• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW X3 urosło i dojrzało

Michał Jelionek
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe BMW X3 dostępne jest od 199 100 zł. Nowe BMW X3 dostępne jest od 199 100 zł.

Na pierwszy rzut oka nowe BMW X3 może przypominać dotychczas produkowaną generację. To jednak tylko pozory, bo trzecia odsłona kompaktowego SUV-a to zupełnie nowe auto. X3 zmieniło się wyraźnie, przede wszystkim urosło i dojrzało stylistycznie. Poznajcie najnowsze X3, które jest swego rodzaju zapowiedzią nowej linii SUV-ów bawarskiego producenta.



Czy podoba ci się nowe BMW X3?

BMW X3 to jeden z najchętniej wybieranych przez klientów modeli niemieckiego giganta. Świadczą o tym liczby, bo przecież w ciągu ostatnich 14 lat dwie poprzednie generacje tego kompaktowego SUV-a sprzedały się w nakładzie 1,5 mln egzemplarzy.

Przyglądając się najnowszej odsłonie X3 zapewne wielu z was pomyśli - Niemcy poszli na łatwiznę i zrobili kopię poprzedniej generacji SUV-a. Nic bardziej mylnego, to zupełnie nowa konstrukcja. I choć nie widać rewolucji - bo przecież nie ma sensu zmieniać czegoś, co bardzo dobrze się sprzedaje - to lista zmian i nowości jest naprawdę długa.

  • W nowym X3 reflektory nie łączą się z grillem. Projektanci celowo zastosowali taki zabieg. Teraz przerwa między lampą a atrapą chłodnicy ma symbolizować połowę literki X.
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
Niemcy postanowili zdystansować X3 od mniejszego X1, a tym samym upodobnić kompaktowego SUV-a do głowy rodziny, modelu X5. Stylistycznie nowe X3 dojrzało i stało się bardziej muskularne. Widać to szczególnie po pasie przednim, który zyskał masywny grill i agresywne przetłoczenia na masce.

Co istotne, projektanci BMW odchodzą od łączenia diodowych reflektorów adaptacyjnych z atrapą chłodnicy w swoich SUV-ach. A szkoda, bo taka kompozycja wyglądała naprawdę dobrze. Niemcy uparli się, że przerwa między krawędzią lampy a grillem ma symbolizować połówkę literki X. Myślę, że niewiele osób właśnie w taki sposób zinterpretuje enigmatyczny przekaz stylistów.

Ponadto projektanci dorzucili przetłoczenia na bocznych drzwiach, akustyczną szybę z przodu (można również domówić boczne szyby redukujące poziom hałasu), a także delikatnie przestylizowali tył BMW X3. Pojawiły się nowe, w pełni diodowe lampy, opadający spojler dachowy, zmodyfikowany zderzak i dwie końcówki rur wydechowych.

Nowe BMW X3 w stosunku do swojego poprzednika ma wydłużony o 5 cm rozstaw osi. Nowe BMW X3 w stosunku do swojego poprzednika ma wydłużony o 5 cm rozstaw osi.
Nowe X3 ma bardzo zbliżone rozmiary do swojego poprzednika. Zmienił się jedynie rozstaw osi, który wydłużono o 5 cm, a dzięki zastosowaniu licznych aluminiowych komponentów, SUV zrzucił 55 kg. Bez zmian pozostała pojemność bagażnika, która wynosi 550 litrów.

BMW chwali się, że X3 dzięki minimalnemu prześwitowi wynoszącemu 204 mm i brodzeniu na poziomie 500 mm, świetnie poradzi sobie w bardziej wymagającym terenie. Te parametry rzeczywiście robią wrażenie, bo dorównują niejednej terenówce.

Czytaj także: Klasa X, czyli Mercedes wśród pick-upów

  • Projektanci BMW delikatnie przestylizowali także tył X3.
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
Do oferty silnikowej BMW X3 trafiły dobrze znane jednostki - trzy benzynowe i dwie wysokoprężne.

Benzynowe:

  • M40i - 3.0 i 360 KM (500 Nm)
  • xDrive30i - 2.0 i 252 KM (350 Nm)
  • xDrive20i - 2.0 i 184 KM (290 Nm) / dostępny od wiosny 2018 roku

Wysokoprężne:

  • xDrive30d - 3.0 i 265 KM (620 Nm)
  • xDrive20d - 2.0 i 190 KM (400 Nm)

Pod maską demonstracyjnego egzemplarza pracuje 2-litrowy diesel o mocy 190 KM, który został zestrojony z 8-stopniową skrzynią Steptronic i napędem na wszystkie koła xDrive. Taki zestaw to gwarancja przyzwoitych osiągów, które idą w parze z całkiem niskim spalaniem (w cyklu mieszanym spalanie wyniosło w granicach 9 litrów paliwa na 100 km). Auto nie jest sprinterem i do osiągnięcia "setki" potrzebuje 8 sekund, a prędkość maksymalna to 213 km/h.

Co ciekawe, po raz pierwszy BMW X3 będzie dostępne w wersji M Performance, a premierowym przedstawicielem zostało sześciocylindrowe rzędowe M40i o pojemności 3 litrów. Jednostka generuje 360 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a to sprawia, że X3 od 0 do 100 km rozpędza się w 4,8 sekundy.

Czytaj także: Jaguar E-Pace - debiut małego kota

Przyjemne, stonowane i zrobione z wysokiej jakości materiałów wnętrze X3. Przyjemne, stonowane i zrobione z wysokiej jakości materiałów wnętrze X3.
BMW X3 jest oferowane w czterech podstawowych konfiguracjach: Advantage, xLine, M Sport oraz Luxury Line.

Zasiadamy w fotelu kierowcy, rozglądamy się dookoła i dostrzegamy wiele elementów zapożyczonych z limuzyn - Serii 5 i 7. Sam wygląd wnętrza nie jest dużym zaskoczeniem, bo dość mocno przypomina kabinę poprzedniej generacji. Projektanci poprawili jednak to, co było do poprawienia. W oczy rzuca się duży i intuicyjny 10,2-calowy ekran dotykowy, a także elegancka konsola środkowa. Warto zaznaczyć, że Niemcy nie oszczędzali na wysokiej jakości materiałach wykończeniowych.

Co nowego we wnętrzu BMW X3? Pełnokolorowy wyświetlacz Head-Up, sterowanie za pomocą gestów, funkcja "udostępnij moją jazdę w czasie rzeczywistym", dzięki której możemy poinformować najbliższych o aktualnej lokalizacji i godzinie przyjazdu, kluczyk z wyświetlaczem BMW DisplayKey, cyfrowy zestaw wskaźników, pakiet asystenta parkowania i funkcja półautonomicznej jazdy.

  • W wnętrzu znajdują się trzy symbole X3.
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
Cennik BMW X3 otwiera kwota 199 100 zł. Demonstracyjny egzemplarz został wyceniony na 283 tys. zł. A co na to konkurencja?

  • Alfa Romeo Stelvio - od 186 700 zł (2.2, 180 KM, AT8, AWD)
  • Audi Q5 - od 192 200 zł (2.0, 190 KM, AT7, Quatrro)
  • Mercedes-Benz GLC 220d - od 197 700 zł (2.0, 170 KM, AT9, 4MATIC)
  • Volvo XC60 D4 - od 193 800 zł (2.0, 190 KM, AT8, AWD)

Nowe X3 to początek nowej linii SUV-ów i swego rodzaju zapowiedź rynkowej ofensywy BMW. Bo przecież w przyszłym roku poznamy najnowsze wcielenie X5, a także zupełną nowość, model X2. W podobnym czasie ofertę bawarskiego producenta ma wzbogacić X7. Z kolei na lata 2018-2019 przewidziano premiery X4 i X6. Będzie się działo.

Samochód do testów użyczył dealer BMW Zdunek
Producent chce, żeby X3 zdystansowało mniejsze X1 i upodobniło się do największego X5. Producent chce, żeby X3 zdystansowało mniejsze X1 i upodobniło się do największego X5.

Miejsca

Opinie (54) 3 zablokowane

  • BMW (1)

    Okropny samochód...niestety ma markę. BMW X3 bardzo awaryjne, lecą dyferencjały i skrzynie. Koszt naprawy w 10tyś złotych. Wybieram Alfa Romeo Stevio, zwinny, tańszy, lżejszy, ładniejszy po prostu lepszy. pozdrawiam

    • 6 6

    • a po dwóch latach zbierasz od zera

      bo tyle wlasnie warta będzie alfa

      • 4 4

  • suv

    ja narzekałem na suvy dopóki sam nie kupiłem, i nie mam go długo bo to teraz kupiony peugeot 3008 na promocji rocznika 2017, a już doceniam go na prawdę niesamowicie, jest tak praktyczny i wygodny że aż mi głupio ze wcześniej się nie zdecydowałem

    • 1 0

  • tylko DUSTER !

    inne bleee

    • 4 0

  • Motonegocjator.pl nowe samochody taniej niż w salonie

    Wielu klientów wybrało ten model i są bardzo zadowoleni. Nam też bardziej podoba się niż poprzednia wersja.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane