• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowości w trójmiejskich salonach samochodowych

Marcin Tymiński
9 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

W ofercie trójmiejskich salonów samochodowych pojawiło się kilka nowości. Zobaczcie te z salonów Suzuki, Toyoty i Seata.



Gdy latem zainteresowanie kupnem nowych aut gwałtownie spada, dealerzy prześcigają się w promocjach, by jednak zwrócić na siebie uwagę kierowców. W trójmiejskich salonach pojawiło się kilka nowości, które postanowiliśmy dla was sprawdzić. Zobaczcie jak prezentuje się najnowsze Suzuki SX4, Toyota Auris w wersji kombi i nowy Seat Leon.



Suzuki SX4 po raz pierwszy pojawił się w Europie w 2006 roku. Był jednym z pierwszych miejskich crossoverów na naszym rynku. Po siedmiu latach doczekał się swojego następcy.

SX4 drugiej generacji to już zupełnie inne auto. Przede wszystkim ma o wiele większy bagażnik - 430 litrów. To dobry wynik, jeśli przypomnimy, że jego poprzednik mieścił ich tylko 270. Do tego mamy całkiem sporo przestrzeni wewnątrz kabiny pasażerskiej, zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Nowy model jest dłuższy od poprzednika o 150 mm, szerszy o 10 mm. Rozstaw osi zwiększył się o 100 mm, a rozstaw kół o 35 mm z przodu i 10 mm z tyłu.

Producent podkreśla, że nowe Suzuki ma wzmocnione zawieszenie - to coś na nasze drogi. Do tego mamy napęd na obie osie (dostępne będą także wersje 2WD), nieprzekombinowany i czytelny design konsoli oraz dwa silniki do wyboru.

Zarówno diesel, jak i jednostka benzynowa, mają pojemność 1,6 litra i 120 KM mocy. Do wyboru będą zarówno manualne skrzynie biegów, jak i bezstopniowe CVT. Nie znamy jeszcze cen nowego Suzuki SX4, samochód pojawił się u trójmiejskich przedstawicieli przedpremierowo. Prawdopodobnie jednak ten kompaktowy crossover w podstawowej wersji powinien kosztować ok. 70 tys. zł.

Z kolei Auris Touring Sports to najnowsza propozycja Toyoty dla wszystkich, którzy lubią pojemne kompakty. Po złożeniu tylnych siedzeń Aurisa uzyskujemy zupełnie płaską powierzchnię ładunkową, dodatkowo wzbogaconą licznymi schowkami. Pojemność bagażnika wynosi wówczas 1658 litrów. Zaleta Aurisa to także niski próg załadunku - zaledwie 61 cm.

Auris Touring Sports to jedyny na rynku samochód kombi segmentu C, którego możemy kupić także w wersji hybrydowej. Pozostała paleta silników jest taka sama jak w innych wersjach.

O Seacie mało ostatnio u nas słychać, a to przecież marka mająca długą tradycję i ciesząca się w Polsce sporą popularnością. Seata Leona polubili zwłaszcza młodzi kierowcy, jako tańszy "odpowiednik" Golfa.

W trójmiejskich salonach marki stoi już najnowsza, trzecia wersja Leona. I to po kuracji odchudzającej. Nowy model jest o 90 kg lżejszy niż poprzednik i waży zaledwie 1113 kg. Ma także większy bagażnik (380 litrów w porównaniu do 340 poprzednika).

Paleta silników napędzających Leona jest bardzo szeroka. Możemy wybierać spośród pięciu silników benzynowych i czterech diesli.

Benzynowe TSI występują w następujących odmianach: 1.2 (86 KM), 1.2 (105 KM), 1.4 (122 KM), 1.4 (140 KM), 1.8 (180 KM). Diesle TDI CR to: 1.6 (90 KM), 1.6 (105 KM), 2.0 (150 KM), 2.0 (184 KM). W zależności od silnika do wyboru mamy pięcio- lub sześciobiegową skrzynię manualną albo jedną z dwóch przekładni automatycznych DSG o sześciu lub siedmiu przełożeniach.

Bazowy egzemplarz Seata Leona w odmianie 3d SC (Sport Coupe) kosztuje 51 084,79 zł.

  • Seat Leon
  • Seat Leon
  • Seat Leon
  • Suzuki SX4
  • Suzuki SX4
  • Suzuki SX4
  • Toyota Auris Touring Sports
  • Toyota Auris Touring Sports


Znajdź trójmiejskie salony Seata

Adresy trójmiejskich salonów Suzuki

Toyota - przedstawiciele w Trójmieście

Opinie (39) 3 zablokowane

  • Sporo nowości było w niedzielę na giełdzie w Chwaszczynie. (3)

    Same perełki, silniki jak wychodziły z fabryki nie były tak czyste. No i typy w rozciągniętych galotach z twarzami mówiącymi same za siebie, zapewniający o nienagannym stanie technicznym pojazdów prezentowanych osobiście.

    • 77 1

    • Kto jeszcze kupuje na giełdzie? (1)

      • 2 0

      • handlarze od handlarzy.

        • 8 0

    • Tego jednego minusa dostaliśmy od typa w rozciagnietych galotach

      któremu nie udało się kogoś naciągnąć

      • 1 0

  • Nie dośc, że nowy, to jednocześnie touring i sports

    Magia.

    • 9 5

  • brzydkie te nowe seaty (Ibiza,Leon) (2)

    starsza generacja jest zdecydowanie ładniejsza (przynajmniej z zewnątrz)

    • 17 15

    • wstaw napis Golf

      i od razu w oczach wypieknieje

      • 13 2

    • Leon

      • 1 1

  • sterowanie sprzętem audio w seacie (2)

    Na zdjęciu widać, że nareszcie jest w kierownicy, a nie gdzieś pod, gdzie trzeba macać. Ciekaw jestem, czy nadal muzyka tylko na płycie CD (z MP3) lub z odtwarzacza MP3. Powinna być pamięć USB, a nie zabytki.

    • 12 2

    • W Altei (jeszcze sprzed liftu) guziczki są dokładnie tam gdzie powinny być, a w schowku w podłokietniku grzecznie czeka gniazdo USB - więc to nie żadna nowość ;)

      • 3 0

    • Jest możliwość odtwarzania plików muzycznych z karty SD ,USB, Aux -in , Ipod ,CD ( w tym format MP3 ) w najbogatszej wersji Media System Plus z 5,8 calowym ekranem.

      • 0 0

  • (6)

    Np. BMW nie musi sponsorować tego typu artykułów, bo jakość ich samochodów przemawia za siebie i klienci na tego typu samochody zawsze się znajdą, bo wiedzą co dobre. Całą resztę złomków z silnikami od kosiarek (1.2? 1.4? 1.6? przecież to w ogóle nie jedzie) i wyposażeniem takim jakie BMW oferowało w 1980 roku trzeba nachalnie reklamować, bo nikt by się nimi nawet nie zainteresował.

    • 15 26

    • Lotus Elise ma silnik 1.6 a jedzie jak co najmniej 3 litrowe BMW (2)

      • 8 4

      • Lotusy sa specyficzne (1)

        bo tam sie probuje zmniejszyc mase pojazdu stosujac lekkie materialy, przez to samochod jest dynamiczny, nawet majac stosunkowo mala moc

        • 3 0

        • no ale Lotus sprawia że twoje stwierdzenie jest nieprawdziwe

          • 0 0

    • bez przesady

      • 0 1

    • Bajer Młodego Wieśniaka (1)

      • 0 2

      • Bóg Mnie Wybrał

        • 0 0

  • Seaty się nie sprzedają

    • 10 6

  • STOP VW grupie (3)

    O ile podobały mi się te samochody... to postępowania dealerów VW grupy w Polsce są skandaliczne! Ostatnio przedstawione przez nich propozycje ustawowe to zamach na konstytucyjną wolność wyboru konsumentów. Najlepiej byłoby by ich na jakieś czas zbojkotowac a nasz polski rząd powinien w zamian skupić się na ratowanu polskich fabryk motoryzacyjnych np. Dając możliwość współpracy z takimi markami jak VW. Omijając aspołeczne zachowania grupy dealerów. Napompowanie kasy tylko dealerom nie zatrzyma kryzysu. Jak sa tak kiepskimi handlowcami to powinni się przebranżowić na piekarnię-na chleb jest zawsze zbyt.

    • 20 1

    • ..................................

      Kolego od piekarni i cukierni to z dala.Chyba,ze mówisz o szajsie mrozonym z marketu to prosze bardzo..................

      • 0 0

    • .

      Użyłeś świetnych, merytorycznych argumentów. Buahaha :)
      To tak jakby napisać, że trzeba zbojkotować Biedronkę bo po prostu trzeba :)

      • 0 0

    • STOP dealerom grupy VW

      Samochody aktualnie są robione w 90% procentach z tych samych komponentów, japonskie marki wymieniają się budami z markami europejskimi, wrogie koncerny współpracują przy nowych konstrukcjach. W srednim i niski segmencie czy się jeździ niemcem czy koreanczykiem to jest to samo. Przywiazanie do marki w obecnych czasach to głupota. UP AYGO C1 Jeden pies wiec wybierając można pominąć asortyment polskich dealerów grupy VW za ich bezczelny projekt ustawy.

      • 0 0

  • Teraz nowe samochody robi sie tak by po 2 latach sie psuły ! (8)

    I to jest nowoczesna ekonomia !

    • 25 2

    • Dlatego jeżdżę 15letnim autem z lpg i bez zbędnej elektroniki. (1)

      Prawie nie wiem co to serwis/warsztat samochodowy.

      • 2 13

      • A ja co 3-5 lat kupuję albo biorę w leasing nowe BMW i też nie wiem co to warsztat samochodowy. Niby tak samo. Tyle tylko, że Ty jeździsz starym gratem zostawiającym za sobą smród zgniłych jaj a ja nowoczesnym samochodem, do którego nie sposób się przyczepić. Dostrzegasz różnicę? Kasa jest po to, żeby ją wydawać. Tylko najpierw trzeba ją mieć. To, że Ty jej nie posiadasz i jeździsz sfrustrowany zdezelowaną padliną nie sprawia, że lemingami są ci, którzy ją mają i stać ich na nowoczesne samochody.

        • 10 11

    • nie robi się samochodów po to by się psuły (4)

      wiem że taka jest powszechnie uznana teoria spiskowa ale to nie prawda. gdyby ktoś robił po to samochody to konkurencja by go szybko wysiudała z biznesu. a argument o tym że sie producenci dogadali jest śmieszny. 2 czy 3 stronom trudno jest się dogadać a co dopiero 20-30. z resztą nawet gdy 2 czy 3 sie dogada to po kryjomu zawsze jeden sie wyłamie i zdobędzie rynek.

      • 2 5

      • Zaprogramowa śmierć technologiczna (1)

        Oj kolego, nie bądź naiwny:) Zacznij od pozycji "Spisek żarówkowy" potem zaczniesz sam zgłębiać temat i zrozumiesz w jakiem to świecie żyjesz... i nie będzie Ci do śmiechu.

        • 3 2

        • to ty jesteś naiwny

          najpierw zrozum jak działa rynek. musiałbyś udowodnić że wszyscy najwięksi producenci do spóły z mniejszymi stanowią kartel. przecież to zabawne. a jeśli tego nie udowodnisz to w warunkach konkurencji nikt nie pozwoliły sobie na celowe produkowanie szajsu. wyobraź sobie takiego VW który produkowałby świadomie dziadowskie samochody ktore psulyby sie po roku. toyota wyprodukowalaby wtedy auta ktore sie psuja tylko sporadycznie i raz na pare lat tak powaznie (czyli tak jak jest teraz). VW najwiekszy konkurent toyoty stracilby rynek a toyota stala sie najwiekszym producentem, wiekszym od nastepnego 5 krotnie. myslisz ze zalezaloby im na produkcji rownie dziadowskich aut jakie produkowalby VW gdyby myslal takimi kategoriami jakie uwazasz ze powszechne?

          wiesz skad sie bierze awaryjnosc dzisiejszych pojazdow. porownaj sobie. 40 lat temu elektronika najczesciej wystepowala w powiesciach Lema wiec nie mogla sie psuc. 40 lat temu Mercedes z 2 litrowego diesla wyciagal 55-60 koni, dzis moce 2 litrowek podchodza pod 200 koni, silniki oprocz zaawansowanego elektronicznego sterowania wtryskiem maja po 2 nawet 3 turbosprezarki (akurat nie w 2 litrowych jednostkach ale taki przyklad). do tego dochodza zmienne fazy rozrzadu, dolot zmieniajacy swoja dlugosc pracy i cala masa innych rzeczy ktore teraz mi do glowy nie przychodza. dodaj do tego wyposazenie wnetrza i to ze prawie kazde auto ma klime i elektryke szyb i lusterek. niektore maja podgrzewanie foteli kierownicy i niewiadomo jeszcze czego. porownaj to z konsktrukcjami sprzed 35-40 lat i zauwazysz ze nie potrzeba zadnego spisku zeby auta bardziej sie psuly. tam po prostu jest mnostwo rzeczy do psucia.

          • 0 0

      • Celowe postarzanie produktów (1)

        • 0 0

        • mebli ale to specjalnie :)

          • 0 0

    • Bzdura

      Jeżdżę autem od 4 lat, kupiłem je w salonie i nic się jakoś nie psuje ... I co ty na to?

      • 3 1

  • Chłopaki już jakiś czas temu zrobili prezentację. Trójmiasto jak zawsze z tyłu :)

    • 6 0

  • No już jutro lecę kupić. Tylko trzeba najpierw odkładać całą wypłatę kilka lat.

    • 8 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień Kobiet w Warsztacie Samochodowym

spotkanie, warsztaty

Rozpoczęcie Sezonu Klasycznie 2024

25 zł
zlot

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane