• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3. Kompaktowa dusza ruchu

BawoMartDb
24 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowa Mazda 3. Volkswagen Golf i auta podobnej klasy mają się czego bać?



W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów. Tak jest w całej w Polsce, ale także w Trójmieście. Czy rzeczywiście nowa "trójka" z Hiroshimy zasługuje na same ochy i achy?



Design najnowszej Mazdy 3 Japończycy określili jako "kodo", co możemy przetłumaczyć jako "dusza ruchu". Atrakcyjne przetłoczenia, lampy jakby rozciągnięte pędem powietrza, atletyczna sylwetka o dobrze uchwyconych proporcjach. Tę filozofię projektowania, mającą podkreślać sportowy charakter Mazd i przyjemność czerpaną z jazdy, najlepiej widać chyba właśnie w nowym kompakcie z numerem 3.

W tym hatchbacku dynamiczny wygląd nadwozia dobrze współgra z nieco ascetycznym wnętrzem, gdzie wszystko jest uporządkowane, niczym w japońskim ogrodzie. Prosta obsługa multimediów za pomocą pokrętła między fotelami, dyskretne pokrętła klimatyzacji i centralnie umieszczony prędkościomierz. Deskę rozdzielczą "trójki" zaprojektowano niemal od nowa. To reakcja Mazdy na liczne głosy, że zarówno w "szóstce" jak i suvie CX5, "kodo" jest mało odczuwalne. W "trójce" nie ma już tego wrażenia. Wygodna, niska pozycja za kierownicą, dobra widoczność wnętrza, zgrabna kierownica i od razu wpadająca w rękę dźwignia skrzyni biegów zachęcają do dynamicznej jazdy.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3


W dobie silników o małych pojemnościach, których moc dopompowują kompresory i sprężarki, miło jest usłyszeć rasowy pomruk dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 165 KM, który nigdy nie słyszał o downsizingu. Harmonijnie rozwija moc, szybko wbijając się na wysokie obroty. Czuć, że największą przyjemność sprawia mu praca w okolicach czerwonego pola. Przyśpieszenie do setki Maździe 3 z tym silnikiem zajmuje 8,2 sekundy. Także dlatego, że obecna generacja modelu jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Spalanie? Nieco powyżej 9 litrów na setkę w mieście.

Mazda idzie pod prąd i turbodoładowania nie znajdziemy nie tylko w jednostce dwulitrowej o mocy 120 lub 165 KM, ale także w mniejszym, stukonnym silniku o pojemności 1,5 litra. Technologia Skyactiv ma zapewnić silnikom bezawaryjną pracę przez wiele lat.

- W tym segmencie rynku klienci zdecydowanie preferują silniki benzynowe - przyznaje Marcin KaszubowskiBMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Mazda 3 z 2,2-litrowym, 150-konnym dieslem, pojawi się w salonach dopiero za jakiś czas. Ze względu na pojemność i wyższą akcyzę ta wersja z pewnością będzie droga, w związku z czym nie wskoczy na podium pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.

Nowa Mazda 3 może się podobać nie tylko ze względu na design, ale też dobre właściwości jezdne i sportowy charakter. Zawieszenie "trójki" zestrojono dość twardo, wszystkie elementy decydujące o dobrym prowadzeniu wydają się w niej idealnie współgrać.

Przestronność wnętrza jest wystarczająca, choć w tej klasie inne modele, np. Ford Focus mają lepiej zagospodarowaną przestrzeń. Powiększony w stosunku do poprzedniczki bagażnik ma teraz 350 litrów. To dość przeciętny wynik w tej klasie.

Cennik Mazdy 3 rozpoczyna się od 62 900 zł. Tyle zapłacimy za samochód w specyfikacji SkyGO z najsłabszym, 1,5-litrowym silnikiem. Tę podstawową wersję wyposażono m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system start/stop (i-stop), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz klimatyzację manualną.

Najbogatsza wersja Mazdy 3, czyli SkyPassion ze 165-konnym silnikiem, kosztuje od 87 900 zł.
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Golfik może jej buty czyścić. (2)

    Cudo.

    • 72 16

    • nie wiem czemu ktoś miałby komuś buty czyścić, ale ta Mazda to faktycznie cudo

      • 10 6

    • mazda vs. golf

      ...jesli nie zardzewiwje to daje ci racje. mam 3-ke /poprzedni model 2010/
      niestety mam juz wymieniane przednie drzwi (rdza)
      drugi problem to spalanie, pali ok.1.5 -2.5L wiecej niz firma obiecuje.
      krotko; jestem raczej zawiedziony,
      ps. stary golf 1.8 brata po 220 000km. bierze mniej i nie rdzewieje

      • 0 0

  • A dlaczgo do lasu nie wjechaliście? (2)

    • 23 6

    • nie było już z czym, każdy z redaktorów ma ograniczone zasoby sprzętów do wywalenia w lesie

      • 6 0

    • kolein narobili

      • 2 0

  • ehh te azjatyckie badziewia, tylko Made in Germany sie liczy (3)

    • 8 95

    • No niewiem czy badziewie.

      Made in Germany i owszem...Zgadzam sie ,jak juz to tylko Porsze za powyzej 300tysi.Stac cie ?
      Reszta to padaczka i znow pozostaje w tym segmencie Mazda!!!

      • 8 6

    • (1)

      MAm znajomego, ktory pracuje w najwiekszym serwisie mechanicznym na Pomorzu. Najwiecej aut, ktore trafiaja tam do naprawy to 2-3 letnie Audi, MErecedesy i BMW...

      • 10 5

      • a ja znam takiego do którego trafiają same japońce

        albo takiego do którego trafiają tylko francuzy.

        • 6 4

  • Czy Marcin Tymiński nie jest rzecznikem konserwatora?

    to nie lepiej tą robotą się zająć, by potem nie było, że niszczejącego zabytku nie zauważyli?

    • 7 3

  • Mazdy sa najlepsze (4)

    Moim pierwszym autem w życiu była Mazda zupełnie przypadkowo byłem tak zaskoczony tym samochodem ze kolejne ze swiadomego wyboru była madzia były nie do zajechania teraz trzecie auto niestety jest francuz i przeklinam za każdym razem, kiedy nim jadę. Piękna jest ta 3 d*pke ma jak cx-5, ale i tak najładniejsze ze wszystkich dwóch generacji 3 były sedany.

    • 25 7

    • Przeeeestań..... (2)

      Po paru latach sama rdza z mazdy zostaje, poza tym silniki a bardzo awaryjne.

      • 6 10

      • Ja jeżdżę mazdą od lat ...

        ... i nic się nie psuje, a rdzę to oglądam na innych autach. I co Ty na to?

        • 5 2

      • Przestan!!!

        Widac golym okiem ze g.wno wiesz o MAZDOWSKICH SILNIKACH!
        Odsylam cie "cracken head" do testu Auto Swiata z przed 2 lat,gdzie Mazda 1.8 benzyna przejechala 100tys km ....z jedna awaria!
        W zime nakretki plastikowe na kolach przymarzly i nie mogli redaktorzy/testujacy sprawdzic cisnienia w oponach!!!!!
        Ogarnij sie ,jak nie wiesz ,to nie pisz!!!

        • 3 1

    • mazdy są trwałe

      wyłączając blacharke. pierwsze 3 i 6 miały nagminnie gnijące błotniki i mnie też to spotkało (a kupowałem nówke)

      • 5 2

  • Kompaktowa dusza ruchu - co to za słowny lapsus??

    • 9 4

  • Mazda trzyma poziom (1)

    Reszta nowych małych 'japońców' to wg mnie pokraki. Tył aurisa wygląda, jakby mu ktoś właśnie w niego wjechał, nowy grill w lexusach to jakiś niesmaczny żart, o nissanie szkoda nawet pisać a o subaru nie wiem za dużo, gdyż zawsze zasypiam jak je zobaczę.

    • 22 8

    • kup sobie

      wieswagena to sie obudzisz taka to ciekawa
      konstrukcja ze az dech zapiera.

      • 3 6

  • Co lepsze? Pojemność? Czy turbo? Ano, pojemność+turbo :) (7)

    Poprzednia Mazda 6 - fajne auto, przede wszystkim bardzo ładne i dobrze prowadzące się, ale jednak trochę detali w nim brakuje do europejskich standardów, więc trzeba je polubić ;) Ergonomia typowo japońska (czyli brak), wykończenie miejscami siermiężne, a w aucie za 100 kPLN brak kilku podstawowych elementów regulacyjnych, dostępnych nawet w Octavii. No i ten strach przed turbo... Kto mówi o downsizingu. Świat nie dzieli się na 2.0 bez turbo i 1.4 z turbo. Można mieć 2.0 z turbo, hehe :) Niestety poprzednia Mazda 6 z silnikiem 2.0, choć brzmi rasowo na obrotach, to podwójny wydech ma na wyrost, a powyżej 100 km/h rozpędzanie się idzie powoli - brak turbo to dla jednych zaleta, ale w ruchu drogowym zawsze wada. A poza tym - kto broni Japończykom zrobić trwałą turbinę? ;)

    • 4 14

    • skoro nie robią to się może nie da?

      A moze trwała musi tyle kosztować, że do takich samochodzików się nie opłaca.

      • 6 0

    • (1)

      Chcesz 2,0 czy 2,5 turbo kup Subaru, do tego prawdziwe 4x4 ( a nie dołączane elektronicznie niczym proteza) w gratisie.

      • 5 1

      • tylko że subaru robi fotele dla karakanów

        w dłuższych trasach plecy odpadają. U nich średnia wzrostu jest dużo niższa niż u nas ale widać że producenci subaru tego nie zauważają.

        • 3 1

    • Sa takowe

      • 0 0

    • Dziwny podział tego twojego "świata" (1)

      W prawdziwym świecie Mazda3 dzieli się na 2.5 l 2.0 l. Mazdaspeed3 ma silnik 2.3l turbo. Mazda6 ma 2.5 litra silnik. Rozejrzyj się trochę biedaku.

      • 4 1

      • jeszcze jakby dali do tego 2,5 albo 2,3 turbo naped na tyl

        albo prawdziwy 4x4 a nie dołączany to ide do salonu i biore w ciemno. ale nie dadzą więc pozostanie dla mnie tylko ładnym autem rodzinnym

        • 6 0

    • nie ważne jak trwała ale to dodatkowy element który zawsze będzie miał

      "jakąś awaryjność" a jego wymiana będzie droga.

      • 5 0

  • manipulacja?

    "W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów"
    Może dlatego, że w tej chwili tych samochodów w sprzedaży jest bardzo mało? Zobaczymy za rok...

    • 8 4

  • Chciałem coś złośliwego napisać na temat tego auta (3)

    ale za bardzo nie ma się do czego przyczepić... No może cena trochę masakryczna ale to już inna kwestia.

    • 18 1

    • Może do słabego \plastiki oraz design\ wnętrza ?

      • 1 3

    • Mazda 3 i Toyota Corolla

      Mi sie duzo bardziej podoba nowa Toyota Corolla ale to kwestia gustu. Nowa Mazda 3 tez jest super ale jak na moje potrzeby ma za malo miejsca szczegolnie z tylu dlatego wybralem Corolle. PEwien jednak jestem , ze zarowno ta MAzda 3 jak i Corolla to beda hity sprzedazy. Pierwsza dla osob, ktorzy lubia sobie depnac a druga dla tych co cenia sobie komfort.

      • 4 2

    • Cholera, fakt, naprawdę ładna

      • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane