• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe, bezpieczniejsze zderzaki w naczepach ciężarówek

mJ
1 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do tego zdarzenia doszło w 2014 roku na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego. Do tego zdarzenia doszło w 2014 roku na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego.

Od 1 września 2021 roku zderzaki na naczepach pojazdów ciężarowych będą cięższe, trwalsze i montowane nieco niżej niż dotychczas. A to wszystko po, aby zwiększyć bezpieczeństwo przy najechaniu auta osobowego na tył naczepy.



Najechanie autem osobowym przy autostradowej prędkości w tył naczepy ciężarówki zazwyczaj kończy się tragicznie. Samochód od linii okien w górę w zasadzie przestaje istnieć, a szanse na przeżycie osób podróżujących "osobówką" są znikome. Dlatego wciąż szuka się rozwiązań, które zwiększyłyby bezpieczeństwo w takich sytuacjach.

Jak informuje portal 40ton.net, jednym z takich rozwiązań mają być nowe, tylne zderzaki w naczepach pojazdów ciężarowych, które od 1 września 2021 roku będą musiały spełnić wymogi Unii Europejskiej. Nowe zderzaki mają pochłaniać dwukrotnie większą energię.

Belka ochronna ma być montowana o 10 cm niżej niż dotychczas, a sama konstrukcja będzie posiadała mocniejsze mocowania. Według ekspertów z branży motoryzacyjnej najechania na naczepy ciężarówek z takimi zderzakami powinny aż o 78 proc. rzadziej kończyć się śmiercią podróżujących samochodem osobowym, natomiast liczba osób rannych zmniejszy się o połowę.

Najechanie samochodu na tył naczepy zazwyczaj kończy się tragicznie. Najechanie samochodu na tył naczepy zazwyczaj kończy się tragicznie.
mJ

Opinie (64) 6 zablokowanych

  • Był już polski wynalazca, który proponował zderzak dla samochodów, kolei, statków. (3)

    Polski rząd i pseudo naukowcy z tytułami go olali. Facetem zainteresowała się Arabia Saudyjska...

    • 6 3

    • pewnie dlatego że nie masz kompetencji by ocenić to czy naukowcy mieli rację

      typ nic specjalnego nie wymyślił, prosty mechanizm o ograniczonym zastosowaniu. Zwykła przekładnia. I Arabowie tez się nim nie interesują. Każdy kto zobaczył co ten mitoman "wymyślił" odchodził dławiąc się w spazmach śmiechu. Zwykła durna przekładnia z listwą zębatą która przez koło zębate napędza wirującą masę / koło zamachowe :D Równie dobrze mógł tam wsadzić siłownik. Cała filozofia tego badziewia. 10 razy taniej możesz odebrać energię stosując odkształcalne bariery.

      • 1 0

    • Pamiętam.

      Teraz tę innowację wykonają kurky z Brukseli twierdząc że to ich wymysł.

      • 0 2

    • Oraz GRU i FBI

      • 1 1

  • nareszcie!

    powinny mieć konstrukcję pochłaniacza energii

    • 4 0

  • Czas (7)

    A może tak by przeliczyć godziny pracy kierowcow którzy pracują po 15 H na dobę y dni w tyg.oni są tak zmęczeni że ich reakcja dorównuje 70latkowi,pozna reakcja pozne sygnalizowanie zdarzenia itd.

    • 25 22

    • blef

      nie jeden 70 latek ma lepszy refleks od ciebie.

      • 0 0

    • Czas

      Panie jeżeli ktoś wjeżdża w tył naczepy to już na pewno nie wina kierowcy ciężarówki. Tylko pewnie tego co jechał z tylu za nią, w większości przypadków to kierowca auta osobowego siada za kółko i jedzie bez odpoczynku przez cała Polskę. Zmęczenie odgrywa bardzo dużą rolę. W ciagnikach siodłowych kierowcy maja specjalne urządzenia do kontroli czasu ich pracy i odpoczynku. Zaznaczę tu podejmując się tematu przemyślmy co piszemy. Pozdrawiam wszystkich kierowców i powtarzam nie jeździj szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać. Wesołego Alleluja.

      • 2 0

    • Czytaj artykuł z zrozumienie

      Tu nie chodzi o kierowców ciężarówek tylko o baranów co jada przed siebie i nie widzą że ciężarówka stoi albo jedzie wolniej i w nią wjeżdżają

      • 3 0

    • Tylko tu idzie o kierowców osobówek którzy uderzają w tył ciężarówki. Jak zwykle heit na kierowców ciężarówek. Litości ludzie.

      • 3 0

    • Co?

      Ale ze czas pracy kierowców tirów? Artykuł jest o najechaniu tyłu naczepy przez auta osobowe a nie najechaniu naczepa w auto osobowe.

      • 4 2

    • Tajpan

      Masz rację!!! Tylko jakiś d**il mógł to wymyślić!!! 15 godzin pracy.

      • 5 1

    • Jestem kierowcą
      A ty też wiesz co piszesz
      Powinni bardziej kontrolować osobìwki które jadą na wczasy i 1500 km robią Na strzała

      • 9 0

  • To wszystko g... da.jedynym skuteczym ale zakazanym rozwiazaniem jest "pednik-wirnik lucjana łagiewki"na y.t (2)

    • 3 4

    • Zdaje się ze w japoni ostatnio przeprowadzono test zderzeniowy (!) pociągów (1)

      Które miały zamontowany ten patent. Zero uszkodzeń wagonów. Film dostępny w necie

      • 0 0

      • W Chinach nie w Japonii jednak

        https//www.nakolei.pl/chiny-pierwszy-crash-test-czolowego-zderzenia-superszybkich-pociagow-wideo/

        • 1 0

  • Zimówki (4)

    Powinno się wprowadzić jeszcze obowiązkowe zimówki do aut ciężarowych. Byłoby mniej sytuacji w których ciężarówka tarasuje drogę podczas zimy. No i oczywiście bezpieczniej

    • 9 15

    • A jak taki zestaw kursuje na wahadle

      Portugalia - Polska lub dalej do Skandynawii, albo Grecja- Skandynawia to jak to sobie wyobrażasz? Zarzynanie opon na południu Europy czy dwukrotna wymiana przynajmniej dwunastu sztuk na jednym kursie.

      • 2 0

    • Pustemu kierowcy ,a rakże niedoświadczonemu nawet zimówki nie pomogą

      • 2 0

    • Opony zimowe

      Opony zimowe tak naprawdę w autach ciężarowych mało dają chyba że ma się kolce ponieważ jeśli jesteśmy na pusto lekka Góra sprawia problem dlatego że duża masa własna pojazdu a mały nacisk na osi napędową ale jeśli się nie jeździło takim autem to tego się nie wie

      • 4 0

    • Kierowca zawodowy.

      Człowieku zza biurka, nie masz pojęcia to nie pisz takich swoich mądrości, Nawet najlepsze opony zimowe nie zapewnia dobrej trakcji na podjeździe, bo od tego zależy wiele czynników, miedzy innymi w jakim stanie jest pojazd: załadowany, pusty, częściowo załadowany, itd. Bo chodzi o obciążenie osi napedowej, i nawet przy idealnym rozłożeniu ciężaru ( 6t+ 11,5t+ 7,5+ 7,5+ 7,5t) zimówki nic nie dają nawet na niewielkim pochyleniu.

      • 4 1

  • To te naczepy walą w osobówki na wstecznym ? Wystarczy troszkę rozwagi w osobówce, odłożenie telefonu itp
    Obniżenie belki to raj dla ubezpieczalni. Teraz to się zaczną likwidację szkód na przelamaniach drogi, na wyjazdach z promów, na przejazdach kolejowych etc. i**otom za kierownicą nie pomoże nawet niższa belka i tak się zabiją przy dużej szybkości o taką naczepę przy najechaniu

    • 4 0

  • Kierowca

    Czas powiedz czy ty masz pojęcie o czym piszesz.. Wydaje mi się że nasłuchałeś się opowieści i gdzieś dzwonią tylko żeby się wypowiadać to trzeba wiedzieć o czym i na temat... Ponoć inteligencja nie boli no ale w twoim przypadku to chyba tak

    • 0 0

  • Kierowca

    Ty panie czas a może Ci z osobówek powinni mieć tachometry to wtedy byłoby wiadomo jak oni jeżdżą z Cieszyna nad może w korkach albo po pracy i cała nocka bo morze bałtyckie ucieknie

    • 2 1

  • czyżby kolejna bzdura? (2)

    nie, ale to już dawno powinno być wprowadzone i nie 10 cm niżej tylko dokładnie na linii wysokości zderzaków innych pojazdów (osobowych)!

    • 3 3

    • Zderzaki i tak są już nisko.Jak obniża o 10 cm to nie wiem gdzie będzie można jeździć z taką naczepa.Odleglosc od osi do tyłu naczepy jest na tyle duża,że niestety ale przy jakimś bardziej stromym podjeździe zderzak zostanie wyrwany .Ci eksperci myślą że auta ciężarowe jeżdżą tylko po prostych autostradach.

      • 1 0

    • Niestety z powodów konstrukcyjnych nie można obniżyć do tego samego poziomu. Obniżenie o 10cm to już spory problem, np. przy wjeździe na prom, lub wagę stacjonarną. Strome podjazdy będą się kończyć szorowaniem tym zderzakiem o jezdnie uszkadzając nawierzchnie, oraz zderzak. Takie zmiany musiały by iść w parze z przesunięciem osi naczepy do tyłu, co niesie za sobą wiele konsekwencji jak utrata zwrotności, brak możliwości równomiernego rozłożenia ciężaru, a co za tym idzie utrata ładowności, przebudowa wielu dróg i parkingów. Takie zmiany to prawdziwa rewolucja. Wiązały by się ze zmianą przepisów drogowych we wszystkich krajach wspólnoty. Z całym szacunkiem, ale łatwiej i taniej jest podnieść wyżej samochody osobowe tak, aby ich elementy konstrukcyjne były na tej samej wysokości co zderzaki naczep. Takie rozwiązanie nie wymaga zmian przepisów

      • 1 0

  • 15/24

    Ci kierowcy co o nich piszesz , co siedzą po 15 godz za kierownicą. To żeby nie spali 3 doby i wypili jeszcze po 0, 5 na głowę to i tak szybsza rezerwacja by mieli jak 90 proc . Tych Januszu co przejadą po 100 km miesięcznie i tak głupio piszą jak ty .

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Która edycja Verva Street Racing odbyła się w Gdyni w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane