• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy DS 9 przedpremierowo w Trójmieście

30 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Debiut DS 9 w Trójmieście. Debiut DS 9 w Trójmieście.

Do 5 maja w salonie DS Zdunek w Gdańsku można obejrzeć rynkową nowość - model DS 9. Cennik tej eleganckiej limuzyny rodem z Paryża startuje od kwoty 205 900 zł i już w standardowym wariancie może się pochwalić naprawdę bogatym wyposażeniem.



DS Automobiles to młoda marka na rynku, która została wyodrębniona od Citroena. Jej przepisem na zaskarbienie sympatii klientów jest francuska ekstrawagancja, szyk i elegancja. Od nieco ponad roku przedstawicielstwo DS Automobiles znajduje się także w Gdańsku przy Miałkim Szlaku 35Mapka.

Do tej pory w niewielkim saloniku klienci mieli okazję zobaczyć jedynie dwa modele tej francuskiej marki: DS 7 Crossback i DS 3 Crossback. Teraz, na kilka dni ekspozycja została wzbogacona o długo oczekiwaną limuzynę - DS 9. To na razie egzemplarz demonstracyjny należący do importera. Zostanie w Trójmieście do 5 maja włącznie. Na stałe DS 9 zaparkuje w salonie Grupy Zdunek na przełomie czerwca i lipca.

Debiut DS 9 w Trójmieście. Debiut DS 9 w Trójmieście.
DS 9 mierzy 4934 mm długości i został zbudowany na platformie EMP2 V2.3, na której wcześniej powstały m.in. DS 7 Crossback czy Peugeot 508 przeznaczony na rynek chiński (dłuższa wersja). Co ciekawe, DS 9 w porównaniu do europejskiej wersji "508-ki" ma o 10 cm większy rozstaw osi, a to już znacznie wpływa na przestrzeń w kabinie limuzyny. W drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa wynosi 510 litrów.

Platforma została nieco zmodyfikowana i przystosowana do nowego modelu. Jak podaje producent, aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróżujących, wygłuszono przegrodę czołową i zastosowano specjalne metody izolacji dźwiękowej. Ponadto inżynierowie zwiększyli sztywność całego nadwozia, która ma zagwarantować jeszcze pewniejsze prowadzenie.

Z pewnością dużym atutem DS 9 jest wykończenie i kompozycja wnętrza, które aspiruje do klasy premium.

  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
Oferta silnikowa składa się z dwóch pozycji - "benzyniaka" PureTech 225 i wersji hybrydowej plug-in E-Tense 225 (przedni napęd). W obu przypadkach mamy do czynienia z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który został zestrojony z 8-biegową automatyczną przekładnią.

Jednostka benzynowa oferuje 224 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekundy. Bazowa hybryda plug-in to połączenie 180-konnego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej o mocy 109 KM, a także baterii o pojemności 11,9 kWh. Moc systemowa układu wynosi 225 KM. Sprint do "setki" zajmuje 8,3 sekundy. Wspomniana pojemność akumulatora pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 48 km.

Debiut DS 9 w Trójmieście. Debiut DS 9 w Trójmieście.
Gama silnikowa zostanie powiększona o dwie kolejne, mocniejsze wersje hybrydowe plug-in: E-Tense 250 i E-Tense 360 z napędem na wszystkie koła. Inteligentny układ 4x4 łączy dwa silniki elektryczne o mocy 110 i 113 KM, a także jednostkę PureTech o mocy 200 KM, co daje łączną moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm.

Cennik nowego DS-a otwiera kwota 205 900 zł.

  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.
  • Debiut DS 9 w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (106) 2 zablokowane

  • (1)

    Jest świetny. Trochę Lexus, trochę BMW3

    • 8 9

    • A głównie to 508 w wersji long.

      • 0 0

  • Toyota camry za 120 tys w wyprzedaży (1)

    • 4 3

    • .... taka bezawaryjna, nowoczesna ni nie chce się sprzedawać?

      • 0 0

  • Do francuzów się zraziłem po 1,6 thp i generalnie Peugotach . Silnik co prawda niby niemiecki (1)

    ale niesmak pozostał . Teraz wiem jedno kupię coś bez turbiny czyli japońską M. w benzynie

    • 1 3

    • Też wyszedłem z tego założenia i kupiłem.

      Niby 2.5, niby 190 KM, a jechać nie chce.
      Silnik słaby z dołu, dodatkowo przedpotopowy automat kradnie pewnie 1/4 tych koni

      • 0 0

  • Dzieki (1)

    Wolę Corolle w sedanie hybrydę full opcje

    • 1 0

    • Chyba Toyocie sprzedaż kuleje, że tyle tu wpisóów

      Jedyne ciekawe Toyoty obecnie produkowane to Yaris GR,, LC 78 i ew HiLux. Reszta to typowe służbówki - nudne, wolne i bez polotu.
      Uprzedzam pytanie o Suprę - Supea to BMW w budzie od Toyoty.

      • 0 0

  • Tylko toyota i daleko daleko nic (2)

    Taka prawda Toyota zostawiła wszystkich pod względem zaawansowania, bezawaryjności, sprzedaży i wszyskiego

    • 2 7

    • Zaawansowania? Bez przesady - trwałe były, bezawaryjne były do lat dwutysięcznych.

      Próby zaawansowania skończyły się remontami gwarancyjnymi silników (pierwsze VVTi), felernymi dieslami 2.2 i 2.0.
      W końcu zaczeli brać diesle od BMW.

      • 0 0

    • Propaganda i nic więcej.

      8 lat temu kupiłem BMW X3 a mój kumpel kupił Toyotę RAV. Ja zrobiłem 170 000 i jedyną usterkę sam zrobiłem przez głupotę( bezpiecznik gniazda zapalniczki) a mój kumpel, który jeździ Toyotą zrobił mniejszy przebieg i miał już kilka usterek. Jak włącza mu się jakaś kontrolka to dostaje białej gorączki. Więc przestań chrzanić o bezawaryjności Toyoty.

      • 1 0

  • Citroena za 200 tys? (6)

    Przecież za to można mieć BMW, albo Audi!

    • 10 24

    • BMW czy audi (2)

      A kto by chciał jeździć takimi opatrzonymi i nudnymi markami.

      • 4 0

      • 508 też jest opatrzona.

        • 0 0

      • Ciebie nie stać

        • 1 0

    • Lutek

      Niemieckie szroty BMW i audi to dziadostwo

      • 3 2

    • (1)

      Nie o tych gabarytach i nie z tym wyposażeniem kolego. Jeśli rajcuje cie jakieś X1 z kolpakami bez ledow to spoko, twój wybór

      • 13 2

      • Kołpaki bez ledów??? Ochyda!

        • 2 1

  • (2)

    Niby DS ale co on ma wspólnego z legendarnym DS, albo innymi limuzynami CX czy choćby XM. To były samochody które się wyróżniały. Ten niestety nie.

    • 22 6

    • (1)

      Według mnie się wyróżnia i jest ładny a samochody, które wymieniłeś niestety atrakcyjne nie były (ale być może to rzecz gustu). Pozdrawiam

      • 2 1

      • DS nie był atrakcyjny.... ciekawe...

        A produkowano go 20 lat, bo producent biedny jak FSO nie miał pieniędzy na zmianę modelu?
        Facepalm.
        Citroeny bywały lepsze i gorsze, przełomowe (Traction Avant czy DS) i mniej przełomowe, ale do XM były zawsze oryginalne. Jeszcze C6 próbowała w miarę udanie wskrzesić ducha Citroena.
        Nazywanie wydłużonego 508 DS to profanacja.

        • 1 0

  • Ceny dla lisingobiorców (4)

    Gdzie ceny dla zwykłych kierowców?

    • 6 9

    • W tureckim autokomisie (1)

      • 2 0

      • Hahaha

        • 0 0

    • W salonie fiata

      • 2 0

    • w salonie Dacii

      • 4 2

  • Nikt poważny nie zapłaci 200k za francuski

    Wynalazek pseudopremium z całym 1.6 pod maska który po 3-4 latach stanie się nienaprawialna skarbonka bez dna.
    Podzieli los avantime, C6, 607 czyli prób wejścia Francuzów do klasy właśnie premium.

    • 8 0

  • Słaby design (2)

    Dziwię się, że Citroen wyodrębniając markę DS nawiązującą do historycznego, ekstrawaganckiego i wyprzedzającego swoje czasy modelu, wyprodukował auto które wygląda jak masa innych na naszych drogach. Równie dobrze mógłby to być jakiś model azjatyckiego producenta. Nie ma w nim za grosz polotu, niczym nie zwraca uwagi, niczego nowego do motoryzacji nie wnosi. Wartość jego po kilku latach użytkowania będzie małą częścią obecnej kwoty.

    • 51 9

    • Tomek

      Bo to se facto jest... made im China.

      • 0 0

    • W dodatku auto aspirujące do premium z "flagowym" silnikiem 1.6 :)

      Ogólnie z wyglądu może nawet być. Niestety obsługa wydaje się przekombinowana.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane