• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnia się budowa łącznika na południu Gdańska

Szymon Zięba
3 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
W godzinach szczytu korek na Niepołomickiej sięga kilku kilometrów. W godzinach szczytu korek na Niepołomickiej sięga kilku kilometrów.

Wszystko wskazuje na to, że budowa wyczekiwanego przez mieszkańców południa Gdańska łącznika między ul. Łuczniczą a NiepołomickąMapka przesunie się w czasie. Miastu nie udało się do tej pory ogłosić nawet przetargu na inwestycję - mimo że zapowiadano go na 2020 rok.



Czy budowa łącznika między Niepołomicką a Łuczniczą rozwiąże problem korków?

Przypomnijmy: łącznik drogowy prowadzący z ul. Łuczniczej do Niepołomickiej to inwestycja, na którą mieszkańcy czekają od dłuższego czasu.

W listopadzie 2019 r. ze strony miejskich urzędników po raz pierwszy padły zapowiedzi, że zostanie on wybudowany z płyt, ale do dziś nic się w tym miejscu nie zmieniło.

Tymczasem w godzinach szczytu okolica korkuje się, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. W ostatnich dniach zator sięgał 2,5 km.

16:36 25 LUTEGO 21 (aktualizacjaakt. 16:54)

Korek na Niepołomickiej (30 opinii)

Praktycznie od ulicy Starogardzkiej.
Praktycznie od ulicy Starogardzkiej.


- Kiedy powstanie obiecany łącznik Niepołomicka - Łucznicza? - dopytują mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska.
Sprawdziliśmy więc, na jakim etapie znajduje się inwestycja. Jak się okazuje - przetarg nie tylko nie został ogłoszony, ale też urzędnicy wciąż czekają na niezbędne decyzje administracyjne.

- Przetarg na realizację łącznika nie został jeszcze ogłoszony, zadanie jest obecnie na etapie pozyskiwania niezbędnych do realizacji decyzji administracyjnych. Obecnie oczekujemy na pozwolenie wodnoprawne z Polskich Wód, które pozwoli na złożenie wniosku o pozwolenie na budowę, umożliwiającego rozpoczęcie robót - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Urzędniczka podkreśla, że plany dotyczące budowy łącznika się nie zmieniły, a postępowanie przetargowe zostanie ogłoszone po uzyskaniu wymaganych pozwoleń.

dla zadania pn. "Wykonanie tymczasowego połączenia ulicy Łuczniczej".

W sprawie głos zabrali przedstawiciele Wód Polskich.

- 18 czerwca 2020 r. został złożony wniosek, przez pełnomocnika Dyrekcji Rozwoju Miasta Gdańska - Mosty Katowice. Zarząd Zlewni w Gdańsku prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych tymczasowego zarurowania potoku Maćkowego wraz z wykonaniem umocnienia koryta na wlocie i wylocie - tłumaczy Ewa Wiśniewska z Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. - Ponieważ złożony wniosek był niekompletny, pełnomocnik DRMG (Mosty Katowice) wezwany został do uzupełnienia braków formalnych (m.in. pełnomocnictwo, wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego). Ponadto zakres wniosku a także operat wodnoprawny nie obejmował wszystkich rodzajów pozwoleń wodnoprawnych, które będą realizowane w ramach inwestycji o czym poinformowano wnoszącego podanie. Kompletne uzupełnienia, wraz z rozszerzeniem wniosku złożono pod koniec stycznia 2021. Zaznaczam, że sprawa dotyczy kształtowania zasób wodnych m.in. poprzez tymczasowego zarurowanego koryta wód płynących, wykonania urządzeń wodnych - podsumowuje.

"Alternatywny" - błotny dojazd do Niepołomickiej. Materiał archiwalny.


Opinie (273) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy autorzy tekstów na tym portalu zrozumieją, że budowa kolejnych ulic nie przyczynia się do redukcji korków (5)

    Kolejne ulice i kolejne setki milionów złotych wydawanych na quasi lub pseudo autostrady miejskie potęgują problemy komunikacyjne i parkingowe miasta. Omawiany łącznik tylko nieznacznie rozładuje korki na Niepołomickiej a budowa Nowej Świętokrzyskiej czy innych podobnych dróg podobno "szybkiego" ruchu nie poprawi warunków dojazdu z dzielnic tzw. Gdańska Południe. Tylko zdecydowane postawienie na wymianę taboru, poprawę częstotliwości i rozbudowę sieci SKM, elektryfikacja PKM i zdecydowane działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów docierających do i od przystanków sprawnej kolei aglomeracyjnej mogą poprawić system komunikacyjny miasta. Budowa estakady w rejonie Galerii Bałtyckiej i poszerzonej Słowackiego (Żołnierzy Wyklętych) i korki w jej okolicach w piątkowe popołudnie wystarczająco dobitnie powinny pokazać jałowość dywagacji o potrzebie topienia kolejnych milionów w betonie takich rozwiązań.

    • 11 37

    • Brak logiki

      Przybywa mieszkańców, przybywa samochodów, drogi wciąż te same, to korki będą rosnąć czy maleć? Jak powstaną nowe drogi to korki owszem zmaleją bo będzie więcej alternatyw dojazdu i nie będzie tak, że ileś tysięcy aut będzie blokować cała dzielnice. A autobusy też w tych korkach stoją. Tu jeszcze musiałaby powstać droga, którą możnaby się dostać na Jasień przez zakoniczyn, bez jazdy naokoło przez Szadółki czy Ujeścisko.

      • 2 2

    • Ktoś kto jeździ autem od lat, nie przesiadzie się na komunikację zbiorową.

      Chyba że miałby pod domem często jeżdżące i miezatloczone tramwaje którymi dojedzie bez przesiadki do pracy. Bo autobus i tak stoi w korkach.
      Pomijam tu ryzyko złapania covida.
      Samochód ma wiele plusów:
      - komfort bez względu na pogodę
      - nie ucieknie mi z parkingu gdy spóźnię się parę sekund
      - siedzę sobie wygodnie
      - temperatura w środku jest taka jak chce
      - słucham tego na co mam ochotę
      - nie wdycham smrodku niedomytych/niedopranych przypadkowych współpasażerów.
      - nie kaszle i nie kicha na mnie nikt
      - gdy nagle muszę zmienić plany to auto jedzie od razu tam gdzie potrzebuję.
      - nie zapomnę kupic/zabrać ze sobą biletu
      Itp itd.
      A cenowo wcale nie wychodzi dużo drożej

      Nie wiem co by się musiało stać żebym wrócił do komunikacji zbiorowej.

      • 12 0

    • Piszesz błogie farmazony

      Oceniasz ruch tylko w zakresie tych co jadą autem spod domu do pracy i na odwrót pomijając inne kwestie. Kluczem jest optymalizacja dróg, ich dostosowywanie do natężenia (np. zmiana kierunków ruchu pasów) oraz płynność jazdy. To wymaga wielu danych oraz analiz a także przemyślanych inwestycji. Wierz mi jeżdżę zarówno autem (ponad 50K rocznie), komunikacją jak i rowerem. Wszystko ma zalety ale też wady i nie da się zmusić do korzystania jedynie ze słusznej koncepcji "komunikacji".

      • 2 0

    • szkoda ze autorzy tekstów nie piszą

      o tych drogach co są powstały jeszcze przed 1939r. Jedynie asfaltu się doczekały. Były wystarczające do wożenia płodów rolnych z gospodarstw które teraz są osiedlami.

      • 1 0

    • Dokładnie tak. Należy zakzać budowy domów i mieszkań, nie będzie ludzi - nie będzie korków, takie to proste :-D

      • 0 0

  • Miasto porażka (1)

    Poczekajmy na zakonczenie budowy kilku bloków wzdłuż Niepołomickiej oraz nowych bloków na Olimpijskiej koło rondo Wallenberga korek będzie sięgał Statogardzkiej :) a i tak pewnie do tej pory nie ogłoszą przetargu .
    Dzięki Olu :)

    • 37 4

    • To prawda raport trojmiasto będzię rozgrzany do czerwoności przebije gdynie, janka wiśniewskiego itd ze 2 razy

      • 2 0

  • Południe jest od płacenia podatków, a nie marudzenia (2)

    Trzeba było dostać mieszkanko od rodziców, albo po babci na Zaspie. Można było też POukładać się lub zaPiSać gdzie trzeba. Jak jesteś ambitny i pracowity i sam chcesz se mieszkanko kupić to mieszkaj na południu, płać podatki, stój w korkach i nie marudź!!

    • 36 13

    • O tak trzymaj

      • 4 2

    • o, to, to

      ale poczucie humoru cię nie opuściło :)

      • 2 0

  • A chociaż wiadomo, kiedy będzie to pozwolenie wodnoprawne od Polskich Wód ? (2)

    • 20 0

    • (1)

      no właśnie kwestia jest tego typu...ze oni nawet jeszcze do tych wód polskich nie wysłali wniosku z prośbą o to pozwolenie...

      • 6 2

      • W jakim celu kłamiesz?

        • 1 5

  • Wiadomo państwowe wody polskie działają jak Wolska wyklęta czyli wcale.

    • 5 12

  • A czy to jest Gdańsk? (1)

    Niedawno byłem w tych okolicach i przyjrzałem się samochodom i ich rejestracjami. Nie dominowały tam numery gdańskie.

    • 11 16

    • to tak jak na starym mieście, tam dominuje niemieckie

      • 7 1

  • Ręce opadają.

    Geniusze z um znów dali ciała.
    A bloków w okolicy wciąż przybywa.

    • 16 1

  • A ktos pomyślał o łaczniku

    Północna Kartuska - Myśliwska? Cały czas trzeba objeżdżać dookoła Armii Krajowej...

    • 7 4

  • jakie rządy, takie efekty... niestety marne

    kpina!! widzę że dwa lata Pani Prezydent są dwoma latami zmarnowanymi. Za dwa lata przy urnie zgasimy światło. Dziękuję

    • 17 0

  • ktoś tu pisze o tragedii spowodowanej korkami (3)

    Do jakiej tragedii może dojść z powodu korków?

    • 4 12

    • nie dotarcie karetki lub straży pożarnej na czas (1)

      • 7 1

      • to jest argument - tyle że większość kierowców w tym kraju jeździ tak, jakby było im pilnie do kibla, nawet jak nie ma korków.

        • 1 1

    • Ulica Przebisniegowa to kpina tam nie moge sie minac dwa autobusy....czy tak ma wygladac komunikacja .

      Jazda po chodniku który ma 2 m szerokości. A i jest to droga do szkoły.
      Tam co dziennie jest kilka sytuacji ekstremalnych.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane