• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Audi A6: mniej nie znaczy gorzej

Mart
17 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe Audi A6. Marka konsekwentnie trzyma się wypracowanego stylu. Nowe Audi A6. Marka konsekwentnie trzyma się wypracowanego stylu.

W nowym Audi A6 wszystkiego jest jakby... mniej. Mniejsze i chudsze niż poprzednik, tańsze niż konkurencja spod znaku Mercedesa i BMW i mające spalać o wiele mniej paliwa.



Czy to nowy model czy stary znajomy? To pytanie można sobie zadać oglądając nowe A6, którego pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi wiosną. Trochę w nim A8, trochę starego A6 a i z A4 coś się znajdzie. Nie ma więc stylistycznej rewolucji, chociaż nie można powiedzieć, że nowy model jest nudny. Ale parę takich głosów na pewno nie zabraknie.

Nowe modele samochodów mają zwykle tendencje "do tycia". Są przeważnie większe i cięższe niż poprzednicy. A Audi odwrotnie. Nowe A6 jest średnio (w zależności od wariantu) o 80 kg lżejsze niż starsza wersja. A to dzięki kuracji odchudzającej, której poddano karoserię i silniki. Przykładowo, A6 z trzylitrowym silnikiem v6 TDI i to z napędem na obie osie waży 1720 kg, tyle samo co BMW 330d z napędem na tył. Mercedes 300 CDI jest cięższy o 30 kg.

Co prawda wchodząca generacja A6 jest minimalnie szersza od poprzedniej, ale za to krótsza o 7 mm - długość wynosi teraz 4,92 metra. Bagażnik też jest nieco mniejszy, za to miejsca dla pasażerów z przodu więcej, dzięki płasko poprowadzonej desce rozdzielczej. To, że wnętrze jest luksusowe i wykonane ze świetnych materiałów, to w przypadku tej marki "oczywista oczywistość".

To, czym marka chwali się najbardziej, to zmodernizowane silniki, wśród których pojawia się nawet hybryda. Wszystkie mają mniej palić - średnio o 19 proc. Sensacyjnie zapowiada się zwłaszcza 177-konne, dwulitrowe TDI, które ma spalać średnio 4,9 litra oleju na każde przejechane sto kilometrów. Czy tak jest rzeczywiście, przekonamy się już niedługo. Pozostałe silniki to benzynowe 2.8 FSI/204 KM, 3.0 TFSI/300 KM. Trzylitrowy diesel zapewni 204 KM w wersji z napędem na jedną oś i 245 KM z napędem na obie osie. Wersja hybrydowa ma się pojawić dopiero na wiosnę przyszłego roku.

Znamy pierwsze ceny nowego modelu na rynku niemieckim. Podstawowa wersja samochodu z silnikiem 2.0 TDI ma kosztować ok. 38,5 tysiąca euro, czyli ok 150 tys. złotych. Mniej niż konkurencja spod znaku BMW i Mercedesa. Czy to oprócz różnych technicznych nowości, okaże się największym atutem A6?

Mart

Opinie (63) ponad 10 zablokowanych

  • miętki?

    • 0 0

  • o nowym audi A6 (2)

    Ostatnio podaliśmy informację o przecieku zdjęć, dziś to już oficjalna wiadomość z danymi technicznymi modelu. Takie będzie nowe A6 i A6 w wersji S-Line.

    Wyciek, do którego doszło na dniach, przyspieszył niemieckiego producenta do podania informacji o swoim nowym modelu. Wraz z pełną galerią cywilnej wersji (model jasno-szary) Audi zaprezentowało także odmianę usportowioną z pakietem S-Line (model ciemno-szary). Samochód ten zostanie zaprezentowany prawdopodobnie już na targach w Genewie i niedługo potem wejdzie do sprzedaży. Główni konkurenci czyli BMW serii 5 i Mercedes Klasy E powinni się już bać, ponieważ limuzyna z czterema pierścieniami na masce to niezwykle dopracowany samochód.

    Wraz z nowym projektem zmianie uległy wymiary zewnętrzne. Choć w porównaniu z poprzednią generacją (C6) nowe A6 jest minimalnie krótsze (4,92 m), to rozstaw osi urósł i to znacznie, do długości 2910 mm. Wpłynie to na obszerność i wygodę kabiny pasażerskiej. Pozostałe istotne wymiary to szerokość 1,87 m oraz 1,46 m wysokości. Pojemność bagażnika to przepastne 530 litrów.

    Inżynierowie mocno postarali się konstruując nowy model i 20% komponentów nowej A6, takich jak np.: przednie błotniki, maska silnika, tylna klapa i drzwi, wykonanych zostało z aluminium Podobnie ma się rzecz z przegrodą przestrzeni bagażowej – ona także została wykonana z tego materiału. Pod nadwoziem klienci odnajdą wielowahaczowe zawieszenie oraz trapezoidalne wahacze tylne, które wykonane zostały nie z czego innego jak z… aluminium. Kupujący będą mogli doposażyć swoje A6 w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz system dynamicznego układu kierowniczego.

    Na początku sprzedaży Audi A6 (C7) dostępne będzie z 5 jednostkami napędowymi do wyboru. Dwie pierwsze to jednostki benzynowe. Wolnossące 2.8 litra V6 generować będzie 204 KM mocy oraz 280 Nm momentu. Kolejna jednostka benzynowa TFSI otrzymała doładowanie mechaniczne i ze swoich 3 litrów pojemności osiągnie 300KM i 440Nm. Słabsza jednostka przyspieszać będzie nową limuzynę od 0 do 100 km/h w czasie 7,7 sekundy, a przyspieszenie zakończy się przy wartości 240km/h, a wszystko to ze średnim spalaniem na poziomie 7,4 litra/100km. W przypadku mocniejszej jednostki osiągi są bardziej obiecujące. Sprint do „setki” trwa zaledwie 5,5 sekundy, a prędkość ograniczona została elektronicznie do 250km/h. Średnie spalanie doładowanej 3 litrówki ma wynieść 8,2 litra.

    Fani jednostek wysokoprężnych nie będą zawiedzeni. Już podstawowy 2 litrowy TDI ma 177KM mocy i 380Nm momentu. W przypadku wersji z manualną skrzynią biegów przyspieszenie do „setki” trwa 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna kształtuje sie na poziomie 228km/h. Jak zapewnia producent średnie spalanie podstawowego Diesla ma wynieść 4,9 litra/100 km. Dużo ciekawiej prezentują się mocniejsze Diesle, z których oba mają tą samą pojemność 3 litrów i widlasty układ sześciu cylindrów. Słabszy 3 litrowiec to 204KM i 400Nm. Sprzęgnięty z bezstopniowym automatem Multitronic przyspiesza do 240km/h, a w czasie 7,2 sekundy osiąga setkę. Mocniejsza jednostka może zostać wyposażona w nową sportową skrzynie biegów S-tronic. Jej 245KM i 500Nm katapultuje elegancką limuzynę w 6,1 sekundy do ”setki”, a przyspieszenie kończy się na elektronicznie ograniczonych 250km/h. Oba 3 litrowe diesle spalać będą średnio 6 litrów ropy na sto kilometrów.

    Zwolennicy „ekologii” i gadżeciarze poczekać będą musieli na wersję hybrydową, która na rynku pojawi się odrobinę później. Pod maską A6 Hybrid znajdzie się zestaw znany już z hybrydowego Q5, czyli 2 litrowe TFSI o mocy 211KM, które wspomagane będzie przez silnik elektryczny o mocy 45KM. Moc z hybrydowego zestawu przenoszona będzie na przednie koła za pośrednictwem 8 biegowej skrzyni sekwencyjnej Tiptronic. Ponoć w trybie wyłącznie elektrycznym A6 będzie można rozpędzić do 100km/h i utrzymywać taką prędkość przez krótki okres czasu. Osiągi modelu hybrydowego to przyspieszenie 7,3 sekundy do „setki”, a rozpędzanie zakończy się na 238km/h. Spalanie A6 Hybrid ma kształtować się na poziomie 6,2 litra.

    W przyszłości w gamie A6 pojawi się odmiana kombi, czyli Avant, usportowione S6 oraz supersportowe RS6. Jednak na te odmiany przyjdzie nam poczekać prawdopodobnie do połowy nowego roku.

    • 1 2

    • Za 10lat kupię sobie Audi... (1)

      Będzie to 20-letnia RS6, mniam!

      • 2 0

      • Bez wkładu finansowego - laleczka od dziadka spod Munsien.

        • 0 0

  • Obejrzyjcie sobie drag race pomiędzy RS6-M5-CLS63 (1)

    Audica nawet z pasażerami łyka wszystkich :)

    • 1 4

    • Ale że jak - łyka?

      • 2 0

  • W 2004 O NOWYM SILNIKU 2.0 TDI TEŻ MÓWILI ZE BĘDZIE SUPER, A OKAZAŁ SIĘ NAJWIĘKSZYM SZAJSEM JAKI WYPUŚCIŁ VW, PODOBNIE JAK (2)

    WCZESNIEJ 2,5 TDI ZA 2 LATA SIĘ OKAŻE ŻE TE ULTRA NOWOCZESNE KOMONREJLE SZMELCWAGENA TEŻ SIĘ BĘDĄ SYPAŁY

    SZKODA ŻE JUŻ NIE MONTUJĄ DO A6 1,9 TDI, KOPA TO NIE MIAŁO ALE JEŹDZI DO TEJ PORY

    • 6 2

    • To jest święta prawda. Wyznawcy nowoczesnych TDI-ków tak się śmieją ze starych Passatów czy Audików lub innych Golfów gdzie są silniki typu np. 1Z.
      A jak jeden z drugim ma wymienić podstawowe podzespoły to płaczą jak dzieci w drugiej klasie że czemu tak drogo - w internecie było taniej.
      A stary Audik dalej sobie spokojnie pyrka i śmiga - jak się o niego chce zadbać.
      Lecz gdy ktoś jest wstydliwy i mało cool ...

      • 2 1

    • Ja nie rozumiem, jak można w takiej furze mieć Diesel.

      Dla takich furek wymyślono benzynowe silniki o pojemności od 4 litrów wzwyż :)

      • 1 2

  • Odpowiednikiem A6 (4)

    Jest Skoda Superb ktora posiadam w topowej wersji i powiem wiecej Superb ma wiecej miejsca od A6 a wykonczeniem w swojej topowej wersji niczym nie odbiega od Audicy.Oczywiscie zaraz tu napisza dresy ze starych kilkunastoletnich Audic ze nie,ale ludzie rozsadni wiedza ze to ta sama technologia jedynie inne znaczki oczywiscie Skoda duzo taniej bo kto normalny bedzie przeplacal za znaczek na masce i kierownicy?

    • 3 5

    • Ale co ty porównujesz Skode Superb w topowej wersji z najuboższą wersją a6, pewnie pierwszej generacji? (3)

      Porównaj sobie Superb w topowej wersji z A6 w topowej wersji... Siedziałeś chociaż w S6 czy RS6? - bo to są właśnie topowe wersje. Najmocniejszy silnik w Skodie to 3.6FSI (191kW) natomiast w Audicy pod maską masz 5 litrów o mocy 426kW. Wrażenia z jazdy zupełnie inne. A jeśli kierujesz się ceną, to odpuść sobie - kup Malucha, bo "kto normalny bedzie przeplacal za znaczek na masce i kierownicy?"

      • 2 3

      • Jakis niedoinformowany jestes (2)

        Bo Superb z silnikiem V6 o pojemnosci 3.6 l ma 260 konikow a nie 191 jak piszesz i jest to wiecej niz wystarczajace do dynamicznej jazdy.

        • 2 4

        • KW =1,36 KM

          takze przelicz skodziarzu :)

          • 3 3

        • Tylko skoda zawsze bedzie skoda ... najwzyzej na taryfe sie nadaje

          • 0 1

  • Mamy tu aktywnego i oczytanego w "AutoŚwiecie" teoretyka - Pozdrawiam z S6

    • 1 4

  • piekne auto szczegolnie skora,automat to ja rozumiem w 21 wieku a nie jakis tam kij i sprzeglo ale ja bym wolal BMW-5 ! (2)

    OKI dzieciaki nie podniecajcie sie za mocno! nara!

    • 2 3

    • (1)

      w automacie nie masz sprzęgła?

      • 0 0

      • nie! jedz do USA zobacz jak wygladaja auta! masz only gaz i hamulec! w USA NIKT BY CI ZA DARMO NIE WZIAL AUTA Z KIJEM I

        SPRZEGLEM! ja jezdze nowym LEXUSEM GS 350 potega auto wciska w fotel ! 200 km na 16 pasmowej drodze ! automat to luxus ! i skorzane fotele ! ,ale ty polock i tak tego nie pojmiesz wiec po co pisac! twoj mozg jest zamulony !

        • 0 0

  • Piękna sprawa: Audi, Mercedesy, BMW, Alfa, Volvo, Lexus

    Marki stworzone po to, żeby dla plebsu też istniało coś luksusowego w zasięgu ręki.

    • 0 1

  • To mnie Audi zaskoczyło (1)

    Po ohydnej krowie jaką jest Q4 i równie brzydkim A1 zaproponowało coś zupełnie ładnego.

    • 0 1

    • Niby co nowego?

      Kazdy Audii jak spod sztampy,wyglada tak samo.A4,A6,A8 poznasz tylko po gabarytach.

      • 0 0

  • Nie rozumiem fascynacji (2)

    Co niektorych forumowiczow zaturbionymi silnikami ktore z malej pojemnosci wyciskaja sporo KM,poczekajcie troche jak to wszystko zacznie sie sypac a koszty napraw beda bardzo wysokie i zapomnijcie ze na tych wysilonych silniczkach przejedziecie 400 czy 500 tys kilometyrow,one rozsypia sie po max 200 tys.

    • 2 0

    • (1)

      Człowieku, zanim ja 150 tys. osiągnę to już dawno się samochodu pozbędę. Chyba, że już planujesz kupowanie nastoletniej używki.

      • 0 1

      • Zacznij już kręcić licznik i wyglancuj ropą silnik - co by wkładu finansowego
        przyszły kupiec nie musiał czynić. Aha, pamiętaj aby utopić wnętrze w nabłyszczaczu do plastików - np.waniliowym

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane