- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 4 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Całkiem niedawno w salonach Hondy zadebiutowała najnowsza odsłona lubianego przez polskich kierowców modelu HR-V. To, co już zawsze będzie mi się kojarzyło z tym crossoverem to... spalanie. Średnie zużycie podczas jazd testowych oscylowało w granicach 5-5,5 l paliwa na 100 km. A to w dobie szalejących cen paliw i litra benzyny Pb95 ocierającej się o 7 zł - przyznajcie - dość istotny argument przy zakupie auta. Poznajcie Hondę HR-V bliżej.
HR-V do "setki" przyspiesza w 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 170 km/h. Szczególnie wynik sprintu od 0 do 100 km/h nie powala, ale mimo to japoński crossover jest dość żwawy. Zdecydowanej większości kierowców dynamika HR-V powinna w zupełności wystarczyć przy codziennym przemieszczaniu.
Co bardzo istotne, ten samochód jest oszczędny i moim zdaniem to jego największa zaleta. HR-V nie jest pazerne na paliwo. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i drogi ekspresowe/autostrady) średnie zużycie paliwa wyniosło nieco ponad 5 litrów na 100 km. Dawno nie testowałem samochodu z tak niskim spalaniem. A to - przy tak wysokich cenach na stacjach benzynowych - duża zaleta.
To, co niestety jest irytujące w standardowych hybrydach, to działanie bezstopniowej skrzyni e-CVT. Przy wyższych obrotach przekładnia niezbyt przyjemnie... wyje. Osoby, które kiedykolwiek miały okazję przejechać się autem z układem hybrydowym doskonale wiedzą, o czym mowa. Z pewnością można się do tego dźwięku przyzwyczaić.
Dodam tylko, że moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś.
Honda HR-V mierzy 4340 mm długości (rozstaw osi: 2610 mm), 1866 mm szerokości i 1582 mm wysokości. Trzeba przyznać, że takie wymiary przekładają się na sporą przestrzeń w kabinie. Z pewnością na brak miejsca nie powinni narzekać pasażerowie drugiego rzędu. Nie jest za szeroko, ale miejsca na nogi jest pod dostatkiem. Przestronność wnętrza oceniam na plus.
Pojemność bagażnika wynosi 319 litrów (1305 litrów przy złożonej tylnej kanapie).
Trójmiejskie salony samochodowe
Pod względem stylistycznym nowa Honda HR-V może się podobać. Jest wygląd nie jest przekombinowany. Bryła nadwozia należy do tych bardziej zgrabnych. W pasie przednim w oczy rzucają się przede wszystkim smukłe reflektory w technologii LED, które łączą się ze sporej wielkości atrapą chłodnicy.
Bardzo ładnie prezentuje się także tył H-RV z LED-owym pasem świetlnym przebiegającym przez całą szerokość. Patrząc na crossovera z profilu, uwagę przykuwa dość ostre przetłoczenie rozpościerające się przez całą długość nadwozia, a także brak klasycznych klamek w drzwiach drugiego rzędu. Te znajdują się przy oknie.
Egzemplarz testowy to wersja Advance doposażona w pakiet akcesoryjny "Sport". W jego skład wchodzą: sportowy wygląd przedniego zderzaka i grilla, a także nakładki na tylny zderzak, progi i spojler. Koszt pakietu to 13 tys. zł. Dodam tylko, że HR-V dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia, oprócz Advance w ofercie jest także bazowa opcja Elegance i ta najbogatsza Advance Style.
Zaglądamy do środka Hondy HR-V. Wnętrze jest dość minimalistyczne, a przy tym przyjemnie skomponowane. Jako kierowca czułem się w nim dobrze. Kokpit zbudowano z całkiem dobrej jakości plastików i materiałów tapicerskich.
Na środku deski wystaje dotykowy ekran o przekątnej 9 cali. To z jego poziomu sterujemy funkcjami systemu multimedialnego Honda Connect+ i nawigacją. Oczywiście system jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.
W topowej wersji wyposażenia standardem są także ładowarka bezprzewodowa do smarfonów i system audio z 10 głośnikami (w tym centralny i subwoofer).
W standardzie, we wszystkich trzech wersjach wyposażenia, HR-V oferuje szeroki zakres systemów bezpieczeństwa.
Na liście znajdują się m.in. system wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych, system kontroli stabilności jazdy, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania przed kolizją, system utrzymywania na pasie ruchu, system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, inteligentny tempomat adaptacyjny czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Niestety, Honda HR-V nie należy do najtańszych aut w swoim segmencie. Bazowa wersja została wyceniona na co najmniej 128 900 zł za wersję Elegance. Cennik topowej wersji Advance Style jest o 30 tys. zł droższa. Testowany egzemplarz w środkowej wersji Advance z pakietem akcesoryjnym "sport" został skonfigurowany na ponad 160 tys. zł.
Auto do jazd testowych użyczył autoryzowany dealer Hondy, firma Auto Gdańsk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-03-17 13:46
Troche taka Mazdowata. (3)
Ale fajna.
- 7 7
-
2022-03-19 11:51
no no , 5litrow spalanie ale chyba w tunelu aerodynamicznym, bez obciazenia i z litrem paliwa w baku (1)
sr*try tatay, takie kity to my a nie nam
- 3 0
-
2022-03-20 18:32
Subaru XV 2021 bez GPF jeszcze, realne spalanie przy spokojnej
jeździe 6l/100km. Kosztuje około 120k PLN. 4x4 a nie ośka jak ta mazda.
Jeszcze są dostępne, choć na otomoto już tylko kilka zostało wersji 1.6.
Do 80km/h całkiem dynamiczne. Później tak sobie. Do setki pewnie 2 sek wolniejsza niż mazda,
ale 4x4 :)- 0 0
-
2022-03-17 18:20
Myśle że to będzie jako pierwsze auto w historii które będzie przeliftowane w pierwszym roku wypustu
- 0 1
-
2022-03-18 07:15
Magic seat (1)
Testujący nie wspomniał o siedzeniach magic seat,w swoim UFO przewożę dwa rowery w ten sposób mając cały bagażnik do dyspozycji,samochód ładny przydała by się mocniejsza wersja,teraz Mazda wypuściła piękna CX60 ponad 300 KM,ponadto hybryda najmniej mieście i o tym też testujący nie wspomniał,problem z Honda .AM taki że mając znacznie nowszy zHR V sport ciężko mi się rozstać z cudownie elastycznym 2,2 CDTI w UFO które pomimo 12 lat jeździ bezawaryjnie i bardzo przyjemnie.
- 5 4
-
2022-03-18 15:47
Chłopie, czytałeś ten bełkot zanim go wysłałeś?
- 8 1
-
2022-03-17 15:19
No super (4)
Moj start 10 letni fiat po trasie potrafi zejść poniżej 4 litrów ropy. I nie potrzebuję super "eco" baterii do tego. Super ta nowa technologia taka bardzo ekologiczna i ekonomiczna. Proponuję porównać koszty produkcji ( śladu węglowego) tego auta i normalnego. Można się zdziwić.
- 42 6
-
2022-03-18 07:26
To wymyślili politycy a niebptoducenci
Normy Euro zabijają motoryzację i małe samochody,których nie opłaca się produkować.
- 3 2
-
2022-03-17 22:15
Porównujesz, zapewne celowo, tylko jeden aspekt - ślad węglowy. A co emisją reszty syfu ze starego diesla? (2)
Bo umieramy na potęgę z powodu zanieczyszczenia powietrza, m.in. emitowanego ze starych aut. Kiedyś podobni "normalni" gadali źle o katalizatorach, a ich wprowadzenie zredukowało o 90% ilość sadzy w miastach. Ale podejrzewam, że palisz śmieciami w piecu bo węgiel drogi.
- 7 14
-
2022-03-19 08:47
stary disel mnej truje od nowych ( aku i inne g.)
- 4 1
-
2022-03-18 07:09
Ciekawe...
"Bo umieramy na potęgę z powodu zanieczyszczenia powietrza, m.in. emitowanego ze starych aut." A myślisz że wydobycie metali szlachetnych do produkcji samochodów elektrycznych i hybryd odbywa się w białych kombinezonach i rękawiczkach w labolatorium? Poszukaj sobie w jakich warunkach pracują ludzie, dzięki którym możesz pisać takie farmazony...
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.