• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • co za debil to wymyslil (1)

    masakra !!!!!

    • 5 12

    • Sam jesteś debil. Naucz się jeździć paprochu

      • 3 0

  • JEST OK

    Codziennie w godzinach 15-17 wyjeżdżam z estakady w kierunku GD i jest zdecydowanie lepiej!!! Poprzednio traciło się przez kontrolę policji oraz zwężenie od 5 do 20 minut w korku w zależności od ilości samochodów, teraz traci się może 2 minuty maksymalnie na obwodnicy gdy z 4 pasów robią się 2 i tyle, a ostrożność trzeba zachować wszędzie nie tylko tu...

    • 9 1

  • może czas sie nauczyć czytać ze zrozumieniem znaki, a nie marudzić na zmiany. (5)

    Powyższa zmiana przy prawidłowym włączaniu się do ruchu (przy odpowiedniej prędkości) gwarantuje płynność przejazdu.

    Co więcej postuluję wprowadzenie podobnej zmiany na wjeździe na obwodnicę z ulicy Słowackiego w kierunku A1 (są tam podobne warunki, pas jest na wzniesieniu), jednak tam wymagało by to dobudowania ok 500 metrów jezdni między końcem pasa włączania się do ruchu a początkiem 3 pasmowego odcinka obwodnicy przed Węzłem Karczemki. Rozładowało by to (mam nadzieję) bezsensowny korek który tam powstaje w godzinach popołudniowego szczytu, spowodowanego tym że ludzie nie umieją włączać się do ruchu.

    • 10 0

    • radiogdansk drogowcy-chca-odkorkowac-obwodnice-kolo-lotniska

      będzie 3 pas, na radiogdansk.pl jest artykuł drogowcy-chca-odkorkowac-obwodnice-kolo-lotniska-rozwiazaniem-jest-trzeci-pas

      • 2 0

    • Piszesz bzdury (3)

      Jedziesz zjazdem z EK, lewym pasem, czyli tym wcinającym się w prawy pas obwodówki. Dojeżdżasz do miejsca gdzie oba pasy się łączą (do linii przerywanej), a tam jada auta. Zatem musisz zwolnic lub nawet się zatrzymać. I startujesz od prędkości 0-20km/h, a tym pasem obwodówki (prawym) nadjeżdżają auta, które musza nagle awaryjnie hamować. Uważasz że to jest dobre rozwiązanie?

      • 0 2

      • takie włączanie się do ruchu (od prędkości 0-20km/h) własnie powoduje problem (2)

        zamiast tego należy rozpędzić się do prędkości z jaką jadą samochody na sąsiednim pasie i włączyć na tzw. zamek czy suwak (jak zwał tak zwał - wiadomo o co chodzi). Jednak w naszym kraju większość kierowców ma z tym nie wiadomo czemu problem.

        • 2 0

        • Czysta teoria i chyba tamtędy nie jechałeś w godzinach szczytu.

          Nie jest złe, że dwa pasy z chyloni schodzą w jeden tylko, że z trzech pasów robi się jeden na tym samym i krótkim odcinku.

          • 0 0

        • ale jeśli sie rozpędzasz ale nie masz miejsca by wjechać to musisz zwolnić/stanąć, prawda?

          • 0 0

  • To nie wina dróg, tylko naszych kierowców. Panów szos, ekspertów i fachowców. Blokujących lewy pas szeryfów drogowych, jeżdżących bezmyślnie, nie przepuszczających się i zakompleksionych. Nie mających pojęcia, że w mieście nie szybka jazda jest najlepsza, ale PŁYNNA. Tak więc gnają do najbliższego czerwonego, by stać tam za chwilę. Ale są pierwsi :-D Ech, Polacy to nie społeczność.

    • 7 2

  • TO NIE WĘZEŁ JEST NIEBEZPIECZNY tylko KIEROWCY !

    To kierowcy o małych umiejętnościach i bez wyobraźni powodują niebezpieczne sytuacje na tym węźle i na całej obwodnicy ! zajeżdżanie drogi ( zmiana ruchu z prawego na lewy) tuż przed pędzącymi pojazdami. Hamowanie na lewym pasie bo zapomniał "sprytny gapa" zmienić pas przed węzłem zmieni go na wysokości węzła wyhamuje cały lewy ..bo on musi zmienić pas - wszyscy pamiętamy wypadki na wysokości matarni.

    • 6 0

  • ...no zaras zasugerują tam fotoradar :)

    • 3 0

  • właśnie jest tam karambol ;(

    • 2 0

  • Niedawno na obwodnicy prawie miałem wypadek

    Chciałem zjechać (z prawego pasa) na prawo w zjazd z obwodnicy, dopiero w ostatniej chwili zauważyłem buraka który pomykał pasem awaryjnym w celu ominięcia korka.

    • 4 0

  • Węzeł

    Jeżeli po wyjeździe z Portu na Estakadę i Obwodnicę występują ciągłe korki samochodowe powodowane też przez TIR-y jadące również na Chylonię to Port podpisać wspólne porozumienie Z Gdynią, Rumią i Redą o początkowej fazie budowy OPAT-u (p. Bieńkowska chyba o tym zapomniała). W przypadku Gdyni nastąpiłaby konieczność wyburzenia Meksyku i rozbudowie, ul. Hutniczej, przy której w przyszłości występować będzie jeden z węzłów, które są tam przewidziane). Ułatwiłoby to wyjazd z Portu w kierunku na Szczecin bez konieczności pchania się na Obwodnicę)

    • 1 0

  • wyjątkowo

    Jeżdżę tym zjazdem codziennie i wyjątkowo jak w tytule zgadzam się GDDiKA !!! Korki wynikają na pewno z większego sezonowego natężenia ruchu ....
    Poza tym jako kierowcy w znacznej części nie umiemy zachować się na takich rozwiązania drogowych i pewnie nie rozumiemy o co w nich chodzi ...
    Jak ktoś ma wątpliwości to proszę pokazać podobne rozwiązanie w okolicach Trójmiasta .... Nie rozumiemy po co jest lewy pas na obwodnicy, a co tu mówić o takim włączaniu się do ruchu .... :) Tak moi Państwo na drodze oprócz prowadzenia samochodu trzeba myśleć i to w miarę szybko ... Pozdrawiam

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane