• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda CR-V ładowana z gniazdka

mJ
18 października 2023, godz. 14:00 
Opinie (46)
Nowa Honda CR-V Nowa Honda CR-V

Honda stawia na SUV-y. Właśnie przetestowałem 6. generację modelu CR-V z napędem hybrydowym, ładowanym z gniazdka (e:PHEV). Japońskiego SUV-a zapamiętam przede wszystkim z bardzo niskiego spalania, ale też niestety z... wysokiej ceny.



Czy podoba ci się Honda CR-V?

Całkiem niedawno miałem okazję przetestować zupełną nowość w gamie Hondy, model ZR-V. Teraz przyszła pora na CR-V e:PHEV. To również świeży model w ofercie japońskiego producenta, bo przecież zadebiutował w tym roku.

Auto dostępne jest w dwóch wariantach - standardowej hybrydzie i hybrydzie typu plug-in. Na warsztat wziąłem drugą z opcji. Jak wypadły testy?

  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Bez dwóch zdań nowa Honda CR-V to samochód kompletny - bardzo korzystnie się prezentuje, jest bogato wyposażony, przestronny, komfortowy i całkiem nieźle jedzie. A to wystarczająco mocny arsenał, aby celować w klienta klasy premium. Pytanie, czy klient klasy premium sięgnie po Hondę, mając do wyboru, w podobnym budżecie, bardziej pospolitych konkurentów? Myślę, że warto przejechać się CR-V i ocenić na własnej skórze, czy warto.

Przyznam szczerzę, że jestem fanem stylistyki Hondy CR-V. Mimo sporych gabarytów SUV został skrojony dość zgrabnie. Auto mierzy 4706 mm długości, 1866 mm szerokości (bez lusterek) i 1673 mm wysokości. Rozstaw osi to 2701 mm. Pojemność bagażnika wynosi 617 l (maksymalnie - 1728 l).

Dodam tylko, że miejsca na nogi w drugim rzędzie jest naprawdę sporo. Nikt nie powinien narzekać na brak wolnej przestrzeni.

Honda ZR-V: nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu Honda ZR-V: nawet 1 tys. km na jednym tankowaniu

  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Układ hybrydy e:PHEV bazuje na 2-litrowym silniku benzynowym, który wspierają dwie jednostki elektryczne. Moc systemowa to 184 KM. Układ zestrojono z bezstopniową przekładnią automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h.

Niestety w trybie sportowym przy dynamicznej jeździe robi się głośno. Dźwięk układu nie jest przyjemny dla uszu. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Samą dynamikę trzeba określić jako wystarczającą. Kierowca do wyboru ma sześć trybów jazdy: elektryczny, ekonomiczny, normalny, sportowy, na śnieg i holowanie.



  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Ogromnym plusem hybrydowego układu e-PHEV jest bardzo niskie spalanie. Nawet przy "cięższej stopie" apetyt na paliwo nie jest duży. W cyklu mieszanym średnie spalanie wyniosło 4,8 l na 100 km. Przy bardziej ekonomicznej jeździe ten wynik mógłby być zdecydowanie lepszy. To mocny argument przemawiający za CR-V e:PHEV.

Bateria litowo-jonowa ma pojemność 17,7 kWh. Według producenta pełna bateria pozwala przejechać nawet 82 km wyłącznie na prądzie. Realnie trzeba przyjąć, że ten zasięg będzie mniejszy, ok. 70 km. Ale to wciąż bardzo dobry wynik, jak na PHEV. Kolejny mocny argument.

Ładowanie do pełna prądem zmiennym (6,8 kW) zajmuje 2,5 godz. (także prądem zmiennym z domowego gniazdka, 2,3 kW - ponad 7 godz.).



  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
  • Nowa Honda CR-V
Wnętrze jest praktyczne i całkiem intuicyjne w obsłudze, choć do kilku rzeczy trzeba się przyzwyczaić. Jak chociażby do przycisków przełączania biegów.

Jak już wspomniałem wcześniej, CR-V może być naprawdę bogato doposażone. Mowa o m.in. systemie multimedialnym Honda Connect+ z nawigacją z 9-calowym ekranem dotykowym, Android Auto, Apple CarPlay, 12-głośnikowym zestawie audio marki Bose, ładowarce bezprzewodowej, podgrzewanych i wentylowanych fotelach z przodu oraz podgrzewanych z tyłu, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej, systemie kamer 360 stopni, czujnikach parkowania (czterech z przodu, czterech z tyłu i czterech bocznych), systemie automatycznego parkowania Honda Parking Pilot, 10,2-calowych cyfrowych zegarach, wyświetlaczu head-up, a także długiej liście systemów bezpieczeństwa.

TESTY NOWYCH MODELI AUT



Nowa Honda CR-V Nowa Honda CR-V
Cennik zwykłej hybrydy CR-V startuje od kwoty 213 900 zł. Za e:PHEV trzeba dopłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ofertę plug-in otwiera kwota 278 600 zł. Testowy egzemplarz kosztuje nieznacznie więcej - 281 800 zł. To niestety dużo, ale jak to się dziś mówi... tanio już było.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Honda Gdańsk.

mJ

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (46)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane