• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3. Kompaktowa dusza ruchu

BawoMartDb
24 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowa Mazda 3. Volkswagen Golf i auta podobnej klasy mają się czego bać?



W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów. Tak jest w całej w Polsce, ale także w Trójmieście. Czy rzeczywiście nowa "trójka" z Hiroshimy zasługuje na same ochy i achy?



Design najnowszej Mazdy 3 Japończycy określili jako "kodo", co możemy przetłumaczyć jako "dusza ruchu". Atrakcyjne przetłoczenia, lampy jakby rozciągnięte pędem powietrza, atletyczna sylwetka o dobrze uchwyconych proporcjach. Tę filozofię projektowania, mającą podkreślać sportowy charakter Mazd i przyjemność czerpaną z jazdy, najlepiej widać chyba właśnie w nowym kompakcie z numerem 3.

W tym hatchbacku dynamiczny wygląd nadwozia dobrze współgra z nieco ascetycznym wnętrzem, gdzie wszystko jest uporządkowane, niczym w japońskim ogrodzie. Prosta obsługa multimediów za pomocą pokrętła między fotelami, dyskretne pokrętła klimatyzacji i centralnie umieszczony prędkościomierz. Deskę rozdzielczą "trójki" zaprojektowano niemal od nowa. To reakcja Mazdy na liczne głosy, że zarówno w "szóstce" jak i suvie CX5, "kodo" jest mało odczuwalne. W "trójce" nie ma już tego wrażenia. Wygodna, niska pozycja za kierownicą, dobra widoczność wnętrza, zgrabna kierownica i od razu wpadająca w rękę dźwignia skrzyni biegów zachęcają do dynamicznej jazdy.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3


W dobie silników o małych pojemnościach, których moc dopompowują kompresory i sprężarki, miło jest usłyszeć rasowy pomruk dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 165 KM, który nigdy nie słyszał o downsizingu. Harmonijnie rozwija moc, szybko wbijając się na wysokie obroty. Czuć, że największą przyjemność sprawia mu praca w okolicach czerwonego pola. Przyśpieszenie do setki Maździe 3 z tym silnikiem zajmuje 8,2 sekundy. Także dlatego, że obecna generacja modelu jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Spalanie? Nieco powyżej 9 litrów na setkę w mieście.

Mazda idzie pod prąd i turbodoładowania nie znajdziemy nie tylko w jednostce dwulitrowej o mocy 120 lub 165 KM, ale także w mniejszym, stukonnym silniku o pojemności 1,5 litra. Technologia Skyactiv ma zapewnić silnikom bezawaryjną pracę przez wiele lat.

- W tym segmencie rynku klienci zdecydowanie preferują silniki benzynowe - przyznaje Marcin KaszubowskiBMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Mazda 3 z 2,2-litrowym, 150-konnym dieslem, pojawi się w salonach dopiero za jakiś czas. Ze względu na pojemność i wyższą akcyzę ta wersja z pewnością będzie droga, w związku z czym nie wskoczy na podium pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.

Nowa Mazda 3 może się podobać nie tylko ze względu na design, ale też dobre właściwości jezdne i sportowy charakter. Zawieszenie "trójki" zestrojono dość twardo, wszystkie elementy decydujące o dobrym prowadzeniu wydają się w niej idealnie współgrać.

Przestronność wnętrza jest wystarczająca, choć w tej klasie inne modele, np. Ford Focus mają lepiej zagospodarowaną przestrzeń. Powiększony w stosunku do poprzedniczki bagażnik ma teraz 350 litrów. To dość przeciętny wynik w tej klasie.

Cennik Mazdy 3 rozpoczyna się od 62 900 zł. Tyle zapłacimy za samochód w specyfikacji SkyGO z najsłabszym, 1,5-litrowym silnikiem. Tę podstawową wersję wyposażono m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system start/stop (i-stop), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz klimatyzację manualną.

Najbogatsza wersja Mazdy 3, czyli SkyPassion ze 165-konnym silnikiem, kosztuje od 87 900 zł.
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Mazda trzyma poziom (1)

    Reszta nowych małych 'japońców' to wg mnie pokraki. Tył aurisa wygląda, jakby mu ktoś właśnie w niego wjechał, nowy grill w lexusach to jakiś niesmaczny żart, o nissanie szkoda nawet pisać a o subaru nie wiem za dużo, gdyż zawsze zasypiam jak je zobaczę.

    • 22 8

    • kup sobie

      wieswagena to sie obudzisz taka to ciekawa
      konstrukcja ze az dech zapiera.

      • 3 6

  • Miałem i mam MAZDY (2)

    Byłem tez posiadaczem innych aut.
    Mazda to naprawde udane o prostej budowie i rozwiazaniach technicznych auto.(za wyjatkiem diesli)Moja była 626, kiedy ja sprzedawałem miała 200tys.Wymienione zostaly raz kable i swiece.Laczniki stabilizatorow i gumy w zawieszeniu.Była 323 jezdziła i jezdziła az rdza ja zaczeła żrec.Nastepny własciciel zrobił ja i przelatał na silniku 1.3 nastepne 150 tys.Dzis mam sportowe autko Mazdy (benzyna) i znow nie mam z nia problemow choc ma już 9 lat ale i przebieg znikomy 100tys.Na razie płace w niej za płyny,paski ,filtry klocki.
    Fakt,był cas ze rdzewiały "dziewczyny" dosc szybko.Ale jesli chodzi o normalna eksploatacje to silniki benzynowe sa trwałe i ciezkie do zajechania.
    Mam tez autko z pod innego znaku-z silnikiem diesla ,popularne w europie TDI.Zrobione 160 tys i juz wymienionych jest kilka podzespołow przy silniku i na osprzecie .Porazka.
    Nowy 6 i 3 sa po za tym sliczne i co wazne maja byc dalej bezawaryjne i rodzinne.To auta z klasa.Bezawaryjne,bezpieczne,czesto bardzo dobrze wyposazone i jedyne w swoim rodzaju.A po za tym lubie jesć RYŻ

    • 13 3

    • Madzia

      Ja kupiłem swoja Madzie diesel 2,5 letnia z przebiegiem 150tys jeździłem 3 lata zrobiłem kolejne 90tys wymieniam tylko 2 razy rozrząd i jedno łożysko tylnego kola i to wszystko. o dziwo przy tym przebiegu zawieszenie jeszcze było w znośnym stanie. Fakt blachy może i cienkie, wnętrze nieco spartańskie (japonce tak maja), ale mechanika bez zarzutu niskie spalanie i madzie trzymają cenę.
      Moja była całkowicie wykonana w Japonii w fabryce Hiroshimie podobno te produkowane w Hiszpani tak dobre nie są

      • 3 1

    • Gdyby tylko te cienkie japońskie blaszki wytrzymywały tyle, co silniki. Żaden golf nie miałby szans. A tak na polskiej prowincji rządzi niepodzielnie golf. Niestety

      • 2 2

  • Co lepsze? Pojemność? Czy turbo? Ano, pojemność+turbo :) (7)

    Poprzednia Mazda 6 - fajne auto, przede wszystkim bardzo ładne i dobrze prowadzące się, ale jednak trochę detali w nim brakuje do europejskich standardów, więc trzeba je polubić ;) Ergonomia typowo japońska (czyli brak), wykończenie miejscami siermiężne, a w aucie za 100 kPLN brak kilku podstawowych elementów regulacyjnych, dostępnych nawet w Octavii. No i ten strach przed turbo... Kto mówi o downsizingu. Świat nie dzieli się na 2.0 bez turbo i 1.4 z turbo. Można mieć 2.0 z turbo, hehe :) Niestety poprzednia Mazda 6 z silnikiem 2.0, choć brzmi rasowo na obrotach, to podwójny wydech ma na wyrost, a powyżej 100 km/h rozpędzanie się idzie powoli - brak turbo to dla jednych zaleta, ale w ruchu drogowym zawsze wada. A poza tym - kto broni Japończykom zrobić trwałą turbinę? ;)

    • 4 14

    • (1)

      Chcesz 2,0 czy 2,5 turbo kup Subaru, do tego prawdziwe 4x4 ( a nie dołączane elektronicznie niczym proteza) w gratisie.

      • 5 1

      • tylko że subaru robi fotele dla karakanów

        w dłuższych trasach plecy odpadają. U nich średnia wzrostu jest dużo niższa niż u nas ale widać że producenci subaru tego nie zauważają.

        • 3 1

    • Dziwny podział tego twojego "świata" (1)

      W prawdziwym świecie Mazda3 dzieli się na 2.5 l 2.0 l. Mazdaspeed3 ma silnik 2.3l turbo. Mazda6 ma 2.5 litra silnik. Rozejrzyj się trochę biedaku.

      • 4 1

      • jeszcze jakby dali do tego 2,5 albo 2,3 turbo naped na tyl

        albo prawdziwy 4x4 a nie dołączany to ide do salonu i biore w ciemno. ale nie dadzą więc pozostanie dla mnie tylko ładnym autem rodzinnym

        • 6 0

    • nie ważne jak trwała ale to dodatkowy element który zawsze będzie miał

      "jakąś awaryjność" a jego wymiana będzie droga.

      • 5 0

    • Sa takowe

      • 0 0

    • skoro nie robią to się może nie da?

      A moze trwała musi tyle kosztować, że do takich samochodzików się nie opłaca.

      • 6 0

  • A dlaczgo do lasu nie wjechaliście? (2)

    • 23 6

    • kolein narobili

      • 2 0

    • nie było już z czym, każdy z redaktorów ma ograniczone zasoby sprzętów do wywalenia w lesie

      • 6 0

  • manipulacja?

    "W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów"
    Może dlatego, że w tej chwili tych samochodów w sprzedaży jest bardzo mało? Zobaczymy za rok...

    • 8 4

  • Kompaktowa dusza ruchu - co to za słowny lapsus??

    • 9 4

  • Czy Marcin Tymiński nie jest rzecznikem konserwatora?

    to nie lepiej tą robotą się zająć, by potem nie było, że niszczejącego zabytku nie zauważyli?

    • 7 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane