• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Ford Kuga zadebiutował w Trójmieście

mJ
3 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy Ford Kuga trzeciej generacji Nowy Ford Kuga trzeciej generacji

Całkiem niedawno w gdyńskim salonie FordStore Euro-Car pojawiła się wskrzeszona Puma, teraz przyszedł czas na kolejną nowość. To Ford Kuga trzeciej generacji. Cennik popularnego, kompaktowego SUV-a startuje od kwoty 104 900 zł.



Czy podoba ci się nowa Kuga?

W maju 2008 roku na motoryzacyjnym rynku zadebiutowała premierowa generacja Forda Kugi. Atrakcyjnie wyglądający SUV szybko zaskarbił sobie sympatię kierowców. Po dwóch udanych generacjach fani Forda doczekali się trzeciej odsłony.

Auto już teraz można zamawiać w jednej z aż sześciu wersji silnikowych oraz sześciu wyposażeniowych (Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale). Do wyboru jest także 12 kolorów nadwozia.

Co oczywiste, w związku z aktualną sytuacją gospodarczą wywołaną pandemią koronawirusa czas dostawy samochodów do Trójmiasta z pewnością się wydłuży.

Ceny nowej Kugi rozpoczynają się od kwoty 104 900 zł. Ceny nowej Kugi rozpoczynają się od kwoty 104 900 zł.
Nowa Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda. SUV - oprócz klasycznych silników benzynowych EcoBoost oraz wysokoprężnych EcoBlue - jest oferowany z miękką hybrydą (mHEV) i hybrydą typu Plug-in (PHEV). Nieco później do oferty dołączy także klasyczna hybryda (HEV).

Kuga trzeciej generacji w porównaniu do swojego poprzednika urosła. Jest o 44 mm szersza, 89 mm dłuższa, a rozstaw osi zyskał 20 mm. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy auto udało się odchudzić aż o 90 kg.

Bagażnik Kugi pomieści 475 litrów (1534 litrów po złożeniu tylnych siedzeń). Nieco mniej przestrzeni bagażowej oferuje Kuga w wersji Plug-in, bo 411 litrów.

Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera

Kuga w porównaniu do poprzednika urosła. Kuga w porównaniu do poprzednika urosła.
Kompaktowy SUV Forda zyskał nowe systemy bezpieczeństwa, m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory z czujnikiem wykrywającym nadjeżdżające pojazdy i "wycinaniem" wiązki światła czy Active Park Assist 2. Samochód sam wykona manewr parkowania równoległego oraz prostopadłego, a także wyjedzie z miejsca parkingowego, sterując przyspieszeniem, hamowaniem i zmianą biegów.

Ponadto nową Kugę wyposażono w system weryfikujący, czy przypadkiem kierowca nie jedzie pod prąd. Absolutną nowością w tym modelu jest wirtualny kokpit Head-Up Display. Jest to wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, na którym znajdują się zegary oraz informacje o wszystkich systemach pracujących na pokładzie samochodu.

Czytaj także: Salony oferują usługę door-to-door

  • Wnętrze nowej Kugi
Aktualna oferta silnikowa składa się z sześciu propozycji (docelowo będzie ich siedem). To 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM, miękka hybryda z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym (150 i 190 KM) oraz 2,5-litrowa hybryda typu Plug-in (225 KM). Jak już wspomnieliśmy, do oferty dołączy także klasyczna, 2,5-litrowa hybryda generująca moc 200 KM.

Jednostki napędowe mogą być zestrojone z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegowym automatem, a w przypadku hybryd - z bezstopniową skrzynią eCVT.

Salony samochodowe w Trójmieście


Kuga w topowej wersji Vignale Kuga w topowej wersji Vignale
Jak podaje producent, Kuga PHEV wyłącznie "na prądzie" jest w stanie przejechać nawet do 56 km. Napęd na cztery koła oferowany będzie w wersji ze 190-konnym silnikiem 2,0 EcoBlue pod maską. Pozostałe odmiany oferują napęd na przednią oś.

Bez względu na rodzaj napędu kierowca ma do wyboru tryby jazdy: normal, sport, eco, slippery (śnieg i lód) oraz deep snow/sand (głęboki śnieg lub piasek).

Cennik Forda Kugi otwiera kwota 104 900 zł.

Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda. Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda.
mJ

Miejsca

Opinie (77) 4 zablokowane

  • Totalna Mazda CX-5

    Wyglada strasznie tandetnie. Chudy i bardzo nijaki

    • 0 0

  • Czas zwijac Dealertwa... (4)

    Spadek sprzedazy samochodow juz mocno odczuwalny a bedzie tylko gorzej...

    • 38 3

    • (2)

      Nie ma z czego się cieszyć, będziemy dalej jeździć kilkuletnimi gratami

      • 1 3

      • A co to

        Ma do tego czy salon się zamknie a to czym będziesz jeździł
        Koniec nabijania ludzi w butelke włażenia w tyłek do momentu podpisania zamówienia potem mają Cie w duszy .
        Koniec kosmicznie zaniżonych odkupów auta używanego

        • 3 0

      • no wy medycy kilkuletnimi, reszta kilkunastoletnimi...

        • 2 0

    • zostań w domu

      jestes nie potrzebny....zrozum to

      • 0 0

  • dlaczego nie ma w ofercie 2.0l benzyny? (3)

    tylko 3 cylindrowy 1.5?

    • 7 0

    • Sprowadzisz

      Z usa i będzie 2.0 tylko że po crash testach

      • 1 0

    • Dzięki normą emisyjnym, które nałożyła Unia Europejska. Jeśli producent samochodu przekroczy normy, płaci bajońskie sumy kary. Dlatego tak kastrują samochody w Europie.

      • 2 0

    • WLTP

      • 2 0

  • Z zewnątrz jak setki jeżdżących Hjundajow i innych reno albo kija

    Strzał w kolano. W ogóle się nie wyróżnia jedynie grill

    • 5 1

  • Ford Kuga st line

    Poprzedni model lepiej wygląda zwłaszcza w wersji st line.

    • 4 0

  • Te na siłę doklejane ekraniki

    wyglądają strasznie pokracznie. Uczcie się od innych marek jak można to zrobić o niebo lepiej.

    • 6 0

  • Drogo! (6)

    • 41 3

    • Wybrać Rav 4 czy Kugę

      Jak hybrydę to hyba tylko Toyota bo mają najdłuższe doświadczenie w napędzie tego typu

      • 1 1

    • ledwo 20tysięcy...Euro

      • 2 0

    • (2)

      Nie tykam nic na F

      • 1 8

      • Ferrari (1)

        • 3 0

        • Tez nie, bo nie stac

          • 1 1

    • EcoBoost o mocach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM

      To bardzo słabe silniki do tak dużego auta, raczej tylko do miasta, tylko po co do miasta taki wielki pojazd.

      • 6 2

  • (3)

    kupno luksusowych rzeczy czas przesuną o kilka lat.

    • 19 4

    • Ale to artykul o Fordzie, a nie luksusie

      • 2 0

    • O rynek dóbr luksusowych bym się nie obawiał (1)

      Mówią, że prędzej chudy z głodu umrze, niż gruby schudnie. PS. Tylko, że ford nie jest LUX

      • 10 1

      • Dla mnie to dobro luksusowe

        • 4 1

  • Kuga pierwszej generacji, po lifcie.

    Kuga pierwszej generacji po lifcie, bardziej mi się podoba, a zwłaszcza w pakiecie ST.
    I zapewne jest bardziej praktyczna pod względem miejsca ( przestrzeń bagażowa ). Aktualnie produkowane samochody, mają wygląd na " jedno kopyto ".
    Jestem na nie
    A jeżdżę tylko fordami.

    • 3 0

  • Ford ceniony był za zawieszenie

    Ciekawe jak to jeździ na tle konkurencji
    120 KM to raczej do kompaktu niż SUVa

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane