- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (30 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (241 opinii)
- 3 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (209 opinii)
- 4 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 5 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (63 opinie)
- 6 Podsumowanie majówki na drogach (62 opinie)
Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min
Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.
Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.
- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.
Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.
Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.
Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.
W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich , Podwalu Grodzkim i Przedmiejskim w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego , Kieleckiej , Władysława IV i Morskiej .
Opinie (206) 2 zablokowane
-
2018-11-05 16:14
mike
Też budowa będzie trwała prawie rok jak w Gdyni na Morskiej? (od kwietnia robią, a końca nie widać)
- 5 3
-
2018-11-05 16:24
(1)
Jeśli ma być jednocześnie pasem do skrętu w prawo w kierunku Moreny i Matemblewa to można sobie podarować taką inwestycję.
- 5 3
-
2020-06-04 09:57
Nie ma dzielnicy Morena!!
- 0 0
-
2018-11-05 16:38
idiotyzm (2)
Jaki BUSpas, wybudować normalny dodatkowy pas dla samochodów w dwie strony za 2 miliony i to skróci o pół godziny wjazd i wyjazd z GD w godzinach szczytu dla osobówek, a i autobus tez sie załapie....ludzie zacznijcie myśleć
- 13 13
-
2018-11-05 19:46
masz rację...
Twoje myślenie to idiotyzm, bo po wybudowaniu jeszcze nawet 3 pasów nie zmieni się ilość samochodów, a wręcz ich przybędzie. Każdy zjedzie do ronda i co dalej? Korek gigant
- 4 1
-
2018-11-06 09:31
no tak, skoro wiecej samochodow i szybciej wjedzie do centrum, to spowoduje mniej korkow
logika i myslenie godne wyborcy PIS
- 0 0
-
2018-11-05 16:39
Kubeł farby kosztuje milion złotych?
Wystarczyłoby wydzielić bus-pas z istniejącej drogi - byłby kij (dla aut pozostałby 1 pas) i marchewka (autobus nie stoi w korku = przesiądź się na komunikację miejską*)
*Jak dojeżdżasz z Wypiżdziejewa Górnego czy innego Banina auto porzuć max przy Ikei a nie pchasz się do centrum zawalidrogą.
Ale do takich rozwiązań dorośniemy za 20 lat dopiero ;-(- 7 14
-
2018-11-05 16:40
Bardzo dobry pomysł, szkoda że tak mały odcinek. (1)
Bardzo dobry pomysł. Jedyne uwagi. Szkoda że z pominięciem leśnego odcinka Słowackiego. Personalnie to wytyczyłbym buspas w obu kierunkach od galerii bałtyckiej aż do ronda turbinowego a w kierunku lotniska to chyba aż do biedronki na radarowej.
Trzeba promować komunikację miejską i szynową oraz pieszy i rowerowy kosztem samochodów.- 14 4
-
2018-11-05 17:35
Na buspasie ok jest przyspieszenie. A co dalej?
Jazda w tempie samochodów osobowych. Potrzebne są rozwiązania docelowe, a nie doraźne!
- 0 0
-
2018-11-05 16:59
Budować buspasy!
Dzięki buspasowi przy dworcu głównym moja droga do domu skróciła się o 5-10min w jedną stronę. Przesiadłem się z samochodu na zbiorkom. Można poczuć się jak w Europie :)
- 8 4
-
2018-11-05 17:14
Taki bus pas powinien powstać od razu, jak powstawała nowa ul. Słowackiego i powinien się ciągnąć aż do Galerii Bałtyckiej
Taki bus pas powinien powstać od razu, jak powstawała nowa ul. Słowackiego i powinien się ciągnąć aż do Galerii Bałtyckiej. Niepotrzebny jest też taki duży pasa zieleni oddzielający pasy jezdni na odcinku od ronda de La Salle do wiaduktu pkm. a tam gdzie bd trzeba by zlikwidować drogę rowerową można by dopuścić możliwość poruszania się rowerem bo bus pasie.
- 11 2
-
2018-11-05 17:22
(1)
Świetny pomysł. Jeszcze Spacerowa czeka na podobne rozwiązanie.
- 3 2
-
2018-11-06 09:42
i AK
- 2 0
-
2018-11-05 17:27
Urealnienie rozkładów jazdy. (1)
Jeżeli autobusy spóźniają się regularnie to trzeba zwolnić palanta, który opracowuje rozkłady jazdy, ponieważ sytuacja na drogach w określone dni tygodnia w określonych dodzinach jest względnie stała. Czas przejazdu jest zmienny zależnie od dni tygodnia i przypadających na nie godzin szczytu. Kto nie potrafi tego przewidzieć, nie powinien pracować w komunikacji miejskiej..Druga sprawa to jeżeli buspas przyspieszy przejazd autobusów na określonym odcinku to zaraz potem znajdzie się wąskie gardło, gdzie autobusy będą poruszać się w tempie samochodów osobowych.. Rozwiązaniem jest niezależne torowisko dla tramwajów, kolej nadziemna nad drogą (lub rzeką jak w Wuppertalu), poszarzenie jezdni o buspas albo zakaz ruchu pojazdów prywatnych.Jeżeli ktoś ma pomysł na inne rozwązanie problemu to będzie mi bardzo miło, że jest fajne rozwiązanie, ale kolejne buspasy to nie jest rozwiązanie problemu o ile powstają bez pomysłu docelowego rozwiązania problemu
- 9 1
-
2018-11-05 18:03
I tu jest problem. Kierowcy płacą wg rozkładu, a nie rzeczywistego czasu za kółkiem.
- 2 0
-
2018-11-05 17:45
Bus pas powinien byc w obie strony i na całej długosci (1)
- 8 1
-
2018-11-05 18:01
Tak! Ale oprócz dotychczasowych pasów ruchu!!!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.