• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odświeżony Jeep Compass: sporo się zmieniło

Michał Jelionek
21 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Jeep Compass. Nowy Jeep Compass.

Choć z zewnątrz nie zmienił się bardzo, to już w jego wnętrzu projektanci poszaleli i odmienili je diametralnie - mowa o najnowszej, zmodernizowanej odsłonie Jeepa Compassa. Jego cennik startuje od kwoty 99 900 zł.



Compass to ważny gracz w europejskim składzie Jeepa. Kompaktowy SUV stanowi 40 proc. całkowitej sprzedaży Jeepa na Starym Kontynencie. Druga generacja Compassa pojawiła się na naszym rynku w 2017 roku. Po czterech latach od debiutu do salonów wjechał wyraźnie odświeżony Compass. Projektanci nie mogli narzekać na nudę, bo wprowadzonych zmian jest naprawdę dużo.

Po czym poznać na ulicy Jeepa Compassa po modernizacji? Przede wszystkim po unowocześnionym pasie przednim. Zmieniono zderzak, przestylizowano atrapę chłodnicy, a także reflektory z wąskimi światłami LED, które oferowane są już w standardzie. Z tyłu z kolei nieznacznie zmodyfikowano wypełnienie lamp.

Mnie osobiście bardzo przypadła do gustu stylistyka testowanego egzemplarza. To limitowana wersja 80th Anniversary w bardzo ciekawym, ciemnozielonym matowym kolorze Urban Green, uzupełnionym czarnymi wstawkami. Tak skonfigurowany Compass świetnie prezentuje się na ulicy. Wyraźnie zwraca na siebie uwagę.

Nowy Jeep Compass. Nowy Jeep Compass.
Znacznie więcej zmian zaszło jednak we wnętrzu Compassa. Teraz kabina jest skrojona zdecydowanie bardziej nowocześnie i elegancko, z naprawdę niezłej jakości materiałów. W pierwszej kolejności uwagę przyciąga centralny ekran multimedialny o przekątnej 10,1 cala, który został wyposażony w pięciokrotnie szybszy procesor z systemem operacyjnym Android. Projektanci zrezygnowali z ekranu wbudowanego w deskę - ten nowy ma formę wystającego tabletu.

Co więcej, w Compassie debiutują funkcje, które wcześniej były niedostępne. To chociażby łączność 4G z aktualizacją OTA. Brzmi dość tajemniczo, ale dzięki tej opcji właściciel nie będzie musiał wychodzić z domu, żeby unowocześnić swój egzemplarz. Wszystko załatwi zdalnie, korzystając z aplikacji na smartfonie. Nowością jest także pełna integracja z Apple CarPlay i Android Auto (łączność bezprzewodowa).

  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
Odświeżony Compass oferuje również sterowanie głosowe. Wystarczy wypowiedzieć komendę "Hej, Jeep", a aktywuje się nasz osobisty asystent. To rozwiązanie doskonale znane chociażby z kabin Mercedesów. Jak działa w Jeepie? Całkiem przyzwoicie. System dość precyzyjnie rozpoznaje polecenia głosowe i na nie odpowiada.

Uwagę zwraca również drugi ekran. To wyświetlacz TFT, pełniący funkcję cyfrowych zegarów. To ten ekran, który przed swoimi oczami widzi kierowca.

Będąc w temacie wnętrza, warto wspomnieć o przestronności. Zarówno pasażerowie pierwszego, jak i drugiego rzędu nie mogą narzekać na brak wolnej przestrzeni.

  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
Jeśli mowa o systemach, to warto nadmienić, że nowy Compass oferuje szerszą gamę asystentów bezpieczeństwa.

I tutaj muszę się na moment zatrzymać. Na liście asystentów jest ten, który odpowiedzialny jest za utrzymywanie auta w pasie ruchu. Pisząc wprost: ten system działa... kiepsko. Jest zbyt czuły i reaguje za szybko, przez co ma się wrażenie, jakby auto "odbijało" się od linii wyznaczających pas. Dlatego też pierwsze, co robiłem jeszcze przed rozpoczęciem jazdy - dezaktywowałem ten system przyciskiem znajdującym się pod ekranem multimedialnym. Jazda stawała się zdecydowanie przyjemniejsza i bezpieczniejsza.

Trójmiejskie salony samochodowe



Nowy Jeep Compass. Nowy Jeep Compass.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił turbodoładowany silnik benzynowy GSE o pojemności 1,3 litra i mocy 150 KM (270 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Tak, to naprawdę pojemność 1,3. Jednostka została zestrojona z automatyczną, 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT i przednim napędem.

150-konny "benzyniak" w sportowym trybie jest całkiem żwawy i zapewne dla wielu będzie wystarczająco mocny do codziennego przemieszczania. Automatyczna przekładnia mogłaby być nieco mniej ospała. Zdarza się, że potrzebuje czasu do namysłu, co bywa irytujące, ale można się do tego przyzwyczaić. Moim zdaniem automat to największy minus nowego Compassa.

Ważący 1,5 tony Compass od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,2 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 199 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym (miasto i drogi szybkiego ruchu) oscylowało w granicach 8,9 l paliwa na 100 km.

Dodam tylko, że kompaktowy SUV dzielnie radzi sobie przy większych, autostradowych prędkościach. Nie ma problemu ze swobodnym wyprzedzaniem.

Czytaj także:

Hybrydowy Jeep Wrangler. To się naprawdę stało



  • Nowy Jeep Compass.
  • Nowy Jeep Compass.
Aktualnie Jeep Compass po kuracji odmładzającej dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited, S oraz limitowanej edycji 80th Anniversary.

Cennik Compassa otwiera kwota 99 900 zł za bazową wersję Sport z silnikiem 1,3 o mocy 130 KM i manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Testowany przez naszą redakcję egzemplarz to wspomniana wyżej wersja specjalna 80th Anniversary. Tak skonfigurowany samochód został wyceniony na kwotę 174 tys. zł.

Auto do jazd testowych udostępniła firma Euro-Car z Gdyni.

Nowy Jeep Compass. Nowy Jeep Compass.

Miejsca

Opinie (52)

  • Kiedys 1.3 silnik to w najmneijszych autkach montowali... (10)

    • 14 3

    • Te silniki od biedy 100k wytrzymują (8)

      mały, więc trzeba deptać do podłogi wciąż. Miałem kiedyś w firmie małe auto z takim dizlem 1,3 i zajeżdżenie go na śmierć zajęło mi niecałe dwa lata. Nie opłacało się naprawiać, bo w małym aucie taki silnik to 1/3 ceny całego auta.
      Dla korporacji to lepiej, bo teraz auta 3-5 lat, na aukcję szrotu a potem w leasing i następne.

      • 6 7

      • ostatnio by osmieszyć taką tezę wszedłem na popularny serwis z ofertami sprzedaży (4)

        i znalazłem takie właśnie autko o jakim piszesz z przebiegiem 660 tys. km. Silnik 1.2. Zrozum, to nie sam blok się psuje, nie gładzie cylindrów tylko osprzęt. A na to nie ma wpływu fakt czy silnik będzie miał 1.2 czy 2.0

        • 10 3

        • diesel 1.6 300 tyś i jedzie dalej, ale internetowi mędrcy co nie jeżdża po trasach wciaż w cenie (1)

          • 6 3

          • jak z moim dieslem 1.6 HDI byłem na serwisie

            to obok stał ten sam model z przebiegiem 440 i mechanik twierdził że jest w niezłej kondycji

            • 7 2

        • Ja znalazłem z przebiegiem ponad milion a z historii (1)

          serwisowej do 300 tys. tylko olej i klocki a pierwsza poważna awaria - turbina - była przy prawie 400 tys.
          Tylko co z tego, że coraz mniej właśnie takich aut, silniki coraz mniejsze, coraz bardziej wyżyłowane i coraz bardziej skomplikowane, do tego drogie w serwisie, kłopotliwe w obsłudze i dające małą przyjemność z jazdy.
          I użytek prywatny a firmowy to jest przepaść, kupno poflotowego ropniaka to prawie zawsze strzał w kolano.

          • 4 3

          • no ja właśnie o małym silniku piszę

            by zadać kłam tezie jakoby wytrzymywały tylko 100 tys. To nonsens, wytrzymują dużo dłuższe przebiegi, pierwsze wysilone mają już po 300 bo są jeszcze względnie młode, najstarsze małe pierdki mają już nawet powyżej 600

            • 4 0

      • Corsa (2)

        Posiadam Corsę 2013 rok. 1.2 bez turbo na łańcuchu. 162 tys przebiegu.

        • 5 0

        • Panda 2012, 178 tys przebiegu.

          Silnik 1,2 benzyna.
          Zero problemów.

          • 6 0

        • to ja właśnie się pozbyłem Corsy C z 2004r z silnikiem 1.0

          przebieg już pod 200 dochodził. Niemniej jemu chyba chodziło o te wysilone małe jednostki. Ale tutaj tak samo, można już znaleść VW Tourany z silnikiem 1.2 turbo z przebiegiem 300 tys. km

          • 5 1

    • kocham moją hybrydę.

      • 0 4

  • (9)

    Historia pisze się na naszych oczach :)
    Silnik 1,3 w samochodzie marki Jeep.
    Pamiętam jak obśmiewany był silnik 2,5 w modelu XJ, że od kosiarki i w ogóle nie bądź łosiem bierz V8 a tu 1,3 :)

    • 17 3

    • (1)

      Gdybyś kiedyś kupwał nowe auto to byś wiedział, że są do wyboru różne wersje silnikowe.

      • 4 1

      • 1,6 Diesel MT lub 1,3 benzyna?

        Czy ten bogaty wybór masz na myśli?

        • 4 0

    • Wersja "sport" ":D

      • 2 3

    • Podziękował ekologom (5)

      Ja i tak wolę kupić jakiegoś potwora z wielkim silnikiem wolnossącym, nawet jak miałby być 20 letni

      • 3 4

      • Tak właśnie zrobiłem. Nigdy więcej. (3)

        Co z tego że ma pierdylion koni na końcu obrotomierza, jak przez 20 letnią technologię trzeba go kręcić żeby jechał?

        Już wolę małą pierdziawkę z turbiną, to przynajmniej jakoś ciągnie.

        • 4 4

        • to zależy z czym porównujesz

          bo duże silniki mają w całym zakresie dużo mocy. Jak porównasz 1.2 turbo do 1.6 sprzed 20 lat to jasne że ten nowy ma tej mocy więcej "na dole". Ale auta też są cięższe więc dużo na tym nie skorzystasz pod względem dynamiki. Gość powyżej pisał o potworze wolnossącym więc raczej nie chodziło mu o 1.6 :)

          • 7 0

        • (1)

          Ta bo ta turbina kręci od dołu, jeszcze wyżej kręcisz taki pi**zik 1.3. ma te 150km ale w wąskim zakresie.

          • 0 0

          • teraz przy zmiennej geometrii łopatek kręci już od dołu. To nie te same turbosprężarki co w latach 80. Z resztą wystarczy prześledzić przebieg mocy. W całym zakresie jest wyższy.

            • 0 0

      • nie ekologom, tylko eko terrorystom

        • 4 4

  • (2)

    1,3 litra???Czy oni powariowali?2.5l i 230KM i mogę rozważyć kupno.A tak to jakaś Fabia czy Reno.

    Svenus

    • 9 9

    • (1)

      byłby silnik 2,5 benzyna to byś płakał, że pali 20 litrów albo byś przerobił na gaz a tak nie musisz:)

      • 5 2

      • wiesz co, miałem Tourana 1.2 turbo i wcale mniej nie palił niż gdyby miał 1.6

        te małe silniki turbo wcale nie są oszczędne w mieście. Jak się trochę bardziej wciśnie to jadą na mieszance bogatej by wychłodzić komorę spalania i cały czar pryska. Na trasie jest spoko, ale miasto to dramat.

        • 7 0

  • Kolejny pojazd porzucony w lesie

    kto za to odpowiada???

    • 9 5

  • Jeszcze większy tablet proszę, wystarczająco zniechęcił mnie do tego pojazdu. (2)

    • 12 2

    • (1)

      idż po Dustera to jest samochód dla Ciebie hahahahaha

      • 0 9

      • widziałeś w ogóle Dustera na oczy? Też ma taki ekran

        • 8 0

  • 1,3 - 150 KM (3)

    jest moc , komar wyścigowy normalnie

    • 8 6

    • (1)

      Rzeczywiście słabo. Taki land cruiser ma silnik 2.8 i 204 KM. Mogłoby być jeszcze więcej, ale jak na unijne normy jest nieźle. Auto z 1.3l to stanowczo za mało

      • 1 0

      • Przeciez to diesel, a LC jest sporo wieksza od tego jeepka

        Z diesla zawsze się mniej wyciąga bo się niżej kręcą

        • 3 0

    • 1.3 zalany olejem rzepakowym. Dalej, dalej po minerał ...

      • 1 0

  • Nie jeep tylko Fiat (2)

    Jeep to kiedyś faktycznie był

    • 13 3

    • (1)

      dokladnie, u nas robia premiere fiata compass a za ocenam grand cherokee XL i grand wagoner

      • 6 0

      • wiesz na ich drogi to w sam raz, a druga sprawa że jakby sprowadzić Wagonera, czy Tahoe/Yukon
        a tym bardziej Escalade to cena u nas już prawie jak za Merca GLS więc słabo się opłaca. Dlatego też u nas tych aut nie sprzedają.

        • 5 0

  • l i m i t e d :-)

    • 2 3

  • Malusi bagażniczek.... (1)

    Oglądałem, rozważałem - mam dużo sympatii do Jeepa (oraz do Fiata również - podoba mi się to włosko-amerykańskie połączenie).
    Ale ten samochód dla mnie... nie ma bagażnika! Straszne marnotrawstwo przestrzeni, również w samej kabinie.

    • 12 5

    • wielkościowo to taki kompakcik

      trudno żeby miał duży bagażnik. Ma trochę więcej miejsca niż w Aurisie albo Golfie

      • 11 0

  • Kiedyś punto miało 1.3 (1)

    przepraszam 1.250 wersja 80 KM
    A teraz Jeepa mozna sobie kupić z podobnym silnikiem tylko że kosztuje stówkę...Szok!

    • 10 4

    • nie z podobnym tylko z zupełnie innym

      tylko liczby odnoszące się do pojemności są tu podobne

      • 6 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Patrol to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane