• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Ford Focus. Perfekcjonista?

BaWo,Mart,PS
18 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Ford focus trzeciej generacji. Ma ambicje po raz kolejny zostać liderem w grupie samochodów kompaktowych.



Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium. Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium.

Gdy pojawił się w 1998 roku, wzbudził prawdziwą sensację. Kształtami i precyzją prowadzenia. Druga generacja focusa jeszcze wyżej zawiesiła poprzeczkę wszystkim kompaktom. Jaki jest więc najnowszy Ford Focus trzeciej generacji? Czy wspiął się na motoryzacyjne wyżyny?



Odpowiedź na to pytanie brzmi: i tak, i nie, ale o tym za chwilę. Już na pierwszy rzut oka widać, ile pracy włożył Ford w to, by auto trafiło w gusta jak największej ilości klientów we wszystkich krajach do których trafia - od Europy, poprzez Azję, do Stanów Zjednoczonych. Dynamiczne, nowoczesne kształty, bardzo dobra jakość materiałów we wnętrzu, wystarczająca przestronność i mnóstwo systemów ułatwiających życie kierowcy, i to w rozsądnej cenie.

Do tego wszystkiego mamy też całkiem niezłe silniki. Przyszło nam poznać focusa z 1.6 litrowym benzynowym silnikiem EcoBoost o mocy 150 KM. Spala niewiele, a jeździ cicho i naprawdę bardzo dynamicznie. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią, dobrze zestopniowaną i precyzyjnie działającą, wydawać się może, że rzeczywiście powstało auto idealne. Aż korci żeby zapytać: jeśli jest haczyk, to gdzie?

Haczyk jest. I tu znów wypada dwuznacznie odpowiedzieć na początkowe pytanie. Zdecydowana większość kierowców doceni w nowym focusie to, co zawsze było jego wyróżnikiem, czyli precyzję prowadzenia, nienaganną trakcję, dobrą przyczepność i płynne pokonywanie nawet ciasnych zakrętów przy większych szybkościach. A do tego komfortowe zawieszenie, optymalnie balansujące między niezbędną twardością a płynnym połykaniem nierówności nawierzchni. "Zwykły" kierowca będzie wniebowzięty.

Koneserzy zwrócą jednak uwagę na pewien szczegół. Ford zrezygnował z hydraulicznego wspomagania kierownicy na rzecz "elektryki". Różnicę w prowadzeniu w stosunku do poprzednich wersji widać od razu. Najnowszy ford prowadzi się posłusznie jak po sznurku, jednak gdzieś rozmyła się magia doskonałego wyczucia tego, co dzieje się od kół aż do dłoni kierowcy. Teraz wydaje się, że kierowca jest jedynie narzędziem do obracania kierownicą, a samochód bezdusznie wykona każde polecenie. Szkoda jednak trochę, że nie poczuje się tego tak bardzo, jak wcześniej.

Ford jest jednak autem skazanym na sukces. Globalnym produktem nastawionym na maksymalne zadowolenie masowego klienta. Ma wszystko, czego należy wymagać od nowoczesnego kompaktu, a nawet więcej. Patrząc na listę dostępnych opcji wyposażenia widać, że nawet w porównaniu z luksusowymi kompaktami, ford nie ma się czego wstydzić. To, że w zamian za motoryzacyjną perfekcję inżynierowie Forda sprzedali diabłu duszę pojazdu, zdaje się w dzisiejszym świecie już nie mieć większego znaczenia. Teraz inni producenci będą musieli zmierzyć się z wyzwaniem - jak dorównać fordowi focusowi? Może też pokupczyć duszami aut w zamian za pewność sukcesu?

Samochód do testu użyczony przez BIG Autohandel Gdańsk
BaWo,Mart,PS

Opinie (124) 3 zablokowane

  • i niech się wrezszcie koka-kola od pepsi !

    • 2 0

  • ford g*wno wort

    mój stray miał forda - nigdy więcej, szwagier - nigdy więceh, ciągle awarie czy to osobówka czy dostawczak, niestety ale te samochody to porażka,już fiat seicento jest dużo lepszy w użytkowaniu

    • 0 5

  • Ford - ASX (1)

    Zgadzam się z opiniami, że artykuł jest amatorski. Zasięgnąłem informacji. Ford za podstawową wersję nowego Focusa życzy sobie 61 0000 plus 4 500 za klimatyzację. Jeżdżę od 6 lat Focusem i czekałem na Focusa III. Jednak za te pieniądze, niewiele dopłacając, wyjadę z salonu ASX-em.

    • 0 0

    • Re: Ford - ASX

      a ja tu http://www.eurocar.pl/samochody_nowe/samochody_osobowe_katalog/focus
      kupiłem wersję 1.0 EcoBoost 125 KM, M6 i jestem bardzo zadowolony :) jeździłem wcześniejszym modelem focusa i byłem w pełni usatysfakcjonowany. tu jeżdżę od miesiąca autem i jest rewelacyjnie :)

      • 0 0

  • Nowy Focus

    Podajcie proszę trochę opinii o tym nowym modelu. Ja już mam problemy po 13000km. Problemy z alarmem, trzeszczy zawieszenie, rozciekła się skrzynia, a serwis w Rybniku działa w sposób urągający dzisiejszym czasom.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane