• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów

Michał Jelionek
17 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowa Honda HR-V. Nowa Honda HR-V.

Całkiem niedawno w salonach Hondy zadebiutowała najnowsza odsłona lubianego przez polskich kierowców modelu HR-V. To, co już zawsze będzie mi się kojarzyło z tym crossoverem to... spalanie. Średnie zużycie podczas jazd testowych oscylowało w granicach 5-5,5 l paliwa na 100 km. A to w dobie szalejących cen paliw i litra benzyny Pb95 ocierającej się o 7 zł - przyznajcie - dość istotny argument przy zakupie auta. Poznajcie Hondę HR-V bliżej.



Jakie średnie spalanie na 100 km ma twój samochód?

Zaczynamy od najważniejszego. Na Starym Kontynencie nowa Honda HR-V oferowana jest wyłącznie jako hybryda (e:HEV). Na układ hybrydowy i-MDD składają się wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra oraz dwie jednostki elektryczne. Łączna moc wynosi 131 KM i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ napędowy automatycznie przełącza się między trzema trybami jazdy: elektrycznym, hybrydowym i spalinowym.

HR-V do "setki" przyspiesza w 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 170 km/h. Szczególnie wynik sprintu od 0 do 100 km/h nie powala, ale mimo to japoński crossover jest dość żwawy. Zdecydowanej większości kierowców dynamika HR-V powinna w zupełności wystarczyć przy codziennym przemieszczaniu.

Nowa Honda HR-V. Nowa Honda HR-V.
Co bardzo istotne, ten samochód jest oszczędny i moim zdaniem to jego największa zaleta. HR-V nie jest pazerne na paliwo. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i drogi ekspresowe/autostrady) średnie zużycie paliwa wyniosło nieco ponad 5 litrów na 100 km. Dawno nie testowałem samochodu z tak niskim spalaniem. A to - przy tak wysokich cenach na stacjach benzynowych - duża zaleta.

To, co niestety jest irytujące w standardowych hybrydach, to działanie bezstopniowej skrzyni e-CVT. Przy wyższych obrotach przekładnia niezbyt przyjemnie... wyje. Osoby, które kiedykolwiek miały okazję przejechać się autem z układem hybrydowym doskonale wiedzą, o czym mowa. Z pewnością można się do tego dźwięku przyzwyczaić.

Dodam tylko, że moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednią oś.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Honda HR-V mierzy 4340 mm długości (rozstaw osi: 2610 mm), 1866 mm szerokości i 1582 mm wysokości. Trzeba przyznać, że takie wymiary przekładają się na sporą przestrzeń w kabinie. Z pewnością na brak miejsca nie powinni narzekać pasażerowie drugiego rzędu. Nie jest za szeroko, ale miejsca na nogi jest pod dostatkiem. Przestronność wnętrza oceniam na plus.

Pojemność bagażnika wynosi 319 litrów (1305 litrów przy złożonej tylnej kanapie).

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Pod względem stylistycznym nowa Honda HR-V może się podobać. Jest wygląd nie jest przekombinowany. Bryła nadwozia należy do tych bardziej zgrabnych. W pasie przednim w oczy rzucają się przede wszystkim smukłe reflektory w technologii LED, które łączą się ze sporej wielkości atrapą chłodnicy.

Bardzo ładnie prezentuje się także tył H-RV z LED-owym pasem świetlnym przebiegającym przez całą szerokość. Patrząc na crossovera z profilu, uwagę przykuwa dość ostre przetłoczenie rozpościerające się przez całą długość nadwozia, a także brak klasycznych klamek w drzwiach drugiego rzędu. Te znajdują się przy oknie.

Egzemplarz testowy to wersja Advance doposażona w pakiet akcesoryjny "Sport". W jego skład wchodzą: sportowy wygląd przedniego zderzaka i grilla, a także nakładki na tylny zderzak, progi i spojler. Koszt pakietu to 13 tys. zł. Dodam tylko, że HR-V dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia, oprócz Advance w ofercie jest także bazowa opcja Elegance i ta najbogatsza Advance Style.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Zaglądamy do środka Hondy HR-V. Wnętrze jest dość minimalistyczne, a przy tym przyjemnie skomponowane. Jako kierowca czułem się w nim dobrze. Kokpit zbudowano z całkiem dobrej jakości plastików i materiałów tapicerskich.

Na środku deski wystaje dotykowy ekran o przekątnej 9 cali. To z jego poziomu sterujemy funkcjami systemu multimedialnego Honda Connect+ i nawigacją. Oczywiście system jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

W topowej wersji wyposażenia standardem są także ładowarka bezprzewodowa do smarfonów i system audio z 10 głośnikami (w tym centralny i subwoofer).

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
W standardzie, we wszystkich trzech wersjach wyposażenia, HR-V oferuje szeroki zakres systemów bezpieczeństwa.

Na liście znajdują się m.in. system wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych, system kontroli stabilności jazdy, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania przed kolizją, system utrzymywania na pasie ruchu, system zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, inteligentny tempomat adaptacyjny czy system rozpoznawania znaków drogowych.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
Niestety, Honda HR-V nie należy do najtańszych aut w swoim segmencie. Bazowa wersja została wyceniona na co najmniej 128 900 zł za wersję Elegance. Cennik topowej wersji Advance Style jest o 30 tys. zł droższa. Testowany egzemplarz w środkowej wersji Advance z pakietem akcesoryjnym "sport" został skonfigurowany na ponad 160 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczył autoryzowany dealer Hondy, firma Auto Gdańsk.

  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.
  • Nowa Honda HR-V.

Miejsca

Opinie (86) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Hmm (1)

    Za tą cenę nowy Hrv będzie pewnie sprzedawać się tak jak nowy Jazz czyli słabo.

    • 2 0

    • Jakby nie patrzeć jeśli chodzi o hybrydy to sprzedają się najlepiej toyoty. U nas to ta marka sprzedaje się najlepiej.

      • 0 0

  • Tak...spalanie na poziomie 5 litrów:) (12)

    Przypominam że to najlepszy osiągniety wynik i zapewne na pułapie promila osiaganych:)
    Moja Toyka CHR tez miała palić 4 litry ..... i pali jak ja popchne z górki:) Między bajki te wyniki prosze wkładać:)

    • 30 5

    • Skoro Suzuki sx4 s-cross potrafi spalić 6l w cyklu mieszanym to nie widzę problemu by ta Honda nie paliła 5l (9)

      Rozmiar ten sam, a dodatkowo Honda to hybryda. Suzuki kiedyś wynająłem na parę dni i paliło równe 6l na stówe.

      • 2 4

      • A ile w praktyce? (1)

        • 1 2

        • w praktyce to ci napisałem

          • 1 0

      • Sx4-cross w miękkiej hybrydzie, (1)

        Czy goły spaliniak? Pytam, bo ciężko mi uwierzyć, nasz zeszłoroczny swift z miękka hybrydą miał palić 4.5, gość w salonie zarzekał się, że by spalić ponad 5 to trzeba się postarać, a w rzeczywistości w mieście nie idzie zejść poniżej 6.3...

        • 3 0

        • spalina. Jeśli twój pali w mieście 6.3 to też jest mega. Tamten, tak jak napisałem, palił tyle w cyklu mieszanym

          • 1 0

      • (4)

        Też mi wyczyn, mój 11letni 2l diesel mający 150km mocy i przyspieszenie 9,4 do setki., przy jeździe jak emeryt pali 5,5 litra.

        • 9 3

        • ogarnąłeś w ogóle kontekst tej wypowiedzi? Bo to nie o przechwałki chodzi tylko o to czy takie spalanie jest możliwe. Jak widać jest

          • 1 0

        • (2)

          przy jeździe jak emeryt, to jakiekolwiek francuskie HDi z przdziału 1.4-2.0 bedzie paliło 4-4.5 l/100
          Aby nie było - m,am dwa takie, oba przy emeryckiej jeździe palą po 4, przy normalnej miejskiej 5.5.

          • 6 1

          • No właśnie, a ta Honda też tylko przy emeryckiej jeździe jest wstanie osiągnąć spalanie w okolicach 5l/100km, wiec nie jest to żadnym szczególnym osiagnięciem

            • 0 0

          • UFO

            Moje UFO 2,2 CDTI najmniej spaliło 4,5 na krajówkach,przy dynamicznej jeździe autostradowej 7,8

            • 2 0

    • Przejedź się, sprawdź.

      Zapomnisz o toytoyce.

      • 3 0

    • a ile pali ta CHR?

      • 2 1

  • (9)

    Wszystko fajnie, ale co tu mówić o ekologii jak takie rozwiązania pakuje się do ciężkiego suva, którym utrzymanki będą taranować wszystko na swojej drodze, podczas kursu z galerii do posnsora?:) Kompakt spalalby max 3 litry.

    • 17 17

    • (6)

      wyliczenie z d**y z tymi 3 litrami. Jak ktoś potrzebuje SUVa to kupuje go m.in. dlatego że kompakt jest za mały. W SUVie masz inną pozycję niż w niskim kompakcie.

      • 3 8

      • (1)

        Nie przesadzaj, SUVy nie są często większe, a jedynie wyższe dzieki czemu nie musisz kapelusza ściągać.

        • 8 0

        • są wyzsze ale siedzi się też wyżej przez co nogi są mniej wyciągnięte

          • 1 0

      • "W suvie masz inną pozycję" (1)

        I to jest argument, Dżesi...
        Przekonałaś mnie :D

        • 3 2

        • Seba, możesz sobie kupić co ci się podoba, to tylko twoja sprawa

          Ale pozycja w kompaktach jest bardziej leżąca przez co faktycznie jest w nich mniej miejsca

          • 1 0

      • "W SUVie masz inną pozycję niż w niskim kompakcie" (1)

        Musisz kupić sobie dostawczaka. Tam też będziesz siedział jak na taborecie.

        • 2 2

        • nie muszę, przecież sam potwierdziłeś to co napisałem o SUVie

          • 1 0

    • najbardziej ekologiczny to twoj bassat b5

      • 6 3

    • trzeba było się uczyć to teraz byłoby cię stać a tak to twoja utrzymanka to może co najwyżej 8 ze stogów podjechać

      • 7 9

  • Drogo.. Przy tych cenach średnie pensje powinny wzrosnąć z 3-4 do 8-10 tyś minimum. Dalej nie byłoby nas stać na takie nowe, ale może co 5-6 lat możnaby pomyśleć o samochodzie 5 letnim. Póki co dalej będę jeździli VW z 2008 roku.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Troche taka Mazdowata. (3)

    Ale fajna.

    • 7 7

    • no no , 5litrow spalanie ale chyba w tunelu aerodynamicznym, bez obciazenia i z litrem paliwa w baku (1)

      sr*try tatay, takie kity to my a nie nam

      • 3 0

      • Subaru XV 2021 bez GPF jeszcze, realne spalanie przy spokojnej
        jeździe 6l/100km. Kosztuje około 120k PLN. 4x4 a nie ośka jak ta mazda.
        Jeszcze są dostępne, choć na otomoto już tylko kilka zostało wersji 1.6.
        Do 80km/h całkiem dynamiczne. Później tak sobie. Do setki pewnie 2 sek wolniejsza niż mazda,
        ale 4x4 :)

        • 0 0

    • Myśle że to będzie jako pierwsze auto w historii które będzie przeliftowane w pierwszym roku wypustu

      • 0 1

  • Takie samochody już niczym nie zachwyca (1)

    Elektryk z zasięgiem 300-500, z możliwością szybkiego ładowania w 30 minut. Spalanie 0 litrów/100 km. Prąd z własnej instalacji lub gniazdka domowego/osiedlowego. W ta stronę trzeba patrzeć. Silniki nawet w starszych konstrukcjach potrafiły palić 3-4 litry oleju napędowego na 100km. Kupując taka nowa Hondę zapłacisz jakieś 150 tys zł i pojeździsz 3-7 lat. Ile wydasz na paliwo? 20 tys km rocznie, 200x6 litrow x 7,50 = 9000 zł rocznie. Do tego serwis silnika i osprzętu / Ew. Same przeglądy +1500 zł/rok. Lepiej jest kupić używanego/nowego elektryka. Z dopłata państwowa nowy wyjdzie Ok 150-180 tys. Cena ta sama tylko koszty eksploatacji niższe. Nie ma już sensu kupować samochodów spalinowych. Zdrożały do poziomu elektryków.

    • 0 0

    • Kup od Norwegow

      Mase uzywanych ele stoi na szrotach. Dlaczego skoro takie super?

      • 0 0

  • Ale droga

    Taniej można kupić nowego lexusa

    • 0 0

  • (2)

    Wszystko teraz wg producentow spala 5litrow a w rzeczywistosci 2x tyle

    • 16 0

    • (1)

      Według producenta mój C-HR 1.8 miał palić koło 5l i tak w sumie jest. Głównie nim robię miasta i krajówki. Także nie wszyscy pod tym względem kłamią

      • 1 1

      • mijam często takie chr'y na obwodnicy czy siódemce i zawsze się zastanawiam dlaczego co każdy to pędzi 80-90 km/h

        • 1 0

  • Spalanie..

    Kiedyś przywiązywałem wagę do spalania. A ile tak naprawdę ten jeden litr różnicy zrobi? Ile przeciętnie się przejedzie samochodem podczas jego posiadania? 100 tys km? To raptem 1000 litrów róznicy, co to jest 5 tys. zł przy całokształcie kosztu samochodu?

    • 1 0

  • Spalanie i ceny zawsze "od..."

    w praktyce okazują się wyższe

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane