- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (154 opinie)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (12 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (367 opinii)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (165 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu w trójmiejskich salonach BMW zadebiutowały dwa długo wyczekiwane modele M3 i M4. Cenniki duetu rozrabiaków monachijskiego producenta startują kolejno - od 414 900 zł oraz od 419 900 zł.
35 lat temu motoryzacyjny świat poznał premierowe wcielenie BMW M3. Tymczasem w trójmiejskich salonach zaparkowała najnowsza, szósta generacja tego modelu z nadwoziem typu sedan (M3) oraz coupe (M4). Najnowsze wydanie oparte jest na BMW serii 3 (G20), a ostateczne strojenie tych dwóch rozrabiaków było prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3.
Oba modele dostępne są w dwóch wersjach - słabszej, 480-konnej, a także tej topowej Competition, która oferuje moc 510 KM. Pierwsza opcja generuje 550, a druga 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydanie Competition lubi wysokie obroty - może się maksymalnie zakręcić do 7200 obr./min.
Dla obu wariantów bazę stanowi 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym doładowaniem. Bawarscy inżynierowie chwalą się, że 3-litrowa jednostka jest jeszcze lżejsza i sztywniejsza niż dotychczas. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - w zależności od wariantu - zajmuje od 3,9 do 4,2 sekundy.
W ofercie dostępne są: 6-biegowa skrzynia manualna bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna M Steptronic. Co ważne, po raz pierwszy w historii dostępny jest napęd na wszystkie koła M xDrive. To dobra wiadomość dla osób, których przerażała wizja 500-konnej maszyny i napędu na tylną oś.
Zespół napędowy posiada dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, a także specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
W M3 i M4 debiutuje M Drive Proffesional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Cennik BMW M3 w 480-konnej odmianie silnikowej ze skrzynią manualną startuje od kwoty 414 900 zł. Z kolei za M4 w tej samej konfiguracji należy zapłacić 5 tys. zł więcej.
Z pewnością więcej na temat obu tych aut będziemy mogli napisać po pierwszych jazdach testowych.
Trójmiejskie salony samochodowe
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Używane BMW Trójmiasto. Sprawdź oferty samochodów na sprzedaż
Miejsca
Opinie (120) 10 zablokowanych
-
2021-03-23 06:53
Już wszystko wiadomo
Kierowcy Audi i BMW to buraki. Samochód z silnikiem ponad 120 KM to rakieta, która zagraża innym. I powinien być zakaz jazdy takimi samochodami. I nie powinno być niczego.
Jedyne prawiono auto to coś taniego i nigdy w leasingu na firmę bo to wiocha
Temat można zamykać.- 2 8
-
2021-03-23 08:39
Kto takimi autami jezdzi
No kto, kogo na to stac? No wlasnie, czesto tacy ludzie dorabiaja sie na ciezkiej pracy innych
- 2 5
-
2021-03-23 14:23
fajnie wydać pół miliona
i mieć auto z ryjkiem prosiaka z angry birds. Obrzydliwe.
- 5 2
-
2021-03-23 19:31
BMW w naszym kraju stało się symbolem wsiura
- 4 4
-
2021-03-23 20:35
brzydale
nowe BMW sa po prostu okropnie brzydkie. Nie ujmuję osiągom bo są ponad przeciętne ale nowy design jest ohydny
- 5 6
-
2021-03-25 23:05
Ile rata leasingu? 1500?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.