• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa sygnalizacja na Wielkopolskiej do końca roku

Patryk Szczerba
21 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu. Prace przy montażu sygnalizatorów są już na finiszu.

Będzie tańsza, bo nie wejdzie w skład Tristara, ale wreszcie ma zapewnić bezpieczeństwo pieszym na przejściu w okolicach ul. Racławickiej zobacz na mapie Gdyni w Małym Kacku.



Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często. Całość ma poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy na przejściu pojawiają się dość często.

Ustawiony w tym miejscu sygnalizator będzie skuteczny?

Terminów obiecanych przez urzędników było już kilka. Po tym, jak rok temu sygnalizator pojawił się na skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, kwestią czasu miała być podobna inwestycja na skrzyżowaniu z Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Tam, jak alarmowali radni dzielnicy i mieszkańcy, również często dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń, bowiem piesi, by przedostać się na drugą stronę, muszą pokonać w praktyce trzy razy jezdnie.

Do pierwszego przetargu nie zgłosił się żaden wykonawca, w drugim przypadku cena zaproponowana przez firmę Qumak - 460 tys. zł okazała się zbyt duża dla miasta. Zarząd Dróg i Zieleni na inwestycję miał bowiem zaplanowane 60 tys. zł mniej.

Ostatecznie zdecydowano się ograniczyć koszty na tyle, by nie organizować przetargu. Cała inwestycja z projektem ma kosztować ok. 200 tys. zł. Sygnalizacja zamontowana na ul. Wielkopolskiej będzie uznana za tymczasową, a koszty zmniejszyło to, że nie będzie działała pod systemem Tristar.

- Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób. Zapewniam, że nie zmieni ona przepustowości w tym miejscu, więc nie ma obaw o zatory. Piesi po naciśnięciu przycisku będą musieli poczekać na zielone światło, nie pojawi się ono od razu "na żądanie" - wyjaśnia Jacek Oskarbski z biura inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni.

Założenie, by premiować pieszych, którzy po dojściu do krawędzi mieli czekać na przejście nie dłużej niż minutę było brane pod uwagę, jednak zdecydowano, że - póki co - zaproponowane rozwiązanie wystarczy.

Urzędnicy przypominają jednocześnie, że w tym miejscu i tak jest planowana gruntowna przebudowa skrzyżowania i wtedy przyjdzie czas na przygotowanie rozwiązań na lata.

- Nastąpi to wtedy, kiedy na inwestycję znajdą się pieniądze - dodaje Oskarbski.

Montaż sygnalizatorów ma się zakończyć jeszcze w listopadzie. Sygnalizacja powinna działać do końca roku.

Opinie (149) 8 zablokowanych

  • "Sygnalizacja powinna działać do końca roku"

    Czyli od 1 stycznia 2015 roku, już nie będzie działać. 200tys pln w pi..du.

    • 0 0

  • Większe korki. (10)

    Znowu zrobione tak, żeby utrudnić ruch na i tak zatłoczonych ulicach. Powinno się w całej Gdyni budować kładki lub przejścia podziemne.

    • 45 19

    • (5)

      Piesi to nie szczury. Samochody do tuneli. W miescie rzadzi pieszy. Samochod jest tylko drogim dodatkiem

      • 19 19

      • (3)

        Misiaczku, tunel dla ruchu samochodowego kosztuje wielokrotnie drożej niż przejście podziemne dla pieszych. Najtańsza jest oczywiście kładka...

        • 7 2

        • (1)

          ale ta kładka musi mieć windę, a to już za drogo dla naszych włodarzy

          • 1 0

          • Niech sprzedadzą lotnisko :)

            • 1 0

        • To niech zrobią tunel dla pieszych lub kładkę. Mi bez różnicy. Mogę jechać tunelem, jechać nad tunelem, jechać pod kładką :)

          • 3 0

      • Mogę jechać tunelem, no problem. Niech go jednak najpierw zbudują. I chociaż ciut lepszy, niż to cudo techniki w Sopocie.

        • 17 1

    • zamiast marudzić... (2)

      Przesiądź się do komunikacji miejskiej. Bądź przykładem dla innych, a nie majaczysz na forum :)

      • 9 11

      • Jak mi komunikacja zapewni konkurencyjny czas przejazdu - to bardzo chętnie

        Ale nie zapewni, bo busik co 400m ma przystanek, a SKMka lata nawet nie jak za komuny - wtedy w szczycie było co 6 minut ....
        Żadne buspasy i buspriorytety nie pomogą

        • 13 1

      • A autobus na tych światłach się nie zatrzymuje? Przeleci na czerwonym? Zauważ, że jak samochody stoją w korkach, to autobusy również. Autobus to taki większy samochód.

        • 11 2

    • Te czasy już minęły. Pora się otrząsnąć.

      • 1 6

  • I dobrze. (6)

    Jeśli ma to poprawić bezpieczeństwo to jak najbardziej. Piesi nie będą musieli przebiegać przez jezdnię stwarzając niebezpieczne sytuację, bo auta nie zatrzymują się przed przejściem. Za to nadgorliwi teraz internauci napiszą "kolejne światła".

    • 36 20

    • Piesi wcale nie musieli przebiegać (4)

      300 m dalej jest tunel z przejściem podziemnym. Taki dystans idzie się 3 minuty, co w tym wypadku może być równe oczekiwaniu na zmianę świateł. Światła niewpięte w tristar to kompletny bezsens, który niweczy wszystkie cele tristara i wcześniejsze wydatki z tym związane. Czy ktoś w ogóle brał pod uwagę kładkę dla pieszych? Czy nie, bo "światła dobre na wszystko"? Jeśli za cenę krótszego oczekiwania na przejście przez ulicę wolisz mieć pod oknami smrodzący sznur aut, stojących w korku (teraz dzięki światłom korek będzie w obie strony), to gratuluję sprytu...

      • 11 13

      • (3)

        To przejdź sobie przejściem podziemnym z wózkiem bliźniaczym, albo jeszcze lepiej z inwalidzkim.

        • 4 2

        • (2)

          A to wina kierowców, że ktoś wybudował przejście podziemne nieprzystosowane dla wózków i osób niepełnosprawnych?

          • 4 3

          • (1)

            a to wina niepełnosprawnych, że kierowcy to debile, którzy jak widzą przejście dla pieszych to nie myślą, o tym żeby zwolnić tylko dodają gazu??? Ile razy zdarzało mi się tam zatrzymywać przed przejściem dla pieszych, a tu pędzi VW albo ford g..o wort i przelatuje przed nosem pieszego. Wobec tego kierowcy mają te światła na swoje własne życzenie

            • 1 1

            • I światła to jedyne rozwiązanie. Gratuluje kreatywności.

              • 0 1

    • Kolejne światła

      Szkoda, że problemy bezpieczeństwa rozwiązuje się najniższym kosztem finansowym oraz kosztem innych użytkowników. Przejazd znowu się wydłuży, zamiast usprawnić. Może kiedyś zaczniemy budować kładki lub tunele.

      • 13 11

  • A odcinkowy pomiar prędkości to dla kogo tam jest? (4)

    Jakoś nie zauważyłem aby się tym przejmowali sami dobrzy kierowcy, bo tylko tacy są w Gdyni. Wyścigi trwają do świateł przy bocianie, bo przecież wstyd tam dojechać za kimś.

    • 18 9

    • to co tam jest nie ma żadnego zastosowania prawnego. Nawet gdybys teraz dostał mandat z tego odcinka, to możesz tym d..ę podetrzeć. Nie jest to dopuszczone przez ITD, nie ma nawet odpowiedniego oznakowania (żółtego)

      • 2 0

    • Tak za leszczem co z góry chamuje (1)

      jedzie taki melepeta i chamuje i utrudnia ruch bo jedzie sobie po marchewkę na plac

      • 2 6

      • Wracaj do podstawówki

        Taaa.... Chamuje. Rurzowym rowerem hyba.

        • 8 0

    • Jeszcze info dla aptekarzy. Odcinek zaczyna się kawałek za tym przejściem.

      • 3 0

  • polski kierowca chamem stoi

    Niestety, bardzo często widzę, że wielu polskich kierowców jest motoryzacyjnymi pedałami, bo jadą przyklejeni do zadniego zderzaka poprzednika. Jadąc z Orłowa w godzinach szczytu z daleka widać, że na wysokości Sopockiej jest korek/czerwone światło i samochody stoją na całym podjeździe już od stacji Łukoilu. I chociaż nie można dalej jechać, to niewielu kierowców decyduje się na zatrzymanie przed przejściem i przepuszczenie czekających tam SPORADYCZNIE pieszych. A gdy już jeden się zatrzyma, to inni śmigają pieszemu przed nosem, by pokazac mu kto tu jest panem-chamem. W takiej sytuacji tylko światła i kamery, bo wielu kierowców czerwonego światła po prostu nie zauważa.

    • 0 0

  • Spokojna (1)

    Sydnalizacja świetlna od lat powinna już funkcjonować Wielkopolska-Spokojna. Dwa lata temu miałem tam wypadek, mało brakowało i już by mnie nie było.

    • 3 0

    • no i?

      • 0 0

  • Już odchodzimy od tristara? (10)

    Szybciej niż myślałem, no ale wiadome to było od początku. Już po wyborach, więc mogą śmiało przyznać, jaki to niewypał.

    • 105 21

    • (2)

      jak nie będą te światła wlączone do tristara to spodziewajcie sie korkow..... tristar zrobi zielone a w tym miejscu czerwone i dzień dobry korki.....

      • 17 4

      • Póki co, to odkąd wprowadzono system Tristar, (1)

        czas dojazdu do i z pracy wydłużył mi się o około 5-10 minut. Trasa do pokonania to tylko 5km ;-(

        • 5 1

        • 5 km? Chyba szybciej niż samochodem dojadę rowerem

          • 0 0

    • to było ostatnie skrzyżowanie na odcinku tesco - orłowo, które ostało się bez świateł (1)

      Teraz brakuje już tylko progów zwalniających. Gratulacje dla bezmózgowców, którzy zatwierdzają takie pomysły, zamieniając w deptak główną arterię komunikacyjną, łączącą centrum z przedmieściami. Założeniem, jak rozumiem, jest tradycyjne spowalnianie ruchu, zamiast jego upłynnienia i rozładowania, a oddzielenie ciągów komunikacyjnych pieszych od kołowych to mrzonka, prawda? Przy takiej mentalności nawet Tristar nie pomoże...

      • 22 11

      • Możesz mieć pretensje tylko do siebie. Jakbyś Ty i wszyscy inni grzecznie ustępował pieszym na tym skrzyżowaniu, a nie wyprzedzał lewym pasem samochód ustępujący przechodzącym, nie byłoby potrzeby montażu świateł.
        Wolisz żeby zbierać trupy z tego skrzyżowania?

        • 2 1

    • tristar to jedna wielka lipa! (1)

      czasomierze świateł wprowadzić i będzie jeździło się płynniej.

      • 6 0

      • zgadzam się, przejazd Władka IV o tym przekonuje

        trzeba zaliczyć każde światła

        • 0 0

    • (1)

      Nikt nie odchodzi od Tristara baranie

      • 8 16

      • Tridtar to lipa

        kolejne pieniądze wsadzone w błoto albo zapchała czyjeś pazerne łapy

        • 13 6

    • no to się popisałeś logiką

      • 12 28

  • taaa

    Mogę się założyć, że na tym forum dominują rowerzyści z SRG i kierowcy autobusów...

    • 1 0

  • i bardzo dobrze

    piesi będą w końcu mogli bezpiecznie przejść

    • 0 0

  • Polska bylejakość

    "Będziemy ją próbowali koordynować z całym ruchem w inny sposób"... a jak będą korki, ogłosimy przetarg na integrację z Tristarem za przynajmniej 350 tys. zł

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane