- 1 Pod prąd uciekał przed policją (199 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (307 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (121 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (197 opinii)
Rynkowa ofensywa BMW trwa w najlepsze. Całkiem niedawno w Trójmieście zadebiutował zupełnie nowy model X2, a teraz swojej drugiej generacji doczekało się dość kontrowersyjne BMW X4. W sobotę w gdyńskim salonie BMW Zdunek odbyła się jego trójmiejska premiera.
Lista nowości w bawarskiej rodzinie "iks" jest dłuższa, bo przecież pod koniec ubiegłego roku do trójmiejskich stacji BMW wjechała trzecia generacja X3. To dość istotna informacja, bo przecież X4 to takie X3, ale w bardziej dynamicznej odsłonie. Oba modele mają identyczne przody, różnią się wyglądem tyłów.
Stylistyka kompaktowego SUV-a o bryle coupe w zasadzie od początku produkcji, czyli od roku 2014, budzi mieszane uczucia. To samochód z serii: kocham albo nienawidzę. Mimo sporej kontrowersyjności, auto cieszy się niemałym zainteresowaniem klientów, bo w ciągu czterech lat bawarski producent sprzedał ponad 200 tys. egzemplarzy.
Nowa generacja X4 urosła - auto jest o 81 mm dłuższe (4752 mm), o 37 mm szersze (1918 mm) i o 3 mm wyższe (1621 mm). Z kolei rozstaw osi został wydłużony o 54 mm (do 2854 mm). Takie wymiary pozwoliły wygospodarować 525 litry w przestrzeni bagażowej. W zależności od wersji, nowa X4 jest nawet do 50 kg lżejsza od premierowej odsłony.
Design drugiej generacji SUV-a raczej niczym nie zaskakuje. Jak już wspomnieliśmy, pas przedni jest taki sam, jak w modelu X3, z którym bohater artykułu dzieli większość rozwiązań stylistycznych, ale również technicznych. Z tyłu znakiem rozpoznawczym modelu - oprócz oczywiście wyraźnie opadającej linii dachu - są przestylizowane lampy, które teraz są szersze i cieńsze. Na pewno atrakcyjności wyglądu podnoszą dwie końcówki układu wydechowego.
W kabinie w oczy rzuca się nowy ekran centralny o przekątnej 10,25 cala, który może być sterowany zarówno dotykowo, jak i przy pomocy gestów.
Pora na ofertę silnikową. Miłośnicy "benzyniaków" będą wybierać między: xDrive 20i (2.0 i 184 KM), xDrive 30i (2.0 i 252 KM) oraz topowym M40i (3.0 i 353 KM). Z kolei na fanów diesli czekają: xDrive 20d (2.0 i 190 KM), xDrive 25d (2.0 i 231 KM), xDrive 30d (3.0 i 265 KM) oraz M40d (3.0 i 326 KM).
Standardowo egzemplarze BMW X4 będą oferowane z 8-stopniową automatyczną skrzynią Steptronic i napędem na wszystkie koła xDrive. Cennik nowego X4 otwiera kwota 204 400 zł z najsłabszym silnikiem benzynowym pod maską. Ceny diesli rozpoczynają się od 215 500 zł.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (74) 6 zablokowanych
-
2018-07-17 08:10
Ja znam takiego jednego, k
- 0 0
-
2018-07-17 10:26
Właścicielom BMW uprzejmie przypominamy o możliwości użycia kierunkowskazów.
- 4 0
-
2018-07-17 12:55
fajny, ale ten najmocniejszy i każdy inny b.mocny suv też
i petarda na zielonym do następnych świateł !
i jest pierwszy !!
pierwszy na czerwonym, ale pierwszy i stoi
a my jedziemy
jesteśmy sto metrów za nim
a on stoi
zmiana świateł
a my dalej jedziemy te 55-60 km/h
a on nadal stoi
start-stop przysnął- 0 0
-
2018-07-17 18:48
Fajne
idę jak co dzień po pracy do biedry po piwko i po drodze sobie toto kupię ;)
- 1 0
-
2018-07-18 10:46
Deska rozdzielcza to wiocha
- 1 1
-
2018-07-18 23:27
Niemieckie samochody już się skończyły. Marna jakość, marny serwis, nowych technologii zero..
.... 8-stopniowa automatyczna skrzynia Steptronic, no szał. Należy jeszcze dodać o spadku ceny, BMW traci na wartości MEGA!
- 0 0
-
2018-07-19 13:49
mruuu
Artykul jak artykul. Czepiacie sie tych co wybrzydzaja na stylistyke, ale ziarno prawdy w tym musi byc. Moim zdaniem wiekszosc producentow nie powinno miksowac dwoch kategorii aut. Co jest do wszystkiego.... to wiadomo. Niedlugo zainwestuje w SUV-a ze wzgledu na charater pracy i przymierzam sie do Rav4 w hybrydzie. Podoba mi sie od kiedy zaczalem jezdzic duzymi samochodami, ale najbardziej zalezy mi wlasnie na napedzie hybrydowym, a wiadomo od kogo brac hybryde.
- 0 0
-
2018-07-19 13:58
miszmasz
Kolejna mieszanka suva z autem osobowym. Szkoda! Przyzwyczaiłem się do większych gabarytw i chyba już nie zmienie swoich preferencji, a jak będę sprzedawał mojego Rextona to chyba sprzedam bez bagażnika. Co do auta w artykule fajne autko rodzinne z dodatkowymi trybami dla żądnych adrenaliny. Niestety kosztem przestrzeni.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.