• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel Ampera zelektryzował Trójmiasto

Bawo,Mart,Ps
12 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Ceny benzyny go nie obchodzą. Oto Opel Ampera.


Gdynia to pierwsze miasto w Polsce, po którego ulicach bezszelestnie sunął elektryczny Opel Ampera. To pionierski samochód, który bez szukania gniazdka do ładowania może pokonać dystans ponad 500 kilometrów. Inne elektryczne auta na razie tego nie potrafią.



Do tej pory samochody typowo elektryczne stanowiły raczej ekscentryczną ciekawostkę. Ich praktyczność, mimo niewątpliwych zalet, ograniczał głównie mały zasięg, sięgający w najlepszym razie nieco ponad 100 kilometrów.

Ampera o wymiarach sporego kompaktu, nadaje się do codziennej eksploatacji nie tylko w miejskich warunkach. Dzięki stałemu, wysokiemu momentowi obrotowemu, bardzo płynnie przyspiesza, komputer pokładowy wyświetla informacje m.in. o stanie naładowania akumulatorów i przepływie energii. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji "kompaktową" ilość miejsca, bagażnik Ampery ma 300 litrów pojemności. Zawieszenie elektrycznego Opla jest komfortowe, uważać należy tylko na progi i dziury, gdyż przód auta zwisa dość nisko nad ziemią.

  • Opel Ampera
  • Opel Ampera
  • Opel Ampera
  • Opel Ampera
  • Opel Ampera
  • Opel Ampera
  • Opel Ampera
  • Opel Ampera
  • Opel Ampera


Opel promuje Amperę jako źródło czystego napędu, a także o wiele tańszego w stosunku do samochodów napędzanych tradycyjnymi silnikami.

Auto kosztuje w Polsce ok. 202 tys. zł, a kupujący bardziej ekologiczne samochody nie mogą póki co liczyć na żadne ulgi ze strony państwa. Niewykluczone, że na gest w kierunku właścicieli aut elektrycznych i hybrydowych zdecydują się samorządy. Elektryczny Opel wzbudził zainteresowanie prezydenta Gdyni, Wojciecha Szczurka, który odbył nim krótką przejażdżkę.

Opel Ampera trafi tylko do trzech wybranych stacji dealerskich w Polsce. Oprócz Gdańska kupimy go w Warszawie i Krakowie. Na naszym terenie jako jedyny Amperę sprzedaje i serwisuje Serwis Haller. Do dnia dzisiejszego 35 proc. zamówień na elektrycznego Opla złożono na Pomorzu.

500 kilometrów i 230 voltów

Zasada działania Opla Ampery jest bardzo prosta. W trybie elektrycznym litowo-jonowe akumulatory mogą zasilać silnik na dystansie od 40 do 80 km. Gdy poziom ich naładowania zbliża się do ustalonego minimum, układ napędowy płynnie przechodzi w tryb zwiększonego zasięgu, uruchamiając generator. Przez cały czas koła samochodu napędzane są przez silnik elektryczny. Czas ładowania Ampery w zwykłym trybie wynosi ok. 4 godzin.

Prawie bezgłośna jednostka elektryczna dostarcza 370 Nm stałego momentu obrotowego oraz moc 111 kW/150 KM, co pozwala rozpędzić Amperę do 161 km/h.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (94) 7 zablokowanych

  • ładny lecz drogi.

    • 1 1

  • zegary za kierownica jak w starym kadecie gsi.

    fatalnie to wygląda.

    • 3 0

  • wymaga dopracowania wewnątrz. zegary śmieszne.

    • 3 0

  • Zasięg

    No to proszę się zdecydować. Albo 500 km bez zasilania akumulatorów jak to jest w tytule artykułu albo 40 do 80 km jak już jest w treści. Żenada i tw dodatku Opel.

    • 4 2

  • Beznadziejeny szeptany marketing na forach samochodowych... (1)

    miał miejsce i skutecznie obrzydził mi chęć obejrzenia auta. Mówię o dniach otwartych w serwisie Hallera. Ludzie, tak nie można...

    • 2 2

    • dni otwarte??? takie w ogole nie byly w planach kolego... roadshow mial miejsce na skerze kosciuszki wiec zanim sie wypowiesz pomysl!

      • 0 0

  • ekologia dla bogaczy

    • 1 0

  • serwisować go będzię Opel Haller ??

    no nie wydaje mi się, żeby mechanicy Hallera mieli wystarczającą wiedzę i umiejętności, żeby totototo serwisować.......; bardziej to będzie próbowanie, testowanie i nauka dla nich a nie rzeczywisty serwis czy naprawy - doświadczenie z autami hybrydowymi i elektrycznymi mają może mechanicy w USA, gdzie tych aut jest sporo i są już ludzie którzy naprawdę sporo wiedzą o serwisowaniu i naprawach tych pojazdów (elektromechanicy), a w Polsce ?? czasami się zdarza, że po przeglądzie w aucie zaciera się silnik bo mechanik upsssss zapomniał wlać świeży olej po spuszczeniu starego....; żenada - a wymiana wycieraczek szyby to jeszcze nie przegląd !!!

    • 7 1

  • Popieram pomysł

    Pomysł na rozwój napędów elektrycznych w samochodach jest bardzo mądry, ale jesteśmy dopiero na początku tej drogi. Przed producentami samochodów elektrycznych stoją dwa problemy wydajność akumulatorów i ciężar pojazdu. Jak na razie nikomu nie udało się rozwiązać tych problemów.
    Niewątpliwie zasilanie elektryczne z wydajną i lekką baterią pozwoliłoby obniżyć koszt samego samochodu i jego eksploatacji. Z powodu polityki państwa (Vat i Akcyza) oraz na ograniczone zasoby ropy w posianiu niewielkiej liczby państw jesteśmy skazani na drożyznę na stacjach.

    • 2 0

  • :)

    Nic specjalnego :)

    • 1 2

  • tylko Tesla

    Tesla podbije rynek na całym świecie, inne marki będą mogły się schować

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane