• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas na fragmencie Słowackiego. Inwestycja za 1 mln przyspieszy autobusy o 4 min

Maciej Korolczuk
5 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym. Planowany buspas miałby zaczynać się z końcem leśnego odcinka i ciągnąć do zatoki autobusowej przy zbiorniku retencyjnym.

Drogowcy wracają do pomysłu wytyczenia buspasa na fragmencie ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Miałby on powstać na jezdni w kierunku Wrzeszcza, od granicy lasu do zatoki autobusowej przy rondzie de La Salle. Budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Według analiz sam buspas przyspieszy autobusy jadące tą trasą o ok. 4 min.



Wytyczenie buspasa na Słowackiego:

O pomyśle inżynierów ruchu na usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej między Matarnią a Wrzeszczem po raz pierwszy napisaliśmy w czerwcu 2017 r. Wówczas idea zakładała przebudowę ronda de la Salle, by autobusy pięciu linii (110, 122, 126, 157, 210) mogły sprawniej przejeżdżać przez skrzyżowanie i płynnie wjeżdżać w zatoki autobusowe.

Po szczegółowych analizach uznano jednak, że największy problem dotyczy jezdni w kierunku Wrzeszcza.

- Na razie pomysł jest na etapie deski kreślarskiej - zastrzega Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku. - Mamy jednak zielone światło "z góry". Pracujemy teraz nad zapewnieniem finansowania, trzeba też przygotować dokumentację techniczną, bo plany mogą kolidować z projektem dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania Słowackiego, Potokowej i al. Żołnierzy Wyklętych.
Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza. Po budowie buspasa autobusy będą mogły sprawniej i szybciej pokonywać dolny odcinek Słowackiego i skrzyżowanie z al. Żołnierzy Wyklętych i Potokową w kierunku Wrzeszcza.
Buspas ma mieć ok. 800 m długości. Zacznie się w miejscu, gdzie kończy się las i pobiegnie do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Potokową. Na odcinku tuż przed skrzyżowaniem z Potokową będzie jednocześnie prawoskrętem w kierunku Moreny.

Wytyczenie nowego pasa, po którym oprócz autobusów komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się także taksówki, służby miejskie i ratunkowe, wymusi zwężenie obu istniejących obecnie pasów z 3,5 do 3 m szerokości. Będzie także wymagało dobudowania nowego pasa o szerokości ok. 2 m.

Według wstępnej analizy budowa miałaby kosztować ok. 1 mln zł. Inwestycja ma przyspieszyć autobusy jadące od strony lotniska i obwodnicy do Wrzeszcza o ok. 4 min.

Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.

W Trójmieście buspasy funkcjonują m.in. na Wałach Piastowskich zobacz na mapie Gdańska, Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaPrzedmiejskim zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, a w Gdyni na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, Władysława IV zobacz na mapie GdyniMorskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (206) 2 zablokowane

  • mike

    Też budowa będzie trwała prawie rok jak w Gdyni na Morskiej? (od kwietnia robią, a końca nie widać)

    • 5 3

  • (1)

    Jeśli ma być jednocześnie pasem do skrętu w prawo w kierunku Moreny i Matemblewa to można sobie podarować taką inwestycję.

    • 5 3

    • Nie ma dzielnicy Morena!!

      • 0 0

  • idiotyzm (2)

    Jaki BUSpas, wybudować normalny dodatkowy pas dla samochodów w dwie strony za 2 miliony i to skróci o pół godziny wjazd i wyjazd z GD w godzinach szczytu dla osobówek, a i autobus tez sie załapie....ludzie zacznijcie myśleć

    • 13 13

    • masz rację...

      Twoje myślenie to idiotyzm, bo po wybudowaniu jeszcze nawet 3 pasów nie zmieni się ilość samochodów, a wręcz ich przybędzie. Każdy zjedzie do ronda i co dalej? Korek gigant

      • 4 1

    • no tak, skoro wiecej samochodow i szybciej wjedzie do centrum, to spowoduje mniej korkow

      logika i myslenie godne wyborcy PIS

      • 0 0

  • Kubeł farby kosztuje milion złotych?

    Wystarczyłoby wydzielić bus-pas z istniejącej drogi - byłby kij (dla aut pozostałby 1 pas) i marchewka (autobus nie stoi w korku = przesiądź się na komunikację miejską*)
    *Jak dojeżdżasz z Wypiżdziejewa Górnego czy innego Banina auto porzuć max przy Ikei a nie pchasz się do centrum zawalidrogą.
    Ale do takich rozwiązań dorośniemy za 20 lat dopiero ;-(

    • 7 14

  • Bardzo dobry pomysł, szkoda że tak mały odcinek. (1)

    Bardzo dobry pomysł. Jedyne uwagi. Szkoda że z pominięciem leśnego odcinka Słowackiego. Personalnie to wytyczyłbym buspas w obu kierunkach od galerii bałtyckiej aż do ronda turbinowego a w kierunku lotniska to chyba aż do biedronki na radarowej.

    Trzeba promować komunikację miejską i szynową oraz pieszy i rowerowy kosztem samochodów.

    • 14 4

    • Na buspasie ok jest przyspieszenie. A co dalej?

      Jazda w tempie samochodów osobowych. Potrzebne są rozwiązania docelowe, a nie doraźne!

      • 0 0

  • Budować buspasy!

    Dzięki buspasowi przy dworcu głównym moja droga do domu skróciła się o 5-10min w jedną stronę. Przesiadłem się z samochodu na zbiorkom. Można poczuć się jak w Europie :)

    • 8 4

  • Taki bus pas powinien powstać od razu, jak powstawała nowa ul. Słowackiego i powinien się ciągnąć aż do Galerii Bałtyckiej

    Taki bus pas powinien powstać od razu, jak powstawała nowa ul. Słowackiego i powinien się ciągnąć aż do Galerii Bałtyckiej. Niepotrzebny jest też taki duży pasa zieleni oddzielający pasy jezdni na odcinku od ronda de La Salle do wiaduktu pkm. a tam gdzie bd trzeba by zlikwidować drogę rowerową można by dopuścić możliwość poruszania się rowerem bo bus pasie.

    • 11 2

  • (1)

    Świetny pomysł. Jeszcze Spacerowa czeka na podobne rozwiązanie.

    • 3 2

    • i AK

      • 2 0

  • Urealnienie rozkładów jazdy. (1)

    Jeżeli autobusy spóźniają się regularnie to trzeba zwolnić palanta, który opracowuje rozkłady jazdy, ponieważ sytuacja na drogach w określone dni tygodnia w określonych dodzinach jest względnie stała. Czas przejazdu jest zmienny zależnie od dni tygodnia i przypadających na nie godzin szczytu. Kto nie potrafi tego przewidzieć, nie powinien pracować w komunikacji miejskiej..Druga sprawa to jeżeli buspas przyspieszy przejazd autobusów na określonym odcinku to zaraz potem znajdzie się wąskie gardło, gdzie autobusy będą poruszać się w tempie samochodów osobowych.. Rozwiązaniem jest niezależne torowisko dla tramwajów, kolej nadziemna nad drogą (lub rzeką jak w Wuppertalu), poszarzenie jezdni o buspas albo zakaz ruchu pojazdów prywatnych.Jeżeli ktoś ma pomysł na inne rozwązanie problemu to będzie mi bardzo miło, że jest fajne rozwiązanie, ale kolejne buspasy to nie jest rozwiązanie problemu o ile powstają bez pomysłu docelowego rozwiązania problemu

    • 9 1

    • I tu jest problem. Kierowcy płacą wg rozkładu, a nie rzeczywistego czasu za kółkiem.

      • 2 0

  • Bus pas powinien byc w obie strony i na całej długosci (1)

    • 8 1

    • Tak! Ale oprócz dotychczasowych pasów ruchu!!!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane