• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obłęd na Błędniku

16 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Ogromne korki i znacznie wydłużony czas dojazdu do pracy. To wszystko już dziś stanie się faktem dla wielu kierowców z Gdańska i okolic. Zmotoryzowani utkną w korkach w samym centrum miasta: na gdańskim Błędniku.

Każdej doby przejeżdża tędy około 67 tysięcy pojazdów. - Gdyby tą trasę całkowicie można było zamknąć, prace remontowe trwałyby o wiele krócej - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Romuald Nietupski.

Dziś rozpoczyna się kapitalny remont największego mostu w Gdańsku. Będzie prowadzony przez 1,5 roku. Całkowity koszt remontu wiaduktu na gdańskim Błędniku szacuje się na 40 milionów złotych. Zmieni się organizacja ruchu w rejonie Błędnika. Inaczej będzie kursować komunikacja miejska.

Już teraz zmieniona trasą kursują tramwaje linii 2 i 6. Zmieniło się też kursowanie linii 14. Objazdy dla samochodów prowadzą ulicami: Jana z Kolna i 3 Maja.

Kierowcom, którzy od strony Podwala Przedmiejskiego chcą jechać do Sopotu i Gdyni łatwiej będzie się tam dostać objazdem przez Morenę lub obwodnicą Trójmiasta.
Hit FM

Zobacz także

Opinie (14)

  • Lepiej pozno, niz wcale...

    Dobrze, ze w koncu ktos podjol decyzje. To bardzo zalosnsa wizytowka dla Gdanska. Mimo utrudnien jestem zadowolony.

    • 0 0

  • a może jednak trochę za długo to bedzie trwało...?

    A ja uważam, że 1,5 roku to zdecydowanie za długo! Gdyby się wzięli w garść to pewnie poszłoby o wiele szybciej. Komuś się to widocznie opłaca...

    • 0 0

  • Czy bez błędnika da się jeździć samochodem?

    • 0 0

  • Żałosne jest tempo większosći prac drogowych w Gdańsku

    Z reguły panowie opierają się o szpadle tylko na jdenej zmianie, rzadko na dwóch. W takich Niemczech prace trwają cała dobę i każdy kto to obserwował to potwierdzi, że cechują się one znacznie większą intensywnością, nawet w nocy, na swietnie zorganizowanych, oswietlonych placach budowy. Nasze firmy krzaki - partacze w znacznej większości, którzy budują gnioty niezdolne wytrzymać w całości nawet okresu gwarancyjnego muszą mieć 2-3 x więcej czasu niż solidny wykonawca. I nie można w takim miejscu przywoływać argumentów kosztów, jakie musiałoby ponieśc miasto na pracę "na okrągło". Koszty kongestii, straty lokalnych przedsiębiorstw, wściekłość kierowców i większe zużycie paliwa oraz degradacja innych dróg na objazdach nie są brane pod uwage jak zwykle.

    • 0 0

  • Człowieku

    Albo wyrywkowo czytujesz wiadomosci, albo udajesz Greka. Prace na Błędniku będą trwały 24 h/dobę (równiez i na tym portalu pisano o tym) a termin zakończenia wynika z prostej przyczyny. Otóż na wiadukcie zostanie utrzymany normalny ruch kołowy, co więcej pod wiaduktem będą przejeżdżać tramwaje oraz w normalnych ilosciach pociągi a także składy SKM. Wszystko to powoduje, że jest to ogromne przedsięwzięcie logistyczne. Główny wykonawca (Mosty Płock) mając taki potencjał jaki posiada twierdzi, że gdyby zamknąć Błędnik remont przeprowadziłby w 6 miesięcy.

    • 0 0

  • Jak to komentowaliście przy Trasie Kwiatkowskiego?

    "40 mln za pół kilometra? To 10 razy więcej niż autostrada A-1! Skandal! Marnotrawstwo!!!"

    • 0 0

  • haha dobrze wam tak

    GIŃCIE KIEROWSCY SAMOCHODÓW!!!!!

    • 0 0

  • za dlugo

    • 0 0

  • Dodatkowy pas dla autobusow

    Ciesze sie ze pomyslano o tym, mam tylko nadzieje ze kierowcy to uszanuja i nie beda jezdzic tym pasem i blokowac go. Dobrze by bylo ustawic tam patrol Policji i karac mandatami.

    • 0 0

  • G_R_A_T_U_L_A_C_J_E !!!!!!!!!!!!!

    Szkoda ze dopiero teraz ten remont!!!!!!!!!!!!!
    Powodzenia

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane