    • 3 6

    • Niestety to prawda. (1)

      - piraci co skaczą po pasach - 150km/h i trąbią na prawidłowo jadących
      - mistrzowie lewego pasa co blokują ruch choć prawy jest wolny
      - powolne wyprzedzanie i blokowanie ruchu
      - nie używanie kierunkowskazów przez skrętem (!)

      • 2 2

      • Ja przed skrętem też nie migam, nie chcę, żeby mnie dzielnicowy przyłapał

        • 2 2

  • jest bardzo niebezpiecznie (6)

    Jest gorzej niż było - chodzi o bezpieczeństwo. Ciężko zjechać z lewego pasa, który jadąc obwodnicą znika, a często prawy pas jest zapchany i trzeba prawie się zatrzymać, aby ktoś w końcu wpuścił.

    • 14 9

    • jest lepiej

      Jakie niebezpiecznie? Po co się zatrzymywać i doprowadzać do niebezpiecznych sytuacji? Nie ma problemu z wpuszczaniem i włączaniem się do ruchu. Jest duża różnica na plus.
      A zresztą zawsze można jechać prawym pasem i ma się "po staremu".

      • 3 1

    • (4)

      Twoja wypowiedź świadczy o tym, że nie masz pojęcia o jeździe ekspresową drogą wielopasmową - i lepiej, dla bezpieczeństwa innych, byś nie wychodził z domu...
      Lewy pas jest do wyprzedzania, do Ciebie należy ocena możliwości wyprzedzenia i bezpiecznego powrotu z kończącego się pasa (o końcu ostrzegają znaki pionowe i poziome). Jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś zatrzymał się w takiej sytuacji. Trzeba być wyjątkowo zdolnym - zapierd... i wyprzedzać tylko po to by wyhamować prawie do zera. Co za głupota. Zmiana pasa zawsze jest łatwa, jeśli odpowiednio wyrówna się prędkość, a nie stworzy znaczną ich różnicę.

      • 6 4

      • lll (3)

        Prawym tez mozesz wyprzedzic asie

        • 0 3

        • Szkoda tylko, że policja nie podziela tego zdania w przypadku obwodnicy. Nawet w asyście kamer TVN Turbo.
          Niezależnie od interpretacji przepisów, wyprzedzanie prawym pasem obwodnicy tworzy bardzo groźne sytuacje i, jako takie, nie jest powszechnie przyjęte. Jego powodem może być uciążliwa zawalidroga jadąca lewym pasem (która w końcu zjedzie na prawy nie patrząc w prawe lusterko / nie widząc samochodu, mogąc doprowadzić do zderzenia), albo zwykłe cwaniactwo, gdy szybki i wściekły chce podskoczyć parę metrów do przodu i wbić się z powrotem na lewy, zwykle przy tym zajeżdżając drogę.

          • 4 1

        • (1)

          Na obwodnicy tylko w miejscu, gdzie są trzy pasy ruchu w jedną stronę.

          • 1 2

          • Niestety,wolno wyprzedzać z prawej-sorry,takie prawo-Przeczytaj kodeks drogowy: rozdz.3 oddz.6 art.24

            10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
            * 1) na jezdni jednokierunkowej;

            Nie zmienia to faktu,że takie wyprzedzanie jest niebezpieczne,gdy wypadasz b.szybko zza samochodu,jadącego po lewym pasie,bo ten mógł już zacząć wracać na prawy. Niestety,wielu niecierpliwusów nie rozumie,że na prawy pas po wyprzedzaniu wraca się BEZPIECZNIE z odstępem,a nie wyprzedzanemu "na lakier" przed maskę,i wcinają się setą między setę a zakąskę...

            • 1 2

  • to co się dzieje po zmianach na zjeździe z estakady to więcej niż chaos i nie ma to nic wspólego z wakacjami. wymiana turystów następuje w weekendy a ja jeżdżę tą trasą od poniedziałku do piątku i korek się tworzy w momencie gdy z 3 pasów obwodnicy robi się 1.
    chcieli przedłużyć i zrobić podwójny zjazd z estakady ok, ale zewnętrzny pas który na dzień dzisiejszy wcina się w pasy obwodnicy do lewej powinien mieć wcięcie do prawej.
    wprowadziłoby to mniejszy chaos i zator w miejscu gdzie 2 pasy obwodnicy schodzą się do 1 a dodatkowo jeszcze wcina się do tego 1 te jeden pas zjazdu z estakady!!!
    na obwodnicy panuje większy ruch niż na estakadzie i tak jest codziennie przez każdy tydzień roboczy w roku a nie tylko jak są wakacje. zdecydowanie lepsze rozwiązanie było poprzednio a jak chcieli uniknąć korków to mogli zakazać tam robić kontroli policyjnej przez która auta zwalniały na zjeździe z estakady do 20km/godz co było jedynym powodem korków w tym miejscu!!!!

    • 16 6

  • (3)

    jesty lepiej, choć sam byłem sceptyczny bo zabrali jeden pas z obwodnicy. Ale problemem jest zbyt mała prędkość z jaką ludzie chcą włączać się do ruch na obwodnicy. Min. to 80 km, a często, nie tylko tam, jedzie się za kimś ślimakiem ok 40 km, dalej pasem do włączenia się do ruchu 50, samochody na obwodnicy jado 120 i taki strachliwy stoi na końcu pasa. Któś musi mocno zwolnić, a ktoś z tyłu na niego najeżdża. Więcej zdecydowania ludzie. Więcej płynnej, ale JAZDY. Jak ktoś się boi to wogóle nie powinien się po obwodnicy poruszać. Co dzień trzeba prawym pasem wyprzedzać, ludzi kurczowo trzymających i pochylonych nad kierownicą i jadących lewym pasem 80 km/h.

    • 15 2

    • Ale to wynika z bzdurnego ograniczenia prędkości na zakręcie (1)

      Tzn. na zakręcie jeszcze można je zrozumieć, ale znak powinien kończyć się natychmiast za zakrętem. Ciężko się rozpędzić do 120 pod górkę.

      No ale dzięki temu policja ma świetne miejsce do łapania ludzi.

      • 10 1

      • tak, dokładnie. Policja jako upłynnianie ruchu rozumie obniżanie prędkości poruszających się. Tak wynika z ich dzałań

        • 6 0

    • Dodam jednak, że najlepiej kaby dobudowali jeden pas, i przy Kwiatkowskiego, ale i przy wyjeździe z Matarni w kierunku Karczemek. tam to dopiero ludzie nie umieją się płynnie włączać do ruchu i też jest to głównie wina zbyt wolnego pioruszania się po pasie wjazdowym. Inna sprawa to brak zjażdżania na lewy pas przy zjazdach z węzłó (kiedy ktoś zjeżdża) przez kierowców jadących obowdnicą. Czasem ma się wrażenie, że kierowcy, i to zawodowi, specjalnie chcą "przeciągnąć" tych bojaźliwych do samego końca pasa wjazdowego. Inni po prostu mają w d*pie orientowanie się przed węzłem kiedy mogą zmienić na lewy i jak jest taka potrzeba, aby kogoś wpuścić na obwodnicę, to już lewy jet zajęty przez pojazdy z tyłu i trzeba albo hamować, aby wpuścić, albo utrudnić komuś wjazd.

      • 2 3

  • Korki na trasie S6 pomiędzy węzłem Matarnia - Karczemki kierunek Łódź

    Przejeżdżając przez ten węzeł, nie da się nie zauważyć iż korki spowodowane są przez brak płynności ruchu. Osoby zjeżdżające z ul. Słowackiego kierunek Łódź włączają się zaraz początku pasa rozbiegowego co powoduje iż samochody jadące obwodnicą muszą zwalniać. Korek kończy się tuż za pasem rozbiegowym z ul. Słowackiego, więc wniosek sam się nasuwa.
    Także prośba aby w pełni korzystać z infrastruktury drogowej, bo wtedy ona spełnia swoje zadania jak jest w wykorzystana zgodnie z założeniami projektowymi.
    Niech nasze ego nie kończy się na przodzie naszego samochodu.

    • 11 2

  • Sorry taki mamy klimat (1)

    Korki musza być

    • 6 4

    • Bieńkowska do kopania rowów - sorry nie masz umiejętności i wiedzy to nara.

      • 1 3

  • Kierowcy powinni nauczyć się nowego rozwiązania? (2)

    Niedorzeczne tłumaczenia. Konstrukcja i oznakowanie drogi powinno być wygodne, czytelne i jednoznaczne dla wszystkich już przy pierwszym kontakcie. Zapewnienie tego leży po stronie GDDKiA. Skoro jednak GDDKiA wyznaje pogląd, że "kierowcy muszą się nauczyć", to niech weźmie na siebie odpowiedzialność za kolizje i wypadki do których przyczynili się kierowcy, którzy nie zdążyli się nauczyć (bo to przecież nie wina kierowcy, że jedzie tam np. po raz pierwszy).

    • 9 5

    • przyzwyczajenia

      Nauczyć się muszą, w sensie zmiany przyzwyczajeń. Dla kogoś kto jedzie tam pierwszy raz nie ma problemu - jest dobre oznaczenie. Ale jak ktoś jest przyzwyczajony do starego rozwiązania, to może czuć się trochę zagubiony i rzeczywiście wymaga to przyzwyczajenia się do zmiany.

      • 8 0

    • W tym miejscu większość jedzie na pamięć, nie zwracają uwagi na znaki. Nie ważne czy jedzie się pierwszy czy dziesiąty raz, na znaki się patrzy i tego kierowcy muszą się nauczyć.

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane