• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy VW Tiguan przymierza się do klasy premium

Michał Jelionek
15 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Nowy VW Tiguan coraz śmielej puka do bram klasy premium.

Na początku czerwca do polskich salonów wjechał Volkswagen Tiguan drugiej generacji. Sprawdziliśmy jaki jest najnowszy SUV niemieckiego producenta i czy warto było czekać aż osiem lat na kolejną odsłonę Tiguana.



Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych czterech lat światowy popyt na kompaktowe SUV-y zwiększy się o ponad 2 mln. To doskonała wiadomość dla Volkswagena, który rozpoczyna "uterenowioną" ofensywę. Do boju desygnował właśnie nowego Tiguana.

O popularności tego modelu nie trzeba pisać zbyt wiele, liczby mówią wszystko - niemiecki koncern sprzedał blisko 3 mln egzemplarzy premierowej generacji VW Tiguana. Auto produkowane w latach 2007-2015 wykonało swoje zadanie z nawiązką, a teraz doczekało się swojego następcy. Godnego następcy dodajmy.

Przypomnijmy, że w 2011 roku pierwszą odsłonę Tiguana poddano kuracji odmładzającej. To już jednak historia, teraz skupiamy się na najnowszym kompaktowym SUV-ie spod znaku VW.

Przesuń aby
porównać

Nowy Tiguan - jako pierwszy SUV w palecie Volkswagena - bazuje na modułowej płycie podłogowej MQB. Takie rozwiązanie znacząco wpłynęło na wagę pojazdu, bo auto zrzuciło 50 kilogramów. Ponadto w Tiguanie zmieniono proporcje, jest większy i przestronniejszy od swojego poprzednika. SUV został wydłużony o 60 mm (4486 mm), poszerzony o 30 mm (1839 mm) i obniżony o 33 mm (1632 mm). Rozstaw osi wynosi 2681 mm.

Przestrzeń bagażowa liczy 600 litrów. Przestrzeń bagażowa liczy 600 litrów.
We wnętrzu Tiguana siedzimy wygodnie, nie można narzekać na brak przestrzeni. Z tyłu miejsca na nogi jest wystarczająco dużo. Dyskomfort mogą odczuć pasażerowie mierzący powyżej 190 cm wzrostu. Przestronność czuć również w bagażniku, którego pojemność zwiększono do 600 litrów. Niewykluczone, że w przyszłości do Europy trafi również wersja 7-osobowa, która początkowo będzie sprzedawana na rynkach: amerykańskim i chińskim.

Czytaj także: Passat B8 - popisowy model VW robi furorę

  • Druga generacja VW Tiguana.
Testowany przez nas silnik: 2.0 TDI, 150 KM. Testowany przez nas silnik: 2.0 TDI, 150 KM.
W palecie silnikowej Tiguana znajdziemy w sumie kilkanaście pozycji. Niemcy oferują nam pojemności: 1.4 TSI, 2.0 TSI oraz 2.0 TDI. Aktualnie jednostki napędowe występują w sześciu wersjach mocy - od 115 KM do 190 KM. To się jednak zmieni, bo pod koniec lipca i sierpnia do sprzedaży trafią najmocniejsze 2-litrówki TSI i TDI o mocach odpowiednio: 220 KM i 240 KM.

Listę oferowanych silników otwiera "benzyniak" o pojemności 1.4 litra i mocy 125 KM. Z kolei najsłabszą jednostką wysokoprężną w zestawieniu niemieckiego SUV-a jest 2-litrowe TDI generujące moc 115 KM. Osoby zainteresowane zakupem auta ze żwawszym silnikiem powinny przyjrzeć się jednostkom: 2.0 TSI (180 KM) i 2.0 TDI (190 KM). Oba warianty występują z napędem na wszystkie koła.

Klienci staną również przed wyborem przekładni - silniki współpracują z 6-biegowym manualem albo 6- lub 7-stopniową skrzynią automatyczną DSG.

Oferta silnikowa VW Tiguana. Oferta silnikowa VW Tiguana.
My testowaliśmy 2-litrowego diesla o mocy 150 KM (340 Nm). Dla większości kierowców ta stosunkowo dynamiczna jednostka napędowa okaże się wystarczająca. Co prawda Tiguan z tym silnikiem pod maską nie należy do sprinterów, bo do "setki" przyspiesza w 9,3 sek., a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h, ale za to w zamian otrzymujemy całkiem oszczędny w eksploatacji motor. Średnie spalanie podczas testów, przy dość ciężkiej stopie, oscylowało w granicach 7,5 litra paliwa na 100 km. Jeśli zdecydowałbym się na zakup Tiguana - to z marszu odrzuciłbym słabsze jednostki od testowanego diesla.

W SUV-ie zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do warunków panujących na drodze. Kierowcy mają do wyboru kilka trybów jazdy - klasyczny (jazda sportowa, ekonomiczna, normalna i indywidualna), po śniegu oraz dwie opcje off-roadowe. VW Tiguan oferowany jest w trzech standardach wyposażenia: trendline (ceny od 97 980 zł), comfortline (od 111 680 zł) oraz highline (od 135 080 zł).

  • Na karoserii pojawiły się przetłoczenia, które dodają Tiguanowi zadziorności.
Wygląd nowego Tiguana jest wyraźniejszy i bardziej zadziorny od poprzedniej generacji, a sam design wpisuje się w najnowszy kod stylistyczny VW. W porównaniu do poprzedniej generacji projektanci nieco spłaszczyli pas przedni z atrapą chłodnicy i reflektorami. Na karoserii pojawiły się przetłoczenia i delikatne "kanty" nadające Tiguanowi szlachetniejszych rysów, pazura i sportowego charakteru. Chciałoby się napisać... diabeł tkwi w szczegółach. Teraz SUV wygląda zdecydowanie lepiej.

Do sprzedaży trafią trzy interesujące wersje stylistyczne Tiguana: ze specyfikacją off-roadową, w sportowym stylu R-line oraz w wariancie hybrydowym GTE.

Wnętrze Tiguana absolutnie niczym nie zaskakuje. Konsola środkowa jest dokładnie taka, jak chociażby w Golfie czy Passacie. Do czego moglibyśmy się przyczepić? Kokpit jest trochę zbyt... plastikowy. To rzuca się w oczy.

Czytaj także: VW e-Golf - 100 km trasy za 10 zł

  • Wnętrze VW Tiguana niczym nie zaskakuje.
Tiguana za dodatkową dopłatą można wyposażyć w szereg asystentów: parkowania (park assist), manewrowania z przyczepą (trailer assist), zmiany pasa ruchu (side assist) czy utrzymywania pasa ruchu (lane assist). Opcjonalnie możemy również domówić systemy obserwacji otoczenia (area view i front assist) oraz funkcję dynamicznej regulacji świateł (dynamic light assist).

Jesteśmy przekonani, że najnowszy Volkswagen pójdzie śladami swojego poprzednika i odniesie duży rynkowy sukces. Najgroźniejszym konkurentem Tiguana w walce o klienta będzie rywal zza miedzy, czyli Audi Q3 (ceny rozpoczynają się od 117 700 zł). I trzeba przyznać, że pracownicy VW odrobili pracę domową i wyraźnie zmniejszyli dystans do Audi. A to oznacza, że Tiguan coraz śmielej puka do bram klasy premium.

Volkswagena Tiguana do testów udostępnił VW Plichta.

Miejsca

Opinie (76)

  • Klasa premium zaczyna się od pojemności 3.0l i 300 koni mechanicznych (7)

    taka prawda, a właściwie klasa premium to auta z motorami V8 i wyżej. Reszta udaje klasę premium.

    • 39 32

    • ?

      czyli mercedesy amg, z silnikami 2.0 ~360 koni, to wg ciebie nie jest klasa premium? Ciekawa definicja.

      • 14 14

    • Chyba klasy mylisz (1)

      Klasa premium nie jest po to, żeby palić gumę z chłopakami na płycie w Pruszczu, tylko po to, żeby szofer mógł pana prezesa bez obciachu zawieźć na bunga-bunga.

      • 36 1

      • a myslałem, że...

        klasa premium, to takie same auta jak niższe klasy, tylko 4 razy większe rachunki w serwisie, gdzie przeciągnięcie złotej karty przez szparę to wywyższenie się i tak pożądana arogancja dla innych zjadaczy czerstwego chleba - to jest warte każdej kasy!

        • 2 2

    • (1)

      Większość Polaków nie stać na nowe auto typu golf za 60,000, który splacają po 20 lat.

      • 5 5

      • tak, lecz to nie wina większości Polaków, a mniejszości na Wiejskiej w Wawie.

        • 9 6

    • (1)

      Super, mój traktor to klasa premium.

      • 7 0

      • niektóre traktory to równowartość willi z basenem

        • 2 0

  • (2)

    Nie byłem nigdy fanem marki, ale muszę przyznać że zaskoczyło mnie to auto podczas targów kilka miesięcy temu.

    • 13 20

    • (1)

      Fakt, wygląda ładnie, ale wczoraj w nim siedział, pooglądałem i nie wiem czy wart jest 150 tys (wersja Highline)? Chyba Mazda Cx5 bardziej chwyta za serce

      • 11 5

      • Mazda wymiata!

        Nie jakiś tam szwabski szmelcwagen :D

        • 7 5

  • Jak samochód który ma w nazwie LUDOWY może aspirować do klasy premium (4)

    • 49 10

    • Wątpię, żeby poprawili normy spalania

      By się chwalili tym, a jest cisza.

      • 11 1

    • eko ma być na papierze i na hamowni (1)

      na ulicy ma jechać. w usa i kanadzie VW daje opcję odszkodowanie+ zostawienie jak jest; odszkodowanie i zmniejszenie mocy silnika żeby spełniał deklarowane normy lub odkupienie samochodu. Chyba nikogo nie dziwi że każdy wybiera opcję nr 1.
      VW nawet nie spełniający deklarowanej normy jest i tak bardziej ekologiczny niż dizle sprzed 5 lat które nadal jeżdżą i tych nikt sie nie czepia

      • 6 2

      • I na papierze niech zostanie marka VW

        Nie będę płacił za otruwanie mnie i moich najbliższych.

        • 0 2

    • Może aspirować, także bezskutecznie.

      • 1 2

  • (3)

    bardzo podobny do Jeep Grand Cherokee SRT8. Miałem okazję pojeździć jakiś czas starym modelem tiguana i w sumie mogę powiedzieć, że mi się podobało

    • 9 15

    • Buhaha (1)

      Z której strony? Nie zniżaj JEEPa do jakiegoś VW !

      • 13 5

      • z każdej

        • 6 3

    • kolo jeepa to badziewie nawet nie stalo...

      • 0 2

  • Niedługo wakacje co?

    • 9 2

  • zwłaszcza ta bezawaryjna jednostka 1,4 TSI i rozrząd na łańcuchu (4)

    to zestawienie nawet okresu gwarancyjnego nie wytrzymywało w niektórych przypadkach o spalaniu oleju na 1000 km nie wspomne

    • 32 12

    • A nie zamienili na rozrząd na pasku? (1)

      Mój ojciec miał nieszczęście kupić golfiacza z 1.4 tsi na łańcuchu. Nówka z salonu, dwa lata, dwie wymiany łańcucha, sprzedał grata w pisdu.
      Następna generacja miała już rozrząd na pasku, nawet nie wiedziałem, że jeszcze te felerne łańcuchy montują.

      • 1 4

      • Nie montuje, zmienili

        • 8 0

    • bzdury (1)

      Bzdury takie wypisujesz że nie idzie tego czytać. Temat zamkniętu ponad 6 lat temu a ty dalej pierdzielisz jak potłuczony, do tego nawet nie masz pojęcia o modelu czy o dokładnej przyczynie usterki.

      • 3 0

      • fachowiec z waga:)

        • 0 2

  • WieśWagen nieeee (11)

    • 17 11

    • Audi to nie klasa premium. Jeździłem ostatnio nową A8 w wersji L i wiem co piszę. Po prostu Skoda Superb + marketing i wiara, że jest jakakolwiek "przewaga dzięki technice".

      • 10 0

    • (5)

      ale jakoś wszyscy go kupują

      • 4 2

      • Kupują go wieśmaki ze wsi (2)

        Na wsiach pełno tego jeździ. Nie będę się zniżał do ich poziomu bo jestem miastowy.

        • 7 4

        • ciekawe czym ty jezdzisz

          • 3 1

        • Głupio gadasz i do tego kompleksy masz

          • 2 0

      • (1)

        Dobrze pasuje do wąsów i skarpet do sandałów.

        • 5 3

        • Dodam - Białych skarpet :D

          • 2 1

    • Ciekawe czym Ty jeździsz? (2)

      tramwajem?

      • 4 2

      • Wszystkim byle nie ViochWagenem ;)

        • 1 2

      • Pewno niczym albo trabantem z lat 70 ha ha bo go nie stac i flustracje swoje tu nam pokoazuje .Ja kupuje Tiguana bo mi się podoba .To duze rodzinne fajne auto a psują się wszystke marki

        • 3 1

    • Vw nieeeeeeeeeee

      • 1 2

  • na zachodzie bojkot vw za dieselgate ,a u nas to g*wno na siłe ludzia wciaskaja... (3)

    • 28 12

    • (2)

      Podaj zrodlo tych bredni, biedaku. Konkretnie, bez pisowskiego pie*dolenia, w ktorych krajach jest bojkot.

      • 1 9

      • the guardian np platformowy cwoku

        np ;w ch (szwajcaria) zakaz sprzedazy vw z silnikiem diesla,do odwolania..., poczytaj co w us zrobil z vw pozdrawiam.

        • 5 1

      • w itali tez nie kupisz vw ,chyba ze banzyne.

        • 3 0

  • (3)

    Jednak wolę moją poczciwą X6-teczkę, ładnie mruczy i te ponad 300 koni dobrze się zbiera.

    • 10 22

    • Większość minusuje, bo mają stare strychniny po 100 KM

      • 4 10

    • Nie, bo X6 to szajs do kwadratu... (1)

      ...ani sport, ani terenówka, ani limuzyna....a trakcję można porównać do wozu drabiniastego,

      • 10 2

      • Masz racje, straszny brzydal

        • 6 0

  • Salon Plichty jest jeszcze na terenie Gdyni więc czemu rejestracja GWE? (4)

    Czy tam taniej rejestrują?

    • 14 2

    • to nie Wejerowo, to Gwedelupe!!!!

      • 22 1

    • Bo firma Plichty jest zarejestrowana w Wejherowie (tam, gdzie cały ten biznes startował)

      • 10 0

    • bo GWE to prestiz. GA to leasingi, GD to bieda umyslowa.

      • 8 9

    • w Wejherowie tez ma salon

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

"Gelenda" to popularny przydomek którego modelu?

 

Najczęściej czytane