- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (95 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 138 policjantów z drogówki na torze (31 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
Nowy Ford Kuga zadebiutował w Trójmieście
Całkiem niedawno w gdyńskim salonie FordStore Euro-Car pojawiła się wskrzeszona Puma, teraz przyszedł czas na kolejną nowość. To Ford Kuga trzeciej generacji. Cennik popularnego, kompaktowego SUV-a startuje od kwoty 104 900 zł.
Auto już teraz można zamawiać w jednej z aż sześciu wersji silnikowych oraz sześciu wyposażeniowych (Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale). Do wyboru jest także 12 kolorów nadwozia.
Co oczywiste, w związku z aktualną sytuacją gospodarczą wywołaną pandemią koronawirusa czas dostawy samochodów do Trójmiasta z pewnością się wydłuży.
Nowa Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda. SUV - oprócz klasycznych silników benzynowych EcoBoost oraz wysokoprężnych EcoBlue - jest oferowany z miękką hybrydą (mHEV) i hybrydą typu Plug-in (PHEV). Nieco później do oferty dołączy także klasyczna hybryda (HEV).
Kuga trzeciej generacji w porównaniu do swojego poprzednika urosła. Jest o 44 mm szersza, 89 mm dłuższa, a rozstaw osi zyskał 20 mm. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy auto udało się odchudzić aż o 90 kg.
Bagażnik Kugi pomieści 475 litrów (1534 litrów po złożeniu tylnych siedzeń). Nieco mniej przestrzeni bagażowej oferuje Kuga w wersji Plug-in, bo 411 litrów.
Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera
Kompaktowy SUV Forda zyskał nowe systemy bezpieczeństwa, m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory z czujnikiem wykrywającym nadjeżdżające pojazdy i "wycinaniem" wiązki światła czy Active Park Assist 2. Samochód sam wykona manewr parkowania równoległego oraz prostopadłego, a także wyjedzie z miejsca parkingowego, sterując przyspieszeniem, hamowaniem i zmianą biegów.
Ponadto nową Kugę wyposażono w system weryfikujący, czy przypadkiem kierowca nie jedzie pod prąd. Absolutną nowością w tym modelu jest wirtualny kokpit Head-Up Display. Jest to wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, na którym znajdują się zegary oraz informacje o wszystkich systemach pracujących na pokładzie samochodu.
Czytaj także: Salony oferują usługę door-to-door
Aktualna oferta silnikowa składa się z sześciu propozycji (docelowo będzie ich siedem). To 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM, miękka hybryda z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym (150 i 190 KM) oraz 2,5-litrowa hybryda typu Plug-in (225 KM). Jak już wspomnieliśmy, do oferty dołączy także klasyczna, 2,5-litrowa hybryda generująca moc 200 KM.
Jednostki napędowe mogą być zestrojone z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegowym automatem, a w przypadku hybryd - z bezstopniową skrzynią eCVT.
Salony samochodowe w Trójmieście
Jak podaje producent, Kuga PHEV wyłącznie "na prądzie" jest w stanie przejechać nawet do 56 km. Napęd na cztery koła oferowany będzie w wersji ze 190-konnym silnikiem 2,0 EcoBlue pod maską. Pozostałe odmiany oferują napęd na przednią oś.
Bez względu na rodzaj napędu kierowca ma do wyboru tryby jazdy: normal, sport, eco, slippery (śnieg i lód) oraz deep snow/sand (głęboki śnieg lub piasek).
Cennik Forda Kugi otwiera kwota 104 900 zł.
Miejsca
Opinie (77) 4 zablokowane
-
2020-04-04 00:07
Skrzyżowanie Kia z BMW
Małe reflektory, gigantyczny wlot powietrza. Co to za nowa moda. 3/4 przodu auta stanowi pusta przestrzeń. Do tego wysoka linia maski i pionowa linia zderzaka.
Ciekawe jaki to ma wspołczynnik Cx? Bo Kuga II miała 0,34, czyli tyle samo co Sierra z 1982 roku XD- 11 0
-
2020-04-04 00:23
Niby Kuga (1)
A jednak Fiesta
- 6 0
-
2020-04-04 08:49
troche fort ;)
- 0 0
-
2020-04-04 08:07
wirtualny kokpit i head up display to dwie rozne rzeczy
- 5 0
-
2020-04-04 09:18
Ford ceniony był za zawieszenie
Ciekawe jak to jeździ na tle konkurencji
120 KM to raczej do kompaktu niż SUVa- 4 1
-
2020-04-04 10:32
Kuga pierwszej generacji, po lifcie.
Kuga pierwszej generacji po lifcie, bardziej mi się podoba, a zwłaszcza w pakiecie ST.
I zapewne jest bardziej praktyczna pod względem miejsca ( przestrzeń bagażowa ). Aktualnie produkowane samochody, mają wygląd na " jedno kopyto ".
Jestem na nie
A jeżdżę tylko fordami.- 3 0
-
2020-04-04 11:16
dlaczego nie ma w ofercie 2.0l benzyny? (3)
tylko 3 cylindrowy 1.5?
- 7 0
-
2020-04-04 19:55
WLTP
- 2 0
-
2020-04-04 22:54
Dzięki normą emisyjnym, które nałożyła Unia Europejska. Jeśli producent samochodu przekroczy normy, płaci bajońskie sumy kary. Dlatego tak kastrują samochody w Europie.
- 2 0
-
2020-04-05 01:04
Sprowadzisz
Z usa i będzie 2.0 tylko że po crash testach
- 1 0
-
2020-04-04 12:05
Te na siłę doklejane ekraniki
wyglądają strasznie pokracznie. Uczcie się od innych marek jak można to zrobić o niebo lepiej.
- 6 0
-
2020-04-04 15:19
Ford Kuga st line
Poprzedni model lepiej wygląda zwłaszcza w wersji st line.
- 4 0
-
2020-04-04 19:55
(2)
Chyba slepy to projektowal
- 6 2
-
2020-04-06 16:00
(1)
Chyba tak ;) Wizualnie nie ma szans z c-hr. Mimo tego, że tu hybryda ma trochę więcej koni. to i tak postawiłbym na japoński model
- 0 1
-
2020-04-08 11:28
Cena Forda jest bez rabatu ide o zakład że będzie podobna do tego chr. w chr z tyłu siedzisz jak byś był w klatce, dobrze że tam w ogóle są jakieś okna.
- 0 0
-
2020-04-04 20:57
Z zewnątrz jak setki jeżdżących Hjundajow i innych reno albo kija
Strzał w kolano. W ogóle się nie wyróżnia jedynie grill
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.