• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowości Opla i Hyundaia w Trójmieście

Bawo,Mart,Ps
23 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jakie nowości proponują trójmiejskie salony Opla i Hyundaia.



Opel Zafira Tourer i Hyundai i30 to dwie nowości w trójmiejskich salonach tych marek. Zafira stała się autem dla bardziej wymagających klientów, i30 kontynuuje ofensywę koreańskiej marki mającą na celu mocne usadowienie się na europejskim rynku.



Zafira pojawiła się w 1999 roku, druga generacja modelu 6 lat później. Obecna ma pomóc Oplowi dotrzeć do nowej grupy klientów, mających nieco wyższe wymagania wobec pojazdów tego segmentu.

Zafira Tourer powstała na zupełnie nowej platformie, większej od swojego poprzednika. Znajdziemy w niej sporo rozwiązań zarówno z nowej Astry, jak i ze sztandarowego modelu Opla - Insigni.

Już na pierwszy rzut oka widać, że Zafira jest o wiele bardziej luksusowa niż poprzedni model. Wyposażono ją w wiele innowacyjnych technologii zwiększających bezpieczeństwo i komfort podróżowania z asystentem kierowcy włącznie.
  • Opel Zafira Tourer 2012

To co najważniejsze jednak w aucie tego segmentu to przestrzeń, możliwości "ładunkowe" oraz funkcjonalność. Tu chyba nikt nie będzie narzekał. Zafira oferuje łącznie aż 30 schowków. Przystosowano ją do przewozu siedmiu pasażerów w trzech rzędach siedzeń, jednak ten ostatni można wykorzystywać jedynie awaryjnie. Fotele mają dużą możliwość regulacji, w razie czego Zafirę można przekształcić też w dwuosobowego vana z płaską podłogą.

Zafira Tourer dostępna jest z trzema dieslami: 2.0 CDTI o mocach 110 KM, 130 KM i 165 KM. Silniki benzynowe to 1.4 ECOTEC z turbodoładowaniem o mocy 120 KM i 140 KM. Ceny zaczynają się nieco powyżej 80 tysięcy złotych. Główni konkurenci Zafiry to Ford S-Max i VW Sharan.

Hyundai nowym i30 kolejny raz pokazuje, że naprawdę zależy mu na europejskim rynku, na którym zresztą odnosi spore sukcesy. Koreańska marka zagospodarowała praktycznie każdy segment rynku i to nowymi modelami.

Nowego i30 zbudował i zaprojektował europejski oddział Hyundaia (Hyundai Motor Europe Technical Centre w Rüsselsheim). Samochód przypomina większe modele - i40 i Elantrę. Ma większy rozstaw osi niż poprzednik, jest dłuższy, za to o 10 mm niższy. Kierowcy i pasażerom zapewnia więcej miejsca niż poprzednik.
  • Nowy Hyundai i30


Bardzo nowocześnie wygląda także wnętrze Hyundaia. Można zadać sobie pytanie czy akurat taka stylistyka ma szansę stać się ponadczasową, docenić jednak należy bardzo dobre materiały wewnątrz, ich spasowanie, a także ergonomię obsługi.

Także w tym modelu lista dodatków jest długa, łącznie z panoramicznym dachem. Hyundai poważnie traktuje także bezpieczeństwo czynne. W standardowym wyposażeniu znajdują się takie systemy, jak: ESP, VSM (Vehicle Stability Management), BAS (Brake Assist System), HAC (Hill Assist Control) i ESS (Emergency Stop Signal). W podstawowej wersji i30 ma sześć poduszek powietrznych.

Gama siników nowego i30 obejmuje wysokoprężne 1,4/90 KM, 1,6/110 KM, 1,6/128 KM lub benzynowe 1,4/100 KM, 1,6/120 KM lub 1,6/135 KM.

Ceny nowego i30 zaczynają się od 50 900 zł za podstawową wersję z silnikiem 1.4.

Zobacz trójmiejskie salony Opla oraz Hyundaia.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (76) 1 zablokowana

  • Kolejne auta, które nie będą sie psuć przez 2,3 lata naszpikowane elektroniką?

    Kiedyś to robili porządne wozy, teraz to jest jakiś szajs, prócz oczywiście solidnych marek, a nie jakieś kijdaje.

    • 9 7

  • ma zafirkę II i jestem zadowolony z wyjątkiem tego (7)

    pier...filtra czastek stałych, chętnie bym go wsadził w d.. tym pajacom od norm emisji

    • 10 1

    • Jak jeździsz jak emeryt (3)

      to pewnie masz problem z tym filtrem. Ci co jeżdżą normalnie, tzn. nie zmieniają biegów przy 1900 obrotów, a na autostradzie czasami przegonią auto >160 km/h to problemów z tym nie mają.

      • 1 6

      • Hmm... Nie bierzesz jednej ważnej rzeczy pod uwagę.

        • 0 0

      • (1)

        nie wiedziałem że w Polsce można jeździć 160
        ale racja przestępcy i "władza" z niczym problemu nie mają

        • 0 1

        • jazda ponad dozwolona predkosc to nie przestepstwo

          co najwyzej wykroczenie

          • 0 0

    • Ale jedno przyznaję (2)

      Pajace od emisji powodują, że mamy coraz gorsze silniki i coraz bardziej przeszkadzające d*perele.

      • 4 2

      • A przez pajacy jak krootki (1)

        i ich szroty muszę wąchać spaliny

        • 0 4

        • Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?

          • 0 1

  • Konkurenci

    Po pierwsze to Sharan nie jest konkurencją dla tej Zafiry, bo Sharan to klasa (gabarytowo) wyżej. Sharan jest konkurencją dla Galaxy czy Alhambry (kiedyś to były te same auta).

    Po drugie ta Zafira choć ładna to jednak dla S-Maxa też słaba konkurencja. Tam przynajmniej mamy porządne silniki - czy to 240 KM benzyna czy to 200 KM diesel. A tutaj jakieś popierdółki nadające się do aut klasy B.

    • 4 3

  • w USA to jezdzilo 10 lat temu he he i to automat end skora a nie kij i welur !! (1)

    toyota ma 32 modele w kazdej klasie i lexusa i wymiata wszystko ! pozdro ! bye spijcie dzieciaki !

    • 2 5

    • To u Was w USA

      "i" pisze się "end", a nie "and"?! Ło Matko, jaki ja zacofany i nieświatowy, "end" świata normalnie! Kolego- wróć do szkoły, naucz się angielskiego, polskich znaków, wielkich liter itp., no i opróżnij nocnik , w którym miałeś dłoń nad ranem.

      • 1 1

  • Możecie się oburzać (1)

    właściciele Golfów, ale uważam że koreańskie wozy nie ustępują niezawodnością japońskim. 10 lat temu Matizikiem śmignąłem 100 kkm bez najmniejszej awarii. Tamto było wozidełko, sympatyczne, ale jednak. Dzisiejsze Kie iHyundaie zapewne nie są gorsze. Żaden VW nie jest tak bezawaryjny, o Renault nie wspomnę, bo to porażka. Koreańskie auta są OK, a dla ludzi o mniej zasobnych portfelach bardzo OK.

    • 8 0

    • Matiz to stary projekt Fiata Gingo, odsprzedany Daewoo po przegranej w sądzie z Renault nazwę podobną do Twingo,
      Matiz to bardzo poprawny model autka, stąd Twoje (i nie tylko) dobre zdanie.

      • 4 0

  • Jakbym nie zginął...

    ... to bym sobie kupił na taryfę. :-(

    • 2 0

  • kupujecie takie auta bo musicie czy bo chcecie? (2)

    nie chce nikomu dopiec. po prostu ciekawi mnie czy przecietny polski kierowca jest entuzjastą motoryzacji czy obojętne mu czym jeździ.

    jasne ze wsrod nowych aut nie kupimy nic lepszego niz hyundai i30 za tę cenę a niektorzy albo chca miec nowe niewypierdziane auto albo musza bo robia duze roczne przebiegi i chcieliby pojezdzic minimum 3 lata zatem nie maja wyboru jak nowy kompakt. ale zaobserwowalem ze takie auta kupuja rowniez ludzie mlodzi ktorzy poruszaja sie okolo 10 tys. km rocznie. Wylaczajac tych ktorzy chca miec nowe na gwarancji to czy mozliwe by ktos marzyl o takim aucie?
    w cenie takiego nowego mozna miec dobrze wyposazona 4 letnia honde accord (i inne auta segmentu sredniego) lub 5-6 letnia bmw 3, lub mercedesa C w zaleznosci od silnika ( silnik benzynowy nawet do 260 koni mechanicznych i do 100 tys. przebiegu). zatem czy wy jako uzytkownicy "robiący" przebiegi 10-20 tys. rocznie kupilibyscie nowego hyundaia? jesli tak to dlaczego skoro moglibyscie miec luksusowe dobrze wykonczone i mocne auto o klase wyzej.
    jak wspomnialem pytam tych ktorzy robia nieduze przebiegi i nie musza miec "gwarancji"

    • 3 3

    • (1)

      kupiłem wypierdzianego dwuletniego Passata,
      w czym jest ustępuje Hyundajowi z salonu ?

      • 1 1

      • ty mi powiedz

        przeciez wyraznie napisalem ze sa za i przeciw. jak ktos chce miec dluga gwarancje to uzywaka nie kupi ale wiele osob robi male przeloty to i nowka im nie potrzebna. tez masm uzywaka w ktorego fotel ktos pierdzial. ale za to 230 koni pod maska, skory i bajery i w cenie nowego hultaja. na pewno gdybym robil rocznie 50-100 tys to bym kupil nowke

        • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane