• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty na Oruni zmienią ruch

Maciej Naskręt
2 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej docelowo zostanie zamknięty. Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej docelowo zostanie zamknięty.

Dopiero w połowie 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja techniczna dla budowy dwóch bezkolizyjnych przejazdów kolejowych na Oruni - w pobliżu ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańskaw ciągu ul. Równej zobacz na mapie Gdańska. Projekt opracuje firma Transprojekt Gdański za kwotę ok. 1,5 mln zł.



Czy nowe wiadukty poprawią potencjał Oruni?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przed końcem 2017 r. wyłoniła wykonawcę na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnych przekroczeń linii kolejowej E-65 (odc. Tczew - Gdańsk) w okolicy ul. Sandomierskiej. Zamówienie za kwotę ok. 1,5 mln zł zrealizuje biuro projektowe Transprojekt Gdański.

Zaznaczmy, że miasto na ten cel miało przeznaczone 2,2 mln zł.

Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym przewidziano wykonanie koncepcji. W drugim etapie wykonawca będzie zobowiązany opracować szczegółową dokumentację. Całość prac projektowych ma potrwać do połowy 2019 r. W tym czasie Transprojekt Gdański ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.

Planowany układ połączeń drogowych z uwzględnieniem bezkolizyjnych przejazdów przez linię Gdańsk - Tczew. Planowany układ połączeń drogowych z uwzględnieniem bezkolizyjnych przejazdów przez linię Gdańsk - Tczew.

Dwa wiadukty na początek



Zacznijmy od tego, że jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska.

Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nakielskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańskaul. Równą zobacz na mapie Gdańska. Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska

W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska pojawi się dla pieszych przejście podziemne, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska przejście podziemnie już nie powstanie. Będzie trzeba poruszać się nowym wiaduktem.

Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. zobacz na mapie Gdańska. Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.

Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.

Czytaj też: Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Dalsze plany dla Oruni



Możliwe, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej. zobacz na mapie Gdańska Zastąpiłby przejazd w poziomie jezdni. Mogłyby poruszać się tam pojazdy ciężarowe.

Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.

W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.

Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.

Opinie (105) 10 zablokowanych

  • a u nas na Puckiej .... pewnie po 2021 będą dopiero robić projekt .... potem 5 lat planowania.....

    .. no bo szybciej się nie da!!!

    • 6 0

  • ORUNIA - mieszkańcy Oruni to Ptaki Ciernistych Krzewów - dzielnica i ludzie zapomniani

    • 3 3

  • Orunia - Orunia prosi o rozebranie pustych, starych i gnijących pustostanów

    • 7 1

  • Wy tego nigdy nie zrobicie

    • 1 3

  • Polska w ruinie. (2)

    • 17 3

    • O Jezu

      Wszystko lajzy jak ty sie zaprezentujesz pol swiata pada z wrazenia.

      • 1 1

    • I czarnoksiężnik Maciarenko, guru sekty Smoleńskiej

      • 10 1

  • Jedyne słuszne wyjście (1)

    To zbudować drogę nad torami wzdłuż torów.

    • 11 4

    • Mozna

      Tak to jest w Nowym Jorku. W Gdansku Budyniowi doradza Radny Zdzisio Nowak, ten co nabyl za 7.6 mln PLN( 2mln $) 300 ha na Wyspie Sobieszewskiej czarnoziemu pod...... deweloperke.

      • 2 1

  • Potrzeba jeszcze ze 2-3 kadencje Budynia (6)

    Żeby rozwiązać problem, który olał Budyń 2-3 kadencje temu jak była przebudowa magistrali kolejowej.
    Jeszcze nie rozumiecie, że żadna potrzeba mieszkańców nie zyskała i nie zyska nigdy takiego priorytetu jaki miała budowa ECS?
    Rzeczywistość wygląda tak, że nawet zwykłych dziur w asfalcie nie da się na Oruni zalepić. A jak ktoś chce zobaczyć fajne sceny to zapraszam popatrzeć jak się mijają TIR-y na Sandomierskiej (tamtędy jest puszczony ruch tranzytowy pojazdów).

    • 72 26

    • i za co te minusy? (5)

      Popytajcie mieszkańców Oruni jak miasto zlało temat przed EURO 2012 chociaż PKP miało kasę na tego typu inwestycje w ramach przebudowy magistrali. A potem Budyń jeszcze mówił mieszkańcom, że mogli sami z PKP wszystko ustalić :-)
      Takich informacji nie znajdziecie na profilu Budynia, gazety wyborczej albo miejskich portalach propagandowych - tam znajdziecie info o sukcesie czyli planach przejazdów za kolejnych kilka lat.
      I co, tyle lat minęło a mamy dopiero zapowiedź że za 1,5 roku może coś będzie gotowe ale na papierze i to dopiero jakiś pierwszy etap.

      • 33 9

      • masz tu jeszcze minusa (4)

        za bycie debilem

        • 7 17

        • debil to ktoś kto łyka budyniową propagadę sukcesu (3)

          oraz w pomyłki przy liczeniu i w walizkę pieniędzy przywiezioną z Niemiec

          • 19 7

          • no nie wiem (1)

            jak jadę pięknym tunelem, idę na mecz na najpiękniejszym stadionie w Polsce lub na koncert w nowoczesnej Ergo Arenie to tak w sumie zaczynam wierzyć w tą "propagandę" budynia. A inwestycji było ze 100 razy więcej w ostatnich 10 latach. czy nie? Może mi się to śni? Może pisiory tego nie widzą?

            • 7 11

            • sęk w tym, żę Budyń rzadzi już 20 lat wiec te 10 poprzednich to tez jego udział

              Tylko że funduszy unijnych wtedy nie chapał więc ze swoich ciężko było coś wygospodarować, można było za to sprzedać np GPEC niemcom. Dzięki temu Niemcy ciągną zyski do siebie a my płacimy zapewne zawyżone ceny. Chociaż niskich cen to pilnuje Budyń w radzie nadzorczej do której sam się oddelegował i skąd doi uposażenie od kilkunastu lat.
              Zajedź jeszcze do ECS, sztandarowej "inwestycji" Budynia i poproś rezydującego tam TW Bolka żeby opowiedział jak komunę obalał i strzelcie sobie seflika na pamiątkę

              • 7 4

          • ty pewno łykasz propagandę PISu

            i to bez popijania,
            to dopiero debilizm i bycie lemingiem w czystej postaci

            • 6 15

  • Ile to już w Gdańsku tuneli i wiaduktów pobudowali a Szczurek dalej nie potrafi zrobić przejazdu w Chyloni (2)

    • 57 10

    • są tacy co w cenie tunelu czy wiaduktu

      mogą ukryć mieszkanie !

      • 5 6

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??

      • 15 4

  • Oby tylko te tunelowe przejścia dla pieszych nie były Smętne (nomen omen)

    Licze na unikniecie tym razem wszystkich błędoow popełnionych w przejściach podziemnych...

    • 3 1

  • Tunele, wiadukty czyli d*perele.

    Ulica Sandomierska to dziura, na dziurze i dziurę pogania. Znakomita to testowania zawieszenia i nauki jazdy dla kursantów w trudnych warunkach terenowych. Najlepiej napisać STREFA 30 w kółku i niech hołota niszczy auta, warsztaty czekają na frajerów. Budyń o mechanikach bardzo dba od lat nie naprawiając stanu nawierzchni tej zaPOmnianej ulicy o dużym natężeniu ruchu. Stan ulicy Sandomierskiej to hańba dla rządów Partii Oszustów rządzącej Gdańskiem od 20 lat.

    • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane