• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Audi A6: mniej nie znaczy gorzej

Mart
17 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe Audi A6. Marka konsekwentnie trzyma się wypracowanego stylu. Nowe Audi A6. Marka konsekwentnie trzyma się wypracowanego stylu.

W nowym Audi A6 wszystkiego jest jakby... mniej. Mniejsze i chudsze niż poprzednik, tańsze niż konkurencja spod znaku Mercedesa i BMW i mające spalać o wiele mniej paliwa.



Czy to nowy model czy stary znajomy? To pytanie można sobie zadać oglądając nowe A6, którego pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi wiosną. Trochę w nim A8, trochę starego A6 a i z A4 coś się znajdzie. Nie ma więc stylistycznej rewolucji, chociaż nie można powiedzieć, że nowy model jest nudny. Ale parę takich głosów na pewno nie zabraknie.

Nowe modele samochodów mają zwykle tendencje "do tycia". Są przeważnie większe i cięższe niż poprzednicy. A Audi odwrotnie. Nowe A6 jest średnio (w zależności od wariantu) o 80 kg lżejsze niż starsza wersja. A to dzięki kuracji odchudzającej, której poddano karoserię i silniki. Przykładowo, A6 z trzylitrowym silnikiem v6 TDI i to z napędem na obie osie waży 1720 kg, tyle samo co BMW 330d z napędem na tył. Mercedes 300 CDI jest cięższy o 30 kg.

Co prawda wchodząca generacja A6 jest minimalnie szersza od poprzedniej, ale za to krótsza o 7 mm - długość wynosi teraz 4,92 metra. Bagażnik też jest nieco mniejszy, za to miejsca dla pasażerów z przodu więcej, dzięki płasko poprowadzonej desce rozdzielczej. To, że wnętrze jest luksusowe i wykonane ze świetnych materiałów, to w przypadku tej marki "oczywista oczywistość".

To, czym marka chwali się najbardziej, to zmodernizowane silniki, wśród których pojawia się nawet hybryda. Wszystkie mają mniej palić - średnio o 19 proc. Sensacyjnie zapowiada się zwłaszcza 177-konne, dwulitrowe TDI, które ma spalać średnio 4,9 litra oleju na każde przejechane sto kilometrów. Czy tak jest rzeczywiście, przekonamy się już niedługo. Pozostałe silniki to benzynowe 2.8 FSI/204 KM, 3.0 TFSI/300 KM. Trzylitrowy diesel zapewni 204 KM w wersji z napędem na jedną oś i 245 KM z napędem na obie osie. Wersja hybrydowa ma się pojawić dopiero na wiosnę przyszłego roku.

Znamy pierwsze ceny nowego modelu na rynku niemieckim. Podstawowa wersja samochodu z silnikiem 2.0 TDI ma kosztować ok. 38,5 tysiąca euro, czyli ok 150 tys. złotych. Mniej niż konkurencja spod znaku BMW i Mercedesa. Czy to oprócz różnych technicznych nowości, okaże się największym atutem A6?

Mart

Opinie (63) ponad 10 zablokowanych

  • zerzniete zywcem z bmw (1)

    szkoda ze audi nie ma juz wlasnego stylu

    • 2 0

    • A BMW ma?

      • 0 0

  • (1)

    podobno ma wyjsc limitowana wersja "kaszebe",fabrycznie zlozona z pieciu cwiartek

    • 2 1

    • Special Edition Agro Kaszebe...

      bedzie mieć lepsza kopa i posrebrzane chińskie gumowe dywaniki z Tesco

      • 0 1

  • wolę Superba

    i wygoda i jakość ta sama, tylko cena o wiele niższa. A snobistyczny "prestiż" mam w d...
    Pozdrawiam mających rozum poza nocnymi marzeniami.
    Dla pieklących się - jeździłem i nowym a8 i superbem. Mam porównanie. A jak a8 nie powala superba na kolana, to co dopiero a6.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane