• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ograniczą prędkość na Drodze Gdyńskiej?

Michał Sielski
28 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Droga Gdyńska zmieni nazwę na Romana Dmowskiego?
Do większości wypadków na Drodze Gdyńskiej dochodzi w tym samym miejscu. Przyczyną jest niemal zawsze nadmierna prędkość, a wypadki kończą się zazwyczaj tragicznie. Do większości wypadków na Drodze Gdyńskiej dochodzi w tym samym miejscu. Przyczyną jest niemal zawsze nadmierna prędkość, a wypadki kończą się zazwyczaj tragicznie.

Na newralgicznym odcinku Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni, na którym często dochodzi do wypadków, o 8 metrów przedłużona zostanie bariera ochronna. Policja chce też ograniczenia prędkości - do 50 km/h.



Czy ograniczenie prędkości zmniejszy liczbę wypadków?

Dziś na niemal całym odcinku Drogi Gdyńskiej można jechać z prędkością do 70 km/h. Droga jest dwupasmowa, nawierzchnia gładka, a skrzyżowań kolizyjnych praktycznie nie ma. Efekt można łatwo przewidzieć: większość kierowców jedzie znacznie szybciej niż można. I często kończy się to tragicznymi wypadkami. Do ostatniego - śmiertelnego - doszło tam przed dwoma tygodniami. Przyczyna jak zawsze ta sama: zbyt duża prędkość na zakręcie pod wiaduktem, kończąca się poślizgiem i wypadnięciem samochodu z drogi.

- Droga jest szeroka i niektórzy kierowcy odnoszą mylne wrażenie, że dzięki temu bezpieczna. Liczba wypadków nie potwierdza jednak tej tezy. Zginęło już tam kilka osób, mamy też sporo wypadków, po których pasażerowie i kierowcy mają poważne obrażenia ciała. Praktycznie zawsze przyczyną jest zbyt duża prędkość - podkreśla kom. Michał Rusak z gdyńskiej policji.

Dlatego policja już złożyła w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni - który odpowiada za oznakowanie miejskich dróg - wniosek o ograniczenie prędkości na newralgicznym odcinku, czyli niebezpiecznym zakręcie. Kierowcy mogliby tam jeździć z maksymalną prędkością 50 km/h.

- Wniosek wpłynął i jest właśnie rozpatrywany. Na dziś wiadomo już na pewno, że o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię. Decyzje o ewentualnym ograniczeniu prędkości oraz postawieniu znaku, ostrzegającego przed niebezpieczeństwem - zwłaszcza przy mokrej nawierzchni - jeszcze nie zapadły - mówi Tomasz Krzak z ZDiZ.

Opinie (303)

  • i co da 50? nic i tak będą jechać dużo szybciej. (22)

    • 397 11

    • Ustawie radar (2)

      A nie znak który na debili nie dziala

      • 47 8

      • radar ustawiony na 70 km * h^ -1

        i po kłopocie

        • 27 4

      • Ustawisz?

        obiecujesz?

        • 3 1

    • DEBILIZM (8)

      co za debil wpadł na taki pomysł, to mnie ciekawi... NIKT NIGDY TAM NIE BEDZIE JECHAC 50km/h! NIGDY.

      edit:

      no sory, może jakiś Norweg w odwiedzinach u rodziny w Gdyni...

      • 77 3

      • Norwedzy nie mają rodzin w Gdyni (4)

        • 14 5

        • (3)

          Mają

          • 7 3

          • (2)

            Co najwyżej Norwegowie.

            • 9 1

            • (1)

              i Fińczycy też mają

              • 3 0

              • I Szwecjanie.

                (mieszkańcy Szwecji pod Olsztynem)

                • 1 0

      • (2)

        Pewnie nikt nie będzie jeździł 50-tka, ale jak taki znak ustawią to tzw. prędkość miarodajna spadnie o kilkanaście kilometrów. Jak była 70-tka, to większość uważała ze 100 to jeszcze ok, przy "50" ludzie będą jeździli 70-80. Także efekt będzie.

        • 12 9

        • Cóż za pozbawiona logiki wypowiedź, zakładam że to gimbazjalista. (1)

          • 5 11

          • jak nie masz argumentów, obrażasz innych

            • 3 0

    • Nie rozumiem (5)

      po co jakieś nakłady jeszcze ponosić z tego powodu. Niech Ci co mają się pozabijać to się pozabijają i z głowy będzie problem. Na pustej drodze w tym miejscu jedynie sobie krzywdę porobią. Zabrać się za baranów jeżdżących na cwaniaczka: już na czerwonym, skręcanie w prawo z lewego, wbijanie się innym przed maskę, nieprzytomne tlenione blondi podczas makijażu, itp. takie barany zmuszają kierowców normalnie jeżdżących do niebezpiecznych manewrów.

      • 60 8

      • Jeżdzę codziennie od 20 lat (2)

        I nigdy nie widziałem malującej sie za kierownica kobiety!

        • 12 27

        • hehe ja jeźdże od 6 lat i widziałem raz :-)

          • 11 4

        • a ja jeżdżę od kilku lat i widzę codziennie...

          ...w lusterku

          • 17 2

      • Chłopie, ... (1)

        ... przeca Inspektory z GITD stwierdziły, że w Gdyni na dwóch jedynie krzyżówkach nie lza jeździć na czerwonym świetle. W tym kraju kretynów zdyscyplinować się po prostu nie da - nie ma woli waaadzy! A od zawsze powtarzam - rozsądne ograniczenia (bo obecne to czasami totalna kpina) i bezwzględne karanie je łamiących!

        • 13 5

        • sirs

          Coty wachasz betonie

          • 2 2

    • (1)

      Mandaty będą wyższe. Teraz nie warto kontrolować. Wypadki do których tam dochodziło byly przy. Prędkościach 100 plus wiec nie wiem czemu wszyscy kierowcy maja być karani za debili i samobójców.

      • 52 2

      • bo tak wygląda całe prawo w polsce

        • 16 0

    • ale będzie można wystawić mandacik, bo nawt lamer nie będzie jechał tam 50.

      • 20 3

    • Pośrednia przyczyna i sposób rozwiązania wymieniona jest w artykule:

      "o 8 m przedłużona zostanie bariera ochronna. Zostanie też wkopana w ziemię."

      15-latek projektujący tę drogę nie przewidział wcześniej, że taka bariera zaczynająca się równolegle do krawędzi drogi na wysokości kilkudziesięciu cm będzie działać jak gilotyna.

      • 7 0

  • przez kilku samobójców Muszą cierpieć teraz wszyscy... szok (11)

    • 328 23

    • jazda po mieście z prędkością mniejszą niż 70 km/h to źródło cierpień? (4)

      chyba przegiąłeś.

      • 19 47

      • chyba nie wiesz o którym miejscu mowa (3)

        tam nie ma przejścia przed szkołą/przedszkolem, nie ma przystanku, ludzi wybiegających zza autobusu itd.
        Jeżdżenie tam z prędkością poniżej 70 (przy dobrych warunkach) jest nielogiczne. tak samo jak na estakadzie. Nie sztuką jest postawić znak (50). Ustawiono taki na estakadzie, i codziennie jadąc do pracy widzę z jaką prędkością ludzie tam jeżdzą. lepszym wyjściem byłby fotoradar tak jak np na słowackiego. tam nikt nie zasuwał 100k/h.

        • 18 8

        • na Słowackiego nikt nie zasuwał 100 km/h? (1)

          chyba nie jeździsz tamtędy za często... niejeden zasuwał i ponad 100!!!

          • 7 0

          • no, może i racja.

            w górę widziałem kilka samochodów wbitych w las ;)
            ale tam gdzie stały fotoradary raczej wszscy grzecznie 70-80 jeździli. ale przyznaję że nie jeżdżę tamtędy codziennie

            • 3 0

        • Nielogiczne jest,że kierowcy wolą się rozbić, niż zwolnić...

          • 2 0

    • Jeśli samobójca to jego sprawa!

      Zazwyczaj jest jednak tak, że ofiarą jest ten "drugi" kierowca.

      • 3 0

    • Tak, odpowiedzialność zbiorowa - ten krajnie moze się tego wyzbyć. Duch (2)

      Stalina - mistrza tej odpowiedzialności dalej się unosi nad Polską..

      • 3 0

      • (1)

        i Edwarda

        • 0 0

        • I Władysława.

          • 0 0

    • Tak, pamiętam tych samobójców

      co nieoznakowanym radiowozem tam jechali....

      • 0 1

    • jacy samobójcy???!!!!!!!

      Dwa tygodnie temu zginął pasażer samochodu a nie żaden samobójca, zastanów się człowieku co piszesz, Brawo za głupotę dla tych co zgadzają się z twoją opinią, szok i brak słów na taki komentarz

      • 0 0

  • radar (11)

    proponuję radar

    • 142 63

    • Lepiej ograniczenie do 30 km/h i zawieszenie jezdni (6)

      Bedzie tłoczno ale bezpiecznie:-))

      • 23 7

      • limit 30 km h spowalnia, ale i upłynnia ruch (5)

        piszę to bez sarkazmu i ironii.

        • 8 23

        • Hahaha. Dobre

          • 5 1

        • tak ;) oczywiście... (1)

          potwierdzenie twojej teori, że jazda 30 km.h upłynnia ruch, widać doskonale ostatnimi czasy na obwodnicy... Przy okazji również potwierdza się teoria że ilość pasów jezdni nie wpływa na ilość korków.

          • 8 2

          • Mylisz przyczynę ze skutkiem - auta jadą po Obwodnicy ślimaczo,bo się przytyka.

            Na obwodnicy auta jadą zwykle szybko,więc w godzinach szczytu więcej ich dojeżdża w krótkim czasie do niewydolnych węzłów. Auta nie nadążają opuszczać lub rozpędzić sie przed wjazdem na obwodnicę,co powoduje zakłócenia,propagujące sie wzdłuż drogi - jeden hamuje i za nim następny. Przy wolniejszej jeździe mniej aut hamuje sie mniej gwałtownie i włączanie do ruchu jest łatwiejsze.

            Nie propaguje zmniejszania limitów (na obwodnicy 100-110 to najlepsza prędkość),ale rozróżniajmy pojęcia...

            • 4 2

        • Tylko limit 15 km/h (1)

          Taki limit idealnie upłynnia ruch! Ponadto warto w niebezpiecznych miejscach wprowadzić nakaz jazdy tyłem! To bardzo uspokoi ruchz!

          • 8 4

          • Obwodnica dla cyklistów!

            I ograniczyć do 10km/h jak w Sopocie.

            • 0 0

    • albo progi zwalniające!

      • 3 2

    • Proponuje kolce i CKM oraz bombe atomową

      • 14 1

    • i do tego wilcze doły!!! (1)

      Wtedy na pewno będzie bezpieczniej ;-)

      Wg oni myślą ze jak zmienia jedna cyferke na znaku to nagle wszyscy zwolnią?!

      Policja = Kretynizm!!!

      • 8 3

      • Jazda z taką prędkością,żeby się rozbić, to dopiero kretynizm.

        • 4 1

  • (7)

    Tak tak, na pewno od ograniczenia ludzie zwolnią. Raz na miesiąc będzie stał patrol i będą ludzie po hamulcach deptać.

    Idealne miejsce na fotoradar, skalibrowany na właśnie te 70. Na Słowackiego pomogło było.

    A że barier nie ma po tym jak ileś osób zginęło, a ileś odniosło obrażenia - to chyba prosta droga do stwierdzenia, że za każdą osobę ponad trzecią odpowiada jakaś konkretna osoba z urzędu miasta.

    • 124 6

    • Słowackiego

      Co wy z tym Słowackiego? Przecież tam radary chyba nigdy nie działały, stały tylko puszki. I zdecydowana większość kierowców o tym wiedziała. Nie wspomnę o tym, że nic to nie pomagało bo chyba nie było tygodnia, żeby ktoś nie powyginał barierek.

      PS. Jak zawsze jestem przeciwny to jednak uważam, że w tym miejscu (na Drodze Gdyńskiej) lepszy byłby fotoradar niż idiotyczne ograniczenie prędkości, które NIC nie da.

      • 8 2

    • Heheheh (5)

      Jak skalibrowany na 70 jak przeciez mozna tam jechac 70. Zastanow sie co piszesz. Ja sie bawie i testuje fotoradary i jak narazie przy predkosci o 15km/h wiecej niz mozna, zaden nie strzelil. Pozdrawiam

      • 4 4

      • fotoradar (2)

        a ja jechałem o 15km/h więcej w Wejherowie i strzelił. Już się przyznałem i czekam na zapowiedziany już blankiet wpłaty na 100zł :(

        • 8 1

        • Hehe

          Wspolczuje, moze i ja pewnego dn

          • 0 1

        • ir

          Cos slabo testerze testujesz ta hulajnoga

          • 2 1

      • hejtujemy

        xD

        • 0 0

      • " Ja sie bawie i testuje fotoradary" - taki totolotek, tylko odwrotnie? ;)

        Cóż, jak nie masz innych wydatków... ;)

        • 4 0

  • półśrodki (3)

    na półgłówków

    • 102 1

    • dokładnie... (2)

      ...wypadki są tam przez imbecyli jadących 130km/h i wchodzących w zakręt z tą prędkością. Całkowicie bezpieczne jest tam 90km/h i takie ograniczenie z fotoradarem może tam sobie stać. Nie róbcie z drogi odciążającej Aleje kolejnego góvvno polskiego zamulenia.

      • 20 2

      • 50 czy 70

        Zawsze podkreślam,że nie ma sensu "troszczyć" się o imbecyli.Chcą się zabijać ,jest to ich wolny wybór,byleby to nie odbywało się kosztem tych,którzy jeszcze mają wszystko prawidłowo poukładane pod kopułą.Na bezmózgowców nie ma póki co lekarstwa.

        • 0 1

      • ;(

        Kretynem to jesteś sam, ostatnio zginął pasażer samochodu "nie żaden kretyn" bardzo porządny, pracowity i studiujący chłopak. Żenada na taki komentarz, ciekawe czy to samo byś powiedział bliskim ofiary, ale nie poprzez głupi komentarz tylko face to face - na pewno zabrakłoby Ci odwagi, najlepiej pisać takie komentarze będąc anonimowym (w ten sposób myślisz, że jesteś kimś, coś znaczysz ale prawda jest całkiem inna!!!!)

        • 0 0

  • I policja bedzie tam lapala po 21:00 kiedy w ogóle nie bedzie ruchu (5)

    bo do końca roku zostało 2 miesiące a zakladane wplywy z mandatów trzeba zrealizować.

    • 158 12

    • wszystkie wypadki zdarzają się tam właśnie kiedy "nie ma ruchu" (2)

      grzeją ile fabryka dała

      • 17 4

      • Selekcja naturalna, bo nikomu oprócz siebie krzywdy nie robią

        a z wariatem nikt nikomu nie karze jeżdzić...

        • 13 1

      • .

        nie do końca ostatni wypadek był 07.11.2014r. w tym samym miejscu około 8.00 rano a więc ruch był napewno

        • 0 0

    • o 21 to oni moszczą sobie gniazdka w lesie...

      • 3 0

    • Hehe, "księgowa", chyba ze składnicy makulatury. ;)

      • 1 0

  • Egzekwować ograniczenie do 70 (1)

    A nie ograniczać do 50 i liczyć że wszyscy beda przekraczać o 20. Kolejne pojscie policji na łatwiznę.

    • 303 2

    • ale wtedy policja bedzie musiala cos robic, a tak wstawi sie znak i po problemie, beda egzekwowali iskra, kazdy madrzejszy pojdzie do sadu i wygra.
      mozna przeciez postawic fotoradar, ustawic go, ze ma trzaskac od 90km/h i po problemie.

      • 10 4

  • nic nie da bo i tak... (3)

    tam 80% kierowcóe jeżdzi szybciej niż 70 km/h...

    • 88 0

    • pomiar odcinkowy od wielkopolskiej do riviery i po kłopocie :) (2)

      jw

      • 24 15

      • przecież to zamach na wolność i portfele kierowców (1)

        • 16 4

        • chciałeś napisać: piratów drogowych

          niestety niewielu kierowców przyzna się do tego miana

          • 9 7

  • Źle wyprofilowany (16)

    Powiem tak zakręt jest źle wyprofilowany i to dlatego dochodzi do bardzo dużej ilości wypadków. Przykład po drugie stronie jest też zakret i dochodzi do mniejszej ilości wypadków

    • 82 52

    • Przy dozwolonej prędkości nic się w tym miejscu nie dzieje,ale jak ktoś jedzie z prędkością startującego samolotu ,to wiadomo jak to się skończy.Trzeba używać mózgu,oczywiście pod warunkiem jak się go posiada.

      • 40 3

    • taaa, jasne...źle wyprofilowany.... (2)

      jak jedziesz 150 to każdy jest źle wyprofiowany

      • 46 11

      • a co pomoże ograniczenie do50km/h, jeśli jadę 150 ??? (1)

        pomyśl zanim coś powiesz; a zakręt faktycznie jest źle wyprofilowany, to samo dotyczy leśnego odc. Słowackiego, ktoś powinien za to beknąć, bo nie po to wydaje sie publiczne pieniądze na dwupasmowe i bezkolizyjne drogi by jeździć po nich 50-70 km/h !
        Jak ma być 50km/h to było zostawić jednopasmówkę a kasę dać na dzieci itp.

        • 8 6

        • Kup ubezpieczenie na życie,to twoje dzieci dostaną pieniądze,nerwusie...

          Kup ubezpieczenie na życie,to twoje dzieci dostaną pieniądze,nerwusie...

          • 4 2

    • zakret jest bardzo dobrze wyprofilowany. jeszcze nigdy jadac tam 70km/h nie wpadlem w poslizg :)

      • 31 4

    • Źle wyprofilowany to ty masz mózg. Gdyby ludzie jechali tyle ile powinni nie byłoby wypadków. Proste jak budowa cepa.

      • 19 5

    • a ja myślę, że ty jesteś źle wyprofilowany (2)

      ale to już nie do mnie pretensje. Przodków rozlicz za ten błąd w obliczeniach.

      • 5 2

      • (1)

        Tak to dalczego po drugiej stronie nie dochodzi do wypadków.

        • 4 4

        • bo deszcz nie pada

          tam nigdy. Tak jak w Kaliforni

          • 11 0

    • Wiele razy przejeżdżałem tamtędy z prędkością 90-100 km/h i zawsze było bezpiecznie. Dodam, że nie mam jakiegoś wypasionego bolidu na szerokich kapciach, tylko tzw. miejskie autko. W związku z tym zastanawiam się, ile trzeba pocisnąć, żeby tam wypaść z drogi i się zabić? 120, 150, 180 km/h ? Jeśli tyle, to "każdy kowalem swego losu" :P

      • 14 1

    • "Źle wyprofilowany" to jesteś na "Naszej Klasie". Kto tam nie kozaczy, ten nie ma wypadku.

      • 3 0

    • (1)

      Zgadzam sie w 100%. Nie raz tamtedy przejezdzam i kazdym deszczu widac wyraznie cienka struzke wody przeplywajaca z lewej wewnetrznej strony jezdni na prawa tuz przed zakretem. Chwila nieuwagi, niemoniecznie przy duzej predkosci ale np przy malym przymrozku powoduje wyrzucenie z jezdni wlasnie na tym zakrecie i wcale nie chodzi o predkosc, tylko ktos jak zwykle dal ciala przy projektowaniu, a skoro mamy tristar - nie moga zrobic znaku zmiennej tresci? Jest sucho i normalnie - dalej 70, jest mokro (slisko) - nawet i 40?

      • 2 0

      • A jak ktoś jedzie 120 km/h to wyświetli się "krzyżyk na drogę"?

        • 2 0

    • Profil (1)

      Ulica to tor rajdowy,więc po co te bzdety o jakimś tam złym wyprofilowaniu.Trzeba po prostu bezpiecznie jeżdzić,nie będąc jednocześnie przysłowiowym "zawalidrogą",bo to też bywa niebezpieczne.

      • 2 0

      • Profil

        Powinno być-"ulica to nie tor rajdowy".Mała poprawka poprzedniego tekstu.

        • 1 0

    • popieram

      jezdnia na tym zakręcie powinna iść "po ścianie" tak żeby dało się jechać 300 km/h w tym miejscu, a kto spadnie ten nie dostosował prędkości do panujących warunków drogowych ;)

      • 1 0

  • gdyńska (6)

    przyczyną śmiertelnych wypadków jest właśnie ta bariera, tnie auta i ludzi .to jest gilotyna tak jak Kubicę by zabiło. zmienić tą technologię

    • 33 45

    • wprowadzić ograniczniki prędkości do 70 w każdym samochodzie (1)

      • 10 3

      • i przy okazji rozładuje to korki na A1 przy bramkach :D

        • 5 1

    • przyczyną śmiertelnych wypadków samochodowych są tylko i wyłącznie kierowcy tych samochodów.

      i choćbyś se odgryzł rękę, nic lepszego nie wymyślisz.

      • 12 2

    • niemniej jednak, masz całkowitą akurat rację, że bezpośrednią przyczyną śmierci

      osoby, która zginęła w wypadku, którego ślady uwieczniona na tym zdjęcia jest właśnie barierka (oprócz przypuszczalnie "bitego" auta). Kierowca, oprócz kolegi, stracił ponoć nóżki i nie pierwszy samochód w ten sposób, biedaczek jeden.

      • 4 1

    • (1)

      Rozumiem, ze wg. ciebie to martwe rzeczy atakuja. Tak samo jak stojace nieruchomo drzewa, albo 50kg. czlowiek jest wiekszym zagrozeniem dla samochodu. Kierowca pedzi ciezka maszyna i on jest zupelnie bezwolna osoba, kt. wszystko atakuje, ale tylko wtedy, gdy jedzie samochodem. Jak juz wysiadzie to drzewa staja sie znow lagodne jak baranki a bariery nie atakuja.

      • 2 0

      • Zombi drzewa!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane