- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (136 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (240 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Nowy DS 9 przedpremierowo w Trójmieście
Do 5 maja w salonie DS Zdunek w Gdańsku można obejrzeć rynkową nowość - model DS 9. Cennik tej eleganckiej limuzyny rodem z Paryża startuje od kwoty 205 900 zł i już w standardowym wariancie może się pochwalić naprawdę bogatym wyposażeniem.
DS Automobiles to młoda marka na rynku, która została wyodrębniona od Citroena. Jej przepisem na zaskarbienie sympatii klientów jest francuska ekstrawagancja, szyk i elegancja. Od nieco ponad roku przedstawicielstwo DS Automobiles znajduje się także w Gdańsku przy Miałkim Szlaku 35.
Do tej pory w niewielkim saloniku klienci mieli okazję zobaczyć jedynie dwa modele tej francuskiej marki: DS 7 Crossback i DS 3 Crossback. Teraz, na kilka dni ekspozycja została wzbogacona o długo oczekiwaną limuzynę - DS 9. To na razie egzemplarz demonstracyjny należący do importera. Zostanie w Trójmieście do 5 maja włącznie. Na stałe DS 9 zaparkuje w salonie Grupy Zdunek na przełomie czerwca i lipca.
DS 9 mierzy 4934 mm długości i został zbudowany na platformie EMP2 V2.3, na której wcześniej powstały m.in. DS 7 Crossback czy Peugeot 508 przeznaczony na rynek chiński (dłuższa wersja). Co ciekawe, DS 9 w porównaniu do europejskiej wersji "508-ki" ma o 10 cm większy rozstaw osi, a to już znacznie wpływa na przestrzeń w kabinie limuzyny. W drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na nogi. Przestrzeń bagażowa wynosi 510 litrów.
Platforma została nieco zmodyfikowana i przystosowana do nowego modelu. Jak podaje producent, aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort podróżujących, wygłuszono przegrodę czołową i zastosowano specjalne metody izolacji dźwiękowej. Ponadto inżynierowie zwiększyli sztywność całego nadwozia, która ma zagwarantować jeszcze pewniejsze prowadzenie.
Z pewnością dużym atutem DS 9 jest wykończenie i kompozycja wnętrza, które aspiruje do klasy premium.
Oferta silnikowa składa się z dwóch pozycji - "benzyniaka" PureTech 225 i wersji hybrydowej plug-in E-Tense 225 (przedni napęd). W obu przypadkach mamy do czynienia z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra, który został zestrojony z 8-biegową automatyczną przekładnią.
Jednostka benzynowa oferuje 224 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekundy. Bazowa hybryda plug-in to połączenie 180-konnego silnika benzynowego i jednostki elektrycznej o mocy 109 KM, a także baterii o pojemności 11,9 kWh. Moc systemowa układu wynosi 225 KM. Sprint do "setki" zajmuje 8,3 sekundy. Wspomniana pojemność akumulatora pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 48 km.
Gama silnikowa zostanie powiększona o dwie kolejne, mocniejsze wersje hybrydowe plug-in: E-Tense 250 i E-Tense 360 z napędem na wszystkie koła. Inteligentny układ 4x4 łączy dwa silniki elektryczne o mocy 110 i 113 KM, a także jednostkę PureTech o mocy 200 KM, co daje łączną moc 360 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 520 Nm.
Cennik nowego DS-a otwiera kwota 205 900 zł.
Miejsca
Opinie (106) 2 zablokowane
-
2021-04-30 07:55
(1)
Jest świetny. Trochę Lexus, trochę BMW3
- 8 9
-
2021-05-03 09:28
A głównie to 508 w wersji long.
- 0 0
-
2021-04-30 11:45
Toyota camry za 120 tys w wyprzedaży (1)
- 4 3
-
2021-05-03 09:28
.... taka bezawaryjna, nowoczesna ni nie chce się sprzedawać?
- 0 0
-
2021-04-30 13:38
Do francuzów się zraziłem po 1,6 thp i generalnie Peugotach . Silnik co prawda niby niemiecki (1)
ale niesmak pozostał . Teraz wiem jedno kupię coś bez turbiny czyli japońską M. w benzynie
- 1 3
-
2021-05-03 09:27
Też wyszedłem z tego założenia i kupiłem.
Niby 2.5, niby 190 KM, a jechać nie chce.
Silnik słaby z dołu, dodatkowo przedpotopowy automat kradnie pewnie 1/4 tych koni- 0 0
-
2021-05-01 08:46
Dzieki (1)
Wolę Corolle w sedanie hybrydę full opcje
- 1 0
-
2021-05-03 09:21
Chyba Toyocie sprzedaż kuleje, że tyle tu wpisóów
Jedyne ciekawe Toyoty obecnie produkowane to Yaris GR,, LC 78 i ew HiLux. Reszta to typowe służbówki - nudne, wolne i bez polotu.
Uprzedzam pytanie o Suprę - Supea to BMW w budzie od Toyoty.- 0 0
-
2021-04-30 20:23
Tylko toyota i daleko daleko nic (2)
Taka prawda Toyota zostawiła wszystkich pod względem zaawansowania, bezawaryjności, sprzedaży i wszyskiego
- 2 7
-
2021-05-03 08:39
Zaawansowania? Bez przesady - trwałe były, bezawaryjne były do lat dwutysięcznych.
Próby zaawansowania skończyły się remontami gwarancyjnymi silników (pierwsze VVTi), felernymi dieslami 2.2 i 2.0.
W końcu zaczeli brać diesle od BMW.- 0 0
-
2021-05-02 08:50
Propaganda i nic więcej.
8 lat temu kupiłem BMW X3 a mój kumpel kupił Toyotę RAV. Ja zrobiłem 170 000 i jedyną usterkę sam zrobiłem przez głupotę( bezpiecznik gniazda zapalniczki) a mój kumpel, który jeździ Toyotą zrobił mniejszy przebieg i miał już kilka usterek. Jak włącza mu się jakaś kontrolka to dostaje białej gorączki. Więc przestań chrzanić o bezawaryjności Toyoty.
- 1 0
-
2021-04-30 11:16
Citroena za 200 tys? (6)
Przecież za to można mieć BMW, albo Audi!
- 10 24
-
2021-04-30 14:26
BMW czy audi (2)
A kto by chciał jeździć takimi opatrzonymi i nudnymi markami.
- 4 0
-
2021-05-03 08:34
508 też jest opatrzona.
- 0 0
-
2021-05-02 08:51
Ciebie nie stać
- 1 0
-
2021-04-30 12:40
Lutek
Niemieckie szroty BMW i audi to dziadostwo
- 3 2
-
2021-04-30 11:34
(1)
Nie o tych gabarytach i nie z tym wyposażeniem kolego. Jeśli rajcuje cie jakieś X1 z kolpakami bez ledow to spoko, twój wybór
- 13 2
-
2021-04-30 12:38
Kołpaki bez ledów??? Ochyda!
- 2 1
-
2021-04-30 16:33
(2)
Niby DS ale co on ma wspólnego z legendarnym DS, albo innymi limuzynami CX czy choćby XM. To były samochody które się wyróżniały. Ten niestety nie.
- 22 6
-
2021-05-01 10:52
(1)
Według mnie się wyróżnia i jest ładny a samochody, które wymieniłeś niestety atrakcyjne nie były (ale być może to rzecz gustu). Pozdrawiam
- 2 1
-
2021-05-03 08:32
DS nie był atrakcyjny.... ciekawe...
A produkowano go 20 lat, bo producent biedny jak FSO nie miał pieniędzy na zmianę modelu?
Facepalm.
Citroeny bywały lepsze i gorsze, przełomowe (Traction Avant czy DS) i mniej przełomowe, ale do XM były zawsze oryginalne. Jeszcze C6 próbowała w miarę udanie wskrzesić ducha Citroena.
Nazywanie wydłużonego 508 DS to profanacja.- 1 0
-
2021-04-30 10:00
Ceny dla lisingobiorców (4)
Gdzie ceny dla zwykłych kierowców?
- 6 9
-
2021-04-30 17:32
W tureckim autokomisie (1)
- 2 0
-
2021-05-01 21:10
Hahaha
- 0 0
-
2021-04-30 16:23
W salonie fiata
- 2 0
-
2021-04-30 11:27
w salonie Dacii
- 4 2
-
2021-05-01 07:16
Nikt poważny nie zapłaci 200k za francuski
Wynalazek pseudopremium z całym 1.6 pod maska który po 3-4 latach stanie się nienaprawialna skarbonka bez dna.
Podzieli los avantime, C6, 607 czyli prób wejścia Francuzów do klasy właśnie premium.- 8 0
-
2021-04-30 07:30
Słaby design (2)
Dziwię się, że Citroen wyodrębniając markę DS nawiązującą do historycznego, ekstrawaganckiego i wyprzedzającego swoje czasy modelu, wyprodukował auto które wygląda jak masa innych na naszych drogach. Równie dobrze mógłby to być jakiś model azjatyckiego producenta. Nie ma w nim za grosz polotu, niczym nie zwraca uwagi, niczego nowego do motoryzacji nie wnosi. Wartość jego po kilku latach użytkowania będzie małą częścią obecnej kwoty.
- 51 9
-
2021-05-01 07:10
Tomek
Bo to se facto jest... made im China.
- 0 0
-
2021-05-01 01:25
W dodatku auto aspirujące do premium z "flagowym" silnikiem 1.6 :)
Ogólnie z wyglądu może nawet być. Niestety obsługa wydaje się przekombinowana.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.