• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odświeżony Mercedes-Benz klasy E

mJ
3 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Mercedes-Benz Klasy E. Nowy Mercedes-Benz Klasy E.

Klasa E to najlepiej sprzedająca się seria modelowa w historii marki Mercedes-Benz. Do tej pory od 1946 r. niemiecki producent dostarczył ponad 14 mln egzemplarzy limuzyn i kombi. Aktualnie na rynku oferowana jest 10. generacja (W 213) tego popularnego modelu, która w tym roku doczekała się kuracji odmładzającej. Co przyniosły zmiany?



Czy podoba ci się odświeżony Mercedes-Benz Klasy E?

W połowie sierpnia dealer BMG Goworowski z Gdyni jako pierwszy w kraju zaprezentował swoim klientom odświeżonego Mercedesa-Benz klasy E. Teraz, już na drodze, mieliśmy okazję sprawdzić, jak zmieniła się ta popularna limuzyna.

Na samym początku wspomnieliśmy o 14 mln sprzedanych egzemplarzy Klasy E w całej historii tego modelu. Warto dodać, że najnowsza generacja w niespełna cztery lata sprzedała się w liczbie 1,2 mln sztuk (limuzyna i kombi). A to świetny wynik. Duża w tym zasługa nie tylko rynku europejskiego, ale także chińskiego i koreańskiego.

Nowa Klasa E w polskich salonach zadebiutowała w najbardziej klasycznej wersji nadwozia - limuzyna, ale lada dzień dołączy do niej kombi, a za jakiś czas także coupe i kabriolet. Co ciekawe, oferowana będzie również limuzyna z długim rozstawem osi - to dobra wiadomość. Zła natomiast jest taka, że będzie można ją nabyć jedynie w Chinach.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
Do rzeczy jednak. Co zmieniło się w odświeżonej Klasie E? Zacznijmy od wyglądu. Nie ma tu mowy o rewolucyjnych ruchach projektantów ze Stuttgartu. Są to raczej kosmetyczne zmiany na plus, zarówno w pasie przednim, jak i tylnym.

Rolę podstawowego wariantu przejęła sportowa, a przy tym bardzo gustownie skrojona linia Avantgarde. To oznacza, że po raz pierwszy w historii Klasy E bazowa wersja ma gwiazdę na osłonie chłodnicy. Zmodyfikowano lampy, zderzak i maskę. Co ważne, już w standardzie nowy model wyposażony jest w pełni LED-owe reflektory (opcjonalnie można zamówić Multibeam LED ze światłami drogowymi Ultra Range).

W pasie tylnym także przeprojektowano zderzak, pokrywę bagażnika i dzielone lampy, które zostały nieco spłaszczone. Fachowcy dbający o zmiany wizualne postawili także na chromowane akcenty, których jest całkiem sporo.

Delikatne zmiany zaszły także w konfiguratorze. Pojawiły się nowe, aerodynamiczne wzory felg i trzy kolory lakieru: srebrny high-tech, szary grafit i srebrny mojave.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
Zaglądamy do wnętrza nowej Klasy E, z którego bezpowrotnie zniknęły analogowe zegary. Już w standardzie oferowane są dwa duże ekrany o przekątnej 10,25 cala. Opcjonalnie dostępne są większe ekrany o przekątnych 12,3 cala, które lepiej maskują czarne ramki i wyglądają jak jedna, panoramiczna tafla szkła. Oczywiście Klasa E wyposażona jest w system MBUX nowej generacji z funkcją komend głosowych.

W udoskonalonym systemie debiutuje kilka ciekawych rozwiązań i udogodnień. To chociażby prezentowanie numeracji domów na mapie czy wyświetlanie bieżących wskazań sygnalizatora, gdy Klasa E "stoi" na czerwonym świetle.

Nowością jest odmienione koło kierownicy, z której zniknęły charakterystyczne rolki do sterowania niektórymi funkcjami, a pojawiły się sensory. Co istotne, panele dotykowe są teraz mniej podatne na "łapanie" odcisków palców.

Wieniec posiada tzw. czujniki pojemnościowe, które wykrywają, gdy kierowca nie trzyma rąk na kole kierownicy. A ta dostępna jest w trzech wersjach stylistycznych: obszyta skórą, w kombinacji drewno-skóra oraz w wersji supersportowej.

W kolumnie środkowej zniknęło wielofunkcyjne pokrętło, które zastąpione zostało panelem dotykowym znanym z klasy A. Dodajmy, że wnętrze zyskało nowe odcienie i materiały wykończeniowe, a wśród nich nowe kombinacje kolorów.

Nowe modele - nasze testy

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
Kolejną nowością na pokładzie jest funkcja kinetyki foteli Energizing, której zadaniem jest korzystne dopasowywanie pozycji siedzącej podczas podróży. Dzieje się to za pomocą drobnych ruchów oparcia i poduszki siedziska.

Kontrola komfortu Energizing łączy różne systemy auta z zakresu komfortu i wykorzystuje oprawę muzyczną oraz oświetleniową, a także szereg trybów masażu celem realizacji gamy programów dobrego samopoczucia. W hybrydach typu plug-in dostępny jest dodatkowy program PowerNap, który jest przydatny szczególnie podczas przerwy w podróży lub na ładowanie pojazdu. Program oferuje trzy fazy: zasypianie, sen i budzenie. Jego zadaniem jest poprawienie wydajności kierowcy i zapewnienie mu "zastrzyku" nowej energii na dalszą drogę.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
To nie koniec nowości, bo odświeżona Klasa E została uzbrojona w szereg systemów poprawiających i zapobiegających niebezpieczeństwu na drodze. To m.in. aktywny asystent odległości (Active Distance Assist) z funkcją regulacji prędkości na podstawie trasy, aktywny asystent jazdy w korku (Active Tailback Assist), aktywny asystent kierowania (Active Steering Assist), aktywny asystent hamowania (Active Brake Assist), aktywny asystent martwego pola (Active Blind Spot Assist) czy pakiet parkingowy z kamerą 360 stopni.

Nowością jest także system Mercedes-Benz Urban Guard, czyli swego rodzaju strażnik auta. Asystent połączony jest ze smartfonem właściciela pojazdu i wysyła mu powiadomienia, gdy tylko Klasa E będzie uczestniczyła w parkingowej kolizji, ktoś ją odholuje albo spróbuje ukraść. Mało tego, strażnik posiada funkcje śledzenia, więc jak już auto zostanie skradzione, to będzie można śledzić, gdzie podąża rabuś.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
Zaglądamy pod maskę testowanego egzemplarza. To wersja E 300e Business Edition, czyli hybryda typu plug-in. Względem poprzednika E 350e znacznie powiększono zestaw akumulatorów - z 6,4 do 13,5 kWh, co oczywiście przełożyło się na wydłużony zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym. Jak obiecuje Mercedes-Benz, może wynieść nawet około 50 km na samym prądzie, choć realnie trzeba liczyć 35-40 km. W nowym układzie - oprócz zwiększonej pojemności baterii - znalazł się także mocniejszy silnik elektryczny. Dwulitrowa jednostka spalinowa pozostała praktycznie bez zmian.

Turbodoładowany silnik benzynowy generuje moc 211 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, natomiast jednostka elektryczna dorzuca swoje 122 KM. Moc systemowa układu hybrydowego wynosi 320 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. I tę moc czuć pod stopą.

Między silnikiem benzynowym a elektrycznym znajduje się konwencjonalna skrzynia biegów 9G-Tronic, a moment obrotowy przekazywany jest na obie osie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy E.
Dwa słowa o zestawie baterii, które z gniazda domowego 230 V do pełna ładują się w około pięć godzin. Korzystając z ładowarki (maksymalny prąd ładowania zewnętrznego: 7,4 kW - Type 2), ten czas skróci się do ok. półtorej godziny.

Niestety, pojawienie się dodatkowej baterii ograniczyło wyraźnie przestrzeń bagażową - z 540 do 370 litrów. O 260 kg zwiększyła się także masa pojazdu (z 1730 kg do 1990 kg).
Reasumując, nowa Klasa E jest jeszcze lepsza od swojego poprzednika, a sama kuracja odmładzająca przyniosła naprawdę długą listę pozytywnych zmian. To auto w najnowszej odsłonie świetnie wygląda, rewelacyjnie przyspiesza (mimo większej masy), oferuje bardzo dobre właściwości jezdne (mimo nieco mniej korzystnego rozłożenia mas), a do tego - jak na limuzynę Mercedesa przystało - jest niezwykle komfortowa. Największym minusem Klasy E... jest oczywiście cena. Cennik E 300e startuje od kwoty 230,2 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Mercedes-Benz BMG Goworowski.
mJ

Miejsca

Opinie (74) 8 zablokowanych

  • Klasa E powinna byc cała Elektryczna :) (2)

    • 2 1

    • Każdy M jest (1)

      Szef miał parę lat temu GLSa i na łobwodnicy ekran mu błysnął, ledwo się doczołgał na pierwszy zjazd. awaryjnych nie mógł włączyć. i tak stało to cudo za 800 tys plnów ponad 4 miesiące w autoryzowanym serwisie (wiem, ale nie powiem u kogo) i niejeden alektryk i elektromechanik w głowę zachodził w czym rzecz. Drugi ( Ska 560 4matic) była gorsza. Leciał lewym i tak został. Kor nieziemski. Wiem, bo jak mu auta się sypią to zawsze po szefa jadę. Matizem. Pełnoletnim. Ze wspomaganiem.

      • 1 0

      • U nas szef kupił Skę i mu się na obwodnicy bagażnik potrafił sam otworzyć.

        • 0 0

  • najważniejsze że ma chromowane obwódki okien (1)

    niech sąsiady widzą że to wypasiorny wóz

    • 7 6

    • polonez Borewicza też miał

      • 0 0

  • Srodek super

    I wybor silnikow super .Ale wyglad zewnetrzy nie podoba mi sie wole Bmw 5 lub Volvo S90 z wygladu hehe i tak nie kupie zadnego ale taka opinia

    • 1 4

  • więcej tabletów, więcej!

    • 2 0

  • Gdzie ta elegancja, którą szczycił się Mercedes? (6)

    Te samochody wyglądają jak koreańskie Hyundaie.

    • 56 26

    • a sa niekoreanskie Hyundaie? (3)

      • 4 1

      • południowokoreańskie

        • 1 0

      • modele z rodziny I... są "niekoreańskie" (1)

        też mi przypominają Hyundai-e z przed czasu, jak powstało ich biuro konstrukcyjne w Niemczech i zaczęli produkować modele I10, I20, I30 i I40.
        Mam wrażenie, że Mercedes przesadza z liniami krzywymi, takie esy floresy

        • 2 0

        • nie, nie ma i co ma do rzeczy kwestia adresu biura projektowego, a dodatkowo, ktory model sprzed (nie "z przed")

          ?

          • 1 0

    • Przedliftowy tył nie wiem czemu kojarzył mi się z Kia Clarus. Ostatnim moim bedzie W212. Nowsze czy to C i E to nie moja bajka. Jeden klient mniej. Może na moje miejsce przybędzie dwóch lub więcej nowych. Zobaczymy.

      • 0 0

    • Z zewnatrz tak. W srodku o niebo lepiej niz inne auta - nie klasy premium

      • 3 2

  • Szkoda, że nie ma takiego dużego zbiornika paliwa jak w klasie c

    całe 41 litrów. W Suzuki Splash mam 42. Tylko, że Suzuki pali mi no max 6,5/100 a Meraś dwutonowy no..hmmm....

    • 1 0

  • Jeśli taka firma jak Mercedes nie potrafi wepchnąć baterii pod kanapę lub w podłogę tzn, że nie potrafią robić aut hybrydowych

    Ograniczenie bagaznika do 370L to porażka.

    • 5 1

  • Beznadziejny kolor (1)

    • 1 2

    • jaki kraj takie kolory

      czarny, szary, biały. jeden na 100 albo granatowy albo ciemnoczerwony. czarny, szary, biały. kolorowe i jasne ale nie szare i białe są od zadowolonych z życia m.in. Niemców

      • 0 0

  • E-Klasa waży dwie tony? (2)

    Co za absurd... Jak tak dalej pójdzie to będą musieć zwiększyć limit dla kategorii "B" bo w 3,5 tony się nie będziemy mieścić chcąc prowadzić zwykłe auto.

    • 12 0

    • szmelcwagen crafter diesel do 3,5 tony prawko B

      szmelcwagen e-crafter o ładowności jak w B - masa własna bliska 3,5 tony

      • 0 0

    • same baterie pewnie z 400 :)

      • 2 0

  • Odświeżony Mercedes

    Czytaj: Z jeszcze większym i bardziej kolorowym tabletem.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane