- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (53 opinie)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 5 W trakcie jazdy odpadło mu koło (74 opinie)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Ogromne korki na ul. Małomiejskiej. Czy trzeba się do nich przyzwyczaić?
Mieszkańcy Oruni i Oruni Górnej narzekają na ogromne poranne korki na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej do centrum. Ich powodem ma być zmieniony program sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha na czas toczących się prac drogowych. Inżynierowie ruchu utrzymują, że świateł nie przeprogramowali. Zmiana sygnalizacji na splocie Traktu i ul. Podmiejskiej ma być dopiero wprowadzona. Sprawdzamy, czy poprawi sytuację drogową.
Mieszkańcy upatrują problemu w źle ustawionym programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej.
- Dojazd do centrum z Oruni Górnej zajmuje 45-60 minut, a przecież jedziemy zaledwie kilka kilometrów. Co gorsza, problem dotyczy autobusowej komunikacji miejskiej. Korki zaczęły doskwierać szczególnie po rozpoczęciu prac na Trakcie św. Wojciecha. Teraz, gdy można już jeździć na Trakcie dwiema nitkami, na ul. Małomiejskiej i ul. Podmiejskiej wciąż są duże korki. Drogowcy z pewnością zapomnieli o poprawieniu przy tej okazji programu sygnalizacji przed Traktem św. Wojciecha - mówi pani Wioletta, mieszkanka południowego Gdańska.
Czy inżynierowie ruchu faktycznie przeoczyli zmianę świateł?
- Niczego nie zmienialiśmy podczas remontu Traktu - sygnalizacja działa obecnie w identycznych cyklach, jak przed remontem i w jego trakcie - zapewnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, program sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Podmiejskiej, Traktu św. Wojciecha i ul. Sandomierskiej ma się dopiero zmienić. Inżynierowie ruchu przyklasnęli pomysłowi radnych dzielnicy, którzy zachęcali władze miasta do przeniesienia przejścia dla pieszych ze zjazdu z ul. Podmiejskiej w Trakt Św. Wojciecha. Piesi będą mogli przejść przez czteropasmową jezdnię za skrzyżowaniem (patrząc od strony ul. Podmiejskiej) - na wysokości sklepu Lidl.
Kto zyska czas, a kto straci?
- Układ cykli sygnalizacji zmieni się dopiero po przeniesieniu przejścia dla pieszych. Wtedy jednak nie zmienią się warunki jazdy dla kierowców z ul. Podmiejskiej, a dla tych, którzy jadą ul. Sandomierską i Traktem Św. Wojciecha - cykl dla Traktu zostanie skrócony, wydłużony zostanie za to cykl dla pojazdów na Sandomierskiej - wyjaśnia Wawrzonek.
Inwestorem prac przy przeniesieniu przejścia jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska i prowadzi je w ramach przebudowy Traktu św. Wojciecha. Inwestycja ma być gotowa do końca listopada tego roku.
Poznaj historię przedwojennej pralni przy dzisiejszym Trakcie św. Wojciecha
Miejsca
Opinie (185) 8 zablokowanych
-
2015-11-03 22:51
arystokratka kowale
Pffff ja codziennie z moim osobistym szoferem kwitne w korkach przez te auta. My słoiki domagamy sie osobnego pasa ruchu na ktorym bedziemy mogli spokojnie wjechac do miasta. Nam sie nalezy tak samo jak smród z szadółek.
- 0 2
-
2015-11-04 10:45
Przecież uruchomiono w końcu tristara. Ponoć powinno być lepiej - jak za rządów PO.
- 1 0
-
2015-11-05 07:28
Każdy wiedział gdzie kupuje mieszkanie.
Każdy widzi że budują się kolejne bloki i wprowadzają się kolejne "samochody"...
Poczekajcie 50 lat na swoją kolejkę w inwestycjach Miasta.
A nie tylko chcemy, chcemy!
Albo poproście Deweloperów o budowę dróg .
Miłego dnia.- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.