• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Rok - wyższe ceny samochodów

mJ
15 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Czeka nas rewolucja na motoryzacyjnym rynku. Czeka nas rewolucja na motoryzacyjnym rynku.

To nieuniknione - od 1 stycznia 2020 r. ceny nowych samochodów poszybują w górę. Najbardziej podrożeją modele małe i stosunkowo tanie. Wszystko przez zaostrzone, unijne przepisy dotyczące emisji CO2. A to dopiero początek rynkowej rewolucji.



Ceny nowych aut z salonu są:

Od Nowego Roku ceny samochodów mogą wzrosnąć nawet o 20 proc. Co jest przyczyną tak dużej zwyżki? Śrubowane przez Unię Europejską normy emisji dwutlenku węgla. Obecnie dopuszczalny poziom emisji CO2 to 130 g/km, a od 1 stycznia 2020 r. ten limit będzie niższy o 35 g/km. W myśl zaostrzonych przepisów od Nowego Roku 95 proc. aut sprzedawanych przez producenta na terenie Unii Europejskiej będzie musiało spełniać limit emisji na poziomie 95 g/km (od 2021 r. będzie to już 100 proc. aut).

Aktualnie w Europie Zachodniej średni poziom emisji dwutlenku węgla utrzymuje się na poziomie 120 g/km, a w naszym kraju oscyluje w granicach 130 g/km.

Po Nowym Roku przekroczenie limitu będzie oznaczało sankcję. Zakładając, że emisja aut danego producenta pozostanie na poziomie 130 g/km, wówczas koncern będzie musiał zapłacić karę finansową w wysokości 95 euro za każdy gram ponad normę. W praktyce dopłaci za każdy zarejestrowany samochód około 14 tys. zł. Jak nietrudno się domyślić, te kary odbiją się na cenach samochodów, w praktyce zapłaci za to klient.

W grę wchodzą samochody sprzedane i zarejestrowane. Dlatego też producenci będą starać się kształtować sprzedaż tak, aby średnie zużycie paliwa sprzedawanych aut w jak najmniejszym stopniu przekraczało obowiązujący limit emisji spalin.

Najbardziej poszkodowanymi samochodami rynkowej rewolucji będą modele najmniejsze i najtańsze. Dlaczego? Gdyż stosowane będą przeliczniki wagowe. Cięższe auta to wyższe limity, a lżejsze - niższe. Przykładowo, mały model ważący około 1100 kg będzie prawdopodobnie objęty limitem oscylującym w graniach 85-86 g/km, a auto o masie 1400 kg nie będzie mogło emitować więcej CO2 niż wspomniane już 95 g/km. Cięższe SUV-y będą objęte limitem na poziomie 102 g/km.

Co zrobią producenci? Będą wdrażać bardziej ekologiczne rozwiązania i innowacyjne technologie. To oczywiste. Będą prawdopodobnie także inwestować w modele hybrydowe i ekologiczne, gdyż dla tego typu aut ustawodawca przewidział bonusy. W końcu będziemy świadkami aliasów między producentami aut zeroemisyjnych (jak chociażby Tesla) z koncernami samochodów korzystających z tradycyjnego napędu. Będą to tzw. grupy rozliczeniowe, za których stworzenie ogromne pieniądze zapłacą producenci aut z "brudnym" napędem.

Jak już wspomnieliśmy, to dopiero początek rewolucji. Bo ambitny plan UE zakłada, że do 2030 r. emisja spadnie o nawet 37,5 proc względem roku 2021.

mJ

Opinie (130) 3 zablokowane

  • Mnie to nie obchodzi (1)

    Lubie uzywki z berlina

    • 6 1

    • Mądry

      • 1 0

  • Pierdu pierdu (2)

    Ściema jakich mało , trzeba pomóc niemieckim fabrykom za wtopę z emisją spalin . Takie pieprzenie , jakby chcieli naprawdę pomoc światu to powinni eliminować stare złomy, czyli zachęcić obniżając cenę nowych aut. A tak ludzie będą klepać stare graty i dalej nimi jeździć.

    • 18 4

    • Następny geniusz... (1)

      Czyli produkcja nowego samochodu jest bardziej ekologiczna od utrzymywania przy życiu starego TDI?

      • 0 5

      • Tego akurat nie twierdzę, produkcja to już inny temat, mi chodzi o eksploatację g*wnianego TDI z wyciętym filtrem a nowego auta ze sprawnymi systemami oczyszczalnia spalin. Jeśli w ogóle wiesz o czym mówię

        • 6 0

  • Spokojnie

    Nie dajmy się zwariować na szczęście żyjemy w realiach wolnego rynku.

    • 2 2

  • niemieckie szroty zacierają ręce

    • 9 0

  • gdzie my do nowych aut skoro zarabiamy po kilkaset Euro

    • 6 1

  • Nowe benzyny 3 cylindrowe będą miały (4)

    filtr cząstek stałych? Pewna marka ma już coś takiego - 1.0 benzyna na turbinie ma filtr, a 1.4 benzyna turbo 4 cylindry już nie. Zgadnijcie co to za fura.

    • 0 0

    • już wszystkie mają.

      • 0 0

    • (2)

      Będziesz
      Mógł
      Wyprzedzać

      • 0 0

      • Inna wersja : (1)

        Bardzo
        Mały
        Wacuś

        • 1 0

        • nie znałem tej wersji, ale współczuję kolego.

          • 0 1

  • Więcej lewactwa i UE to na piechotę będziecie chodzić :D

    • 11 2

  • Jaka to jest parodia

    Jak to jest parodia ta cała UE. Najpierw De produkowali vw kłamali ale Polacy nie dostalI rekompensat. Potem zaostrzają przepisy i produkują jakieś parodie nie silniki. O czym to mowa jak nowe silniki dojeżdzają do 100-140 tyś km i się rozpadają to jest ekologia? Jak ONE mogą mieścić się w normach co2 czy czym kolwiek jak przepalają olej silnikowy . przyklad? tsi, 1.2 tce i nie jest to mowa o starszych modelach ale o autach nawet 2-4 letnich. Produkują takie coś co nie jedzie i tak pali 7-9 litrów realnie. Jestem przeciwny dymiącym zaniedbanym samochodom. Ale ONI reguluja wszystko pod siebie. i**otyczne przepisy. Lakiery wodne - grubość poniżej krytyki. Co jest ekologiczne? Przedmiot który starczał na 15 lat czy coś co za 7 lat nadaje się na złom i od nowa należy uruchamiać produkcję? Tylko kasa i nic więcej.

    • 18 1

  • Ufff a myślałem że wymienię auto na takie z ekranem dotykowym, katalizatorem i klimatyzacją.
    Jednak Astra Classic zostanie w rodzinie kolejne 20 lat.

    • 10 0

  • Te przepisy to kompletny nonsens. (1)

    Limity powinny być takie same dla wszystkich kategorii.

    Jako klient mam przesiadać się do większych samochodów bo mają większe limity? To nonsens. Z ekologicznego punktu widzenia lepiej byśmy podróżowali małymi samochodami miejskimi niż większymi niewydajnymi SUVami. Producentom nie będzie opłacało się też zmniejszać wagi samochodów (np. stosując elementy z metali lekkich) - co byłoby w gruncie rzeczy korzystne dla ekologii, i samych samochodów, ale nieopłacalne z punktu widzenia przepisów o normach emisji spalin.

    Techniczne rzeczy powinni zostawić inżynierom, a nie d**ilom z partii zielonych

    • 11 0

    • Bardzo dobrze myślicie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane