• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Ford Focus. Perfekcjonista?

BaWo,Mart,PS
18 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Ford focus trzeciej generacji. Ma ambicje po raz kolejny zostać liderem w grupie samochodów kompaktowych.



Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium. Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium.

Gdy pojawił się w 1998 roku, wzbudził prawdziwą sensację. Kształtami i precyzją prowadzenia. Druga generacja focusa jeszcze wyżej zawiesiła poprzeczkę wszystkim kompaktom. Jaki jest więc najnowszy Ford Focus trzeciej generacji? Czy wspiął się na motoryzacyjne wyżyny?



Odpowiedź na to pytanie brzmi: i tak, i nie, ale o tym za chwilę. Już na pierwszy rzut oka widać, ile pracy włożył Ford w to, by auto trafiło w gusta jak największej ilości klientów we wszystkich krajach do których trafia - od Europy, poprzez Azję, do Stanów Zjednoczonych. Dynamiczne, nowoczesne kształty, bardzo dobra jakość materiałów we wnętrzu, wystarczająca przestronność i mnóstwo systemów ułatwiających życie kierowcy, i to w rozsądnej cenie.

Do tego wszystkiego mamy też całkiem niezłe silniki. Przyszło nam poznać focusa z 1.6 litrowym benzynowym silnikiem EcoBoost o mocy 150 KM. Spala niewiele, a jeździ cicho i naprawdę bardzo dynamicznie. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią, dobrze zestopniowaną i precyzyjnie działającą, wydawać się może, że rzeczywiście powstało auto idealne. Aż korci żeby zapytać: jeśli jest haczyk, to gdzie?

Haczyk jest. I tu znów wypada dwuznacznie odpowiedzieć na początkowe pytanie. Zdecydowana większość kierowców doceni w nowym focusie to, co zawsze było jego wyróżnikiem, czyli precyzję prowadzenia, nienaganną trakcję, dobrą przyczepność i płynne pokonywanie nawet ciasnych zakrętów przy większych szybkościach. A do tego komfortowe zawieszenie, optymalnie balansujące między niezbędną twardością a płynnym połykaniem nierówności nawierzchni. "Zwykły" kierowca będzie wniebowzięty.

Koneserzy zwrócą jednak uwagę na pewien szczegół. Ford zrezygnował z hydraulicznego wspomagania kierownicy na rzecz "elektryki". Różnicę w prowadzeniu w stosunku do poprzednich wersji widać od razu. Najnowszy ford prowadzi się posłusznie jak po sznurku, jednak gdzieś rozmyła się magia doskonałego wyczucia tego, co dzieje się od kół aż do dłoni kierowcy. Teraz wydaje się, że kierowca jest jedynie narzędziem do obracania kierownicą, a samochód bezdusznie wykona każde polecenie. Szkoda jednak trochę, że nie poczuje się tego tak bardzo, jak wcześniej.

Ford jest jednak autem skazanym na sukces. Globalnym produktem nastawionym na maksymalne zadowolenie masowego klienta. Ma wszystko, czego należy wymagać od nowoczesnego kompaktu, a nawet więcej. Patrząc na listę dostępnych opcji wyposażenia widać, że nawet w porównaniu z luksusowymi kompaktami, ford nie ma się czego wstydzić. To, że w zamian za motoryzacyjną perfekcję inżynierowie Forda sprzedali diabłu duszę pojazdu, zdaje się w dzisiejszym świecie już nie mieć większego znaczenia. Teraz inni producenci będą musieli zmierzyć się z wyzwaniem - jak dorównać fordowi focusowi? Może też pokupczyć duszami aut w zamian za pewność sukcesu?

Samochód do testu użyczony przez BIG Autohandel Gdańsk
BaWo,Mart,PS

Opinie (124) 3 zablokowane

  • ortografia ! (1)

    ho ho pisze się przez samo "h" apologeto forda...

    • 0 3

    • dziś jest trendy

      robić błędy

      • 3 0

  • eee tam w środku to ktoś wsadził boomboxa ze sklepu nie dla idiotów? niezły rzyg ten kokpit!

    • 9 0

  • Hmm..

    Moim zadanie, cos tu nie gra..Tył jakieś lekko kosmiczny a ''kokpit" jest prze kombinowany ;/

    • 5 0

  • O! Nowa KIA!

    • 3 4

  • (1)

    A AJ MAM KIJANKĘ CEED I NIE NARZEKAM

    • 5 3

    • ja też

      • 3 0

  • Wczoraj przejechałem się bocznymi drogami po okolicach Kileno-Kartuzy (3)

    Wniosek - czym bardziej słomiana chata i krzywy płot, tym lepszy Passat"bałwanek"
    Coś za coś w tym jest...

    • 16 0

    • bałwanek? (2)

      który to pastuch? B5?

      • 2 0

      • (1)

        pasztet w tadeuszu, na dodatek w kombi.

        • 3 0

        • Wciąż nie trybię?

          Tadeusz to dizel chyba, ale czy pasztet=pastuch=kombi?

          • 0 0

  • 1kamil (3)

    Miałem przyjemność jechać nowym focusem. Rzeczywiście prowadzenie jest ciekawe. Wnętrze przyjazne tylko nie wypada patrzeć na wyświetlane sugerowane biegi w centrum miasta - grozi bolesnym parkowaniem. Radio - dobry pomysł - wyłącza się przy otwarciu drzwi. Zagłówek - w końcu komfortowo leży - jak i cały fotel. Kierownica - tylko trzymać :). Styl jazdy forda focusa pasuje do kształtu przedniej maski - jest bardziej sportowy - nie czuć masy silnika a powietrze połyka przy samej ziemi. Elektryczne wspomaganie poprawia zwrotność na drugim biedu na zakrętach 90 stopni. W wersji 125 KM brakuje turbiny w okolicy 80 km/h. Taki do zabawy w mieście.

    • 4 4

    • musiałeś trafić na dopracowany egzemplarz (1)

      moja "dwójka" miała luźny fotel kierowcy, trzeszczące uszczelki i jakieś stukadło w drzwiach, które udało się usunąć po sześciu wizytach w serwisie

      • 3 3

      • sam napraw

        • 2 0

    • o rany... co to za bełkot ? czy ktoś to w ogóle zrozumiał ?
      o cztym człowieku piszesz ? co mają sugerowane biegi do parkowania ?
      "styl jazdy pasuje do kształtu" - co ty palilłeś kamil ? styl jazdy zależy raczej od kierowcy
      "nie czuć masy silnika" - czy chodzi ci o wyważenie auta ? rozłożenie masy przód-tył ??? wytłumacz mi mistrzu co to znaczy "czuć masę silnika", błagam.
      "wspomaganie poprawia zwrotność na drugim" - to zależy od raczej od predkości jazdy a nie od tego na którym biegu jedziesz - mój Focus II na dwójce może jechać nawet 100km/h
      "W wersji 125 KM brakuje turbiny w okolicy 80 km/h" - jak wyżej, 80 km/h można jechać na dwójce albo na piątce w zależności od "fantazji" kierowcy.

      ufff

      • 1 0

  • Kiedyś to robili samochody (1)

    Golf II, Toyota Starlet, Carina, stara Corolla, stara Honda Accord, stare Mitsubishi Colt, Fiat Panda I, Ford Sierra... długo by wymieniać, a to przecież są marki samochodów najpopularniejszych. Zbyt bezpieczne nie były, paliły trochę więcej i były wolniejsze, ale za to niezawodne. A teraz co się robi? Brzydactwa, którymi bezpiecznie i szybko bez przerwy trzeba jeździć do warsztatu...

    • 14 3

    • którymi bezpiecznie i szybko bez przerwy trzeba jeździć do warsztatu.

      • 1 1

  • Focus

    To król floty-marzenie każdego repa;-)) Banał, taki jak dziesiątki innych compactów. 3 lata i do przemielenia.

    • 10 1

  • Nowy ford focus to najtańsze i jedno z najmniejszych aut w USA :-) (4)

    a w Polsce to lymuzyna przedstawicieli handlowych :_) Szczególnie w kolorze niebieskim i granatowym bo biały lakier nie jest juz najtańszy

    • 11 2

    • (2)

      Oj rany, to na kontre powiem, że w Niemczech VW to do bólu zwykłe auto dla przeciętnego Schmitta, w Polsce wręcz auto dla rolnika z Kaszub, a w USA klasa premium i powód do dumy.

      • 7 2

      • vw klasa premium chyba wsród polonii z kaszub :-)

        w USA vw nie jest klasą premium bo jest produkowany w meksyku :-)
        klasa premium to auta z USA anglii lub bawarii.

        • 7 0

      • w USA passat kosztuje 26000$ z silnikiem 1,8 benzyna więc o czym ty bredzisz

        a ford focus 28000 $ oba nie sa w klasie premium nie są nawet w klasie sredniej do której z braku laku można zaliczyć większe auta vw z europy.

        • 3 0

    • Ujmę to tak - jak już Fiat do spółki z VW i Toyotą poprzejmują amerykański przemysł motoryzacyjny, to może się okazać, że Ford to ostatnie co amerykanie produkują.

      Chociaż szczerze powiem, myślę że Forda niedługo przejmą Chińczycy.

      To tyle piewcy amerykańskiej motoryzacji.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane