- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (151 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (7 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (367 opinii)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (160 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu w trójmiejskich salonach BMW zadebiutowały dwa długo wyczekiwane modele M3 i M4. Cenniki duetu rozrabiaków monachijskiego producenta startują kolejno - od 414 900 zł oraz od 419 900 zł.
35 lat temu motoryzacyjny świat poznał premierowe wcielenie BMW M3. Tymczasem w trójmiejskich salonach zaparkowała najnowsza, szósta generacja tego modelu z nadwoziem typu sedan (M3) oraz coupe (M4). Najnowsze wydanie oparte jest na BMW serii 3 (G20), a ostateczne strojenie tych dwóch rozrabiaków było prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3.
Oba modele dostępne są w dwóch wersjach - słabszej, 480-konnej, a także tej topowej Competition, która oferuje moc 510 KM. Pierwsza opcja generuje 550, a druga 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydanie Competition lubi wysokie obroty - może się maksymalnie zakręcić do 7200 obr./min.
Dla obu wariantów bazę stanowi 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym doładowaniem. Bawarscy inżynierowie chwalą się, że 3-litrowa jednostka jest jeszcze lżejsza i sztywniejsza niż dotychczas. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - w zależności od wariantu - zajmuje od 3,9 do 4,2 sekundy.
W ofercie dostępne są: 6-biegowa skrzynia manualna bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna M Steptronic. Co ważne, po raz pierwszy w historii dostępny jest napęd na wszystkie koła M xDrive. To dobra wiadomość dla osób, których przerażała wizja 500-konnej maszyny i napędu na tylną oś.
Zespół napędowy posiada dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, a także specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
W M3 i M4 debiutuje M Drive Proffesional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Cennik BMW M3 w 480-konnej odmianie silnikowej ze skrzynią manualną startuje od kwoty 414 900 zł. Z kolei za M4 w tej samej konfiguracji należy zapłacić 5 tys. zł więcej.
Z pewnością więcej na temat obu tych aut będziemy mogli napisać po pierwszych jazdach testowych.
Trójmiejskie salony samochodowe
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Używane BMW Trójmiasto. Sprawdź oferty samochodów na sprzedaż
Miejsca
Opinie (120) 10 zablokowanych
-
2021-03-22 07:55
Podstawowe pytanie (1)
Czy można to zagazować?
- 13 4
-
2021-03-22 07:57
Można, instalacja to koszt 5/7 tysięcy euro
- 1 0
-
2021-03-22 07:55
Za małe tablety...
Wolę Mercedesa, ma większe tablety.
- 0 6
-
2021-03-22 08:00
takie auta w ogóle nie powinny być dopuszczone do jazdy na normalnych drogach (6)
każdy właściciel będzie się tylko popisywał i drastycznie przekraczał prędkość. Dziecinada. Nikt nie kupuje tego typu samochodów, aby grzecznie jeździć 50 km/h w mieście. Kto to dopuszcza do sprzedaży?
- 9 20
-
2021-03-22 08:05
jak to kto?
unia europejska.
- 0 0
-
2021-03-22 08:53
Tak jakby wszyscy inni w "normalnych" samochodach jechali równo 50 wg przepisu (2)
- 3 1
-
2021-03-22 09:13
jeżeli ktoś chce jeździć "normalnie" (1)
to nie potrzeba mu 500 KM
- 1 6
-
2021-03-22 10:20
A skąd ty wiesz co komu i do czego potrzeba? Nie sądź innych podług własnej miary.
- 2 2
-
2021-03-22 09:53
i bardzo dobrze - wreszcie jakieś dobre auta, a nie pseudo eko d**ilne elektryki
- 7 0
-
2021-03-24 15:55
Xxxx
Jak ma taki kaprys to niech jeżdzi
- 0 0
-
2021-03-22 08:02
Ehh
Ten ich nowy "grill" w tych samochodach robi z auta niedorozwiniętego chomika.
- 10 2
-
2021-03-22 08:04
Jak znalazł do lansu na Grunwaldzkiej 50 km/h w porywach.
- 4 1
-
2021-03-22 08:05
Piękne - dyskretny urok niemieckiego gustu i elegancji.
Tęsknię za E30, patrząc na te nerki.
- 10 3
-
2021-03-22 08:30
A mają kierunkowskazy? Bo większość BMW nie ma.
- 5 7
-
2021-03-22 08:45
50/h
Już widzę jak to jeździ 30-50/h po Gdańsku
- 4 5
-
2021-03-22 08:59
bMW
A dlaczego na nasz krajowy rynek jest wersja bieda...tak cieżko wstawić szklane dżwi od strony kierowcy???
- 1 2
-
2021-03-22 09:04
Dżizas, ale samochód!
Przynajmniej opony mam w swoim takie same... ;)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.