- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (87 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
- 4 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 5 Mapa pożarów aut w Trójmieście (133 opinie)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu
Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu . Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.
- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.
- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...
W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.
- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż
Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej
Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.
Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.
- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.
Miejsca
Opinie (85)
-
2016-07-29 06:54
Przez te światła ciężko teraz rozpędzić się do 130 km/h (2)
Trzeba jechać nie więcej niż 100km/h bo może zaskoczyć nas czerwone i trzeba będzie hamować.
- 73 19
-
2016-07-29 09:48
Poniżej 100km/h w centrum miasta to poniżej godności człowieka.
Urzędnicy w Gdańsku kolejny raz łamią prawo, tym razem prawo do zapie... przez miasto. Radni Elbląga i Nowego Dworu organizują protesty i zgłaszają sprawę do prokuratury.
Czy miasto ugnie się pod naciskami lobby samochodowego tak jak w przypadku parkingów przy plaży? Kolejny artykuł już jutro.- 7 2
-
2016-07-29 08:17
dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości
- 14 0
-
2016-07-29 09:39
bzdura
Szanowny autorze - nie mówmy o drodze jako trzypasmowej, bo dla wszystkich dostępne są tylko 2 pasy ( trzeci to buspas!!). Jak w przyszłości jeden pas zostanie zlikwidowany, to w razie awarii w tunelu pod Wisłą mamy dojazd do Gdańska zablokowany na długie godziny. W cywilizowanych krajach rozluźnione drogi zostawia się w spokoju, a u nas - "modernizacja" (czyt. zwężanie, likwidacja pasów, wprowadzanie przejść naziemnych gdy są podziemne itd.) czyli cofanie się w rozwoju, bo wszyscy wiedzą, że samochodów przybywa, tylko nie nasi pseudowizjonerzy (p. Spieglanin niech się zajmie swoim podwórkiem, a nie miesza gdzie nie trzeba). Dodatkowe światła to dodatkowy postój, start, zwiększenie emisji spalin, a podobno nasi "włodarze" robią wszystko by żyło się zdrowiej, bezpieczniej itd. itp.
- 21 5
-
2016-07-29 09:16
Urzędnicy to w ogóle nie widzą tego co trzeba, patrzą tylko jak przygruchać trochę $$
- 10 1
-
2016-07-29 06:51
inwestycje, inwestycje! (1)
Byle zdąrzyć przed końcem kadencji.Panie Adamowicz nie wszyscy mają do pracy 20 min na piechotę jak Pan. Jakoś nie mieli szans na promocje przy zakupie mieszkania
- 51 21
-
2016-07-29 09:09
to nie promocje
każdy może się targować. Kupowałem mieszkanie i utargowałem 12% od ceny wyjściowej. Więc nie piszcie że Adamowicz dostał jakieś specjalne ceny, znam wiele osób które wytargowały spore kwoty przy zakupie mieszkań, a rabaty które dostał Adamowicz są żadne
- 5 21
-
2016-07-29 09:06
Kilku pieszych wyląduje na masce, tramwaj skasuje kilka aut, Spieglanin powie "sorry"
Słaby pomysł na pomoc dla deweloperów i ożywienie części Gdańska, gdzie klika stawia mieszkania...
- 13 4
-
2016-07-29 08:58
podwale tranzytowe
W lipcu jest mniejszy ruch nie można wydawać teraz opinii na ten temat.
Podwale jest położone między Elbląską a trasą W-Z ! Także dojazdy z osiedli do rafinerii i wielu firm tam położonych.To nie jest ulica osiedlowa.
ZAWSZE będzie tu ruch tranzytowy !
żadne chcenie tu nie pomoże, żeby było inaczej.- 21 2
-
2016-07-29 08:45
ręce i nogi opadają
najpierw ścibolą do granic rozsądku emisję spalin w samochodach a teraz w zamian stawiają co kilka metrów światła i to tak, że z zielonego na czerwone się wpada. gdzie są zieloni, nie protestują!!?? ile paliwa na tym idzie. a może teraz jakaś rafineria już nie mieszkania a paliwo sprzedaje z rabatem?
- 20 2
-
2016-07-29 08:44
FRAG juz dośc namieszało w rozwoju Miasta
z Zabiego Kruku i Chmielnej maja wyjazd do centrum przez Toruńską , po co wydawać kilka milionów na fanaberie kilku panów nienawidzących samochodów., nie ma ważniejszych rzeczy?
A po zamontowaniu swiateł na dodatkowych trzech skrzyzowaniach zaczna krzyczeć że tramwaje ( ich ukochany środek) mają wydłużony czas jazdy.
Ciekawi mnie dlaczego urzędnicy Urzedu Miasta Gdańska tak skaczą jak FRAG im zagra...
Podejrzewam że Doga Zielona też nie powstanie dzieki nim.- 19 9
-
2016-07-29 08:20
Powinny być 3 pasy w kierunku elbląskiej A jeśli chodzi A autobusy to zrobić tak jak na Morenie, czyli żeby jeździli po torach i tak na Odcinku Brama Żuławska / Akademia Muzyczna - Brama Wyżynna ułatwiło by to życie i zero biegania na autobus z przesiadki z tramwaju
- 17 0
-
2016-07-29 08:17
światła
Ktoś wreszcie miał dobry pomysł,ponieważ ciężarówki rozjechały by sąsiednie ulice jak Owsianą,wszystko pękało. gdyby tak jeszcze się miasto zainteresowało nielegalnym parkingiem na Owsianej bo nie można tam żyć smog z ulicy plus autokary parkujące pod oknami o otworzeniu okien nie ma mowy .Jesteśmy zatruwani przez nieudolność władz.
- 4 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.