• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel Grandland X z nowym, 180-konnym silnikiem

Michał Jelionek
27 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Opel Grandland X w końcu doczekał się dynamicznego silnika benzynowego. Opel Grandland X w końcu doczekał się dynamicznego silnika benzynowego.

Do tej pory osoby przymierzające się do zakupu Opla Grandlanda X z silnikiem benzynowym pod maską nie miały wyboru. Musiały zdecydować się na 130-konną wersję. Teraz - nareszcie - oferta silnikowa została wzbogacona o mocną, 180-konną jednostkę. Sprawdziliśmy, jak jeździ.



Czy podoba ci się Opel Grandland X?

Zdecydowanie brakowało w ofercie silnikowej Grandlanda X mocnego "benzyniaka". Do tej pory Opel oferował jedynie silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, który generuje moc 130 KM. Sympatycy modelu w końcu doczekali się mocniejszej i bardziej elastycznej jednostki. To oczywiście konstrukcja francuskiego koncernu PSA, doskonale znana jako 1.6 PureTech. W Grandlandzie nosi nazwę po prostu 1.6 Turbo.

180-konna, turbodoładowana jednostka posiada bezpośredni wtrysk paliwa i filtr cząstek stałych GPF. Dynamiczny silnik został zestrojony z ośmiobiegowym automatem, który radzi sobie bez zastrzeżeń. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest przekazywany wyłącznie na przednią oś. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku dostępny będzie napęd na wszystkie koła.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 8 sekund, a prędkość maksymalna to 222 km/h. Przy żwawej jeździe średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 11 litrów paliwa na 100 km. To sporo.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
  • Opel Grandland X
Najmocniejszy "benzyniak" z roku produkcyjnego 2019 dostępny jest w dwóch topowych wersjach wyposażenia - Elite i Ultimate. Jego cennik otwiera kwota 132 250 zł. Słabszy silnik benzynowy w tym samym wyposażeniu Elite z automatyczną skrzynią biegów jest tańszy o 12 tys. zł.

W ofercie Opla Grandlanda X, oprócz dwóch jednostek benzynowych, znajdują się także dwa diesle (1.5 i 130 KM oraz 2.0 i 177 KM).

Auta do jazd testowych użyczyła firma Konocar.
Cennik Opla Grandlanda X. Cennik Opla Grandlanda X.

Miejsca

Opinie (57) 2 zablokowane

  • (9)

    10 letni 3 litrowy diesel 231 koni spala mi 7,5 w mieszanym cyklu bez specjalnego oszczędzania. Z DPF i euro 5 więc i ekologia na plus : ) Strach się bać ile ten francuski Opel spali w 4x4

    • 5 6

    • 10 letnie bmw

      Haha co ty piszesz człowieku, z tym spalaniem 7.5l. Do 4 litrów nie mogłeś zejść z tym spalaniem. Jeden pisze o 3 litrowych dislach a drugi płacze o instalację gazową.

      • 0 0

    • ło qwa jeździsz jak stary dziad, kup se Tico (2)

      jak ci stary 3 litrowy diesel tyle pali to jeździsz jak ostatnia ci.ta. Mi poniżej dychy w mieście nigdy nie zszedł, ba 11 to była jazda o kropelce. Śmiać mi sie chce z takich jak ty.

      • 1 6

      • (1)

        Jesteś pewnie z tych kierowców ktorym auto mniej pali na tempomacie niż ręcznie.
        Moje Volvo 2.4 220 km, 530 nm przy jeździe z przepisami zamyka się w 6, do 7 wliczając trochę miasta.
        Nikt Ci nie każe wierzyć, widocznie ciężko Ci przełknąć że wydałeś w uj siana na auto i pali więcej niż stary grat, jak to nazywasz.

        • 0 1

        • nie, ja właśnie mam takiego samego starego grata

          żeby palił tyle ile piszesz trzeba dziadować albo większość trasa do 90 km/h. Tak to i taki hopel tyle spali. Tyle że pisanie o 200 czy iluś tam koniach świadczy o totalnej niewiedzy. Co ma do tego moc maksymalna? Wy wiecie w ogóle o czym mówicie? Wiesz ile twoje auto generuje na przelocie ze stałą prędkością 90 km/h? 30 koni? :) coś koło tego. Więc porównanie z tyłka.

          • 0 0

    • Kurde, to masz lepszego... (1)

      Bo ja mam BMW 2-letnie z salonu, a ty 10 latka sprowadzonego po redukcji licznika z 400 na 180 tysi. Więc nie będę się wychylał i poczekam na kolejne mądrości twojego autorstwa.

      • 1 3

      • leszcz jesteś

        moja beemka w tym roku skończyła 52 lata

        • 1 0

    • (2)

      Niestety obecnie w europie zachodniej wchodzi Euro 6 i żaden stary diesel tej normy nie spełnia

      • 2 0

      • (1)

        Euro 6 to już stara norma bo od długiego czasu jest poprawione Euro 6.

        • 2 1

        • Bzdury piszesz a czym się różni stare Euro 6 od nowego ?

          • 0 2

  • Grzegorz

    Użytkuję od ponad roku wersję 180 KM z 8-śmio biegowym automatem.Nie mogę powiedzieć złego słowa.Auto bardzo dynamiczne a to dzięki małej masie.8 sek. do 100 km/h to całkiem przyzwoicie i pozostawia zbliżone auta konkurencji daleko w tyle.Zanotowane zużycie to max.11 litrów w mieście.Średnie zużycie trasa i miasto to około 8 litrów.Trasa 7 litrów nie przekraczając 150 km/h.Pojemny bagażnik.Wersja Ultimate w kolorze Topaz(niebieski) czarny dach i koła 19 cali zmieniają wygląd auta diametralnie w stosunku do standardu.Cena adekwatna do wyposażenia.Inne marki w tej cenie
    z mniejszymi silnikami typu 1.2 itp. nie do przyjęcia.Porównywalny Hyundai Tuscon 1.6 T ale cięższy i przebogacony w srebrnych dodatkach(jak dla mnie)

    • 0 0

  • Fajny! (1)

    Muszę przyznać, że naprawdę ładne auto. Co do jazdy się nie wypowiem, bo nie jeździłem ale design naprawdę fajny. Cena za automat i silnik 1,6 180KM raczej w normach aut nowych z tego segmentu.

    • 0 0

    • japan

      Ładna to jest c-hr toyoty z silnikiem 1.8 jak ktoś szuka wyższego i oszczędnego crossovera na miasto, jeżeli trzeba coś większego o większej mocy rav4. Japońskie pod względem wyglądu są ładniejsze

      • 1 0

  • Drogo (6)

    Bardzo duża dopłata za ten silnik, a pamietajmy, że Opel wg ADAC awaryjny bardziej niż Dacia.

    • 10 4

    • rav

      Dopłata może i spora, ale jak miałbym juz kupować nowe auto to rav4 z napędem hybrydowym koni ma trochę więcej no i jest bardziej przestronniejsza

      • 1 1

    • Buahahahaha :) :) :) (2)

      Sami specjaliści od motoryzacji na tym portalu :) :) Z 5 tysiacami zlotych na koncie i po zaocznej maturze :) :) :)

      • 3 1

      • (1)

        Człowieku ty nie rozumiesz że niektórych stać iść kupić to auto, i niespecjalnie po tym płakać? Chodzi o to że to auto jest tandetne do potęgi. Lepsze wrażenia sa w tym wyśmiewanym przez Ciebie 15 letnim Niemcu, czyt. Nie Oplu.
        I chodzi o wyrzucenie 140k na g*wno. Jak kogoś stać to idzie wyrzucić na g*wno? Ogarnij się i zmień politykę marketingu.

        • 0 1

        • wrażenia w 15 letnim aucie to przede wszystkim strach czy dojedzie

          stare auto to rzęch. To nie wino.

          • 1 0

    • Opel to nie samochód

      • 1 2

    • tak samo awaryjny, to i to należy do Renault

      tak samo zresztą z Nissanem

      • 1 5

  • teren

    Jedno co wiem to to, że to wszystko suvopodobne, po jeździe próbnej rextonem z silnikiem 2.2 prędko żadne auto nie zmieni tego odczucia, auto na wzmacnianej ramie i kawał terenówki

    • 0 0

  • Szkoda że wtrysk bezpośredni. (2)

    Nareszcie dobrze opisane auto a nie tak jak inni że najważniejsze to jest ile litrów w bagażniku.

    • 6 2

    • Dla ciebie ważny silnik dla mnie bagaznik (1)

      Jaki bagażnik jest w tym samochodzie?

      • 1 0

      • kwadratowy, mniej więcej podłużny

        • 0 1

  • Ładny miejski SUV (2)

    Bardzo ładny samochód, testowałem 1,2 130KM i rzeczywiście nie do końca spełnił moje oczekiwania. Osobiście chętnie sprawdzę nowy motor, bo to może zdecydowanie poprawić radość z jazdy tym autem.

    • 3 2

    • (1)

      "miejski suv" - czyli co? Na krawężnik da radę wjechać czy trzeba kupić wersję 4 x 4?

      • 1 0

      • w przeciwieństwie do wielu normalnych aut nie urwiesz zderzaka o krawężnik

        jeśli jeszcze ci się to nie przytrafiło to nie zrozumiesz. W Corsie urwałem tylko "płozę", czy jak ta listwa pod zderzakiem sie nazywa. Na szczęście na zatrzaskach zamontowałem ponownie, ale mocowania na wkręty urwane. W A4 za to żona wyrwała cały zderzak przy cofaniu tak że trzymał się tylko na wkrętach nad atrapą chłodnicy. Mam normalne auta, nie jakieś obniżone.

        • 0 0

  • Crossovery - taka moda

    teraz na rynku jest od cholery aut o wyglądzie SUVa, ale już nie koniecznie o właściwościach tego segmentu aut. Każda marka, wypuszcza modele suvopodobne, czyli jak to ładnie nazywają crossovery. Grunt, żeby się wysoko siedziało, taka moda i tyle. Jedni uznają, że to fajne inni, że nie. Patrząc na ulice, chyba więcej jest tych pierwszych bo aż roi się od tych "crossoverów".

    • 0 0

  • kolejne auto przypominające mydelniczkę (4)

    zero charakteru

    • 7 5

    • (3)

      Nie to co twój charakterny vw b5.
      Większość takich komentarzy wynika z kompleksow...braku hajsu na nowy.

      • 6 1

      • Brawo! (1)

        W końcu ktoś ujął w prostych słowach całą prawdę o tych "specjalistach" od motoryzacji :)

        • 2 0

        • Żałosny jesteś. Mam używane auto 15 letnie za 130k. Jakoś nie ciągnęło mnie by za podobne cenę iść kupić nowego opla.
          Aha, powtórz jeszcze kilka razy że nikogo nie stac.
          Dziwne że w filmach jeżdżą jakimiś dziwnymi autami a nie oplem. Pewnie ich nie stać, sh*t, zapomniałem.

          • 0 0

      • b5 też wygląda jak mydelniczka

        więc pudło.

        • 1 0

  • 99 200 wyjściowo za to blaszane pudło na kółkach z silniczkiem od kosiarki? (6)

    Czy żeście na głowę upadli?

    • 6 2

    • Jestes biedakiem... (3)

      Dlatego tak szokują Ciebie ceny nowych aut. Bo widzisz, że nigdy nie wyjedziesz autem z salonu tylko zawsze bedziesz siedzial na allegro i olx i szukal okazji wsrod starych gratow.

      • 2 0

      • To, że ktoś nie dysponuje środkami na zakup tego pojazdu nie zmienia faktu, że jak na tę puszkę by "uupl" to drogo. W ogóle auta dosyć mocno podrożały, tyją, ale drożeją. Niestety za tym nie idzie w parze jakość więc trochę głupio utopić kasę w kawałku blachy co za 5 lat zacznie ulegać biodegradacji. Nie lepiej pojechać na dalekie wakacje?

        • 1 1

      • ha ha ha, ale wnioski wyciągnąłeś internetowy geniuszu (1)

        znawca rynku zabrał głos, he he he

        • 1 2

        • A co? Prawda boli? :)

          :)

          • 1 0

    • 12-13 litrów to pali moje V6 3,5 wolnossące. 11 litrów pali ten silniczek z doładowaniem? (1)

      pogratulować inżynierom z Opla

      • 4 3

      • silniki turbo są oszczędniejsze gdy się ich nie pałuje

        Jak pociśniesz to nie ma bata, przy wyższym obciążeniu musi jechać na mieszance bogatej żeby nie było spalania stukowego. Nie wiem w czym masz to swoje V6, ja miałem w 300C i miałem też takie spalanie jak u ciebie ale przy dziadkowej jeździe. Ten hopelek spokojnie by zszedł do 9 jakby go nie cisnęli. Natomiast taka fał szóstka i 18 potrafi wychlać przy odrobinę szybszej jeździe. Miałem bekę z tego auta bo żeby przejechać 100 trzeba było zalać za 100. Ot co

        • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót KM?

 

Najczęściej czytane