• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda Civic Type R już w Trójmieście

Michał Jelionek
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowa Honda Civic Type R. Nowa Honda Civic Type R.

Listę aut demonstracyjnych gdyńskiego przedstawiciela Hondy zobacz na mapie Gdyni właśnie wzbogacił piekielnie mocny Civic Type R. To aktualnie najszybszy hot-hatch napędzany na przednią oś dostępny na rynku. Auto jest już dostępne do jazd testowych.



Kilka miesięcy po debiucie seryjnej Hondy Civic X przyszła kolej na premierę sportowej wersji tego modelu. Produkcja atletycznego Type R ruszyła latem, a pierwszy egzemplarz dotarł do gdyńskiego salonu pod koniec września. Już teraz można go spotkać na ulicach Trójmiasta.

Auto oficjalnie zadebiutowało podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. I co istotne, kilkanaście dni po zakończeniu targów, Civic Type R zyskał miano najszybszego przednionapędowego samochodu. 320-konna Honda pokonała okrążenie toru Nurburgringu w czasie 7 minut i 43,8 sekundy. Tym samym pobiła o 3 sekundy zdetronizowanego VW Golfa GTI Clubsport S. Okazała się też lepsza o blisko 7 sekund od swojej poprzedniczki.

Czytaj także: Znamy cennik nowej Hondy Civic

Sercem nowego Type R jest turbodoładowany 2-litrowy "benzyniak" generujący moc 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Japoński sprinter "setkę" osiąga w 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 272 km/h. Silnik współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią, która ma teraz krótsze przełożenia i posiada system RMCS.

Konstruktorzy nowego Type R jeszcze bardziej dostosowali zawieszenie i układ hamulcowy do ekstremalnej jazdy po torach wyścigowych. Nowa generacja jest o 16 kg lżejsza od poprzedniczki, a do tego o 38 proc. poprawiono sztywność skrętną. Do listy poprawek należy dorzucić szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi oraz ponoć świetne właściwości aerodynamiczne. To wszystko sprawia, że nowy Type R prowadzi się jeszcze precyzyjniej i stabilniej w zakrętach.

Auto jest dostępne w dwóch wariantach wyposażenia - Base i GT. Ceny bazowej wersji rozpoczynają się od 146 500 zł, natomiast cennik GT startuje od 154 700 zł.

  • Nowa Honda Civic Type R.
  • Nowa Honda Civic Type R.
  • Nowa Honda Civic Type R.

Miejsca

Opinie (140) 1 zablokowana

  • Popieram.

    Podnoszenie mocy przy przedniej ośce w pewnym momencie przynosi odwrotne skutki.

    • 5 4

  • 5,8s do 100km/h? (17)

    Przecież to jakiś żart, moje prawie 10 letnie BMW E90 330d ma 6,2s do 100km/h

    • 11 6

    • (14)

      A na Nurburgringu jaki czas robisz tą betą? Janusze jak zwykle patrzą na sprint do 100

      • 12 2

      • (1)

        a po co mam jeździć w kółko i to jeszcze 1300km od mojego domu? To jest auto do jazdy na codzień.

        • 2 6

        • a po co mam przyspieszać tylko do 100 skoro to auto na codzień?

          • 0 0

      • ale znalazłem... (2)

        Znalazłem że e90 330d robi czas 8:13 na Nurburgringu, a przecież to nie jest auto sportowe. Do tego technologicznie 10 lat do tyłu. Osiągi tej Hondy po prostu są mizerne, można to nazwać autem cywilnym ale na pewno do sportowego to temu modelowi daleko.

        • 2 5

        • Niemcy są jakies 15 lat technologicznie do tyłu a nie tylko 10 lat

          • 1 0

        • sory ale 30 sekund to przepaść

          raz na 16 okrążeni dubel. BMW są fajne ale nie w dieslu

          • 1 0

      • czemu od razu janusze? (8)

        w dzisiejszych czasach, gdy pojemności są coraz mniejsze, turba mniejsze i większe, skrzynie skrajne różne, czas do setki jest jedną z niewielu obiektywnych rzeczy, po których można określić, czy samochód daje radę, czy zamula: przykład- poszukaj w cenniku mazdy 3 wersji z automatem. i popatrz na czas do setki:D jeśli masz wątpliwości, że to wina słabego silnika- patrz na ten sam silnik z manualem. jazda testowa potwierdza wszystko- koszmarna skrzynia.

        przydałby się też czas do 120/140, ale do 100 też daje jakieś informacje.

        poza tym, kto jeździ w polsce do norymbergi? samochody z dobrym czasem do 100 zwykle też dobrze sobie radza w innych kwestiach, te z gorszym- właśnie gorzej.

        5,8 to słabo na >300 koni w kompakcie, ale mamy manualną skrzynię, pewnie tak zestopniowaną, że trzeba wrzucić 3 przez samą 100 i stąd ten czas. gdyby było >> 6 sekund wtedy byłby dramat:D

        • 1 3

        • Misiek, ten typeR na dwójce wyciąga 129km/h....więc o jakiej trójce piszesz? (1)

          • 3 1

          • W sumie tzw. długa skrzynia wcale nie jest taka dobra. Mam auto , które na 2. biegu z ochotą idzie do 110 km/h (na YT widzialem 120 km/h), ale na co dzień to jest wada. Np. Jadąc 20-30 km/h w mieście należałoby.zredukować z międzygazem do 1. biegu, bo z dwójki muszą minąć ze 2 sekundy zanim silnik wstanie z bardzo niskich obrotów- i to mimo turbo twin-scroll. W trasie super, ale w mieście trzeba ostro i dużo redukować, żeby te 250KM nie uległo 100 konnemu dieselkowi, który budzi się z dołu i ułatwia sprawne manewry (ale później umiera). Długa skrzynia wcale nie jest taka cudowna. Dlatego powstały 8 czy 9-biegowe automaty.

            • 1 0

        • tylko v-tec...kto raz przejedzie sie hanką nigdy nie wsiadzie w nic innego (1)

          chłopie...mam starego civika 1.5 z 98 roku...ja nim ciągne na dwójce do sety...wątpie żeby nie dał rady zrobić tego samego typ R z obecnego rocznika!

          • 2 0

          • Swift sport też na dwójce robił ponad 100 km/h tyle ze był wolniejszy. Ale i sporo tańszy. W 2008 za nowego dałem 58900.
            Fajne było to autko.
            Ale ten Civic też spoko.

            • 2 0

        • (3)

          Od 0-100 wazniejszy jest 100-200, ew. 0-200. Czas do setki za bardzo zależy od skrzyni. Pełen potencjał widać po tym jal przyspiesza od 100 do 200. To wtedy okazuje się ile warte są diesle, które mogą zmylić dobrym czasem do 100, ale po przekroczeniu 150 sekundy zamieniają się w wieczność, bo wychodzi prawda, że to KM jadą, a nie Nm...

          • 2 0

          • potencjał widać tylko w pełnym zakresie, a nie 0-100 czy 100-200 (2)

            potencjał pary silnik-skrzynia. Ale jeśli porównujemy skrzynie z taką samą ilością biegów to jest to potencjał silnika. To tak jak pałowali się nad Passatem tym takim 2.0 diesel 240 koni. Do stówy przyspieszał jak 300 konne Subrau STI w 5 sekund. I tylko do 100. Do 200 czyli już prawie do górnej granicy (jeszcze trochę brakowało) przyspieszał w 27 sekund podczas gdy Subaru w 19. I to jest ta różnica.

            • 0 0

            • (1)

              Dobrze piszesz, wlasnie to mialem na mysli. Ten Passat albo Superb robi 0-200 w 21 sekund z 2.0 TSI 280 KM, które "żyją do końca". Mimo ze ma 350 Nm zamiast 500 Nm jak w tym tamtym dieslu 240 KM. Inna sprawa, że dieslem nie pogonisz 200 kmh non stop autostrada, bo to katowanie klekota, a benzynka to przyjmie na miękko. Za to diesel spali 10 a nie 18... Ale nie ma jak benzyna!

              • 0 0

              • co Ty chlopie/kobieto bredzisz......

                Diesele sa stworzone do dlugotrwalych jazd pod obciazeniem. JAk nie wierzysz, zapraszam do swojego 530D.

                • 0 0

    • ręczna skrzynia (1)

      • 0 0

      • No i bardzo dobrze, ze ręczna skrzynia, bo w takim samochodzie to podstawa.

        Widać ten samochód nie jest dedykowany dla panienek i wydepilowanych chłopczyków, tylko do prawdziwych po....có, czujących ducha rozkoszy jazdy :-))))

        • 2 0

  • Zawieszenie deska (nieheblowana) (4)

    Spróbujcie się tym przejechać. Tylko nie po obwodnicy tylko np. obok Alchemii w Oliwie to po 15 minutach Wam obrzydnie "komfort" jazdy tym autem. Szkoda bo fajnie wygląda. Z drugiej strony napęd na przód i 5,8 do setki to osiągi aut z dowolnym Dieslem 3,0 V6 / R6.

    • 5 7

    • (1)

      Człowieku, piszesz o aucie usportowionym i narzekasz na komfort? Porównujesz to do diesla? Nie no trzymajcie mnie.

      • 10 0

      • właśnie dlatego, ze usportowione,

        a nie sportowe zwraca się uwagę na komfort. bo to samochód na co dzień do zabrania na tor raz od święta. no i 5,8 do setki faktycznie nie powala- tyle mają samochody o 60-80 koni słabsze. ale to zapewne kwestia ręcznej skrzyni. no i >300 koni na przedzie to już trochę dużo:)

        • 1 0

    • Powiem ci krótko: Nie wiesz co potrafi ta Honda skoro poróbujesz ją z jakimś smiesznym dieslem 3.0

      :-))))))

      • 2 0

    • ale do 200 już ten diesel wysiądzie

      do 100 to ja moją 60 konną corsą nawet przyspieszam (co prawda w kilkanaście sekund). Na prawdę to takie istotne by się w tym zakresie mierzyć?

      • 0 0

  • Tylko gdzie tym jeździć?

    Wszędzie 50 lub 30 km/h, progi co 200m i wszedzie pełno dziur i zapadniętych studzienek. Do miasta to ylko Land Rover :)

    • 8 1

  • Fabia i tak jest lepsza. (1)

    A clio koleżanki też fajniejsze.

    • 7 5

    • To już zależy od koleżanki i jej osobistych walorów...

      • 0 0

  • Honda jak już coś zrobi, to nawet tuningowcy z Wejherowa nie są w stanie go ulepszyć

    • 13 3

  • Świetne auto (2)

    Prawdziwe auto dla prawdziwego faceta z jajami który benzynę pije na śniadanie a zagryza to świecą zapłonową. Nie to co te śmierdzące dizle wąsatych Januszy z wypoconym Krzychem pod pachą.

    Brawo dla Hondy za odważne wzornictwo i parametry.

    • 10 5

    • no wzornictwo właśnie jest tu (1)

      głównym minusem...

      • 2 2

      • Jak by wygląd był istotny w samochodzie przekraczajacym 300 km/h

        Poza tym wygląd jest super, aż milo popatrzeć na co atrakcyjnego, zamiast na szkopskie pudełka od zapałek:-))) Hondę R type kupuje się dla osiągów i wrażeń, a jak ktoś jest pustym nudnym botem, to kupuje "dySZla z automatem". Prawda jest taka, że w tej Hondzie wystarczy wcisnąć gaz do dechy aby przekroczyła 300 km/h, gdzie możliwości większości Januszy to max 220 km/h i to was boli

        • 2 2

  • i technicznie perełka ale dizajn rodem z francuskiego tuningu (1)

    • 8 1

    • francuzi nie robia takich agrowozów

      • 0 1

  • Hmmmm

    Jednym słowem - brzydkie, wg mnie za dużo ostrych linii. Nie jestem miłośnikiem grupy VAG ale Golf w najmocniejszej odmianie ma łagodniejsze dla oka linie.

    • 7 3

  • Szkoda, że nie ma już w ofercie Accorda. Te "nowości" to tandeta.

    Honda już nie ma klasowego samochodu.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane