- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (156 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (318 opinii)
Obwodnica Metropolitalna najwcześniej w 2024 roku
Na przyszły rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego, który zaprojektuje i wybuduje Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej o długości 33 km. Wykonawca będzie miał cztery lata na realizację zadania. Potem będzie utrzymywał ekspresówkę przez kolejne 26 lat, za co będzie otrzymywał z budżetu państwa tzw. opłatę za dostępność.
Będzie to pierwsza w Polsce trasa szybkiego ruchu wybudowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
- W 2020 roku planujemy rozpisanie przetargu w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie OMT w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy i utrzymywanie jej przez kolejne 26 lat - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
To oznacza, że termin zakończenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej przesuwa się z 2023 roku na rok 2024. Oczywiście pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii wydanej przez Europejski Urząd Statystyczny w zakresie długu sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został pod koniec sierpnia przekazany przez GUS do Eurostatu.
Według aktualnych szacunków budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej pochłonie 1,965 mld zł netto, ale ostateczna cena będzie znana, gdy poznamy oferty zainteresowanych podmiotów.
W formule PPP ma powstać również czwarty odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożegopola do Lęborka. Na razie nie wiadomo jednak kiedy.
Przebieg Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Opinie (275) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 20:20
Niech zaczną od obwodnic Zukowo i Chwaszczyno bo tam są korki
odcinki wielopasmówki mogą poczekać
- 1 0
-
2019-11-21 22:06
miałem marzenie
chyba nie dożyję..nie wiem czy się cieszyć..czy płakać..
były takie mondrale które opowiadały że ..pszyjdzie kapitał i nam zbuduje..czekalii czekali..czekali..przejedli co mieli..klanam się Buckowi
Dopiero komuch Miller podpisał..Przyszedł jaruś zbaw..i zerwał kontrakt..od Marz do Turunia..
No i Jaruś Zbaw..znowu zerwał. partnestwo publiczne.. w tyj dzisięciolatce..,,nie zbudują..
po marzeniach- 0 2
-
2019-11-21 22:09
mam ciekawość.. (2)
Mam ciekawośc i prośbę..
Czy ktoś odpowie.. Jaki kontrakty na drogi w województwie pomorskim podpisał PIS..
I co buduje..gdzie..kiedy zostało cos oddane..??- 1 1
-
2019-11-22 00:51
Nic nie podpisał , nic nie buduje i nic nie zostanie oddane
puki nie zostanie zdemaskowany spisek gorszego sortu inminus .
- 0 1
-
2019-11-22 07:32
Droga S6 od Wielkiego Kacka w stronę Szczecina, co Ty gazet nie czytasz?
- 1 0
-
2019-11-22 00:48
Ja Wam dam obwodnicę ! Metropolitalną ! Wasze niedoczekanie !!! (1)
- 0 2
-
2019-11-22 07:34
Powstaje już S6 od Gdyni do Szczecina która nie może istnieć bez Metropolitalnej więc słaba prowokacja
- 0 0
-
2019-11-23 07:56
nad czym oni tak myślą?
nad czym ci urzędnicy tak myślą? nie obowiązują ich żadne terminy? o co chodzi? co to ten Eurostat- to taka polityczna ręką do manipulowania i wstrzymywania różnych inwestycji?
Pomorze w stosunku do całej Polski jest jak Polska z - zacofana i zapyziała, wszędzie są piękne drogi obwodnice nawet maja małe miasteczka i wsie, a u nas ciagle średniowiecze...- 2 0
-
2019-11-23 08:08
płacę podatki w Polsce
tu płacę podatki - tu chce dobrze żyć, gdzie jest senator Lamczyk- wygrał wybory na tej obwodnicy na nic niewartych obietnicach? Panie Senatorze Lamczyk- co dalej z obwodnicą? osiadł Pan na laurach?!!!!od razu po wyborach przesunięcie ?
- 1 0
-
2019-11-23 20:11
nic nowego
urzędasy POprostu czekają na przelewy na konta w rajach podatkowych wtedy ruszą
- 1 0
-
2020-01-09 09:14
Nowa obwodnica metropolitalna
Uważam że obwodnica metropolitalna powinna zaczynać się w Wejherowie, może w Redzie a kończyć w okolicach Pruszcza gdańskiego. Nie powinna przebiegać przez środek Chwaszczyna, Tuchom i tak blisko Żukowa. Lepiej stracić zainwestowane miliony w mapy i stworzyć nowe solidne, przyszłościowe plany. W obecnym kształcie (planowaniu) nie ma to najmniejszego sensu pod wieloma względami. Po co budować olbrzymie drogi pośród osiedli mieszkaniowych, kiedy zaledwie 3km, 4km może 5 km dalej można zbudować drogę przez lasy i pola bez osiedli, omijając jeziora i sztuczne zbiorniki wodne. Na samych mostach i wiaduktach można zaoszczędzić dziesiątki milionów złotych. Nie mówiąc już o wyburzonych budynkach i odszkodowaniach. Niech się ktoś zastanowi. Może warto stracić te kilka milionów, aby następnie zyskać znacznie więcej.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.