• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda Civic Type R już w Trójmieście

Michał Jelionek
4 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowa Honda Civic Type R. Nowa Honda Civic Type R.

Listę aut demonstracyjnych gdyńskiego przedstawiciela Hondy zobacz na mapie Gdyni właśnie wzbogacił piekielnie mocny Civic Type R. To aktualnie najszybszy hot-hatch napędzany na przednią oś dostępny na rynku. Auto jest już dostępne do jazd testowych.



Kilka miesięcy po debiucie seryjnej Hondy Civic X przyszła kolej na premierę sportowej wersji tego modelu. Produkcja atletycznego Type R ruszyła latem, a pierwszy egzemplarz dotarł do gdyńskiego salonu pod koniec września. Już teraz można go spotkać na ulicach Trójmiasta.

Auto oficjalnie zadebiutowało podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. I co istotne, kilkanaście dni po zakończeniu targów, Civic Type R zyskał miano najszybszego przednionapędowego samochodu. 320-konna Honda pokonała okrążenie toru Nurburgringu w czasie 7 minut i 43,8 sekundy. Tym samym pobiła o 3 sekundy zdetronizowanego VW Golfa GTI Clubsport S. Okazała się też lepsza o blisko 7 sekund od swojej poprzedniczki.

Czytaj także: Znamy cennik nowej Hondy Civic

Sercem nowego Type R jest turbodoładowany 2-litrowy "benzyniak" generujący moc 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Japoński sprinter "setkę" osiąga w 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 272 km/h. Silnik współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią, która ma teraz krótsze przełożenia i posiada system RMCS.

Konstruktorzy nowego Type R jeszcze bardziej dostosowali zawieszenie i układ hamulcowy do ekstremalnej jazdy po torach wyścigowych. Nowa generacja jest o 16 kg lżejsza od poprzedniczki, a do tego o 38 proc. poprawiono sztywność skrętną. Do listy poprawek należy dorzucić szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi oraz ponoć świetne właściwości aerodynamiczne. To wszystko sprawia, że nowy Type R prowadzi się jeszcze precyzyjniej i stabilniej w zakrętach.

Auto jest dostępne w dwóch wariantach wyposażenia - Base i GT. Ceny bazowej wersji rozpoczynają się od 146 500 zł, natomiast cennik GT startuje od 154 700 zł.

  • Nowa Honda Civic Type R.
  • Nowa Honda Civic Type R.
  • Nowa Honda Civic Type R.

Miejsca

Opinie (140) 1 zablokowana

  • Projektanci chyba nie za bardzo wiedzieli o co im w ogóle chodzi

    albo mieli za dużo kredek, bo ten kundel wygląda jakby co chwilę ktoś do niego z jakimś plastikiem podchodzi i na chybił trafił przyklejał...

    • 7 3

  • Na trojmiejskie a szczegolnie GDANSKIE drogi

    SZKODA AUTKA !!!!!

    • 2 1

  • trochę podobne do daewoo impreza z około 2010

    • 2 2

  • w czerwieni to auto (4)

    wygląda znacznie lepiej. Jako kierowca Hondy uważam, że podnieśli poprzeczkę wysoko w tej klasie.

    • 3 1

    • (3)

      tylko kierownik hanki jest w stanie docenić potęgę i geniusz technologiczny japonców...mam starego civika i do dziś nie mogę wyjść z podziwu nad jego konstrukcja...zmienne fazy rozrządu to miód malina...możecie nie wierzyc, ale ja objezdzam tym trupkiem takie fury ze wąsaczom dekle paruja z wku***nia...a napędza ja tylko silnik 1.5

      • 2 0

      • A ja z zapietym tempomatem robie od Chyloni do A1 obwodnicę bez dotykania pedalow (1)

        • 0 3

        • Ja pedałów również nie tykam

          • 2 0

      • Też miałem kiedyś Civica ale D15B3 110 PS z Gażnikiem

        za każdym razem jadąc nią, miałem nowa przygodę, choć znałem ten silnik dobrze. Po prostu za każdym razem inne wrażenia jak bym odkrywał możliwości tego silnika na nowo. Ta Honda była z 1992 roku i wtedy aby mi dokopać musiała być BMW 320i a inne Niemieckie wynalazki musiały mieć minimum 2.0 :-)))))

        • 2 0

  • Co za stek bzdur ... (2)

    Najszybszy hot hatch? Buhahaha śmieszni jesteście :-) wejdźcie na you tube i zobaczcie filmik jak ta słaba honda przegrywa ... niestety honda idzie w bardzo złą stronę i wyglądowo i o moc ... słabizna i tyle ... a tłumik buczy jak kosiarka a nie jak auta sportowego .... niech posłuchają dźwięku w fordzie focus RS bo honda jest we wszystkim niestety w tyle .... a smutne to bo zamiast iść w dobrą stronę idą niestety w złą stronę ... :-(

    • 1 5

    • Co za stek bzdur...

      Przeczytaj to

      • 3 0

    • Nieżle ci temperatura skoczyła pod czerepem, aż dymi :-))))))))

      Może po straż pożarną zadzwonić???? :-))))) Dobry jesteś :-)))))

      • 2 0

  • no to fajnie (1)

    poczekam z 15 lat i kupie uzywaną igłe duzo taniej

    • 3 0

    • Ona za 3 lata będzie na zlomie a ew wcześniej gdzieś na drzewie

      • 0 1

  • 0-100 jak w Superbie 2.0 TSI (3)

    O ile jest sucho, bo odrobina deszczu unieszkodliwi tego potworka z napędem na przód... Dużo funu, ale w ograniczonych zastosowaniach. Ale przynajmniej ma manual.

    • 3 1

    • Tak tak kombi lepsze bo lodowkę przewieziesz.. Racja :-)))) (2)

      • 1 0

      • (1)

        Kto mówi o nadwoziu? Ograniczone zastosowanie = problemy z trakcją w deszczu i w zimie, kiedy nie uda się utrzymać parametrów, no i raczej nie jest to auto do 8-godzinnej podróży autostradą. Fun car dla fanów R-Type.

        • 1 0

        • Bo to jest Fun Car a ty bredzisz coś o jakiś głupotach typu "dodatkowy uchwyt na kubek"

          Tobie potrzebny jest praktyczny samochód najlepiej z automatycznym parkowaniem i hamowaniem, którym możesz zawieźć dziatwę do szkoły i psa nad morze, a i jeszcze hak na Camping przyda się to wtedy diesel lepszy. No i przyczepę z cegłami czy cementem zawsze dotargasz. Najważniejsze jest, to co możesz uzyskać na tym forum przeświadczenie, że twojego cudownego kombajnu " nie dogoni-et, ta Honda" :-))))

          • 0 0

  • tylko rejestracji GKA GWE GPU GKS brakuje na tym agrowozie (2)

    • 3 1

    • (1)

      I oczywiście wieś GSP GA GD i GDA również

      • 0 1

      • chyba ty sołtysie :-)

        • 0 0

  • To jest tylko popis inwencji inzynieryjnej a (2)

    ze swojej strony to nie wiem po co taka moc i torque na przednia oske w tak malenskim samochodzie. Honda moze go wystawic na wystawie swoich osiagniec technicznych ale nie ma wiele miejsca aby jezdzic zwykorzystaniem calej mocy.

    • 2 1

    • (1)

      Jakiś czas temu czytałem w jednym z magazynów mot. test Type-R i narzekali na niemożliwość uzyskania deklarowanego czasu 0-100. Ledwo mieścili się w 7 sekundach. Honda zalecała inne opony... Testówka miała inne i już nie nowe... Tyle w temacie mocnej "ośki", a testy i tak były na suchym asfalcie.

      • 3 0

      • Jeżeli ta Honda gubi czas do 100 ki to tylko z powodu dużej mocy i poślizgu

        od 200-300 dopiero zaczyna się zabawa:-))))

        • 0 0

  • Dobra jest. Krzykliwa stylizacja i dobrze. Kto nie chce się rzucać w oczy wybierze gti.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane